Zitouna schreef:He maar in dat filmpje op youtube van die zadelmaker zie je toch allemaal houten bomen voorbij komen? Mij lijken het ook erg fijne zadeltjes, maar wat moet je er dan allemaal nog bij hebben, ook iets voor erover heen/eronder? En beugels/beugelriemen, borsttuig, staartriem etc..
Eerst vilt, wolvilt, best 4mm (kun je kopen in Nederland), lederen pad erover (kun je ook zelf maken, gewoon lap leder kopen van een aantal mm dik) en dan zadel op de pads, over het zadel leggen ze nog een schaapvel, die kan je hier ook kopen. Dus beetje gelijkaardige opbouw als van een westernzadel, dit zijn gewoon Argentijnse westernzadels.
Gewone stijgebeugelriemen zijn ok, want er is een ring voorzien op de zadels heb ik gezien, al zit die wel redelijk wat naar voren (ivm stoelzit, kan je eventueel laten verplaatsen), westernsingel kan je overal kopen (meer info erover kan ik altijd geven, heb veel advies gekregen over het gebruik van de soort materie op de Criollo Ranch in de Ardennen vanuit hun ervaringen).
Ik heb foto's toegestuurd gekregen van iemand die met deze zadels rijdt tijdens shows voor vee-drijven (wil ze doorsturen). Zij rijden dus met de zadels van deze zadelmaker en willen eventueel wel helpen om me zo'n zadel te bezorgen. Hoop om rechtstreeks te kunnen aankopen want elke tussenpersoon moet betaald worden, maar tot nu toe nog geen antwoord gehad van Camaquense zelf. Wil graag zo'n zadel maar de kunst is om eraan te geraken. Vind ze veel specialer dan de malibaud McClellan en van een McClellan stammen ze wellicht vanaf. Beter zijn ze wellicht niet, maar de stijl vind ik

Risico is dat de boom niet zal passen, maar mijn leraar past McClellanbomen aan van magere volbloed naar Haflinger tank model, dus dat is geen probleem.