Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:12

Zonde is dat hè... Is een mier wel een insect eigenlijk :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:32

pmarena schreef:
Zonde is dat hè... Is een mier wel een insect eigenlijk :P

Volgens Wikipedia wel -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:49

Holu nooit in mn handen gehad dus heb daar geen mening over. Maar leren singelstoten zijn ook aan de Christ te zetten voor een 2 tientjes. Een flink aantal pagina's terug stond ook al dat equixantos zelf de leren stoten eraan zette en deze niet standaard zijn. De kleurtjes zijn wel een leuk voordeelje bij de Holu. Ik had liever naturel met bruin gehad ipv naturel met zwart.

Zelf ben ik nog helemaal blij met mn christ basic plus. Sinds een 2 weekjes is mn pony verhuisd en sta ik op 20mn van de stabrechtse heide. Dus mevrouw moet weer flink aan de bak aangezien ik nu rustig 2 uur weg ben ipv 30 minuutjes toen het bos nog naast de wei lag. Sinds gister heb ik wel dikkere inlages in mn pad gestopt. Er zit nu 3cm compripol in de pad en 1,5 cm compripol in de christ zelf.

Blijf helaas wel problemen houden met schuiven ondanks de HAF pad met sympanova onderzijde. Ik zelf kom niet te ver naar achteren te zitten maar de pad schuift als het ware onder mij door naar achteren waardor ik steeds verder voorin de christ kom te zitten. Blijft toch een probleem bij haar en het maakt niet uit wat ik er opleg, zelfs een sjabrakje met dekensingel verdwijnt richting kont.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:05

Ik denk dat hij van al die vullingen ook iets minder stabiel wordt, want dan grijpt hij minder makkelijk aan (als je snapt wat ik bedoel)
Waar sta je nu dan?? (off topic) niet meer je eigen weitje???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:59

Dat naar achter glijden deed hij ook al met de standaard haf inlages. Dat staat er dus even los van. Ze heeft een behoorlijke schouderpartij en door het tolten ook nog eens veel knieactie. De schouders duwen dus alles naar achteren. Het enige wat we op zn plek blijft is een te smal boomzadel. Ga misschien toch eens een breed voortuig proberen.

Sta nu in Someren in volpension op een stal met veel gepensioneerde paarden. Lekker rustig dus.

abc

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:20

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:51

Buitenzinnig schreef:
Geen idee of ik dat ga doen - ik vond hun aanbod op de beurs niet interessant gezien het ontbreken van inlagen en de zielige singelstootjes.... maar wat niet is kan nog komen ;)
Die Iberica kopie, die ik stiekem op een Butterfly vind lijken, was ook niet te zien op de Spoga. Echt alleen die basic uitvoering en een dingetje voor kinderen. Er zat ook wat verschil in hoe de vachten aanvoelden, maar ik zal wel copuleren met insecten :+

Ik vraag me eigen ook af of die nep iberica wel van holuhorse is zoals staat beschreven.
Dat vind je namelijk nergens op die dekjes terug, terwijl de naam wel op de dekjes van de andere fellsattels staat. En ook op de originele side van holu horse vind je die iberica niet terug.
Persoonlijk vind ik hem ook niet zo mooi als die van christ.
Die leren singelstoten zijn inderdaad door equixantos er aan gemaakt, dat heeft ie me eens in een mail geschreven toen ik wat vragen had over die fellsattels.
Nee persoon zal ik voor christ kiezen, maar is ieder persoonlijk natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:20

abc schreef:
de inlage die in de holu zit is trouwens deze: http://www.equixantosbarefoot.nl/a-1169 ... deur-pads/
maar dan wel in de vorm van de bbp

Dat is wel fijn materiaal +:)+

Alleen oppassen dat de losse draadjes wel verwijderd zijn op het knip- / snijvlak, want die kunnen anders gemeen door de stof heen in je paard gaan prikken :=

Ik heb van dat materiaal ook nog een aantal losse inlages hier liggen :P

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:55

Ik zou terug een schaapje kopen, omdat ik afwisselend rij en aan de hand stap tijdens buitenritten.
Welk schaapje is goedkoopste en ook plat (ik rij zonder beugels en spring op de rug als ik geen natuurlijk opstapje vind, dus liefst zo plat mogelijk) en geeft evenveel demping als het ibericapad?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:12

Bedoel je dan van christ ? Dan is de basic de goedkoopste ( is er met en zonder inlages ). Deze is zonder wrongen.
Waarschijnlijk heeft Holu ook wel zo'n variant ( en die misschien net wat goedkoper ).
Als je niet christ bedoelt, dan ken ik eigenlijk alleen die emiel voest met schapenwol. Maar daar zitten geen inlages in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:47

De christ basic plus heeft geen dijbeen wrongen maar wel inlages. Achterin zit wel een kleine cantle van schuim maar die kan eruit en dan heb je een geheel plat zadel. De 'stof' komt dan ook vlak te liggen dus je hebt geen lege ruimtes over.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:41

Hoeft geen christ te zijn, maar wel liefst inlages, omdat ik er buitenritten wil mee maken. Holu eens opzoeken, de Iberica versie zag ik is even duur...
Christ basic plus lijkt me ideaal...iemand een tweedehandse :P ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:43

op marktplaats.nl kijken?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:56

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:22

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:42

Ik vind de holu precies ook minder bieden dan Christ, als ik dan toch zoveel geld zou uitgeven, zou ik eerder voor Christ kiezen.
De libra is wel goedkoper en nu binnen m'n budget, maar het bontje lijkt me net een slap vodje...of valt dat nog mee? Is de demping even goed als deze van christ, of is de christ daarin beter?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:45

Christ is beter Cambiar - dat is echte dure veerkrachtige lamsvacht, maar gezien de prijs is de Libra ook erg leuk.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:23

Ik ga dan liever sparen om terug een Christje te kopen ;-)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:13

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:15

Sprinkhaan, ik kan geen Frans lezen. Waar gaat dit over?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:27

Ooooh Sprinkhaan... Aan je tekst te lezen is dit bij jullie ? Wat erg om alles in vlammen te zien op gaan. Heel veel sterkte ! Krijgen jullie wel hulp ? :(:)
Godzijdank zijn jullie ok en zijn je ouders niet ernstiger gewond. Wat een stress voor jullie ...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:32

Oh my!! Meen je dat nou?! Wat erg. Jullie in orde en eventueel beestjes ook??

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:43

Och jee zeg :(:) met jullie en de beestjes wel alles goed? Sorry kan geen frans

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:46

Nee hoor alles is goed, met iedereen. De beetjes zijn waarschijnlijk gevlucht. De hond en een van de twee katjes waren zeker buiten, de laatste weten we niet

Moest het gewoon van me afschijven
[IM] In vuur en vlam

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:54

jokari schreef:
Ooooh Sprinkhaan... Aan je tekst te lezen is dit bij jullie ? Wat erg om alles in vlammen te zien op gaan. Heel veel sterkte ! Krijgen jullie wel hulp ? :(:)
Godzijdank zijn jullie ok en zijn je ouders niet ernstiger gewond. Wat een stress voor jullie ...

Van vrienden en familie zeker!!!! Hier wordt alles voor ons geregeld.
Verzekering hoeven we niet op te wachten echter, ze wilden ons huis niet verzekeren, want het had geen betonnenfundering
Nu net wilde mijn moeder het binnenkort weer proberen, maar dit hadden we niet verwacht...