[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:49

Ik sta op het punt om een boomloos zadel via bokt te kopen, maar vraag mij nu toch zeer af of dit wel een echte barefoot is.... iemand daar ervaring in? dacht, ach een ouder model, maakt niet uit... maar hij is toch wel heel anders dan de zadels dit ik op internet kan vinden... gaat om de nevada.... is nog wel een mooi zadel, daar niet van maar mijn ervaring met andere merkloze boomloze zadels is niet zo geweldig....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:53

Ik zag hem ook inderdaad, vind hem er ook erg apart uitzien. Tenminste, als we het over dezelfde hebben. Achter de cantle is nog een heel stuk over, de veertjes zijn vreemd gevormd en de concho's zijn ook anders, als ik het zo vergelijk... Vind het totaalplaatje niet kloppen. Maar misschien is het wel gewoon een oude versie, ik zie namelijk ook in de reacties staan dat het geen VPS zou hebben? :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:55

Nog een vraagje
Hoe een drama is het als der pommel een maatje te klein is?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:59

Kirsha schreef:
Ik zag hem ook inderdaad, vind hem er ook erg apart uitzien. Tenminste, als we het over dezelfde hebben. Achter de cantle is nog een heel stuk over, de veertjes zijn vreemd gevormd en de concho's zijn ook anders, als ik het zo vergelijk... Vind het totaalplaatje niet kloppen. Maar misschien is het wel gewoon een oude versie, ik zie namelijk ook in de reacties staan dat het geen VPS zou hebben? :)

daar ging is dus van uit..hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar wel echt van barefoot zeg maar. Vond dit een leuk zadel voor erbij. en ik vind een knop niks, dus komt dan goed uit.... maar wil wel even zeker weten dat ik niet een nepper ga kopen.... heb het al wel gevraagd hoor aan de verkoper, maar wilde plaatjes... in 2004 zou de nevada voor het eerst gemaakt zijn, maar kan niet specifiek van 2004 een afbeelding vinden.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:01

Ik vind de foto's ook erg klein, het is niet zo duidelijk te zien. Kun je niet om een serienummer vragen, als dat erin zit?

Mijn Arizona vouwt nog steeds. Ik heb vandaag meerdere keren de seatsaver herplakt, ik snap het niet -O- Morgen maar even goed naar kijken en de tijd ervoor nemen.
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 09-12-13 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:01

pmarena heeft volgens mij wel een foto van een oude Nevada in haar profiel. Ja ik had het goed onthouden, 1 van de eerste Nevadas staat uitgebreid in haar profiel. Aan de hand daarvan kun je misschien vergelijken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:06

Ik heb ook even gespiekt in het profiel van pmarena, die Nevada lijkt niet bepaald op de Nevada waar ydnew het over heeft :n Het gekke is ook dat in deze advertentie blijkbaar eerst stond dat het een Arizona was, tenminste, dat blijkt uit de reacties...

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:12

Ik heb net de advertentie ook even bekeken en volgens mij is het een echte neppert :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:14

Ik denk dat die Nevada een neppe is, aangezien het zadel geen ritsje in de cantle heeft. De modellen voor VPS hadden dat toch?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:21

Een echte neppert, hihi.

Woei ! Ik gebruikte mijn 'lange' comfort banaansingel tot nu toe enkel bij mijn Iberica, terwijl ik voor mijn boomzadel een kortere dressuursingel gebruikte. Omdat mijn zadel de laatste weken echter niet meer blijft liggen tijdens het opstappen (pony is zeer rond geworden - zadel is aanpasbaar via kussens), heb ik jullie tip gebruikt om die lange singel voor het zadel te gebruiken. En eureka ! Mijn zadel bleef liggen. :j

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:44

IK denk ook eigenlijk wel zeker te weten dat ie niet echt is...gaat het feest niet door...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:46

Voor een nepper is 150 euro ook behoorlijk aan de prijs..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:51

Tja, je zult maar net een gek vinden die erin trapt :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:52

Net even gekeken, is inderdaad 100% zuiver nep :P

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:35

Misschien weet ze dat zelf ook niet he? dat kan ook dat die gene er van overtuigd is dat ie echt is? is maar net hoe die is verkocht destijds....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:30

Dat kan altijd :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:02

Ik had het eigenlijk ook al moeten zien aangezien ik erop gereageerd had en al had gezien dat het ritsje miste :o

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:58

Hoe zit het met breed zitten in de barefoot cheyenne?
En het lichtrijden en de verlichte zit op de bf cheyenne met vps?
Is het heel erg als de pommel ietsje te klein is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:59

Pommel moet volgens mij altijd goed passen, je rijdt ook niet met een zadel waarvan de boom en 't kopijzer niet passen toch?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:01

Nee maar hij is ietsje breder dan medium en large is dan wel weer best breed.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:00

Hallo wie kan mij advies geven?

Ik heb een arabiertje met een moeilijke rug en ben opzoek naar het juiste boomloos zadel.
Ik heb al een keer een barefoot Cheyenne maat 2 geleend voor een week. Deze reed erg fijn maar ik vind hem zo lomp staan op haar rug. Ik kan denk ik niet in een maat 1 passen met broekmaatje 42?
Ondanks haar korte rug had ze volgens mij geen last van de lengte van het zadel.

Ik zoek iets waarin ik stevig zit en vooral geen last van mijn rug krijg. Ik wil er veel buitenritten mee rijden en af en toe wat dressuur.
Kleur maakt verder niet uit, maat 2 moet het zijn denk ik en pommel maat large.
Graag niet te lomp in uiterlijk.

Wat raden jullie mij aan?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:27

Ai, SnuitjeLove, dat is lastig.
Als je een Cheyenne te lomp vindt, zou je haast voor een Arizona of Atlanta moeten gaan (western en westernachtig model). Maar het nadeel is dat deze in maat 1 net zo lang zijn als de Cheyenne in maat 2. Persoonlijk vind ik het niet lekker om met mijn broekmaat 38/40 in een maat 1 te zitten.
Ik ben bang dat als je de Cheyenne te lomp vindt, dat je dan met barefoot niet zult slagen. Kijk anders eens op de website en vergelijk alle zadels: http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadels/

Persoonlijk zou ik, als de Cheyenne verder gewoon helemaal aan je eisen voldoet, een Cheyenne nemen. Het is waarschijnlijk een kwestie van wennen hoe lomp het oogt.

Maar er zijn ook genoeg andere hele gave boomloze zadels!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:22

Zadels die het minst lomp ogen zijn imo de Hidalgo's. Google daar eens op :)
Wel een stukje duurder dan een tweedehands Barefoot, en je vind ze niet snel tweedehands.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:25

Wil toch niet teveel uitgeven aan zo'n zadel. En een tweede hands Cheyenne is nog prima betaalbaar.
En licht het aan mij of lijkt de Cheyenne drytex kleiner ogen dan die van leer?

Eventueel kan ik altijd nog een Cheyenne in maat 1 uitproberen kijken hoe dat bevalt.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:27

Een Arizona vind ik er trouwens ook wel heel gaaf uitzien, maarja die zal dan weer te lang zijn.