Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SnuitjeLove schreef:Hallo wie kan mij advies geven?
Ik heb een arabiertje met een moeilijke rug en ben opzoek naar het juiste boomloos zadel.
Ik heb al een keer een barefoot Cheyenne maat 2 geleend voor een week. Deze reed erg fijn maar ik vind hem zo lomp staan op haar rug. Ik kan denk ik niet in een maat 1 passen met broekmaatje 42?
Ondanks haar korte rug had ze volgens mij geen last van de lengte van het zadel.
Ik zoek iets waarin ik stevig zit en vooral geen last van mijn rug krijg. Ik wil er veel buitenritten mee rijden en af en toe wat dressuur.
Kleur maakt verder niet uit, maat 2 moet het zijn denk ik en pommel maat large.
Graag niet te lomp in uiterlijk.
Wat raden jullie mij aan?
Samantha89 schreef:Ik had laatst in dit topic gevraagd wat vps nou in houdt, ik had een link gekregen en dat had ik door gelezen. Nu snap ik dus wat het in houdt, maar wat ik me nou nog afvraag is: is een zadel zonder vps nou slecht? Ik snap dat vps beter is voor de rug van je paard en je heb een pad met inlages nodig om ruggengraat vrijheid te creëren(of zie ik dit verkeerd), maar zo'n pad heb je bij beide zadels nodig, dus daarom snap ik dit stukje nu even niet. Ik hoop dat iemand mij die duidelijk kan maken.
romyloverrr schreef:ik heb de maat 2 nog nooit in het echt gezien![]()
de maat 0 gebruik ik voor mijn pony, en steeds dat zadel
meenemen vind ik nioet echt handig.
ik hoop dat ik niet om ga vallen van de grote
ik heb het zadel gekocht met de intensie dat mijn moder daar ook nog eens op kan rijden.
misschien toch een maat 1 moeten kopen
minikatje schreef:Samantha89 schreef:Ik had laatst in dit topic gevraagd wat vps nou in houdt, ik had een link gekregen en dat had ik door gelezen. Nu snap ik dus wat het in houdt, maar wat ik me nou nog afvraag is: is een zadel zonder vps nou slecht? Ik snap dat vps beter is voor de rug van je paard en je heb een pad met inlages nodig om ruggengraat vrijheid te creëren(of zie ik dit verkeerd), maar zo'n pad heb je bij beide zadels nodig, dus daarom snap ik dit stukje nu even niet. Ik hoop dat iemand mij die duidelijk kan maken.
je hebt verschillende soorten inlages.
inlages voor de vps-zadels zijn geloof ik dunner (kijkt even naar de mensen die ze daadwerkelijk hebben of het klopt)