Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsestuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:11

Eigen gebruik, je bedoelt dat je het voor jezelf laat maken? Dat is geen probleem, zolang je het niet commercieel uitbuit/ er reclame mee maakt openbaar ;-). Een patent is er enkel om tegen te gaan dat het model nagemaakt wordt met als doel te verkopen.
Ik betreur het feit dat je niet tevreden bent over het leder, maar zal dit zeker doorgeven aan Horseware.
Wat is precies het probleem met de kwaliteit van het leder?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:57

Horsestuff: Je hebt wel in een aantal opzichten gelijk, maar misschien is het handig om octrooi geldig in Nederland te vermelden in plaats van het US patent. Heb alleen de tekst hier op bokt gelezen, kon de links niet openen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:59

horsestuff schreef:
Eigen gebruik, je bedoelt dat je het voor jezelf laat maken? Dat is geen probleem, zolang je het niet commercieel uitbuit/ er reclame mee maakt openbaar ;-). Een patent is er enkel om tegen te gaan dat het model nagemaakt wordt met als doel te verkopen.
Ik betreur het feit dat je niet tevreden bent over het leder, maar zal dit zeker doorgeven aan Horseware.
Wat is precies het probleem met de kwaliteit van het leder?

Ik heb je een pb gestuurd :)

horsestuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:12

2005 schreef:
Horsestuff: Je hebt wel in een aantal opzichten gelijk, maar misschien is het handig om octrooi geldig in Nederland te vermelden in plaats van het US patent. Heb alleen de tekst hier op bokt gelezen, kon de links niet openen.

Het US patent is internationaal, dus ook in Nederland van toepassing ;-). Voor meer info kan je natuurlijk Horseware zelf contacteren.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:40

Zover ik weet is dit alleen zo als het Nederlandse product ook wordt uitgebracht op de US markt kan je het US patent schenden... Zo lang de winkel/website zich niet richt op de Amerikaanse markt kunnen ze dat patent niet schenden. Daarnaast is de tenuitvoerlegging van een US patent vonnis in Nederland soms vrij lastig. Ik zou mij er opnieuw in moeten verdiepen om de meest recente stand van zaken te weten te komen.
Of staat er ergens in de database vermeldt dat het patent / octrooi gevestigd is in de US én de EU? Dat kon ik niet opmaken uit het stukje tekst wat je op bokt plaatste.
Laatst bijgewerkt door 2005 op 11-09-12 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:44

Volgens mij is een octrooi een territoriaal recht. Dat wil zeggen dat wanneer iemand een Amerikaans octrooi heeft, die uitvinding in Nederland toegepast mag worden (alleen niet in de US) mits er ook geen Nederlands equivalent van dat octrooi bestaat.

horsestuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:46

Dan heb ik me verkeerd laten informeren. Als dat werkelijk zo is (ga ik eerst even na voor alle zekerheid), dan ga ik ze natuurlijk ook zelf laten maken met de tips die ik nu gehad heb en ga ik stoppen met de verkoop van de echte.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:50

Klopt, een octrooi is in beginsel geldig in het land waar het gevestigd is. Maar als iemand in Nederland hier producten gaat produceren en die ook beschikbaar maakt voor de Amerikaanse markt (de winkel kan nog steeds in Nederland gevestigd zijn), maak je wel inbreuk. Je zal dan aan de kenmerken van de (web)winkel moeten beoordelen in hoeverre zij zich op de Amerikaanse markt richten.
Over andere rechtsgronden heb ik het maar niet, dat wordt het wel erg off topic.

Ik ben alleen bang dat Horseware vast wel een octrooi heeft wat ook geldig is op de Nederlandse markt. En met zomaar namaken is er nog (minstens) een andere manier voor Horseware om de productie te laten stoppen... Maar door de klachten over de 'echte' Micklem, gaan mensen snel zoeken naar alternatieven. Het zou netjes zijn van Horseware als ze de leerkwaliteit bijvoorbeeld verbeteren voor de prijs die ze ervoor vragen.

Myca

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:52

Het lijkt me wel suf dat een Ier geen patent in Europa aanvraagt. Maar dat is inderdaad wel off topic.

horsestuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:54

2005 schreef:
Of staat er ergens in de database vermeldt dat het patent / octrooi gevestigd is in de US én de EU? Dat kon ik niet opmaken uit het stukje tekst wat je op bokt plaatste.

Dat heb ik ook niet letterlijk gezien, mij hadden ze verteld dat het internationaal is. Kun je hier iets uit opmaken? Er staat iets van current international class... heb geen idee of het dit is:

United States Patent D635,724
Micklem April 5, 2011
Bridle
Claims
CLAIM I claim the ornamental design for a bridle, as shown.
Inventors: Micklem; William Richard (County Wicklow, IE)
Assignee: Horseware Products Ltd. (Dundalk, County Louth, IE)
Appl. No.: D/332,278
Filed: February 12, 2009

Current U.S. Class: D30/136
Current International Class: 3004
Field of Search: 54/12,76,6.1,6.2,24,85 119/858,792,856,831,907 D30/136,134,144,151-154,199 D11/6,8,11 63/3,3.1
References Cited [Referenced By]
U.S. Patent Documents

258325 May 1882 Smith
384407 June 1888 Walton
5079904 January 1992 Berube
D460840 July 2002 Ross

Other References

Millers Equine Catalogue, 1988--p. 82 and p. 85 (total 2 pages). cited by examiner .
Dover Saddlery Catalogue, 2008--pp. 179,181,182,183 (total 4 pages). cited by examiner .
State Line Tack Equine Catalogue, 2006--pp. 139-140 (total 2 pages). cited by examiner .
Dover Saddlery Equine Catalogue, Mar. 2010--pp. 272,275,277,279,281,287 (total 6 pages). cited by examiner.

Primary Examiner: Lee; Susan Moon
Attorney, Agent or Firm: Birch, Stewart, Kolasch & Birch, LLP
Description

FIG. 1 is a front elevation of a bridle showing my design;

FIG. 2 is a rear elevation thereof;

FIG. 3 is an elevation of one side thereof;

FIG. 4 is an elevation of the other side thereof;

FIG. 5 is view from above thereof; and,

FIG. 6 is a view from below thereof.

* * * * *
[Image]
[View Shopping Cart] [Add to Shopping Cart]
[Top]
[Home] [Boolean Search] [Manual Search] [Number Search] [Help]

horsestuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 11:59

2005 schreef:
Het zou netjes zijn van Horseware als ze de leerkwaliteit bijvoorbeeld verbeteren voor de prijs die ze ervoor vragen.

Dat vind ik een terechte opmerking en hierover ga ik ze contacteren. Ikzelf ben erg tevreden over de vorm van het hoofdstel, mijn paard is er veel rustiger door geworden tijdens het rijden. Ik geef toe dat het leder wat stug is en begrijp dat mensen hier niet tevreden over zijn voor die prijs.
Ik vraag me echter wél af of het leder van equiplay van goeie kwaliteit is, mij lijkt het nog stugger, van dat goedkoop Indisch of Pakistaans leder.
Als het hoofdstel gecopieerd mag worden in Nederland (ik ga dit eerst na), dan wil ik ze wel graag in een soepeler leder laten maken voor een eerlijke prijs.
Indien niet, dan mag ook niemand dit hoofdstel namaken, ook equiplay niet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:06

Het gaat qua leer niet zozeer om stug, maar dat het inscheurt...
En ik moet zeggen dat het leer ook wel snel iets minder mooi is. Maakt het voor mij nog steeds een superfijn hoofdstel om te gebruiken. Maar wel duur in verhouding tot de leerkwaliteit inderdaad.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 12:30

Het lijkt nu net of erg veel klachten zijn over de leerkwaliteit? Met die van mij is gelukkig niets mis.
Over de nepperds, tja, ik heb 'm niet gekocht. Vond dat gewoon niet okee, patent of geen patent. Ik heb de originele gekocht. Het is een uitvonding van iemand anders, daar is veel denkwerk in gaan zitten. Daar blijf je dus gewoon met je handen vanaf. Vind zelf iets nieuws uit! Mijn mening.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 13:31

Ik heb geen problemen met het leer. Maar ik heb ze wel eerst een paar uur in een emmer leerolie gelegd. Daar werd het leer een stuk soepeler van.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:15

Welk model hebben jullie waar het leer zo stijf is, want ik heb de competition wn. Die is echt soepel vind ik.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:31

Ik heb de multi, en ik vond in het begin het leer best stijf. Door het gebruik en regelmatig ïnvetten" is het mooi soepel geworden zonder de stevigheid te verliezen, dus wat mij betreft geen klachten over het leer.
Ik vind alleen het stukje over de neus bij het ringetje wel hard en stug. Dat verbetert niet met gebruik, maar dat komt denk ik doordat twee lagen leer daar nogal strak op elkaar gestikt zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 15:56

Ik heb ook de multi :)

Ik ben verder ook heel blij met dit hoofdstel. Zo blij dat ik dus zelfs een 2e zou willen voor 'netjes'. Maargoed, misschien heb ik ook net een beetje 'pech' gehad.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:48

Ik heb de multi en ik moet zeggen dat ik voor zo'n goed bekend staand merk het leer ook kwalitatief niet geweldig vind...
Ik heb het hoofdstel nog maar kort, weinig gebruikt en goed in de olie gezet, en toch vanaf het begin al gelijk soort ribbels in het leer op sommige plekken...

Qua maat vind ik 'm vrij klein vallen, mijn Lusitano heeft van halsters net aan full, dus geen heel groot hoofd, en de multi kan op de kaak net dicht en zit bij de bakstukken in het midden ong...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:27

Het ller van mijn hoofdstel vindt ik nog wel gaan, naja beetje tegen vallen dan. het is goed leer maar voor dit geld kan het naar mijn idee beter.
Daarbij gaan de ringetjes oxederen en roesten bij mij.....beetje jammer voor dat geld

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:20

Ook ik heb mijn mulit nog niet zo heel erg lang en vind het leer niet geweldig. Als ik het leer vergelijk met de Kieffer, die behoorlijk goedkoper is, vind ik het leer van de multi niet goed. Ik onderhoud het goed, vaak in de olie gezet, maar ik blijf het stug leer vinden.
De kaakriem paste hier ook maar net dicht, dus ik heb er een langer riempje aan laten zetten. Ik weet niet of wat voor paarden dit hoofdstel passend gemaakt is, maar in ieder geval niet op een haflinger ;)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:28

Zijn jullie er wel mee terug gegaan naar de winkel? Want dat hoort natuurlijk niet! Het is een duur hoofdstel, daar zit een deel ontwikkelingskosten in, maar roestende ringetjes en scheurtjes in het leer....dat hoort natuurlijk niet! Zeker omdat er mensen zijn (zoals ik) die daar helemaal geen last van hebben, er zijn dus verschillen in blijkbaar!
Ik heb die van mij ook eerst met een laagje olie ingesmeerd, maar dat doe ik eigenlijk standaard als ik leder tuig koop. Of dat nu van passier, kieffer of micklem is. De maat is wel een beetje vreemd, dat vind ik ook!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:59

Ik heb twee Micklems (Multi en Competition) voor mijn vorige paard gehad en nu heb ik er weer twee.
Die heb ik alle 4 wel even goed in de olie gelegd, maar ik heb geen spatje roest en geen krakkeltje in het leer gezien.
Ik rijd niet met een ander hoofdstel, dus ze werden/worden zeer regelmatig gebruikt.
Misschien zat er een slechte batch tussen? Hoe vaak vetten jullie de hoofstellen in?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:05

Ik heb er ook twee, twee competitions, en de eerste die ik had werd wel wat snel bruinig, maar verder geen krakkeltje of niks aan het leer te zien. Nylon lusje van de neusriem is wel al 2 keer los gegaan.
De nieuwste die ik heb ziet er nog tip top uit en die gebruik ik nu eigenlijk altijd. (andere is in bruikleen)
Daar is echt helemaal niks aan te zien!

Ik denk dat er in de tussentijd dus wel al iets is gedaan aan de kwaliteit leer (voornamelijk de verkleuring naar bruin)

Ik vet mijn hoofdstellen echt niet vaak...
Wel regelmatig een leather wipe erover heen, maar echt vetten doe ik niet vaak en ze zijn beiden in prima staat :j

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:20

Ik heb een hoofdstel helemaal uit de begintijd. Ik heb er verder niets mee gedaan. Het is iets minder mooi, maar ik heb het hoofdstel vooral functioneel. En zolang dat goed is, is het mij prima. Gelijk aan het begin had ik het al, en zolang het daarbij blijft is het mij nog prima.
Voor gebruik heb ik hem tweemaal met vet/olie gedaan. Nu doe ik dat niet zo vaak meer. :o

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:53

Hier geen breukjes of scheurtjes in het leer hoor, ik vind alleen dat het leer wel wat soepeler had mogen zijn.