Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:23

rooswita schreef:
ik zit nog in dubio. Mijn huidige zadel past niet goed op mijn paard. Hij is heel veel bespiering kwijt, maar arno zegt dat hij ook niet gaat passen. Kan het zadel wel inruilen voor een goede prijs. Maarja nu komt het ik moet eigelijk op korte termijn een ander zadel en een brandt heb ik pas over 16 week

Je kunt toch altijd een leenzadel krijgen

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:01

Ik heb hetzelfde hoofdstel besteld als Manueeltje. Alleen dan niet de S&T uitvoering. :D Ben er ook erg benieuwd naar. :)

MyWishMax

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:52

Heeft hij ook hoofdstellen die niet rondgenaaid zijn? Paardlief wordt daar zo'n homotje van _O-

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:03

:j
Er kan heel veel MWM!
Ik heb thuis ergens een lijstje liggen van wat allemaal mogelijk is.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:23

MyWishMax schreef:
Heeft hij ook hoofdstellen die niet rondgenaaid zijn? Paardlief wordt daar zo'n homotje van _O-

Zeker heeft hij die! Alles mogenlijk bij Brandt zadels.
Zelfs met steentjes e.d

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:49

Babootje schreef:
Ik heb een afspraak met Brandt gemaakt, mede omdat ik hier veel enthousiasme lees over de zadels en de service. Maar ik heb een paard met een echt heel moeilijke rug en heb al twee nieuw gekochte zadels waarvan de laatste voor hem op maat gemaakt terug kunnen geven omdat ze voor hem toch niet geschikt bleken. Fijn dat ik wel mn geld terug heb, maar niet fijn dat mijn paard toch zo'n tijd heeft moeten lopen met niet goed passende zadels. Het leenzadel ligt ook niet goed. Ik wil niet meer het risico lopen dat het toch niet goed gaat en twijfel dus heel erg. Zijn er ook mensen met mindere ervaringen en waarom?

Ik heb de afspraak met Brandt maar weer afgezegd. Het leenzadel dat ik kreeg lag zo slecht dat mijn pony ging rennen en omhoog kwam (dat doet ie anders nooit). Dus had ik er geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen. Ik heb niks aan "we gaan het proberen" ik ben al 4 jaar lang aan het zoeken naar het juiste zadel en het is dus "nu of nooit". Ben daarna bij (Ninon) Schutte zadels geweest, maar uit de modellen die zij had liggen kon ik niet direct het juiste zadel vinden. Wel kwam ik er bij haar achter dat het dieptepunt van het zadel midden/achter moet liggen. En dat hij wel keilkussens moet hebben maar dan kort Ze heeft twee uur de tijd voor me genomen en ook nog mijn springzadel opgevuld (allemaal voor niks, want ik heb geen zadel bij haar gekocht). Topmens dus.
Niet gezegd, dat ze het niet passend zou kunnen maken, maar ik durf geen enkel risico meer te nemen. Intussen kwam ik erachter dat er ook standaardzadels zouden kunnen passen (Albion ligt er goed op, maar ook prestige D1 of Passier zouden kunnen).
Dan heb ik dat liever, want dan weten we direct of het goed ligt.Als je op maat laat maken moet je toch maar afwachten of het aan de verwachtingen voldoet. Bovendien hoef ik dan niet zo lang te wachten. Vrijdag a.s. ga ik zadels passen en wordt er een zadel aangemeten inclusief zadeldrukmeting bij DAP Bodegraven. Spannend dus, zou ik nu eindelijk slagen?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:20

Was dat een leenzadel van Arno dan, Babootje? Wel heel vervelend zo, hoop dat je vrijdag een goed passend zadel gaat vinden.

Mogelijk komt mijn AB zadel binnenkort te koop. King zijn arthrose is dusdanig verergerd dat het eigenlijk naar paardlief toe niet meer eerlijk is om te rijden. Dat ga ik dus ook niet meer doen. Kan me er alleen zo moeilijk toe zetten om het zadel te verkopen... Vind het zadel echt bij King horen hihi, omdat het speciaal voor hem op maat is gemaakt.
Weet een van jullie misschien ook of Arno het zadel voor mij kan doorverkopen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:33

Die drukpuntmeeting heb ik ook gehad, op de meeting was alles goed, maar paard vertikte het om te lopen met dat zadel. :=

Zou Arno gewoon bellen supertinkie, wat erg van je paard zeg :(:)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:42

manueeltje84 schreef:
rooswita schreef:
ik zit nog in dubio. Mijn huidige zadel past niet goed op mijn paard. Hij is heel veel bespiering kwijt, maar arno zegt dat hij ook niet gaat passen. Kan het zadel wel inruilen voor een goede prijs. Maarja nu komt het ik moet eigelijk op korte termijn een ander zadel en een brandt heb ik pas over 16 week

Je kunt toch altijd een leenzadel krijgen

mijn paard heeft een peetje een specifieke rug, weet niet of hij daar wel een leenzadel voor heeft paard is smal met een gigant van een schoft

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:46

supertinkie schreef:
Was dat een leenzadel van Arno dan, Babootje? Wel heel vervelend zo, hoop dat je vrijdag een goed passend zadel gaat vinden.

Mogelijk komt mijn AB zadel binnenkort te koop. King zijn arthrose is dusdanig verergerd dat het eigenlijk naar paardlief toe niet meer eerlijk is om te rijden. Dat ga ik dus ook niet meer doen. Kan me er alleen zo moeilijk toe zetten om het zadel te verkopen... Vind het zadel echt bij King horen hihi, omdat het speciaal voor hem op maat is gemaakt.
Weet een van jullie misschien ook of Arno het zadel voor mij kan doorverkopen?

Denk niet dat hij daaraan begint, hij heeft namelijk zo,n 3 bussen vol met 2e hands zadels die allemaal een keer verkocht moeten worden := (maar je kunt het altijd vragen natuurlijk)

Denk ook dat je er het verstandig aan doet het zadel particulier te verkopen, dan krijg je er vak nog de mooiste prijs voor.
En een AB zadel is via marktplaats zo verkocht hoor :+

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:12

Daar heb je ook wel gelijk in manueeltje. :j
En ik kan het zadel hier ook op de markt zetten.
Maar goed, voor eerst moet ik me er nog toe zetten hihi.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:02

Je zou het altijd kunnen vragen Supertinkie, eventjes mailen... Wie weet!

Ik hoop vandaag een belletje te krijgen! En anders waag ik er vanmiddag zelf een belletje aan.
*ongeduldig O:) *

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:48

is er hier iemand die een paard heeft met een hele hoge smalle schoft en verder ook smal is, en een fijn leenzadel gekregen heeft? is zo jammer dat de levertijd zo lang is op het moment

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:43

Mijn paard is niet overdreven smal, maar heeft wel een diepe, verzonken rug en een hele hoge schoft. Ik had een prima leenzadel. (En nu een heel fijn passend dressuurzadel van AB. ;) )

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:53

rooswita schreef:
is er hier iemand die een paard heeft met een hele hoge smalle schoft en verder ook smal is, en een fijn leenzadel gekregen heeft? is zo jammer dat de levertijd zo lang is op het moment

Hij heeft zo veel zadels, er past er vast wel 1tje. :j
Meestal past een passier GG het beste op het type paard wat jij hebt.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:48

kay27 schreef:
Mijn paard is niet overdreven smal, maar heeft wel een diepe, verzonken rug en een hele hoge schoft. Ik had een prima leenzadel. (En nu een heel fijn passend dressuurzadel van AB. ;) )

wat voor leenzadel heb jij gekregen? ik hoor hier zoveel verhalen over vreselijke leenzadels en als ik daar dan zolang mee moet rijden :+

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:45

Pfff zelfde ervaring Had nieuw AB zadel. zat niet goed . Toch half jaar geprobeerd. Niet gelukt. Verkocht met verlies. Nu Albion. En loopt als een trein. Jammer dat je deze week afspraak heb. Ik volgende week afspraak voor 3 maanden controle dan had je het zelf kunnen zien.

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Ik heb een afspraak met Brandt gemaakt, mede omdat ik hier veel enthousiasme lees over de zadels en de service. Maar ik heb een paard met een echt heel moeilijke rug en heb al twee nieuw gekochte zadels waarvan de laatste voor hem op maat gemaakt terug kunnen geven omdat ze voor hem toch niet geschikt bleken. Fijn dat ik wel mn geld terug heb, maar niet fijn dat mijn paard toch zo'n tijd heeft moeten lopen met niet goed passende zadels. Het leenzadel ligt ook niet goed. Ik wil niet meer het risico lopen dat het toch niet goed gaat en twijfel dus heel erg. Zijn er ook mensen met mindere ervaringen en waarom?

Ik heb de afspraak met Brandt maar weer afgezegd. Het leenzadel dat ik kreeg lag zo slecht dat mijn pony ging rennen en omhoog kwam (dat doet ie anders nooit). Dus had ik er geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen. Ik heb niks aan "we gaan het proberen" ik ben al 4 jaar lang aan het zoeken naar het juiste zadel en het is dus "nu of nooit". Ben daarna bij (Ninon) Schutte zadels geweest, maar uit de modellen die zij had liggen kon ik niet direct het juiste zadel vinden. Wel kwam ik er bij haar achter dat het dieptepunt van het zadel midden/achter moet liggen. En dat hij wel keilkussens moet hebben maar dan kort Ze heeft twee uur de tijd voor me genomen en ook nog mijn springzadel opgevuld (allemaal voor niks, want ik heb geen zadel bij haar gekocht). Topmens dus.
Niet gezegd, dat ze het niet passend zou kunnen maken, maar ik durf geen enkel risico meer te nemen. Intussen kwam ik erachter dat er ook standaardzadels zouden kunnen passen (Albion ligt er goed op, maar ook prestige D1 of Passier zouden kunnen).
Dan heb ik dat liever, want dan weten we direct of het goed ligt.Als je op maat laat maken moet je toch maar afwachten of het aan de verwachtingen voldoet. Bovendien hoef ik dan niet zo lang te wachten. Vrijdag a.s. ga ik zadels passen en wordt er een zadel aangemeten inclusief zadeldrukmeting bij DAP Bodegraven. Spannend dus, zou ik nu eindelijk slagen?
Laatst bijgewerkt door Shalot op 19-01-12 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 21:49

rooswita schreef:
wat voor leenzadel heb jij gekregen? ik hoor hier zoveel verhalen over vreselijke leenzadels en als ik daar dan zolang mee moet rijden :+

Ik had een AB veelzijdigheidszadel (een bereden politie zadel, om precies te zijn). Was ik wel blij mee, want zo kon ik mooi een paar keer de springles mee rijden. :D Het was een gloednieuw zadel en lag goed op mijn merrie.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:12

Ik heb ook een gloednieuw AB leenzadel.
Mag het kosteloos gebruiken tot hij een stuggere boom gevonden heeft.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:16

Bij mij komt hij over 1,5 week weer met een zadel voor ons! Ben erg benieuwd :D

Tot die tijd maar even met barebackpad rijden _O-

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:37

Vorige week heeft hij het leenzadel aangepast, maar hij ligt nu totaal niet meer. Veel en veel te strak. Hij knelt ook erg bij zijn schoft. Nu maar weer gesmst en gemaild. Wacht nu al 14 weken op mijn zadel.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:27

Omdat positieve ervaringen ook wel wat vaker gezegd mogen worden;

Wil ik hier even zeggen dat ik zooooo blij ben met mijn zadel!!
Mijn paard loopt zoveel makkelijker. Vroeger schuimde hij nooit of heel minimaal..
Nu vliegen de vlokken je om de oren :):)

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:08

Wow best gaaf dat hoofdstel! Zitten alle gespjes aan de bovenkant?
Weet iemand de prijzen ervan?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:22

Danielle14 schreef:

€240,-

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:03

C_Star schreef:
Danielle14 schreef:

€240,-

Geloof dat de S&T versie wel wat duurder was :=