[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:54

Als het in de gebruikshandleiding staat is het wel handig om te doen. Kan belangrijk zijn voor de hechting.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:36

Ik heb mn neusriem geverfd! Afbeelding
Na het verven:
Afbeelding

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:18

Naaoommii schreef:
Ik heb mijn HG cognac leerverf binnen. Alleen ik die dat je eerst primer er op moet doen? Is dit echt noodzakelijk ?

Mijn laarzen heb ik al volledig ontvet en ga en straks heel lichtjes met een klein schuurpapiertje over. Verven zal ik toch 2 a 3 keer moeten doen, maar is dan de primer echt noodzakelijk ?

Voor laarzen zou ik zeker een primer gebruiken, dit maakt dat het beter hecht. Bij laarzen zien we hier in het topic wel sneller schade aan de verf (vaak door te dik geverfd, niet goed ontvet, geen primer,...). Ik zou het niet riskeren dat je al het werk er in steekt en dat het dan na een paar keer rijden al afslijt terwijl als je even wacht je een primer kan binnen hebben.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:43

Mijn geverfde laarzen, pakt toch heel leuk uit. Laarzen zijn ruim 5 jaar oud en ze zijn echt fanatiek gebruikt, en ik wilde altijd al cognac laarzen. Ik zal ze alleen voor de wedstrijden gebruiken.
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:54

Gaaf geworden Naomi !!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:30

daisyjazz schreef:
Gaaf geworden Naomi !!

Dankjewel :D

SaphiraX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:46

Oehh dit ga ik binnenkort ook maar eens proberen *\o/*

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:24

Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier.

Kan ik de witte onderleg van mijn hoofdstel zwart verfen met de indringverf van RL?

En hoe lang moet zoiets eigenlijk drogen?

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:21

avensis schreef:

Kan ik de witte onderleg van mijn hoofdstel zwart verfen met de indringverf van RL?

Ja van licht naar donker kan altijd. Over het drogen durf ik niks te zeggen

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:21

avensis schreef:

Ik heb het met hg verf gedaan, was supersnel droog maar slijt aan de binnenkant wel een beetje.

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:53

lindamusters schreef:
avensis schreef:

Ik heb het met hg verf gedaan, was supersnel droog maar slijt aan de binnenkant wel een beetje.

HG is geen indringverf ;)
Van licht naar donker kan altijd met indringverf, ik zou het (voor de zekerheid) 24 uur laten drogen.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:09

Van licht naar donker kan helemaal niet altijd met verf die in het leer trekt. Onderleggers zijn doorgaans van slechte kwaliteit geperst leer waar een flinke coating over zit. Dat moet ook wel,want anders zouden die witte onderleggers binnen de kortste keer niet meer wit zijn. Over zo'n coating kan je beter leerverf op acryl basis gebruiken. Wat er niet in trekt dus.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:20

Help :D

Ik wil graag deze laarzen donkerbruin verfen. Zijn zwart met camel kleur, dus gelijk krijgen gaat dat lukken? Laarzen zijn van lipica, welke verf heb ik nodig en hoeveel? :D

Afbeelding

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:59

Iemand zin in een opknap project, kieffer hoofdstel? Afbeelding

Afbeelding

Kwaliteit van het leer is nog best goed en voelt soepel aan... leer is alleen kaal hier en daar en zou dus opnieuw geverfd moeten worden... ennnn heel grondig gepoetst moeten worden :P pb maar als iemand het gratis op wil komen halen...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:31

Iemand die zijn of haar laarzen blauw geverfd heeft? Ik wil het zelf binnenkort gaan doen. Ik wil dan zo donkerblauw mogelijk en twijfel nog over de afwerking. Lak vind ik zelf te, maar iets glimmend mag wel. Iemand suggesties en/of foto's?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:36

sterreke98 schreef:
Iemand die zijn of haar laarzen blauw geverfd heeft? Ik wil het zelf binnenkort gaan doen. Ik wil dan zo donkerblauw mogelijk en twijfel nog over de afwerking. Lak vind ik zelf te, maar iets glimmend mag wel. Iemand suggesties en/of foto's?

Ik heb zelf geen laarzen geverfd maar een halster heb ik deels geverfd. Had hem helemaal schoongemaakt dus zat geen glim en bescherm laag meer op maar wilde net als jij geen lak achtig hebben. Heb voor satijn gekozen. Precies goed. Als je het na 1 keer overheen niet goed vind ga je er nog 1 of meerdere keren overheen. Ik ben er 3 keer overheen gegaan en vind het perfect.
Ook een keer over de glitter gegaan voor de extra bescherming maar dat glittert.. Dus zag niet veel verschil daarin. :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 01:39

Stel de vraag heit maar even. Gezien de kennis aanwezig is over kleur en onderhoud. Ik heb deze week de Rossner Croco gekocht, de witte. Nu ben ik er bijna zeker van dat de onderhoud bij deze anders is dan een zwart hoofdstel. Maar op welke manier is mij niet duidelijk. Neus en frontriem zijn van lakleer. De rest lijkt verstopt te zitten onder een dikke laag witte verf. Afbeelding
Afbeelding

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 02:41

Als het leer onder een dikke laag verf zit, zit er niet veel verschil in onderhoud of je nu witte verf of zwarte verf hebt.

Maar hoe dat met het krokodillenleer zit, weet ik niet. Als daar geen verf overheen zit, kan het zijn dat het donkerder wordt als je het invet. Wat niet per se erg is, als je er maar goed voor zorgt. Krokodillen zijn immers zeldzaam geworden door de jacht op hun leer, dus wees er zuinig op ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:29

Denk niet dat het echt krokodillen leer is Runa, dus daar hoeven wij ons geen zorgen over te maken. Het is lakleer, met een croco design erin verwerkt. Maar nog steeds glad.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:06

Op de site van divoza staat het wel omschreven als ''crocoleder''. Het kan zijn dat ze erom liegen en dat het gewoon ander leer is met een printje, maar als je de site moet geloven, komt dit leer echt van een krokodil.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:11

Neon schreef:
Iemand zin in een opknap project, kieffer hoofdstel? [ [url=m/s2WjQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c3EBEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kwaliteit van het leer is nog best goed en voelt soepel aan... leer is alleen kaal hier en daar en zou dus opnieuw geverfd moeten worden... ennnn heel grondig gepoetst moeten worden :P pb maar als iemand het gratis op wil komen halen...

Dat is wel een hele mooie om op te oefenen. Ik hou wel van goud en ketting inlages.
Van waar ben je ivm ophalen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:39

Nee joh, croco is in dit geval gewoon rundleer met een print/relief.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 06:31

Runa schreef:
Als het leer onder een dikke laag verf zit, zit er niet veel verschil in onderhoud of je nu witte verf of zwarte verf hebt.

Maar hoe dat met het krokodillenleer zit, weet ik niet. Als daar geen verf overheen zit, kan het zijn dat het donkerder wordt als je het invet. Wat niet per se erg is, als je er maar goed voor zorgt. Krokodillen zijn immers zeldzaam geworden door de jacht op hun leer, dus wees er zuinig op ;)

Dit klopt niet, zwart maken ze normaal dmv een permanente indringverf. Dit wil zeggen dat het gewoon in het leer trekt maar dat de porien nog open blijven (en dus mogelijk om in te vetten). Naar wit kan enkel en alleen via een laagje op het leer. Je kan namelijk met indringende verf enkel donkerder gaan. Dit is een soort acryl verf welke een plastic laag op het leer geeft. Met genoeg prullen kan je deze er ook af trekken.
Je kan proberen om te vetten, of eerder een conditioner/creme/balsem te gebruiken. Wel goed het overtollige weer weghalen met een goed vocht opnemende doek, anders gaat al het stof aan je hoofdstel plakken en wordt het snel beige.
Mocht het echt droog zijn, dan zou je het eventjes in olie kunnen leggen. Sommige mensen zouden zeggen een nacht, maar dat zou ik echt niet doen. Kleine 10 min. en dan goed afnemen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:28

Excuus, ik had vergeten enige nuance te maken: als er geen indringer gebruikt is maar wel andere verf, maakt het niet uit welke kleur het leer heeft. Inderdaad, tussen indringverf en andere verf zit wel een verschil :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:19

Vraagje. Ik heb leren laarzen die iets te lang achter in de auto zijn blijven liggen.
Daardoor verkleurd. Dacht eerst dat t alleen vocht was en het wel beter zou worden als ik ze maar lang genoeg liet drogen.
Maar na maanden is het nog steeds zo dus helaas.
Nu zou ik ze wel egaal willen verven. Maar welke kleur zou ik dan moeten pakken? Zwart of kan donkerbruin ook nog? En als ik indringverf gebruik, gaat dat dan wel goed omdat er kleurverschil zit. Dat t uiteindelijk wel overal zelfde kleur wordt.

Afbeelding