Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inoterry schreef:Nee, ik ben op zoek naar een ander paard. Goldz heb ik moeten verkopen, hij ging zwaar misbruik maken van mijn onzekerheid en werd voor mij gevaarlijk. Het is dat er flinke wrongen aan het zadel zitten, ander had hij me er in een salto voorover afgebokt.
mamendt schreef:Ik heb ook pech met mijn AB....waarschijnlijk is poniebeest eruit gegroeid.....het brugt nu waardoor ze erge rugpijn heeft.
Arno komt volgende week maandag kijken........
Weet het nu dan ook even niet meer...
Dus waarschijnlijk moet mijn mooie donker bruine kalfleren AB van een jaartje oud in de verkoop....balen hoor!
Babootje schreef:Babootje schreef:Ik heb een afspraak met Brandt gemaakt, mede omdat ik hier veel enthousiasme lees over de zadels en de service. Maar ik heb een paard met een echt heel moeilijke rug en heb al twee nieuw gekochte zadels waarvan de laatste voor hem op maat gemaakt terug kunnen geven omdat ze voor hem toch niet geschikt bleken. Fijn dat ik wel mn geld terug heb, maar niet fijn dat mijn paard toch zo'n tijd heeft moeten lopen met niet goed passende zadels. Het leenzadel ligt ook niet goed. Ik wil niet meer het risico lopen dat het toch niet goed gaat en twijfel dus heel erg. Zijn er ook mensen met mindere ervaringen en waarom?
Ik heb de afspraak met Brandt maar weer afgezegd. Het leenzadel dat ik kreeg lag zo slecht dat mijn pony ging rennen en omhoog kwam (dat doet ie anders nooit). Dus had ik er geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen. Ik heb niks aan "we gaan het proberen" ik ben al 4 jaar lang aan het zoeken naar het juiste zadel en het is dus "nu of nooit". Ben daarna bij (Ninon) Schutte zadels geweest, maar uit de modellen die zij had liggen kon ik niet direct het juiste zadel vinden. Wel kwam ik er bij haar achter dat het dieptepunt van het zadel midden/achter moet liggen. En dat hij wel keilkussens moet hebben maar dan kort Ze heeft twee uur de tijd voor me genomen en ook nog mijn springzadel opgevuld (allemaal voor niks, want ik heb geen zadel bij haar gekocht). Topmens dus.
Niet gezegd, dat ze het niet passend zou kunnen maken, maar ik durf geen enkel risico meer te nemen. Intussen kwam ik erachter dat er ook standaardzadels zouden kunnen passen (Albion ligt er goed op, maar ook prestige D1 of Passier zouden kunnen).
Dan heb ik dat liever, want dan weten we direct of het goed ligt.Als je op maat laat maken moet je toch maar afwachten of het aan de verwachtingen voldoet. Bovendien hoef ik dan niet zo lang te wachten. Vrijdag a.s. ga ik zadels passen en wordt er een zadel aangemeten inclusief zadeldrukmeting bij DAP Bodegraven. Spannend dus, zou ik nu eindelijk slagen?
MyWishMax schreef:Zo zie je maar dat iedereen blij is met een andere zadelmaker en dat die ervaringen kunnen verschillen.
MyWishMax schreef:Oh, zo bedoelde ik het niet hoor! Ik bedoelde gewoon dat het niet alleen per zadelmaker verschilt, maar ook per paard en per mens. een heel topic met goede ervaringen is geen garantie