Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Naaoommii schreef:Ik heb mijn HG cognac leerverf binnen. Alleen ik die dat je eerst primer er op moet doen? Is dit echt noodzakelijk ?
Mijn laarzen heb ik al volledig ontvet en ga en straks heel lichtjes met een klein schuurpapiertje over. Verven zal ik toch 2 a 3 keer moeten doen, maar is dan de primer echt noodzakelijk ?
lindamusters schreef:avensis schreef:Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier.
Kan ik de witte onderleg van mijn hoofdstel zwart verfen met de indringverf van RL?
En hoe lang moet zoiets eigenlijk drogen?
Ik heb het met hg verf gedaan, was supersnel droog maar slijt aan de binnenkant wel een beetje.
sterreke98 schreef:Iemand die zijn of haar laarzen blauw geverfd heeft? Ik wil het zelf binnenkort gaan doen. Ik wil dan zo donkerblauw mogelijk en twijfel nog over de afwerking. Lak vind ik zelf te, maar iets glimmend mag wel. Iemand suggesties en/of foto's?
Neon schreef:Iemand zin in een opknap project, kieffer hoofdstel? [ [url=m/s2WjQJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c3EBEg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kwaliteit van het leer is nog best goed en voelt soepel aan... leer is alleen kaal hier en daar en zou dus opnieuw geverfd moeten worden... ennnn heel grondig gepoetst moeten wordenpb maar als iemand het gratis op wil komen halen...
Runa schreef:Als het leer onder een dikke laag verf zit, zit er niet veel verschil in onderhoud of je nu witte verf of zwarte verf hebt.
Maar hoe dat met het krokodillenleer zit, weet ik niet. Als daar geen verf overheen zit, kan het zijn dat het donkerder wordt als je het invet. Wat niet per se erg is, als je er maar goed voor zorgt. Krokodillen zijn immers zeldzaam geworden door de jacht op hun leer, dus wees er zuinig op