Zo 2 jaar lang! Dat is doorzettingsvermogen! Mijn zadel wordt even helemaal na gekeken vulling was zo danig afgenomen dat mijn zadel scheef zakte. Hij gaat hem helemaal weer gelijk maken. Super blij mee. Want me zadel ligt en zit zo super fijn
@Morocco: Jemig 2 jaar geduld hebben op een juist passend zadel.... Wat was er dan allemaal wel niet goed mee?
@Alice12: Aanvullen van de vulling behoort dat ook tot de [kosteloze] service?
@Horseware: Jammer zeg dat ze de invulpapieren bij de fabriek niet goed nakijken bij het fabriceren.... En idd wat je wilt bestel je daar betaal ten slotte toch ook voor?
Kheb eigenlijk nog niet over geld gesproken. Ik heb mijn zadel sinds september en vulling was giga afgenomen. Hij heeft hem eerst ter plekke op gevuld maar hij bleef scheef liggen. Dus hij neemt hem mee om in de werkplaats goed na te laten kijken. Top service
Ja, best lang 2 jaar. Dit kwam omdat er 2x een Custom coda was besteld en deze uiteindelijk het toch niet was. Daarna de Constanze besteld. Dus ja, dan ben je zomaar bijna 2 jaar verder.
Ik heb een aantal springzadels gepast. Mooie zadels. Bianca Liewes heeft er waarschijnlijk nog wel 1 liggen
Koortje
Geplaatst: 18-01-15 15:15
Hallo, ik meld me ook even aan. Ben door iemand uit dit topic getipt op Custom en dan ga je natuurlijk even Google`en en kom je uiteraard ook bij Bokt uit.
Heb nu een al wat oudere Euroriding Diamant, en wil een nieuw zadel. Deze Diamant heeft al op een paar verschillende paarden gelegen en links en rechts al wat bijgevuld en aan gesleuteld en nu ben ik er klaar mee. Tijd voor wat nieuws. Ik twijfel nog erg welk merk ik zou willen, dus ben nog bezig met uitzoeken. Prestige lijkt me wat, ErrePlus (alleen lees ik nu over wrongen met klittenband en dan denk ik gelijk aan mn oude Wintec van vroeger), of Custom.
Ik zat de laatste weken niet zo lekker meer, uit balans... Wat bleek, beugelriemen uitgerekt. Nu weer een gaatje korter en zit weer heerlijk Moet nu alleen ook aan een nieuw springzadel vrees ik, dat is wel een financiele tegenvaller. Zal hem binnenkort nog eens laten checken als ik m'n custom ook laat checken.
hooffie
Geplaatst: 28-01-15 18:43
Hier ook goede service van custom. Ene zadel netjes opgevuld en omdat ik graag een tweede zadel erbij wilde gekeken welke modellen er geschikt zouden zijn. De fitter had nog een zadel die slechts een maand gebruikt was. Deze mocht ik een week proberen en is het ook uiteindelijk geworden! Fijn zadel en toch een stukje goedkoper (en geen lange levertijd ). Zadel is netjes opgevuld en ligt helemaal fijn
Hoihoi, Ik heb het hele topic zo ongeveer doorgespit maar las dus dat je een zadel kosteloos mag testen? Iemand hier ervaring mee? Krijg je wel onkostenrekening? Hoeveel bedraagt deze? Ik woon in Zeeland, welke passer komt er dan? Lees dat niet elke passer even bekwaam is gezien de wisselende ervaringen. Is de gekleurde piping enz er op zetten dus bij de prijs in begrepen? Heb mijn oog laten vallen op de Wolfgang solo. wie heeft m? Ben benieuwd! Ik twijfel namelijk erg tussen arno brandt, sella of custom
S123321
Geplaatst: 30-01-15 20:28
Ik had een custom icon star en reed daarvoor met coda van iemand anders. Allebei de zadels gingen snel scheef trekken, ondanks opstappen met krukje. Ook het meisje dat eerst met de coda reed had daar last van en had m al laten corrigeren. De coda zat wel heerlijk vond ik zelf maar voor die prijs wil ik wel een zadel dat niet om de zoveel tijd gecorrigeerd moet worden. Met andere merken nooit gehad. Ik heb ook in de Wolfgang van stalgenoot gezeten om te kijken hoe ik dat vond maar vond de lepel erg hoog bij je billen. Ik ga binnenkort Arno Brandt benaderen als ik een nieuw paard heb om een zadel te laten aanmeten. stalgenoten hebben er goede ervaringen mee en heb er ook al even mee gereden op ander paard.
Hier geen scheeftrekkend zadel, maar dat kan met elk zadel gebeuren ligt voornamelijk aan de wolvulling die kan veranderen. Door je eigen gewicht scheef is verdeeld door een verkeerde houding of een scheef paard, bijna iedereen is niet perfect recht. En elk zadel moet om de zoveel tijd toch eens nagekeken worden, paard kan afvallen, aankomen of meer of minder bespiering ontwikkelen waardoor het zadel anders gaat liggen. Heb zelf hele goede ervaringen met Claudia van Custom, topservice en zou daarom sowieso weer voor Custom gaan als m'n jonge paard oud genoeg is. M'n 14 jarige paard rij ik nu 3/4 jaar met een Icon Flight nadat z'n vorige zadel echt niet meer passend te krijgen was (Wow) na een periode van ziekte. Bij het passen kon hij amper een rondje de bak door draven en ging het mij erom dat hij nog beetje gereden kon worden en zo wat spieren onderhouden, hij heeft artrose en rug/achterhand problemen. Inmiddels na rustig opbouwen is hij bijna terug op L niveau, iets wat ik echt niet meer verwachtte, dit heeft toch zeker wel te maken dat het zadel ook goed ligt. Zelf zit ik ook 10x beter dan met m'n vorige zadels, maar dat is ook erg persoonsgebonden.
fijn dat je paard het weer zo goed doet naar zo'n zware periode en het er niet meer zo goed uit zag! Dian loopt ook super onder de icon flight zo blij mee!
UltimOo
Geplaatst: 07-02-15 20:54
Hey! Weet iemand hier ook hoe het zit met de betaal termijnen? Wat is het maximum? En moet je ook een deel aanbetalen zodra je een zadel besteld? heb zowat het hele topic doorgelezen maar kon zo 123 niet echt alle antwoorden vinden Antwoord mag eventueel ook wel via pb!
Ik heb enkele weken terug mijn Icon Flight binnengekregen. helaas klopte de maat niet. het zou een 18 inch zijn, maar bij nameten was het toch echt een 17,5 inch, waardoor ik er niet fijn in kan zitten. Tevens waren de zweetbladen langer dan bij het leenzadel dat ik had (en ik had een identieke besteld) waardoor mijn beenhulpen minder fijn doorkwamen. Gelukkig weer super service, de fitter heeft gewoon een nieuwe voor me besteld (die dan hopelijk echt identiek is aan het leenzadel van 18 inch met korte zweetbladen). Nu wel weer lang wchten, maar ondertussen kan ik gewoon doortrainen met het leenzadel en als het nu weer niet goed gaat met de bestelling kan ik het leenzadel overnemen (de kleur heeft niet mijn voorkeur, maar hij zit fijn en paard loopt er fijn mee!)
hoe deden jullie het trouwens met een fitter benaderen? stuurde jullie gewoon een mail naar custom zelf en werd je toen met een fitter in contact gebracht? of belde/mailde je er gewoon rechtstreeks naar toe?
PaysBas
Geplaatst: 19-02-15 13:14
Naar het algemene mail adres een mail gestuurd en daar specifiek mijn wensen in benadrukt met het verzoek een ervaren persoon, Engie Kwakkel heeft zelf de mail beantwoord en gekeken wie logistiek het beste was en uiteraard qua ervaring.
Afspraak heb ik helaas om andere omstandigheden moeten annuleren.
Hier komt volgende week woensdag JP langs om te passen. Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden. Voorheen altijd op een county competitor gereden maar deze is niet meer op maat te maken