De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:08

Ik ben echt weer ontzettend blij dat ik voor de Dalmar crossbeschermers heb gekozen. Vrijdag gebruikt en paard was aardig bezweet, maar de benen nog gewoon droog en niet warmer dan dat je ze normaal na inspanning zou verwachten *\o/*

bosox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:20

Ik heb een vraagje wat betreft peesbeschermers (zoals die van BR). Mensen op stal zeggen dat deze slecht zouden zijn voor de pezen, is dit echt zo?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:33

Ja

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:37

Valerie_91 schreef:
Hey iedereen,
Ik heb sinds kort de lemieux stug boots beenbeschermers in maatje L, ik gebruik deze voor de voorbenen.
Heel tevreden van, al zou mijn vosje beter een maatje M hebben gepast.
Zijn er mensen die deze bescherming ook gebruiken voor de achterbenen? Ik ben aan het twijfelen om mijn maatje L voor de achterbenen te gebruiken en een maatje M bij te kopen. Iemand hier ervaringen mee?

Daarnaast was ik op zoek naar meer informatie over deze bescherming, maar ik zag dat bepaalde sites (dezelfde?) boots verkopen voor de achterbenen (hind). Kan er iemand mij uitleggen wat het verschil is? Bij de informatie staat er wel bij dat deze ook voor de voorbenen kunnen gebruikt worden, maar oorspronkelijk gemaakt zijn voor de voorbenen. Nu kan ik er niet echt aan uit, iemand een woordje uitleg?

Je kunt ze ook gewoon voor de achterbenen gebruiken als ze daar goed passen. Het enige verschil tussen de front en hind is dat die vd achterbenen breder is qua stof aan de voorkant.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:17

Valerie_91 schreef:
Hey iedereen,
Ik heb sinds kort de lemieux stug boots beenbeschermers in maatje L, ik gebruik deze voor de voorbenen.
Heel tevreden van, al zou mijn vosje beter een maatje M hebben gepast.
Zijn er mensen die deze bescherming ook gebruiken voor de achterbenen? Ik ben aan het twijfelen om mijn maatje L voor de achterbenen te gebruiken en een maatje M bij te kopen. Iemand hier ervaringen mee?

Daarnaast was ik op zoek naar meer informatie over deze bescherming, maar ik zag dat bepaalde sites (dezelfde?) boots verkopen voor de achterbenen (hind). Kan er iemand mij uitleggen wat het verschil is? Bij de informatie staat er wel bij dat deze ook voor de voorbenen kunnen gebruikt worden, maar oorspronkelijk gemaakt zijn voor de voorbenen. Nu kan ik er niet echt aan uit, iemand een woordje uitleg?

Ik gebruik ze voor de achterbenen! De modellen zijn eigenlijk hetzelfde, het enige verschil is dat het achterbeen model een stukje breder is. Het js dus even kijken of het past!
Ik gebruik voor mijn fjord maat medium hind (M achter dus) voor zowel voor als achterbenen :+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:15

pol013 schreef:
meiske1577 schreef:
Ik twijfel of ik een set lemieux stealth air xc boots zal bestellen voor zowel voor als achter. Mensen in dit topic die ervaring met deze hebben?
Blijven ze mooi bij een paard wat wat strijkt?

Ik heb de nieuwe. Kwaliteit lijkt nu prima.
Heb ze wel pas 3 keer gebruikt.
Ze draaien bij mij wel iets. De gell achtige bescherming is niet voorgevormd en heeft dan wat moeite met fijner beenwerk. Het lijkt er op dat dit steeds minder wordt. Ze zijn nu in ieder geval steeds beter blijven zitten.
Ik vind ze beschermend genoeg, ook voor de cross. Ik heb ze om mijn arm geknoopt en er eens flink mee op een tafel gebeukt. Prima.

Ik heb deze nu wat langer in gebruik en ben er steeds meer tevreden over. Ik bewaar ze steeds opgerold en weet beter hoe ik ze moet vast maken en nu blijven ze keurig zitten. Fijne beschermer voor het crossen en ze bieden voldoende bescherming. Zijn wat zachter voor de huis als de Dalmars.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 21:22

Ik lees al even mee. Maar ik ben er nog niet uit.. hoor veel positive verhalen over de snugboots van lemieux maar zijn deze net zo ademend als de mesh boots van lemieux? En heeft een van jullie ervaring met de amigo Airflow?

https://images.sportsdirect.com/images/ ... 3003_l.jpg

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 23:38

Snugboots van Lemieux zijn best warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:15

Hoe vallen die lemieux brushing boots van mesh dan?
Bij kortere maar stevige benen met veel haar?
( moet zacht zijn ivm schiefel)..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:18

Hier bevalle ze fantastisch goed. Paard heeft qua lengte cob en qua breedte full. Altijd lastig om een goeie tussenmaat voor te vinden. Met de brushing boots geen probleem! Heb medium voor en large achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:52

Ik heb een fjord, dus korte pootjes.
Misschien maar een s en m passen dan.
Zijn ze zacht? Aan de randen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:58

Eh, ik vind het wel zacht. Gewoon stof. Maar misschien is dat voor jouw paard wel te hard. Geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:00

Snap ik, altijd even zelf voelen.
Bij ej hadden ze ze niet ( alleen online).

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:09

Hoi!!
Ik heb een vraagje :) ik kom er zelf namelijk echt niet uit hihi.
Ik zoek beenbeschermers/ peesbermers rondom voor Mijn paard, maar hij heeft gevoelige benen ( roze huid) dus ik zoek wel iets wat goede ventilatie heeft.
De beschermers moeten voor het springen zijjn.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:28

Ik zweer bij m’n Veredus Carbon gel vento voor springen :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:01

Ik kom niet helemaal uit mijn dilemma.. misschien kunnen jullie mij helpen?

Mijn merrie heeft zeiknatte benen na het rijden. Zeker met het warmere weer. Ik werk nu met de flextrainer air van HH. Dat werkt het beste tot nu toe maat nog steeds zeikes.. Het liefst heb ik zachte beschermers. Maar met hard schaal zou ook kunnen alleen achter niet. Wat hebben jullie voor suggesties?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 00:24

Capriootje schreef:
Ik zweer bij m’n Veredus Carbon gel vento voor springen :)

Eens!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:40

Willen jullie me helpen? Ik zoek voor mijn reus luchtige kappen die ook nog eens passen (en das een dingetje) ik twijfel tussen de volgende
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:33

Meelezer meldt zich. :o Ik heb de XC-boots en dat vind ik hele fijne beschermers! Geen ervaring met de Snugboots en de Air van Eskadron, wel de gewone peesbeschermers. De benen komen er bij de gewone peesbeschermers heet onder vandaan en met de XC-boots zijn ze veel minder warm.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:59

Ik heb voor mijn 12 jarige ruin al een paar jaar de Première Equine air cooled eventing boots. Ik gebruik ze dressuurmatig en op buitenrit. Ik had ze omdat dit paard geblesseerd is geraakt al een hele poos in de kast liggen, met opbouwen deze winter bandages gebruikt bij hem. Nu heb ik ze weer gebruikt de afgelopen tijd nu het weer warmer wordt. En ik ben opnieuw heel enthousiast. Hij heeft lange benen. Ze passen hem heel mooi (maat L) en tot nu toe mooie droge benen. Ook zijn ze heel makkelijk schoon te maken en ze drogen heel snel.

Voor mijn jonge paard had ik de snugboots gekocht voor de voorbenen en de brushing boots voor de achterbenen. Maar die slijten toch vrij snel en ik moet zeggen dat ik zijn benen toch wel zweterig vind eronder. Hij was aan een nieuwe set toe en ik heb toch weer gekozen voor de PE boots. Hij heeft een maatje kleiner als mijn andere paard. ( L voor en M achter) Ik heb ze nu binnen dus ben erg benieuwd hoe ze zich gaan houden, gezien hij wel wat strijkt. Ze zouden geschikt moeten zijn voor strijkende paarden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:41

Ik heb de eskadron gehad, maar vind dat niet echt wat. Vind ze erg slap aanvoelen en ook niet luchtig genoeg.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:13

snissje schreef:
Ik kom niet helemaal uit mijn dilemma.. misschien kunnen jullie mij helpen?

Mijn merrie heeft zeiknatte benen na het rijden. Zeker met het warmere weer. Ik werk nu met de flextrainer air van HH. Dat werkt het beste tot nu toe maat nog steeds zeikes.. Het liefst heb ik zachte beschermers. Maar met hard schaal zou ook kunnen alleen achter niet. Wat hebben jullie voor suggesties?

Deze:https://www.equilibriumproducts.com/product/tri-zone-open-fronted-tendon-boots/

Mijn favoriete beschermers.
Zodra de witte weer op voorraad zijn koop ik een 2e paar.

Ik heb witte om op zonnige dagen ook zo koel mogelijk te blijven. Ik vind dit echt de perfecte middenweg tussen luchtig en bescherming.
Ik heb ook de ronde allsport boots maar die zijn toch net weer dat beetje warmer.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:22

M'n Lemieux komt eind vd week binnen als het goed is, ben erg benieuwd of het past! :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:34

Ik heb weer een crossbeschermer kunnen testen. Dit zijn wel blijvers! Ben nu begonnen aan mijn derde paar en eindelijk eentje die mij en paard bevallen. De Kentucky Solimbra D30 zijn echt superzachte beschermers waar de benen heel erg droog onder blijven. Mooi afgewerkt met een soort suede op de randjes, waardoor wondjes verleden tijd zijn. Er zitten zelfs geen haartjes in de war (wat ik bij andere beschermers wel had). Daarnaast draaien ze niet! Ook beschermen ze goed, want ze zijn mooi hard.
Ik heb mijn Dalmars nog tegen een goede prijs kunnen verkopen, dus ik ben helemaal happy. Hoop dat ze in het echte crossseizoen ook mooi heel blijven, maar het materiaal is heel sterk dus ik verwacht geen problemen. Minpuntjes:
- Vallen klein. Denk dat ze alleen mooi vallen bij kleine paarden of paarden met fijn beenwerk.
- Er zit qua maat best wat verschil tussen voor en achter. Waar voor wat klein valt, valt achter juist wat (te) groot.
- Ze zijn er alleen in het bruin.
- Ze gaan binnenkort uit productie, dus als je ze nog wilt moet je vlug zijn.

Anyway, echte aanrader. Kost wel wat centen maar dan heb je ook wat.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:06

Na dit topic flink doorgespit te hebben, ben ik benieuwd wat men hier van mijn idee vindt:

Met mijn IJslander wil ik deze zomer eens een crosslesje doen. Ik doe liever aan voorkomen dan genezen, dus dat wordt beschermers kopen. Nu heeft hij al 8 jaar droge benen en is nog nooit onregelmatig geweest (afkloppen), maar we hebben dan ook nog nooit iets 'ruigs' gedaan op een enkel sprongetje na.

Hij tikt zichzelf nooit aan en strijkt ook niet.

Zouden de brushing boots van le Mieux geschikt zijn voor ons?