Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:50

Zitouna schreef:
Ik heb een Belgisch/Franse vriendin hier op Djerba die jaren in Argentinie met Criollo's heeft gewerkt, ik zou haar ook eens kunnen vragen, zij heeft daar nog veel contacten. .

Die firma moet in de eerste plaats willen antwoorden, tot nu toe geen antwoord en wil graag zo snel mogelijk een zadel met boom voor m'n andalusier om te gaan wandelen (dwz buiten rijden voor de Nederlanders), vertrouw de drukverdeling niet van het Iberica christpad. Ben ongeduldig aan't worden :D, wil haar af en toe eens meenemen voor een kort ritje (er is twee straten verder een nieuw ruiterpad geopend en is er zo mooi en plezant).
Wil ook geen zware Spaanse- of westernzadels, been there, done that.
Mag ik je vragen of ze het eventueel zou zien zitten om eens contact op te nemen?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:50

Ik heb antwoord, wou graag weten of er nog interesse is om van deze site te bestellen:
http://www.camaquense.com.br/produtos-categoria.php?categoria=1#bwWrapper

Om een idee te geven, de gewone zadels zonder zilver kosten rond de 250 euro (zonder verzendkosten) (sela 1 en 5), zadels met langere zweetbladen rond de 300 euro (bvb sela 9) de zadels mét zilver kosten rond de 950 euro (bvb sela 14).

Francis

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:09

Da's ook geen geld. Vond ze d'r ook wel interessant uit zien. Enig idee of en voor hoeveel je ze hier kunt krijgen? Ik vond 6 en 7 wel mooi.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:11

Ziet er mooi uit :j Zitten er ook boomloze modellen bij?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:15

nr 8,9 en 10 vind ik er erg mooi uitzien!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:23

pleiada schreef:
Ziet er mooi uit :j Zitten er ook boomloze modellen bij?

De Bastos hebben ze ook, daar heb ik geen prijs van gevraagd, maar zal wellicht nog goedkoper zijn, misschien tussen de 200-250 euro.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qua verzending weet ik niet hoeveel zij vragen. Had het ook moeten vragen, hangt natuurlijk af van hoeveel het pakket zal wegen. Daarom wou ik graag eens weten of er interesse is en hoeveel zadels we kunnen bestellen.
Bij storting van het totaalbedrag voordat ze beginnen produceren, gaat er nog eens 5% korting vanaf.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 14-09-12 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:27

o super zeg,die ziet er ook mooi uit :j Ik heb zeker interesse in het meebestellen mits de verzendskosten niet torenhoog zijn :j

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:45

Als we met genoeg zijn gaan die verzendkosten toch zeker meevallen?
Ik had via m'n facebook voor de fun wat gaucho's toegevoegd om te zien hoe ze rijden en blijkt toevallig dat zij rijden met de zadels van Camaquense, ik herkende de beelden van op het filmpje van youtube, dus slecht zullen de zadels wellicht niet zijn als ze deze gebruiken voor shows. Ik denk dat zij met de versie rijden mét boom, voor het koeiendrijven. Lijkt er soms wat heftig aan toe te gaan }:0 :
http://www.mijnalbum.nl/Album=SU6X7UQ8
Ik ga het riskeren, hoop dat er nog mensen willen bestellen.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:46

cambiar momenteel staat er een recado te koop van mariska op het criollo forum!
helemaal compleet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:48

zijn hier mensen die tip(s)hebben voor een schaapje op een deuber barock zadel?
ik kan ze niet vinden en ben zelf niet handig om wat in elkaar te maken...

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:49

dat zadel die lichtbruine van je laatste post....die is toch niet compleet?
vergeet niet dat je een paar honderd euro verder bent wil je hem helemaal compleet krijgen....

zomaar even een dekje en stukje vilt gaat m niet worden bij deze zadels...de singels bv zijn totaal anders dan die wij gebruiken en passen niet op deze zadels.

Verder moet je schapenvel en vilt ook nog vastmaken met rawhide strengen en die kan je echt nergens krijgen hier....

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:50

ik heb een schaap op mijn westernzadel.
Er zit hier een schapenslager die verkoopt vellen voor 40 euro (mooi groot en zeer zacht)
Ik heb er zelf wat koordjes aan genaaid en zodoende ligt mijn vel vast.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:52

Je kan misschien zelf een schapenvacht op mp kopen en bevestigingspunten eraan maken en die vastmaken aan de ringetjes van je zadel,ziet er dan wel stoer uit en betaalbaar..Ik heb laatst zelf een hele mooie vacht gekocht bij iemand uit Rotterdam die er veel meer heeft..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:53

connie64 schreef:
cambiar momenteel staat er een recado te koop van mariska op het criollo forum!
helemaal compleet!

Thx om te laten weten ;-), maar waar ergens? Zag niets staan bij Harnachement...

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:57

eenmaal andermaal

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:01

(ben altijd fanatiek meelezer van dit topic!)

@ Cambiar wanneer ben je van plan te bestellen bij die website? momenteel financieel niet helemaal in staat wat te bestellen, maar over een maandje moet dat kunnen... Ik denk dat ik dit ook wel hele prettige zadels zou vinden voor bosritten, nr 3 lijkt mij wel wat! Hoe zit dat met maten in dit soort zadels?

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:04

Ik heb nog een doma vaquera zadel te koop

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:18

connie64 schreef:
dat zadel die lichtbruine van je laatste post....die is toch niet compleet?
vergeet niet dat je een paar honderd euro verder bent wil je hem helemaal compleet krijgen....

Ja, da's waar, maar accessoires ging ik er zeker nog bijkopen. Ik heb zo'n 500 euro die ik in totaal kan spenderen als ik schaapje (iberica) verkocht heb.

Citaat:
zomaar even een dekje en stukje vilt gaat m niet worden bij deze zadels...de singels bv zijn totaal anders dan die wij gebruiken en passen niet op deze zadels.

Dat dekje kan je zelf maken, als je pure wolvilt koopt. Max doet het ook (elk jaar koopt hij een hele grote rol voor alle paarden vanuit een fabriek in Rotterdam, ook bij de viltmannen kan je pure wolvilt kopen).
Bastos met dekje eronder waar ik mee gereden heb:
http://www.youtube.com/watch?v=MJn8OEG-Kuw&list=UUITmuop5GBQJpbIc0d2Gzww&index=2&feature=plcp
Uitgesneden ziet het vilten dekje er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Album=GROIVTTA
Boven de vilt zou ik het leder leggen die Camaquense ook verkopen, de combi is niet alleen praktisch, het is ook erg mooi:
Afbeelding
Zo dus:http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VBWLEIHZ.jpg

Citaat:
Verder moet je schapenvel en vilt ook nog vastmaken met rawhide strengen en die kan je echt nergens krijgen hier....

Ja, die strengen kan je natuurlijk daar ook kopen, maar da's toch zo geen grote kost?
Singel is een gewone katoenen westernsingel of eentje onderlegd met bond of neopreen, afhankelijk van het weer en de warmte, die Max gebruikt.
Rawhide is mooier, maar je kan ook best lederen strengen gebruiken. De lap voor over het zadel (bastos) moet je dan natuurlijk wel bijkopen:
http://www.youtube.com/watch?v=HbX2qpdJyxc&feature=youtu.be

Toevallig zag ik dat de ranch met de prachtige paarden (die ik ook toegoegd had op facebook een eindje geleden) de shows rijdt met de zadels van Camaquense:
http://www.youtube.com/watch?v=F4OKpu-aLpo&feature=relmfu
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 14-09-12 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:52

Aestrith schreef:
(ben altijd fanatiek meelezer van dit topic!)

@ Cambiar wanneer ben je van plan te bestellen bij die website? momenteel financieel niet helemaal in staat wat te bestellen, maar over een maandje moet dat kunnen... Ik denk dat ik dit ook wel hele prettige zadels zou vinden voor bosritten, nr 3 lijkt mij wel wat! Hoe zit dat met maten in dit soort zadels?

Ze hebben me niet geantwoord op m'n vraag over de maten van de zadels. Nog maar eens vragen dan...
Ik moet ook wachten tot m'n Iberica verkocht is, dus maandje is zeker ok ;-)
Voor mij is het ook puur voor bosritten, lijkt me ideaal zo'n zadeltjes en natuurlijk omdat deze zadels volledig mijn smaak zijn! De bastos is ook zalig om mee te rijden en die zal iets goedkoper zijn dan de zadeltjes met boom als je niet zoveel kan uitgeven.
Ik dacht eerst om een bastos te kopen, maar vind deze nog mooier en die hebben een boom: http://www.camaquense.com.br/multimedia/770f199239b30ce1864244086b3d5f0c.jpg of deze:http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AVFT8PDN.jpg
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 14-09-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:56

connie64 schreef:
eenmaal andermaal

Wat een mooi ding, ziet er oud uit, mooie antieke look...thx voor de tip Conny ;-), maar tegen dat m'n schaapje verkocht is, is dit zadel al lang verkocht ...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:02

Anoniem schreef:
zijn hier mensen die tip(s)hebben voor een schaapje op een deuber barock zadel?
ik kan ze niet vinden en ben zelf niet handig om wat in elkaar te maken...

Nieuw kosten ze veel geld, ik wil er ook 2 om over m'n 2 espaniola's te leggen (het leder van de espaniola's is niet van zo'n denderende kwaliteit en het moet er altijd om doen dat we zo'n stortbui over ons krijgen als we gaan buitenrijden en een schaapje beschermt goed en droogt verrassend snel als het doornat geregend is), maar dat zou duur worden (meer dan 200 euro voor eentje en tweedehands zijn ze moeilijk te krijgen)
Ik ben aan het denken hoe ik dat goedkoper kan oplossen. Heb een naaimachine voor tuigeleder gekocht en dacht dat ik daarmee ook merino wollen dekjes zou kunnen maken, maar blijkt niet zo te zijn. M'n leraar zegt dat je een speciale naaimachine nodig hebt.
Als de voor-en achter pommel er moeten in kunnen, moet je er wel een vorm in naaien, maar misschien kan je gewoon een gat snijden daar waar de pommels eruit komen en voor de rest werken met een rekker, die je achter je zadelblad vast legt?
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 14-09-12 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:05

Bevestigingskoordjes op de goede plekken en 2 ludde (ikea) vachtjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:17

ik ben echt het toppunt van NIET handig zijn...
ikea vachtje zou ik kunnen kijken...enige is dat er aan de barock maar weinig ringen zitten om iets aan te bevestigen,en een zalea die ook over de 'pommels'gaat kost inderdaad over de 200 euro..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 01:02

Anoniem schreef:
ik ben echt het toppunt van NIET handig zijn...
ikea vachtje zou ik kunnen kijken...enige is dat er aan de barock maar weinig ringen zitten om iets aan te bevestigen,en een zalea die ook over de 'pommels'gaat kost inderdaad over de 200 euro..

Wat ga je dan doen, een heel vel zoals ze dat doen bij de Argentijnse zadels over je barokke zadel leggen? Dat zal heel onpraktisch zijn en bovendien ook slordig, want de pommels zijn te hoog... nog een bijkomend nadeel is dat een schaapje altijd de neiging zal hebben om naar een kant af te zakken. Je mag er nog zo op letten dat je recht zit, het schaap zakt zo wie zo scheef als je dat niet over die pommels kan trekken (Max weet het aan het feit dan ene been langer is dan andere, maar ik denk dat het gebeurt tijdens de galop). Vastleggen met een oversingel helpt ook al niet.
Ik heb onlangs een tweedehandse gezien op ebay voor een 150 euro. Dat is toch te doen als je maar 1 nodig hebt?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 01:24

Cambiar schreef:
onderlegd met bond of neopreen,

Haha, bond, James bond :D, ik kan nu ook al niet meer sgreiven :o