Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:56

Wat voor olie/smeersels gebruiken jullie? Ik ben er nog steeds niet uit... Multi of competition :\

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:05

Klasien schreef:
Hier geen breukjes of scheurtjes in het leer hoor, ik vind alleen dat het leer wel wat soepeler had mogen zijn.

als het leer soepeler wordt (vooral bij de multi) dan is de werking ook niet meer zoals het bedoeld is.
Het is leer is wat stugger omdat het ook goed op zn plaats moet kunnen blijven en niet gaat schuiven e.d.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:05

ShadowFax schreef:
Wat voor olie/smeersels gebruiken jullie? Ik ben er nog steeds niet uit... Multi of competition :\

ik gebruik passier ledervet en heb nu een spray van passier speciaal voor hoofdstellen. is ook erg fijn spul en makkelijk te gebruiken :j

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:52

Raja schreef:
Klasien schreef:
Hier geen breukjes of scheurtjes in het leer hoor, ik vind alleen dat het leer wel wat soepeler had mogen zijn.

als het leer soepeler wordt (vooral bij de multi) dan is de werking ook niet meer zoals het bedoeld is.
Het is leer is wat stugger omdat het ook goed op zn plaats moet kunnen blijven en niet gaat schuiven e.d.

Het gaat mij vooral om de riemetjes waar het bit mee vast zit, die blijven erg stug. De rest is niet vervelend, die zijn goed in model.

_Nelleke_

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:57

Ik sta nu elke x dat ik het hoofdstel gebruikt heb het schoon te maken en in te vetten (met stubben hamanol).

Ik kan niet terug naar de winkel, is een webwinkel. :)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:35

Ik heb de mijne ongeveer een dikke maand als het niet iets langer is. Ik vind de leerkwaliteit wel goed. De mijne is helemaal niet stug, het leer ziet er nog netjes uit en paard lijkt het ook goed te vinden!
Jullie zeggen dat je het veel geld vind voor de kwaliteit van het leer. Vergeet niet dat je met de multi een hoofdstel, een kaptoom en drie verschillende bitlooze hoofdstellen in één hebt. Als je ze apart moet kopen kost je het véél meer. Mij hoor je verloopig niet klagen.

skyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 07:53

Ik heb sinds de zomer ook een Micklem Multibridle
mijn paard is er erg blij mee, geen benauwde gezichtjes meer door een lage of gecombineerde neusriem
ik vind hem van mooie kwaliteit, hier geen scheurtjes of iets in het leer
qua maat vind ik hem ook prima, ik heb een ijslander, en het hoofdstel in maat cob past gewoon goed
ik heb de look-a-like uitgeprobeerd en die was qua maat heel anders dan de echte micklem

links= look-a-like rechts=micklem
Afbeelding

de kaakriem past niet van de look-a-like, het bit ligt niet vrij en de richting waarin het bit vast zit in het hoofdstel verschilt ook

ik ben gewoon erg tevreden over het hoofdstel, de werking, de maat en de kwaliteit :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:07

Dat zijn mooie foto's om te vergelijken idd! Het lijkt alsof de look-a-like idd veel ruimer valt. De bocht in de neusriem is dichter bij de mondhoek, ook de aansluiting met de keelriem zit veel hoger. Was dat ook een cob maat?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:20

Inderdaad, mooie foto's skyr, ik had ze nog nooit naast elkaar gezien.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:23

Zo zie je maar weer, goedkoop is toch duurkoop....
Mooi om ze zo duidelijk naast elkaar te zien!!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:57

Volgens mij hangt mijn bit met de originele zoals bij jou bij de neppert.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:45

Volgens mij als ik zo naar de jukbenen kijk hangt de micklem een gaatje lager dan de namaak.
waardoor bit enzo ook anders hangt.......

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:38

dames waar hebben jullie ook alweer bij de knhs gelezen dat de multi (het ringetje) niet mag?

En ik denk dat ik de multi ga bestellen en bitloos ga testen en als het niet werkt mijn multi maat cob te koop zet, denken jullie dat je de multi's 2e hands goed kan verkopen?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:42

ShadowFax schreef:
dames waar hebben jullie ook alweer bij de knhs gelezen dat de multi (het ringetje) niet mag?

En ik denk dat ik de multi ga bestellen en bitloos ga testen en als het niet werkt mijn multi maat cob te koop zet, denken jullie dat je de multi's 2e hands goed kan verkopen?

Ik zoek nog een tweedehands multi ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:04

ShadowFax schreef:

Dat staat in het regelement :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:21

josie schreef:
ShadowFax schreef:

Dat staat in het regelement :)

Dat heb ik opnieuw opgezocht en ik zie idd in de bijlagen de tekeningen maar er staat nergens in de tekst dat het ringetje van de neusriem verwijderd moet zijn... Of kijk ik daar overheen?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:59

Ik kon 't ook niet vinden nee.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:51

Bij de KNHS heb ik ook niet gevonden dat het ringetje op de neusriem niet mag, maar wel dat het Micklem hoofdstel zonder ringetje wel mag. Ik heb het ringetje mede daarom ook van mijn Multi af geknipt.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:08

Ik kom hier zomaar even binnenvallen, en heb geen idee of het hier al bekend is, maar ik zie net dat de Rambo Micklem bij Agradi met 20% korting is!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:04

_Kiki_ schreef:
Ik kom hier zomaar even binnenvallen, en heb geen idee of het hier al bekend is, maar ik zie net dat de Rambo Micklem bij Agradi met 20% korting is!

Had ik ook gezien ja, maar dat is geloof ik maar 1 kleur en 1 maat.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:17

Alleen zwart en dan pony en extra full volgens mij. Dus de maat die de meeste nodig zullen hebben heel slim niet :+

EVDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:56

hoi!

sinds een paar weken ben ik ook in het bezit van een multi! ben er hartstikke blij mee! ben helemaal voor de manier waarop het gemaakt is en vind de kwaliteit van leer erg goed! wel heb ik het kaptoomringetje laten verwijderen, aangezien ik deze functie van het hoofdstel toch niet ga gebruiken.
Nu heb ik er een paar keer mee gereden, maar ik twijfel of het zo wel echt goed zit. Mijn pony reageert namelijk heftig op ook maar een beetje druk wanneer ze dit hoofdstel om heeft. bij mijn "normale" hoofdstel heeft ze dit nooit gehad. Kan het zijn dat ze er nog aan moet wennen?(heb immers 10 jaar lang met een "gewoon" hoofdstel gereden, nu dus pas een stuk of 5 keer met de multi) of zit het misschien dan toch ergens niet goed? Hoor graag wat jullie ervan denken.
een paar fotos(sorry voor de slechte telefoonkwaliteit van de fotos) met het hoofdstel om:

Afbeelding
https://lh5.googleusercontent.com/-f5e6 ... 3%2529.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-FKyH ... 2%2529.JPG

van de voorkant:
Afbeelding

Heb het hoofdstel precies zo in elkaar gezet als in de handleiding beschreven staat en naar mijn mening zitten de riempjes op de goede plek, maar hoor graag jullie mening.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:02

Hmm, ik zou eens kijken wat er gebeurd als je de nesuriem 1 gaatje lager doet...
Miss dat ie dan minder tegen het jukbeen duwt (wat ie lijkt te doen op de foto)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 14:26

Ik heb mijn hoofdstel ook zo zitten, zit ook zo bij het jukbeen.
Als ik de neusriem 1 lager doe, komt ie te laag op de neus, dus op een breekbare stukje.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:06

Je moet je vooral beseffen dat je hulp met dit hoofdstel veel directer doorkomt. Het kan voor je paard dus inderdaad heel anders voelen.
Probeer je heel bewust te zijn van welke hulpen je geeft en hoe intens deze zijn.
Wat je kan doen is bijvoorbeeld te beginnen met de bitclips en deze eraf halen als jullie er allebei klaar voor zijn...

Mijn merrie reageerde eerst ook heel fel op het bit, omdat ik toch te onrustig was in mijn hand. Toen een tijd met bitclips gereden. Op een gegeven moment merkte ik dat ze wat begon te hangen en gelijk de clips eraf gehaald. Nu loopt ze heerlijk op dit hoofdstel.
Ik heb er twee, allebei multi. 1 bruine Standard Horse met kaptoomringetje en 1 zwarte Cob zonder ringetje. Allebei op hetzelfde paard en op beide reageert ze super!

EDIT* Als ik je foto's goed bekijk denk ik dat je een maatje kleiner nodig hebt. Hij moet eigenlijk iets lager bij het jukbeen, maar ook bij de keelriem. Die zit nu eigenlijk te hoog. Heb je de mogelijkheid om de 'bakstukken' een gat te laten zakken?