Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:06

Ik hoop echt dat mijn zadel gaat passen op mijn toekomstige paard := , ben er net zo blij mee. Zadel zit heerlijk en heeft al meerdere lelijke valpartijen voorkomen :) .

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:10

Inoterry schreef:
Ik hoop echt dat mijn zadel gaat passen op mijn toekomstige paard := , ben er net zo blij mee. Zadel zit heerlijk en heeft al meerdere lelijke valpartijen voorkomen :) .

Toekomstige paardje? Heb je een ander gekocht dan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:12

Nee, ik ben op zoek naar een ander paard. Goldz heb ik moeten verkopen |( , hij ging zwaar misbruik maken van mijn onzekerheid en werd voor mij gevaarlijk. Het is dat er flinke wrongen aan het zadel zitten, ander had hij me er in een salto voorover afgebokt.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:16

Inoterry schreef:
Nee, ik ben op zoek naar een ander paard. Goldz heb ik moeten verkopen |( , hij ging zwaar misbruik maken van mijn onzekerheid en werd voor mij gevaarlijk. Het is dat er flinke wrongen aan het zadel zitten, ander had hij me er in een salto voorover afgebokt.

Pff jeetje dat is ook niet fijn.
En nu op zoek naar een brave? Al wat op het oog?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:21

Inderdaad op zoek naar een brave, maar dat valt niet mee met een beperkt budget -O- . Ik heb niet zo veel voor Goldz terug kunnen krijgen omdat die lummel natuurlijk heel uitvioerig zijn "ikvindhetmoeilijkwatjenuvanmevraagtenweetniethoeikditinmijnlijfmoetverwerken" pasje in stap veelvuldig liet zien, waardoor hij er voor mensen die hem niet kennen zwaar kreupel uit ziet. In draf en galop zie of merk je helemaal niks aan hem.

mamendt

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:00

Ik heb ook pech met mijn AB....waarschijnlijk is poniebeest eruit gegroeid.....het brugt nu waardoor ze erge rugpijn heeft.
Arno komt volgende week maandag kijken........
Weet het nu dan ook even niet meer...
Dus waarschijnlijk moet mijn mooie donker bruine kalfleren AB van een jaartje oud in de verkoop....balen hoor! |(

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:06

mamendt schreef:
Ik heb ook pech met mijn AB....waarschijnlijk is poniebeest eruit gegroeid.....het brugt nu waardoor ze erge rugpijn heeft.
Arno komt volgende week maandag kijken........
Weet het nu dan ook even niet meer...
Dus waarschijnlijk moet mijn mooie donker bruine kalfleren AB van een jaartje oud in de verkoop....balen hoor! |(

dan mag ik toch hopen dat Arno een passend oplossing kan zoeken (want 2x pak hem beet 1700 euro uitgeven...) en dan weinig voor je oude zadel terug krijgen lijkt mij niet zo fraai.

(dan had arno moeten zeggen dat hij nog geen zadel voor je aan kon moeten ivm groei van paard en dat je eerst een leenzadel kreeg oid)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:43

ja, ik weet het dat zeggen meer mensen....achteraf had ik ook verder moeten nadenken..maar Lana was al vijf ik dacht die groeit niet meer zo heel erg...nee, in de hoogte niet nee...maar in de breedte!!!
Baal er echt van.....kan hem slechts het zadel weer terug geven........
Nu, hoor ik ook weer via via dat de brandt zadels zowieso niet zo geschikt zijn voor korte rondgeripte paarden.....pffff...weet het even niet meer....

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:44

Gewoon alles met Arno overleggen, die geeft echt wel een eerlijk antwoord ;)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:47

mamendt schreef:
Nu, hoor ik ook weer via via dat de brandt zadels zowieso niet zo geschikt zijn voor korte rondgeripte paarden.....

Ech wel :))

Het enige zadel wat top ligt :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:50

ik heb overigens nu een leenzadel van hem (paard was 3 nu 4 dus) omdat hij niet wilde aanmeten(was ik wel blij mee want ik heb het er ook niet zo op)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:58

Hier ook rondgeribt kort paard en goed passende AB. Enige zadel dat blijft liggen en waar paard onder blijft lopen.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:13

Hier ook korte en brede poownie!

Ik mag het zadel een tijdje testen om te kijken wat ik er zelf van vind... Echt goede service :j
Mijne is nog gegroeid in de breedte (boommaat wijder) en hij is 11 jaar ;) Hoop dat hij nu wel is uitgegroeid!

Nog een weekje *\o/* Ben erg benieuwd hoe het met rijden gaat straks!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:47

Ik heb ook een AB een een kort en rondgeribt paard gehad. :j

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:57

rongeribde en rondgeribd. haha, sorry hoor, moest even :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:37

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Ik heb een afspraak met Brandt gemaakt, mede omdat ik hier veel enthousiasme lees over de zadels en de service. Maar ik heb een paard met een echt heel moeilijke rug en heb al twee nieuw gekochte zadels waarvan de laatste voor hem op maat gemaakt terug kunnen geven omdat ze voor hem toch niet geschikt bleken. Fijn dat ik wel mn geld terug heb, maar niet fijn dat mijn paard toch zo'n tijd heeft moeten lopen met niet goed passende zadels. Het leenzadel ligt ook niet goed. Ik wil niet meer het risico lopen dat het toch niet goed gaat en twijfel dus heel erg. Zijn er ook mensen met mindere ervaringen en waarom?

Ik heb de afspraak met Brandt maar weer afgezegd. Het leenzadel dat ik kreeg lag zo slecht dat mijn pony ging rennen en omhoog kwam (dat doet ie anders nooit). Dus had ik er geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen. Ik heb niks aan "we gaan het proberen" ik ben al 4 jaar lang aan het zoeken naar het juiste zadel en het is dus "nu of nooit". Ben daarna bij (Ninon) Schutte zadels geweest, maar uit de modellen die zij had liggen kon ik niet direct het juiste zadel vinden. Wel kwam ik er bij haar achter dat het dieptepunt van het zadel midden/achter moet liggen. En dat hij wel keilkussens moet hebben maar dan kort Ze heeft twee uur de tijd voor me genomen en ook nog mijn springzadel opgevuld (allemaal voor niks, want ik heb geen zadel bij haar gekocht). Topmens dus.
Niet gezegd, dat ze het niet passend zou kunnen maken, maar ik durf geen enkel risico meer te nemen. Intussen kwam ik erachter dat er ook standaardzadels zouden kunnen passen (Albion ligt er goed op, maar ook prestige D1 of Passier zouden kunnen).
Dan heb ik dat liever, want dan weten we direct of het goed ligt.Als je op maat laat maken moet je toch maar afwachten of het aan de verwachtingen voldoet. Bovendien hoef ik dan niet zo lang te wachten. Vrijdag a.s. ga ik zadels passen en wordt er een zadel aangemeten inclusief zadeldrukmeting bij DAP Bodegraven. Spannend dus, zou ik nu eindelijk slagen?

Update: Ik ben geslaagd voor een zadel *\o/* *\o/* *\o/* . Aangemeten door Jan van Rijs en ik moet zeggen zeer vakkundig gedaan. Ik stond voor alles open dus veel verschillende zadels gepast en een aantal gereden. De Albion SLK lag verreweg het beste 100% verbetering in zijn beweging. Maar 16,5inch (valt als 17) en groter mag hij absoluut niet hebben. Ik pas er nog net in :D :D :D Gezien zijn verleden (en als gevolg daarvan scheve bespiering) komt Jan nu sneller (na 1,5 maand) voor de controle dan gebruikelijk. De zadeldrukmeting was inclusief bij aanschaf van een nieuw zadel. Maar ook bij mijn springzadel heeft hij een drukmeting gedaan en achter iets weggehaald en ook daarvoor hoefde ik niet extra te betalen.
De volgende dag kon ik het keurig opgepoetste zadel al ophalen, compleet (beugels, singel, zadelhoes) en een wedstrijddekje (leuk).
Dus zaterdag en zondag gelijk mee gereden en wat een verschil!. Hij kan zich nu oprichten in de middendraf en ook rechtuit galopperen zonder scheef te trekken, makkelijker in de lengtebuiging etc. (Van die dingen dat je denkt dat het aan jou ligt of aan zijn bouw etc, Nee, gewoon aan het zadel dus :( ) Twee keer nieuwe zadels aan laten meten en dan niet goed passen :(. Hij heeft er behoorlijk last van gehad. Is gevoelig op de schoft en kan direct achter het zadel geen druk hebben. De Albion laat schoft en schouders helemaal vrij en is kort. Hier heeft ie dus geen last van en dat is heel duidelijk te zien. Nu aan het werk om hem gelijk bespierd te krijgen. Ben zoooo blij!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:42

Zo zie je maar dat iedereen blij is met een andere zadelmaker en dat die ervaringen kunnen verschillen.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:45

Inderdaad Merel.. :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:50

Ik vind die Albions ook hele fijne zadels, maar jammer genoeg ook erg duur dacht ik. Die gaan bijna naar de 3000 euro voor een zadel, niet?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:51

MyWishMax schreef:
Zo zie je maar dat iedereen blij is met een andere zadelmaker en dat die ervaringen kunnen verschillen.

Ik zeg niet dat Brandt het niet voor elkaar zou hebben gekregen. Alleen het leenzadel wat hij mij gaf liep hij zo slecht onder dat ik er geen vertrouwen meer in had; hij had ten slotte toch er wat zadels op gepast en gekeken hoe hij liep. Dag twee en drie kwam het paard in opstand tegen het zadel. Als ik het zadel laat aanmeten, het vervolgens wordt gemaakt en het past toch niet zit je met een probleem. Dat was me dus de keer ervoor overkomen. Bij een standaard zadel kun je meteen zien of het past of niet. Voor mij was dat een voordeel. Geen kwaad woord verder over Arno Brandt hoor :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:52

Izzy19 schreef:
Ik vind die Albions ook hele fijne zadels, maar jammer genoeg ook erg duur dacht ik. Die gaan bijna naar de 3000 euro voor een zadel, niet?

Nee hoor, de SLK is 2200. Gelukkig paste hij die goed. Idd een erg fijn zadel :D

Tender_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:52

Ik ben ook op zoek naar een nieuw dressuurzadel.
Eerst zat ik te denken aan een anatomica maar nu ik al deze reacties lees, ben ik aan het twijfelen..
Iemand die me helpt? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:53

Oh, zo bedoelde ik het niet hoor! Ik bedoelde gewoon dat het niet alleen per zadelmaker verschilt, maar ook per paard en per mens. een heel topic met goede ervaringen is geen garantie ;)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:58

Tender 12 wat zoek je? Wie weet kun je die van mij overnemen!

Ik heb trouwens geen kwaad woord over Arno...hij doet echt z'n best...hij is al twee keer geweest en komt maandag nog eens....maar waarschijnlijk is poniebeest toch nog ontzettend de breedte in gegaan....ik heb er altijd super mee gereden..kwaliteit is ook toppie! Alleen de laatste tijd was Lana erg moeilijk met opzadelen en rijden en dat werd erger...ze heeft nu gewoon rug pijn omdat het te krap is geworden en daardoor gaar bruggen...Arno heeft natuurlijk ook geen glaze bol om in de toekomst te kijken....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:21

MyWishMax schreef:
Oh, zo bedoelde ik het niet hoor! Ik bedoelde gewoon dat het niet alleen per zadelmaker verschilt, maar ook per paard en per mens. een heel topic met goede ervaringen is geen garantie ;)

Dat ben ik met je eens. Ik had mijn pony vanaf 4 jaar en dan is het niet zo gek dat ze nog een balans probleem hebben en wat scheef en zo zijn. Dus een goed referentiekader was er ook niet op dat moment.
Omdat het zadel dat ik al had idd te lang voor mijn paard was (een euroriding diamant met van die uitstekende kussens)
Overigens een half jaar mee gereden er iemand (mijn instructrice) me vertelde dat hij wel eens last van het zadel zou kunnen hebben. Dus een nieuw zadel aan laten meten. Het nieuwe zadel liep hij wel beter onder maar toch had ie altijd achter moeite met aansluiten. Anderhalf jaar mee gereden, toen bleek dat het zadel toch niet echt goed paste. Geld terug gekregen en een zadel op maat laten maken. Maar ook dat was niet naar wens. Het drukte ons erg voorin het zadel waardoor de pony niet meer goed weg kon komen voor. Weer een discussie van een jaar over wel en niet goed liggen van het zadel, diverse keren zadelmaker laten komen etc. Resultaat van al die jaren een pony met pijnlijke schoft die geen druk achter het zadel kan hebben. Hij liep zelfs (niet heel verwonderlijk) niet helemaal rad lateraal. Maar verbeterde zo significant onder het Albion zadel dat de conclusie dat de rug hiervan de oorzaak was wel kon worden getrokken.
Ik dorst "op maat gemaakt" dus niet meer aan. Wat als het weer mis zou gaan. Dan gaat ponybeest echt stuk denk ik. En wat is nu op maat gemaakt? Mijn ervaring met op maat gemaakt is dat je maar kunt kiezen tussen enkele modellen waarbij alles verder dus wordt aangepast naar jouw wens. Ben nadat ik Brandt had afgezegd bij Ninon Schutte geweest. Maar uit haar zadels kon ik ook geen type vinden dat helemaal goed paste. Ninon Schutte (topmens) was daar ook heel eerlijk in.
Bij standaardzadels heb je bij de verschillende merken dus ook verschillende pasvormen en uitvoeringen, maar kan je er - indien nodig - wel 20 passen. Als je er dan uit bent welk type zadel je paard het beste onder loopt, wordt de drukmeting gedaan en wordt het zadel daaraan aangepast. Het passen in Bodegraven was erg prettig. Een bus vol verschillende typen zadels en veel uit kunnen proberen. Drukmeting en vervolgens het zadel de volgende dag op kunnen halen was voor mij een uitkomst. Want ik zat immers zonder zadel. :D :D
En wat ik zei: niet normaal wat een verschil in beweging!