[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:12

Thnx voor de steun voel me weer meer op mijn gemak. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:13

MG. Het zal voor een deel zijn omdat je best een hoop topics hebt geopend met steeds weer een ander probleem, al dan niet voortbordurend op een eerder probleem. Je hebt in mijn ogen nu een goede keuze gemaakt, maar je hebt ondertussen wel een bepaalde naam gemaakt. En dat moet slijten, tot dan zijn mensen geneigd om je extra strikt te beoordelen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:16

Knoop is door hier! Ik ga boomloos :D
Heb even alles afgewogen en toch de zadelmaker laten komen nog. Maar die had op het moment alleen zadels die qua prijs rond de 700 lagen.
Zij gaf ook aan dat ze een niet al te makkelijke rug had.

Ondertussen ook een paar keer gereden op verschillende boomloze zadels. Had wel wat spierpijn maar vond het eigenlijk best wel prima rijden :)

En ik kreeg een fantastisch (en lief) aanbod dus ik ben om :)

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:19

ilaan schreef:
Heb even alles afgewogen en toch de zadelmaker laten komen nog. Maar die had op het moment alleen zadels die qua prijs rond de 700 lagen.

Ondertussen ook een paar keer gereden op verschillende boomloze zadels. Had wel wat spierpijn maar vond het eigenlijk best wel prima rijden :)

Super!
En waar is je keuze op gevallen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:23

Super, ik ben ook benieuwd! Ik wil ook overstappen: zondag een fijne staprit gemaakt in het bos, op mijn dressuur zadel.. Dacht dat die ruim 2 uur niet veel zouden uitmaken, maar het zat op het eind toch niet zo lekker meer, zeker niet met al die heuveltjes! En het ergste: mijn pony reageerde gister heel gevoelig op de rug, dus weer die twijfel of het (boom)zadel dus echt wel goed ligt nog.. :(

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:23

ilaan schreef:

Wat leuk! Welke heb je getest? En welke wordt het? :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:26

BZN ook benieuwd welke je kiest ilaan. Nu ik terugkijk naar een foto van vroeger toen ik een fries reed zie IJ dat het ook een boomloos zadel was.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:29

Buitenritten en boomloos ... Héérlijk! Ik heb al twee keer een week alle dagen meerdere uren buitenritten gemaakt en paard en ik genoten met volle teugen :-)
Het is dat ik overstap op western dat ik mijn Barefoot Cherokee Classic te koop heb, want anders was ik er nog heel veel meer buitenritten op gaan doen.
Ook mijn man is overgegaan op boomloos en is dus ook 'om'.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:31

Hier net een geslaagd pas consult gehad!
Nog even bedenken wat ik precies wil en eventueel weer te koop zet...

Mooi systeem zo'n Ghost. Yessie liet ook heel mooi het verschil zien wat ze fijner vond :).
En in minder dan een jaar de inlages versleten, dus als de Cherokee blijft even nieuwe bestellen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:32

Wat een leuke berichten van mensen die overstappen! Die ghost zijn wel echt prachtig ook.
Zaterdag komt er iemand met wat boomlozezadels bij me langs om te proberen op mijn paardje. Hopelijk zit er wat geschikts tussen. (hopelijk past het zadel dat ik oo het oog heb) Verder hobbel ik vrolijk rond op mijn grandeur, buitenriten, springen etc. Ben erg tevreden over dat ding.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:41

Mizora schreef:
MG. Het zal voor een deel zijn omdat je best een hoop topics hebt geopend met steeds weer een ander probleem, al dan niet voortbordurend op een eerder probleem. Je hebt in mijn ogen nu een goede keuze gemaakt, maar je hebt ondertussen wel een bepaalde naam gemaakt. En dat moet slijten, tot dan zijn mensen geneigd om je extra strikt te beoordelen.
denk ook wel deels omdat desbetreffende personen misschien geen boomloos ervaring hebben. Heb idd ook naam gemaakt. Maar heb er wel mijn lesje uit geleerd. Zal dan ook echt nog maar alleen topics openen als het met hulp van buitenaf al geprobeerd is maar ik nog steeds met vragen zit.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:44

Als Sally goed is door gereden wil ik een nieuw boomloos zadel. Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een barrydale, maar die ghost zadels die ik hier tegen kom vind ik ook erg mooi. Ik ga maar vast een lijstje maken met de zadels die ik wil testen hahaha.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:50

Julu72 schreef:
Buitenritten en boomloos ... Héérlijk! Ik heb al twee keer een week alle dagen meerdere uren buitenritten gemaakt en paard en ik genoten met volle teugen :-)
Het is dat ik overstap op western dat ik mijn Barefoot Cherokee Classic te koop heb, want anders was ik er nog heel veel meer buitenritten op gaan doen.
Ook mijn man is overgegaan op boomloos en is dus ook 'om'.

Hey heb je je Bob Marshall te koop? Naar welk boomloos westernzadel stap je nu over? :)

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:58

Ik rij nu afwisselend op een Barefoot Ride-on-pad en mijn Cherokee (tot deze verkocht is). Ik weet het nog niet zeker. Een BM zit écht heerlijk, maar tijdens mijn Centered Riding lessen bleek dat met de (voor mij) juiste houding een dusdanige fenderlengte nodig was dat ik erg in stoelzit kom te zitten wat lastig is bij lichtrijden. Natuurlijk kun je veel aan je houding daarbij doen en ik ben niet te beroerd om daar in te investeren, maar er zijn grenzen.... Een andere fenderophanging zou voor mij beter geweest zijn, vandaar.
Nu ligt mijn BM veilig en droog tot iemand met langere benen er wél mee uit de voeten kan :+

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:06

Ooh heel herkenbaar dat verhaal van de BM!! Mijn bovenlichaam is langer dan mijn benen en ik kon niet in de juiste houding zitten. Jij hebt ook een endurance-model toch? Ze zitten wel heerlijk he. <3

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:10

Mayflower_ schreef:
Ooh heel herkenbaar dat verhaal van de BM!! Mijn bovenlichaam is langer dan mijn benen en ik kon niet in de juiste houding zitten. Jij hebt ook een endurance-model toch? Ze zitten wel heerlijk he. <3

Nee, ik heb helaas géén endurance-model... :( Ze zitten wel lekker en doorzitten gaat helemaal geweldig... t is dat ik een draver heb die ook graag wat harder draaft en dan is lichtrijden wel zo prettig. Zeker bij buitenritten op lange rechte stukken, haha. Hij kan ondertussen ook al wel een beetje joggen, maar nog niet constant... dus dan word je als ruiter wat heen en weer gezwiept als 'de rem' er weer op gaat of 'het gas weer in' ;) Oefenstof genoeg nog.

Edit: ik ben erg blij met de Centered Riding lessen! Erg nuttig, ongeacht welk zadel je gebruikt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:21

Met de Ghost Quilty (of vergelijkbare) kan je toch wel gewoon lichtrijden/dressuren en af en toe springen he?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:01

Wat een leuke berichten allemaal!

Jazeker kan dat, springen en lichtrijden!
Hier met een Quevis, ook een model met korte zweetbladen;

Afbeelding

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:22

Mooie BM heb je. Ben zelf een paar maanden geleden van BM naar een Arizona Nut gegaan. Zat zelf heerlijk in die BM maar op mijn paard schoof het.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:24

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:30

Sorry een beetje laat antwoord... :)
Ik heb de Cherokee en de cheyenne getest bij anderen :)
Ik kan een cheyenne drytex overnemen van een bokker. Beschadigd en gebruikt maar dat is meer voor het plaatje jammer. Leek mij prima om mee te beginnen, kan later altijd nog een nieuwe aanschaffen :)

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:58

_Cindy schreef:
Mooie BM heb je. Ben zelf een paar maanden geleden van BM naar een Arizona Nut gegaan. Zat zelf heerlijk in die BM maar op mijn paard schoof het.

Dankjewel! Hij is ook heel mooi en zit heerlijk.... alleen dat lichtrijden... grrr. Anders had ik hem echt niet te koop staan! Nu maar hopen dat ik er iemand anders heel erg blij mee kan maken.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:05

_Cindy schreef:

Hier hetzelfde. Ben ook van een BM naar een Arizona nut gegaan (die overigens nu te koop staat).

Ilaan: nou mooi zadel om mee te beginnen toch? :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:41

Hey guys,
sorry dat ik zo kom binnenvallen.
Ik heb sinds vandaag een Ghost Quilty. Is het mogelijk met dit zadel zonder pad te rijden? Het zadel lijkt nl beter te liggen zonder. Het kiepert wat naar voren met pad.

edit; of de inlages er uit halen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:58

sharontucker, wie heeft het aan je verkocht? Kan je niet beter met die persoon overleggen? Of je het zonder pad kunt gebruiken is afhankelijk van je paard en jouw gewicht - en liever wel met pad - mag ook een andere boomloze pad zijn. je mag me ook foto's sturen van je probleem