Tries_en_Faf schreef:Ja, mijn fitter zei dus, kijken op t metalen plaatje achterop het zadel.
Daar staat alleen een nr.
Ik heb nu wow maar gemaild om te vragen.
Met dat nummer kan ik inderdaad bij wow navragen welke boom er in dat zadel zit.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pantarhei schreef:Heeft de fitter niet iets voor je?
bulck schreef:Ik ben zelf niet zo voor die zadels met een grote zit en kleinere kussens. Drukpunten komen toch anders te liggen en dus vaak achter op het kussen. Zeker bij de wat zwaardere ruiters die vaak dan nog in een te krap 18" inch zadel moeten komen zitten(18" valt eerder als een 17,5, zeker bij een extra deep seat)of mensen met weinig balans) Destijds met Wow zelf ook besproken, nooit deftig antwoord op gekregen. Maar druk is volgens de fysica altijd zwaarder op een kleiner draagvlak dan omgekeerd bij een groter. Dus zeker bij een nieuw zadel zou ik toch kijken naar alle mogelijke zittingen, mss dat je wel met een flat seat (meer springmodel) wel in de size 1 kan blijven, gelijk aan de kussens size 1 (17")
Nielojram schreef:bulck schreef:Ik ben zelf niet zo voor die zadels met een grote zit en kleinere kussens. Drukpunten komen toch anders te liggen en dus vaak achter op het kussen. Zeker bij de wat zwaardere ruiters die vaak dan nog in een te krap 18" inch zadel moeten komen zitten(18" valt eerder als een 17,5, zeker bij een extra deep seat)of mensen met weinig balans) Destijds met Wow zelf ook besproken, nooit deftig antwoord op gekregen. Maar druk is volgens de fysica altijd zwaarder op een kleiner draagvlak dan omgekeerd bij een groter. Dus zeker bij een nieuw zadel zou ik toch kijken naar alle mogelijke zittingen, mss dat je wel met een flat seat (meer springmodel) wel in de size 1 kan blijven, gelijk aan de kussens size 1 (17")
Ik heb, met mijn deep-ass (;-) ) en haflinger, een eventing-seat besteld, 18 inch, en 17 inch kussens eronder, met de achterste airbags 2,5 cm ( 1 inch) groter besteld. Draagvlak is heel mooi.
[ [url=m/h9dPI2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alles is mogelijk. Enkel verhoog je met die set up wel sneller een kussen dat stukgaat. Airbags onderling per pannel kunnen gaan schuren. Te groot kan betekenen, dat je bag achteraan meer zal schuren tegen de vijs waar het aan de lepel bevestig geraakt etc. Maar bon, zolang het voor je werkt, is het prima uiteraard
Ik was/ben geen voorstander van diepe zittingen, grote bipsen en korte ruggetjes.
Nielojram schreef:bulck schreef:Ik ben zelf niet zo voor die zadels met een grote zit en kleinere kussens. Drukpunten komen toch anders te liggen en dus vaak achter op het kussen. Zeker bij de wat zwaardere ruiters die vaak dan nog in een te krap 18" inch zadel moeten komen zitten(18" valt eerder als een 17,5, zeker bij een extra deep seat)of mensen met weinig balans) Destijds met Wow zelf ook besproken, nooit deftig antwoord op gekregen. Maar druk is volgens de fysica altijd zwaarder op een kleiner draagvlak dan omgekeerd bij een groter. Dus zeker bij een nieuw zadel zou ik toch kijken naar alle mogelijke zittingen, mss dat je wel met een flat seat (meer springmodel) wel in de size 1 kan blijven, gelijk aan de kussens size 1 (17")
Ik heb, met mijn deep-ass (;-) ) en haflinger, een eventing-seat besteld, 18 inch, en 17 inch kussens eronder, met de achterste airbags 2,5 cm ( 1 inch) groter besteld. Draagvlak is heel mooi.
[ [url=m/h9dPI2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik was/ben geen voorstander van diepe zittingen, grote bipsen en korte ruggetjes.