[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:33

Mooi raya !!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:40

Ziet er helemaal niet gek uit, Raya (gewoon mooi dus :j )
Dan nog maar een plaatje van een plaatje ;)
Afbeelding

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:52

Dank jullie, jokari en sabine en kwetal!
Inmiddels heb ik mijn Ghost nu een week en ben ik even bezig geweest met puzzelen, zowel met de ligging als mijn eigen zit (plaatsing van de kussens, beugels aan haakjes, dat soort dingen), maar nu helemaal tevreden!

Zowel de ghostpad als het Grandeurpad dat ik nog had liggen passen er prima onder! Dat is mooi, want op lange ritten met wat tempo vind ik een onderkant van puur natuurproduct (100% wol bij mijn grandeur) vaak prettig werken om teveel warmteopbouw te voorkomen.
De ghost pad ligt dan net weer wat steviger en is dikker, fijne afwisseling zo :)

Beide pony's lopen echt super met de ghost, zo los en fijn!

Afbeelding

Afbeelding

Op hafje Wente schuift het nog een héél klein beetje, ik denk nieuwigheid. Wellicht nog de moeite om een andere singel te proberen, of het komt vanzelf goed, we kijken het even aan.
Ze stretched ontzettend vanzelfsprekend onder dit zadel, zo super! Voor haar écht niet vanzelfsprekend, want ze loopt ook erg graag als een lama met haar neus ergens ter hoogte van die van mij ;)

Afbeelding

Afbeelding

Superfijn dus!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:21

Mag ik je foto's gebruiken Raya??? Zo fijn om te horen allemaal +:)+ hebben we ons niet voor niets een jaartje kwaad gemaakt om het allemaal goed te krijgen ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:52

MaricoGraphy schreef:
Zijn er ook speciale ghost singels? Ik kan voorlopig het zadel als die binnen is wel gebruiken met de buiksingel van de longeersingel dit is een korte en gebruikte ik ook bij de Norton.

Ja, Ghost heeft ook singels :)

Mooi Raya!

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:10

Schitterende foto's! Je beide paardjes lopen heel ontspannen onder het zadel, kan ik voorlopig alleen nog maar jaloers op zijn :P . Het rode pad onder het zadel ligt als een plaatje! Misstaat helemaal niet!

Kwetal, heel erg bedankt voor je uitvoerig en verhelderend antwoord! Een pad per zadel dus en een extra pad kan geen kwaad. Ivm de dekjes: ik stelde me de vraag omdat mijn dochter ook op wedstrijd gaat met haar paard, en voor de dressuurproeven is een wit dekje verplicht. Maar een gewoon katoentje kan er dus nog wel onder!

Mijn tinker is breed, maar niet te dik ;) . Ze mag eigenlijk nog wat bijkomen, ze was te mager toen ik haar kocht. Ze heeft ook een vrij hoge schoft, wat atrofie op de schouders waardoor de schoft een beetje uitsteekt. En dat in combinatie met brede schouders.

Ik heb een poging gedaan om haar eens in profiel te fotograferen, maar ze is geen fotomodel :) . Net als haar eigenaar wat lensschuw *D .

Afbeelding
Op bovenstaande foto was ze 3 dagen bij mij.

Afbeelding
Dit is van gisteren. Ze is bijna een maand van mij...

Ik overweeg de Ghost firenze voor haar!

En het paard van mijn dochter:

Afbeelding
Afbeelding

Voor haar laten we Teteltee komen, na van alles gelezen te hebben, denk ik vooral aan de FlexEE van HM, omwille van de aanpasbaarheid (jong paard) en de smallere zit (ruiter van 11 jaar)

Afbeelding
Mijn dochter in een grondwerkles met haar paard...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:28

Buitenzinnig schreef:
MaricoGraphy schreef:
Zijn er ook speciale ghost singels? Ik kan voorlopig het zadel als die binnen is wel gebruiken met de buiksingel van de longeersingel dit is een korte en gebruikte ik ook bij de Norton.

Ja, Ghost heeft ook singels :)

Mooi Raya!
dan ga ik daar ook eens naar op zoek.
Heb dan nog een laatste vraagje
Ik wil de ghost quilty gebruiken op de schimmel merrie. Maar ook af en toe op de haflinger. Is de ghost ook met verwisselbare voorpommel?
Ohja sorry voor de vele vragen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:38

Nee, de Ghost heeft geen verwisselbare pommel zoals je dat bij bv. Barefoot kent. Het is een flexibele pommel.
Hier staat het nog uitgebreider beschreven; http://suzannebroers.nl/?page_id=537

Geen probleem hoor, al die vragen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:41

OK dus geen gedoe met steeds omwisselen van de pommel. Bedankt voor de link ga meteen lezen.

Kan beter vragen stellen om het goed te doen dacht ik :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:17

Nee, je hoeft de pommel niet om te wisselen inderdaad!
Vragen staan altijd vrij, helemaal geen probleem!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:36

Is er nog een winkel/leverancier van Hidalgo die aan een Hidalgo Mallorca of Venice 2 kan komen? Ik heb contact gehad met Hidalgo Nederland en Belgie maar ze zijn niet meer te verkrijgen. Of heeft jemand hier toevallig nog 1 te koop? O:)

Gewoon interesse-vraagje. Zit er veel verschil in de Firenze en de Roma?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:45

Buitenzinnig heeft nog een prachtige Hildalgo Relvas te koop volgens mij Mayflower_ dat is echt een prachtig zadel!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:50

Klopt. :) zag hem staan. Maar vind de Mallorca mooier haha. :)
Of misschien alsnog een Ghost.. Twijfel twijfel..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:59

Ben je wat te laat, er stond een tijdje een Hidalgo Mallorca in het bruin te koop op bokt. Nu niet meer zie ik..

Ik heb inderdaad een Relvas te koop, de prijs is onderhandelbaar :)

Het verschil met de Roma en Firenze is de positie van de wrong. De Firenze heeft de wrong wat verder naar voren geplaatst en is iets schuiner.
Ga je weer over op dressuur rijden?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 11:10

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:21

Er zijn vernieuwingen gedaan met de modellen uit de 2 serie weet ik. Ik weet niet of westeind de oude modellen op voorraad heeft

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:32

Marein, graag gedaan - en die Firenze zit smaller dan een HM (en je mag er mee starten) Prima geschikt ook voor je dochter :o

Grandeur maakt op verzoek ook een wit vierkant dekje voor de Ghost voor de wedstrijden. :)

En wat een leuke paarden :j (en die Poitoux!!! <3 )

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:32

bijdeze mijn ghost firenze met HKM protector pad,(voor het idee)
ik heb er 1malig mee gereden want ik vond persoonlijk de inlages te dun(memoryfoam)
binnenkort hoop ik andere pads te kunnen testen, waarmee ik in combinatie met mijn eigen dekjes kan rijden oa
ziezo loopt er super onder, en nu ik steeds meer mijn eigen balans vind (aangezien hij megahoog opgooit en heel ruim is) kan ik zelf ook steeds lekkerder meekomen.

Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:38

Gaaf hoor, al die Ghostjes :j ze staan stuk voor stuk prachtig én ik zie allemaal blije paardjes!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:42

Waarom kan men niet gewoon eens zien dat ik mijn best wil doen? In een ander topic van mij hebben er weer kritiek dat ik een zadel koop zonder eerst een zadelpasser te laten komen. Komop het is boomloos? Veel kan ik dan ook niet mis doen, toch?
Ik heb toch alleen jullie advies opgevolgd voor welk merk van zadel ik best neem.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:08

MaricoGraphy, je zit op Bokt. Het is hier vaak een nationale sport om anderen af te breken. Ik vind het helemaal geweldig dat je van die goedkope zadels bent afgestapt en voor een serieus merk hebt gekozen. De kritiek dat je geen zadelpasser laat komen, laat die maar gewoon van je afglijden. :(:)

Raya, wat zit het smalste, de originele Ghostpad of de Grandeur ? Mijn Grandeur heeft ook lam aan de onderkant, en dan nog Barefoot Heavy Duty-inlages, en dat is eigenlijk net teveel van het goeie voor mijn heupen. Maar die Grandeurs zijn zo mooi hé. :D Ik wil er graag nog eentje bij en die van jou doet me wel heel erg kwijlen. :D Vraag me alleen af wat ik zou nemen, omdat de originele Ghostpad voor mijn heupen wel veel aangenamer is...

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:14

Misschien komt het door de inlages en niet de pad, dat is tenminste mijn ervaring. Gewoon even de ghost inlages in de grandeur doen en testen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:18

Marico, je zult altijd zeikerds houden.
Sommige dingen moet je echt proberen naast je neer te leggen. Ik zie echt geen absolute noodzaak om een boomloos zadel te laten passen door een zadelpasser, tuurlijk kan het ontzettend fijn zijn om een passer te laten komen die samen met jou verschillende opties kan bekijken en proberen , maar het kan ook prima zonder.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:27

Marico - ik ben het met bovenstaande mensen helemaal eens. Uiteraard - wanneer je niet zeker bent van je zaak wbt het merk en model, en je kunt dan iemand laten komen die je even kan laten kennismaken met alle mogelijkheden, dan is dat een heel goed idee....
Sommige boomloze zadels hebben wel een passer nodig (of op zijn minst goed advies via mail met foto's) maar Ghost en Barefoot zijn niet zo kritisch wat dat betreft ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:07

Ik heb vandaag mn nieuwe pad binnen gekregen voor mn 2de hands barefoot. Ik heb ook fenders met knie wrongen besteld maar die heb ik nog niet helaas.
Maar ik kan nu in ieder geval een begin gaan maken met rijden.