Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:10

Roelke_ schreef:
Ik heb sinds vorige week een prolite singel. Een vraagje: mijn zadel heeft vrij dikke singelstoten en krijg die maar met moeite door de lusjes.. Zijn er meer mensen met dit probleem? Wordt het nog wat soepeler?

Ik heb hetzelfde probleem! Ik heb de singel nu 3 weken in gebruik en erdoorheen halen gaat al steeds makkelijker :j

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:35

Ik heb ook op de fairfax gezeten, weet niet meer welk model was rond de 2500 euro, maar mooi zadel en zit goddelijk. Was helemaal verliefd, maar paste helaas niet volledig perfect op paard..maar een aanrader hoor deze zadels.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:46

pol1 schreef:
Zie t al..De rebecca is met wat meer opsmuk +miss nog zachtere zit.. Ik heb niet op de rebecca gezeten maar de gareth vind ik goddelijk iig. Paard is er zoveel meer ontspannen Door!

Ja absoluut wat een geld :')
De Rebecca is ook echt net op de markt. Hij is gemaakt voor vrouwen, dus heeft wel een andere zit, knieblok en zweetblad. Ik vond het een groot verschil. Zat bij de Gareth teveel voorover gedrukt en in deze echt precies goed. Wat een ervaring! *\o/*

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:26

Hallo!

Hoe staat het nu met de singels? Ik heb er twee te leen gekregen voor mijn rondgeribte epony van 1.55 met singelgroeve erg naar voren. Pony heeft snel last van singels.

Een normale in 55 voor de maat, een narrow in 65 die net tegen het dekje aankomt. De voorkant van de singel kan een ruime hand in, achterkant niet. Doe ik wat fout?

Levertijd bij divoza voor een narrow maat 55 is 6 weken. Heeft iemand nog een maat 55 of 60 te koop? Tenzij jullie vinden dat de 65 goed is. Zal vanavond even foto's toevoegen.

Mungbean

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:47

Je doet niets fout.
Niet iedere singel past op ieder paard.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de 65 narrow, de 55 was veel te klein.
Ik zit er een beetje mee dat als ik hem zo heb er een hele hand tussen kan bij de hele singel, eentje strakker en het zit gelijk super strak aangesnoerd voor m'n gevoel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:01

Dat past gewoon niet.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:16

Sizzle schreef:
Dat past gewoon niet.

Niet he? :-( zou het qua pasvorm nog verschil maken met de leren fairfax?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:17

Nee, jij hebt gewoon een singel die nog verder naar voren gevormd is.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:37

Sizzle schreef:
Nee, jij hebt gewoon een singel die nog verder naar voren gevormd is.

Hoe bedoel je dat?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:58

Meer boog naar voren, een echte bananen singel zeg maar zonder dat het eerst recht naar beneden gaat.
Of misschien juist een flexibelere.

Dat is een lastige buik, daar moet je echt even mee experimenteren.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:16

Ik heb een prolite singel. Daar past hij prima om. Geloof dat mijn singel 60 cm is, maar dat zal ik zo even nakijken.
Mijn pony is er doodsbang voor!
Geen idee waarom want ons paard vind het prima, maar bij de pony kan ik er niet mee in de buurt komen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:08

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd waarin gesproken wordt koop/verkoop van singels via het topic. Dit is op Bokt echter niet toestaan. Adverteren (zowel gezocht als aangeboden) mag via de Markt.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:34

Wie hebben er een bontje om hun Fairfax / Prolite singel? Ik begreep dat dit de werking vd singel iets tegen kan gaan, wel ideaal voor de hele gevoelige paarden natuurlijk. Ben erg benieuwd!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:54

Waarom bontje? Als de prolite past is hij juist zacht en geeft voldoende ruimte in beweging, dat is nl de bedoeling hiervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:19

Ja het is inderdaad enorm zacht!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:39

Indestal schreef:
Waarom bontje? Als de prolite past is hij juist zacht en geeft voldoende ruimte in beweging, dat is nl de bedoeling hiervan.

Omdat de mijne heel gevoelig is voor wondjes en plekjes. Een bontje voorkomt dit toch wat meer. Heb vaker met echt schapenwol gereden en dat beviel goed.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:08

ik heb ook een bontje nadat mijn paard toch kale plekjes kreeg bij de fairfax.

hij is daar heel gevoelig voor, ik heb hiervoor altijd met een mattessingel gereden omdat alle andere singels ook plekken veroorzaakten.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:40

ingvdh schreef:
ik heb ook een bontje nadat mijn paard toch kale plekjes kreeg bij de fairfax.

hij is daar heel gevoelig voor, ik heb hiervoor altijd met een mattessingel gereden omdat alle andere singels ook plekken veroorzaakten.

Had je het idee dat dit van invloed was op de singel?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:25

Nee, ik merk geen verschil. Alleen dat de plekjes weggaan.

Maar ik verwacht ook niet dat de singel wonderen verricht. Mijn paard loopt er fijn onder, fijner dan met de andere singels, maar het is nu niet zo dat mijn paard in ene van gewoon naar spectaculair is gegaan door deze singel (had ik ook niet verwacht hoor :D )

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:27

ingvdh schreef:
Nee, ik merk geen verschil. Alleen dat de plekjes weggaan.

Maar ik verwacht ook niet dat de singel wonderen verricht. Mijn paard loopt er fijn onder, fijner dan met de andere singels, maar het is nu niet zo dat mijn paard in ene van gewoon naar spectaculair is gegaan door deze singel (had ik ook niet verwacht hoor :D )

Hahaha oke! De 65 is qua maat goed maar denk met bontje nog net iets beter omdat hij dan iets strakker zit denk ik. Kan er nu met een hand helemaal onder langs, een strakker is te strak. Divoza raadde aan om het eerst zonder te proberen maar hij is zo gevoelig.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:43

Voor de liefhebbers: 50 euro korting op de 70 cm fairfax singel bij Hipica!

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb me dit weekend een Prolite singel aangekocht. De 60 cm in standaard versie. Iemand een idee of deze ietwat past?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:51

Himawari schreef:
[ [url=m/nUo0Kc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QSbBHR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bdLcHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb me dit weekend een Prolite singel aangekocht. De 60 cm in standaard versie. Iemand een idee of deze ietwat past?

Deze sluit volgens mij heel mooi aan! Denk erom dat je beide singelstoten even hoog aansingelt. Hoe loopt ie erop?

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:54

Harvey1 schreef:
Deze sluit volgens mij heel mooi aan! Denk erom dat je beide singelstoten even hoog aansingelt. Hoe loopt ie erop?

Bedankt voor je antwoord :). Momenteel merk ik niet zo heel erg veel verschil. Ik moet wel zeggen dat ik er nog maar twee keer mee gereden heb. Voordien had ik een simpele Wintec singel. Zadel schuift er wel minder door heb ik de indruk.
Vind je dat de standaard versie goed is? Ik twijfelde erg of ik een narrow versie nodig had eigenlijk.