Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:59

Tries_en_Faf schreef:
Ja, mijn fitter zei dus, kijken op t metalen plaatje achterop het zadel.
Daar staat alleen een nr.

Ik heb nu wow maar gemaild om te vragen.

Met dat nummer kan ik inderdaad bij wow navragen welke boom er in dat zadel zit.

Tries_en_Faf

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 09:03

Ik heb een mailadres gevonden op de site van wow uk.

Hopelijk is t het juiste adres. Heeft iemand anders een mailadres anders?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:36

helaas , curved tree....

mocht er iemand een zadel met een flat tree weten, dressuur model, maat 1 kussens sowieso.

Op marktplaats staan er meerdere maar er staat bij bijna geen 1 welke boom erin zit. En als ik erom vraag weten ze t vaak niet...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:07

Kijk ook even op Engelse eBay, daarop staan vaak wow zadels en wow onderdelen

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:46

Die van mij is te koop die hierboven staat (Oh vorige blz)
Seat 7278 is an Extra Deep size 1 seat with a flat tree. It was made in 2011. Heeft max 10x op een paard gelegen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:03

Kan iemand mij vertellen of het wilt om de wow zadel op een schoft loze pony te leggen.
Afbeelding

Pony is kwestie, ze heeft geen schoft en is heel rond. Wil wel iets wat niet gaat schuiven of wiebelen.
Heb nu een gaston mercier trec zadel en die heeft de zelfde soort overgang van Seat naar het blad. En vind dat heel fijn zitten.
Dit zadel lijkt helaas niet meer goed te passen en aanpassen is lastig bij dit zadel, maandag heb ik een afspraak bij de zadelmaker maar ben mij al wel beetje aan het oriënteren voor een alternatief.

Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:23

Ik ben aan het zoeken gegaan voor een wow. Toevallig hier vlakbij 1 gevonden. Fitter gebeld afspraak voor as woe gemaakt. Komt de verkoper in eens tot de conclusie het zadel tegen betaling niet mee te willen geven.
Dus dit gaat niet door.

Zijn er nog mensen die die een maat 1 zadel te koop hebben.
Panels maat 0 of 1 mag ook en seat maat 1 of 2 afhankelijk van de panels.
Ik weet bijna zeker dat het een flat seat word want ze heeft een kaars rechte rug.
Flappen dressuur of vzh.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:54

Kan de verkoper het zadel dan niet komen brengen als de fitter er is ? Of een aanbetaling of borgsom ?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:00

Maris schreef:
Kan de verkoper het zadel dan niet komen brengen als de fitter er is ? Of een aanbetaling of borgsom ?

Ja ik wilde gewoon hele bedrag betalen maar wilde ze niet.
En er mee langs komen word heel gedoe fitter had net dan een gaatje anders duurt het weer langer

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:02

Heeft de fitter niet iets voor je?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:40

pantarhei schreef:
Heeft de fitter niet iets voor je?

Nee helaas. Ondertussen ook besloten een nieuwe te laten maken. Denk toch dat het iets gaat worden van maat 1 panels maat 2 seat. En denk flat seat en die zie ik weinig voorbij komen. En ben echt bruin lief hebber
En dat zie je 2e hands al helemaal niet veel. Dus woe maar veel proberen. En dan lang wachten denk wel extra lang door de corona ellende

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:58

Ik ben zelf niet zo voor die zadels met een grote zit en kleinere kussens. Drukpunten komen toch anders te liggen en dus vaak achter op het kussen. Zeker bij de wat zwaardere ruiters die vaak dan nog in een te krap 18" inch zadel moeten komen zitten(18" valt eerder als een 17,5, zeker bij een extra deep seat)of mensen met weinig balans) Destijds met Wow zelf ook besproken, nooit deftig antwoord op gekregen. Maar druk is volgens de fysica altijd zwaarder op een kleiner draagvlak dan omgekeerd bij een groter. Dus zeker bij een nieuw zadel zou ik toch kijken naar alle mogelijke zittingen, mss dat je wel met een flat seat (meer springmodel) wel in de size 1 kan blijven, gelijk aan de kussens size 1 (17")

Vraag blijft overigens hoe ze die Brexit gaan verteren. Want dat zal impact krijgen op de zadels en dat zal mss door hun weinig commerciële houding naar het vasteland, wel eens voorgoed de deur kunnen sluiten. Hopelijk kan je dus nog aan dezelfde prijs kopen en heb je het alsnog binnen een redelijke periode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:07

bulck schreef:
Ik ben zelf niet zo voor die zadels met een grote zit en kleinere kussens. Drukpunten komen toch anders te liggen en dus vaak achter op het kussen. Zeker bij de wat zwaardere ruiters die vaak dan nog in een te krap 18" inch zadel moeten komen zitten(18" valt eerder als een 17,5, zeker bij een extra deep seat)of mensen met weinig balans) Destijds met Wow zelf ook besproken, nooit deftig antwoord op gekregen. Maar druk is volgens de fysica altijd zwaarder op een kleiner draagvlak dan omgekeerd bij een groter. Dus zeker bij een nieuw zadel zou ik toch kijken naar alle mogelijke zittingen, mss dat je wel met een flat seat (meer springmodel) wel in de size 1 kan blijven, gelijk aan de kussens size 1 (17")

Ik heb, met mijn deep-ass (;-) ) en haflinger, een eventing-seat besteld, 18 inch, en 17 inch kussens eronder, met de achterste airbags 2,5 cm ( 1 inch) groter besteld. Draagvlak is heel mooi.

Afbeelding

Ik was/ben geen voorstander van diepe zittingen, grote bipsen en korte ruggetjes.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:27

Nielojram schreef:
bulck schreef:

Ik heb, met mijn deep-ass (;-) ) en haflinger, een eventing-seat besteld, 18 inch, en 17 inch kussens eronder, met de achterste airbags 2,5 cm ( 1 inch) groter besteld. Draagvlak is heel mooi.

[ [url=m/h9dPI2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alles is mogelijk. Enkel verhoog je met die set up wel sneller een kussen dat stukgaat. Airbags onderling per pannel kunnen gaan schuren. Te groot kan betekenen, dat je bag achteraan meer zal schuren tegen de vijs waar het aan de lepel bevestig geraakt etc. Maar bon, zolang het voor je werkt, is het prima uiteraard :-)

Ik was/ben geen voorstander van diepe zittingen, grote bipsen en korte ruggetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:05

@bulck, zadel is dit jaar 11 jaar oud. Kussens zijn nog intact.
Ik hou uiteraard de pasvorm zelf bij.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:47

Nielojram schreef:
bulck schreef:

[ [url=m/h9dPI2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit is jou zadel die dus een maat kleinere kussens heeft.
Je ziet het zo niet.

Ondertussen heb ik mijn plannen moeten wijzigen. Ik ben zzper en in deze tijden doe ik liever even geen hele grote uitgave.
Zadelmaker heeft ook afgebeld die werkt voorlopig niet.
Ik heb veel gelezen en ook links en rechts geïnformeerd.
Ik ben zelf 2e hands onderdelen aan het verzamelen. Misschien ben ik gek dat ik het zo doe maar zie even geen andere oplossing.
Ik verwacht morgen het pompje de seat en een boom.
Flappen volgen volgende week ergens verwacht ik. En de panels word zaterdag naar gekeken.
Een Belgische dame die eerder fitter was had nog van alles liggen die gaat zaterdag kijken of er iets bij zit wat geschikt is voor mij. En ze stuurt er dan 2 op. Zodat ik kan passen. Ze had ook nog stuk of 10 bomen liggen dus ik hoop dat ik er daar ook meer van kan krijgen om te passen.
En dan hoop ik na alle corona ellende alsnog de fitter erbij te halen. En dan maar hopen dat ik goed heb gegokt.
Ze 1 voordeel ze is akelig duidelijk als iets niet lekker zit op haar rug.
Ik heb overigens een maat 2 flat flat y bar gekocht en komen dressuur flappen aan.
Hele dikke billen heb ik niet maar heb graag wat vrijheid in het zadel.
Ik zag overigens dat ze tegenwoordig ook korte kussens hebben ipv een maat kleinere panels onder je seat.

Hoop over een half jaar als nog een nieuw zadel aan te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:52

Ja, dat is mijn zadel, en je ziet het inderdaad amper. Van achter wel, dan zie je iets meer teruglopen tov de zitting.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:56

Nielojram schreef:
Ja, dat is mijn zadel, en je ziet het inderdaad amper. Van achter wel, dan zie je iets meer teruglopen tov de zitting.

Maar de achterste airbag hebt je groter besteld. Hoe moet ik dat dan zien. Zijn ze dikker of langer.
Zijn ze dan niet net zo lang als bij een maat 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:20

Dikker, in de breedte dus.

Syl_Engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:03

Hoi hoi allemaal,

Ik sta op het punt om een Wow zadel te bestellen. De zadelfitter is geweest. Nu zit ik alleen met de zitmaat. Is er hier iemand die maat 0 heeft?
Ik twijfel tussen maat 0 en 1.
Ik heb met een testzadel maat 1 gereden zie foto. Het wordt geen diepe zit maar een shallow seat en een vzh richting dressuur blad fixed block.
Wat is jullie mening/ervaring?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:52

Zie geen foto

Syl_Engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:22

Nee het lukt mij niet om een foto te plaatsen ik ga het nog even proberen.

Syl_Engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:24

Syl_Engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:32

Hierbij de foto’s :)
Het zadel wat op hem ligt is niet zijn juiste maat was alleen voor mij om te proberen. Hij is naar voren geschoven vanwege het niet goed passen.

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:21

Als dit een 1 is zou ik denk geen 0 nemen denk...
Volgens mij past dit precies.