Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:24

Citaat:
Ik wil in de toekomst (zeg 1 - 2 maanden) een bruine Christ Iberica Plus gaan kopen, maatje pony. Paard is nu nog kreupel, vandaar nu nog niet

Oef, dat is vervelend? Weet je al waardoor je paard kreupel is? Beterschap :(:)
Pony maat komt volgende maand binnen (vooral bruin)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:17

Yihaa... wat ben ik toch blij met mijn Christ!! Zowel disndag als vandaag lekker gereden in de binnenbak met de christ (beugelloos :) ) zo'n 45 minuten beide keren totaal. En ik maak echt goede vorderingen. zo:
* draaf ik nu ZONDER mij aan de lus vast te houden, dus echt helemaal los :)
* Ben ik bezig om licht te rijden (dat wordt spierpijn hihi)
* Maken we nu echte figuren zoals voltes en ben ik vandaag in draf zelfs bezig geweest met een slangenvolte met 6 bogen (!) en dat in een bak die kleiner is dan de standaard afmetingen en een dubbele s-handveranderen bij E-B (dus eigenlijk een kleine 8)
* loopt paard super braaf en in een prachtig rustig tempo terwijl hij vroeger altijd als een gek ging draven. Hij let echt op mij, verzameld, kauwt ondertussen lustig op zijn bit. OK hij loopt soms wat erg rond, maar het is en blijft een Fries.
* komen er soms momentjes dat ie zo verzameld dat we bijna niet vooruitkomen terwijl hij toch echt draaft. En dan niet omdat ie sloom is, maar omdat hij zulke korte passen maakt terwijl ik vooral achter wel voel dat hij goed zijn benen eronder zet. Hij gaat den echt des Fries sjauwen :)

Jaaaa echt trots op ons allebei.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:32

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* +:)+

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:33

Buitenzinnig schreef:
Citaat:
Ik wil in de toekomst (zeg 1 - 2 maanden) een bruine Christ Iberica Plus gaan kopen, maatje pony. Paard is nu nog kreupel, vandaar nu nog niet

Oef, dat is vervelend? Weet je al waardoor je paard kreupel is? Beterschap :(:)
Pony maat komt volgende maand binnen (vooral bruin)

Ja, door een veel te zwaar en modderig paddock en drappige weide waardoor ze haar schouder verdraaid heeft... Gelukkig staat ze nu op een verhard stuk en ze verhuisd deze maand naar een andere stal *\o/*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:43

Jeetje Ziviaantje - dan heeft ze wel gek gedaan??? Je verdraait niet zomaar een schouder.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:49

Buitenzinnig schreef:
Jeetje Ziviaantje - dan heeft ze wel gek gedaan??? Je verdraait niet zomaar een schouder.

Als je weet hoe het paddock is waar ze stond is het niet zo gek hoor :o Af en toe zakte je ineens tot onder je knie weg... En je moet flink wat spieren en lef hebben om door het weiland te lopen, heel vervelend en ondanks vele beloftes werd er niets aan gedaan. Gelukkig staat ze nu op een verhard stukje en gaat het al beter met haar *\o/* Maar een schouderblessure kan heel lang duren helaas....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:47

Ai - zo diep???!!! Jemig en dan klaag ik al over ruim enkeldiep hier.... ik :x verder

Isegrim

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:06

Da's wel een groot voordeel van een hit-actief-stal. :j Niks geen modder. En als het land droog is, mogen ze ook in het land. Wil nooit meer anders!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:06

Buitenzinnig schreef:
Ai - zo diep???!!! Jemig en dan klaag ik al over ruim enkeldiep hier.... ik :x verder

Ja, niet overal hoor, maar dat is juist het verradelijke -:(- Loop je voorzichtig en ineens zak je weg.... Maar goed, dat is nu tijdelijk opgelost én ik ga weg *\o/* Ik probeer nu mijn Parelli Barebackpad te verkopen, ik heb nog wat overcomplete dingen verkocht en zo spaar ik verder voor de Christ Iberica :$

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:20

Vind ze niet heel duur hoor, menig zadel kost meer..

Wat ik wél duur vind zijn de Lederen zadels van dat merk (Butterfly) op de Piaff site.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:05

Leren zadels van Christ?? De butterfly is net als alle fellsattels ook van lamsvel gemaakt. En niks meer, toch?
Je moet de prijzen van een fellsattel[ wat eigenlijk een barebackpad is met inlagen] niet vergelijken met een leer boom/ boomloos zadel. Persoonlijk vind ik ze behoorlijk prijzig, maar vind ze schitterend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:44

Ze zijn gewoon duur :P

Maar lamsvel is ook gewoon duur...en het is wel enorm comfortabel.

Het is een dure BBP maar een redelijk betaalbaar zadel :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:13

Zit je er ook aan te denken er 1 te kopen Alexandra?
Ik wel in ieder geval, maar wacht nog even tot mijn paardje wat ouder is, ze word deze zomer pas 2.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:48

heb gister voor het eerst mn jonkie met het schaapje gereden, heeeerlijk! knollie wist even niet wat haar overkwam omdat ze nu alles zo goed kon voelen, maar na een eerste paar krampachtige drafpassen ging madam echt los, wat mij gelijk duidelijk maakte dat ze toch wel erg veul swung heeft tov van mn andere dames :) (wat wel al mijn 'ruiterkwaliteiten' op de proef stelde aangezien je natuurlijk wel netjes met de beweging moet meegaan...)

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:52

Ik had toch besloten om de holu van equixantos te kopen. Ze waren in aanbieding voor 299 en voor die prijs kon je zelfs ook de kleuren zelf samenstellen (ze zijn nog in aanbieding tot 1 maart). Dat scheelt toch weer wat in prijs en bij mij zal het ook enkel dienen naast mijn gewone zadel, dus niet voor altijd. Ik heb die met wrongen en inlages genomen in ponymaat, ik heb deze : http://www.equixantosbarefoot.nl/a-2593 ... t-1-maart/
Gisteren heb ik hem ontvangen en ik moet zeggen dat het er heel kwaliteitsvol uitziet. Straks ga ik hem uittesten, benieuwd!
De inlages zijn ook niet van vilt, maar eerder zoiets als je onder je matras legt in een caravan om luchtcirculatie te behouden.
Nu nog testen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:05

Die zijn inderdaad ook heel mooi :j Ben benieuwd hoe hij bevalt..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:33

dat je de kleur van het textiel kunt kiezen, vind ik een dikke plus ten opzichte van Christ, moet ik zeggen.

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:29

De holu beviel prima.
ik kan natuurlijk niet vergelijken met christ, want daar heb ik nooit op gezeten
denk zelf dat er niet zoveel verschil is
ook vind ik het wel goed dat er lederen singelstoten aan zijn

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:59

abc - die leren singelstoten zitten er niet standaard aan - ik denk dat Equixantos die er zelf aan laat zetten....
Ik heb ze in het echt op de vakbeurs gezien en toen hadden ze nylon singelstoten en het model wat jij nu hebt was er niet (en bovendien alles in naturel met zwart)
Jammer, want zo geven ze eventuele toekomstige afnemers een vertekent beeld van de mogelijkheden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:01

Ik mis bij de Holu-varianten ook die fijne dikke cantle en dijblokken zoals die wel op de Butterfly zitten....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:10

pmarena schreef:
Ik mis bij de Holu-varianten ook die fijne dikke cantle en dijblokken zoals die wel op de Butterfly zitten....

Die hebben ze dus wel, maar staan niet op hun site - heel raar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:13

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:22

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:25

Ik had het wel over de Iberica-nepperd :P

Ga jij ook Holu leveren?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:28

Geen idee of ik dat ga doen - ik vond hun aanbod op de beurs niet interessant gezien het ontbreken van inlagen en de zielige singelstootjes.... maar wat niet is kan nog komen ;)
Die Iberica kopie, die ik stiekem op een Butterfly vind lijken, was ook niet te zien op de Spoga. Echt alleen die basic uitvoering en een dingetje voor kinderen. Er zat ook wat verschil in hoe de vachten aanvoelden, maar ik zal wel copuleren met insecten :+