Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:16

Thx voor je antwoord! Je zadeltje is super!!! Is dat iemand die zadels importeert? Lijkt me ideaal om een jong en vrolijk paard mee buiten te rijden.
Verkopen ze het zadel die je gekocht hebt nieuw, of is dit een tweedehandse van jou? Is de kwaliteit goed en is de boom recht?

Wat bedoel je met: military zadels? Is het een andere opbouw dan van de gewone Recado zadels?

Wie bedoel je met:
Citaat:
maargoed, als criollohorsetack.eu ze niet heeft, kan die er in ieder geval wel aankomen denk ik.

Ik heb gisteren nog een mailtje gestuurd naar Criollohorsetack, maar via zo iemand ga ik wellicht veel centen moeten neertellen, terwijl ze in Argentinië voor een appel en een ei te koop zijn.

Ik heb Ranchoranquilco ook gemaild (waar ik de foto van het zadel gevonden heb): http://ranquilco.com/ maar ze verkopen ze zelf niet en nodigden me uit voor een bezoekje en dan kon ik daar in de buurt een zadel kopen. Lijkt me fantastisch! Alleen, mijn budget is ook ferm geslonken na het kopen van al m'n zadeltjes en toebehoren...ik hoopte van iemand een gaucho zadeltje te kunnen overkopen.
Ik heb daar ook verre familie wonen, zou importeren een hele grote kost zijn?

PocoGaucha

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:36

mijn zadel heeft iemand meegebracht als souvenir. echt gewoon een gelukstreffer geweest, ik ben er erg blij mee. op het eerste gezicht is alles mooi recht en de kwaliteit van het leer is ook goed. ik heb hem gevonden door elke dag op markplaats te zoeken op zadels, en dan uitgebreid en dan western, recreatie en overige zadels aan vinken.

ik ben zelf bij ranquilco geweest, erg leuk maar niet erg goed voor je portemonnee haha. (ik ben als volunteer geweest, toen was het gelukkig nog goedkoper als het nu is). het is niet echt waar dat de zadels daar goedkoop zijn, dat komt namelijk omdat 1 zadel uit veel delen bestaat, namelijk die vilten pads, een paar andere dekentjes, het zadel zelf, de singel en een schapen/geiten vel. daardoor zijn ze ook in argentinië duur. + het risico dat er wat met het verzenden kan gebeuren.

maar als je toch nog op vakantie wil zou ik het je zeker aanraden om er een te gaan halen. als je wilt kan ik aan een vriendin die daar nog zit vragen of ze nog ranches weet die goedkoper zijn(en ook betrouwbaar). pff zij zit er nu al bijna een jaar, in Argentinië. ben zooo jalours haha.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:43

Op het moment is er ook een NL zadelmaker een het spelen met het recado zadel om dat (evt iets aangepast) te gaan maken...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:09

@Moragh, inderdaad, ik heb een eindje geleden een kijkje genomen op z'n site, is wellicht deze die je bedoelt (leuke site trouwens) http://www.art-et-cuir.nl/, kost 700 euro z'n zelfgemaakte gaucho zadel. Ook mijn leraar zadelmaker maakt gaucho zadels (William Ouwerling), maar nu past een nieuwe niet in mijn budget doordat ik al enkele zadels gekocht heb ondertussen. . Ook zijn de zadels die zij maken van het type de Bastos: twee rollen (de bomen) gevuld met wol en als ik dat wil kan ik die evengoed samen met hem maken.
Ik wil graag zo'n authentiek, gebruikt zadel kopen (ik dacht aan max zo'n 400 euro alles in, behalve wolviltpad, die maak ik zelf met echte wolvilt van de Viltmannen)
Ik zou liever de Lomillo hebben, maar vraag me af of daar een vaste boom in zit, want die moet natuurlijk passen.
@PocoGaucha, wat leuk dat jij daar geweest bent! Ik vind hun site echt om te watertanden!
Ik wist niet dat die zadels daar ook niet goedkoop zijn, ga dus nog eventjes moeten doorsparen. Heb ondertussen nog iemand gecontacteerd die wat wil uitkijken voor me.
Heb zeker interesse in adressen die goedkoper zijn in Argentinië! Thx!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:06

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:46

Ja!!! Alles staat erop wat ik wil!
Thx!
Ik ga in oktober of november bestellen, mochten er nog mensen zijn die iets willen van de site, mail me gerust, dan kunnen we de kosten delen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:36

Ik wil wel, maar ben er nog niet helemaal over uit hoe en wat. Ben helemaal niet zinnig of zo ;)
Heb 2 knollen en moet dan natuurlijk :o voor elk een zadel hebben. :j
Maar ik heb nog ff, ik laat het je nog wel weten.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:53

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:45

mijn budget laat het niet meer toe, anders had ik er wel een halstertje bijgewilt, haha ik moet me echt inhouden. hand op de knip:').

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:01

DAt kan heul erg moeilijk zijn soms :D Ik moet met mijn jongste pony eerst naar de kliniek (waarschijnlijk een operatie), dan zie ik wat ik over houd.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:22

@cambiar,

ik wil wel meebestellen, ben ook zoek naar een recadozadel, mocht ik dan nog niks hebben.
Wat ga je bestellen?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:44

Ik wou een zadel bestellen (dit model
dus: http://www.aleleder.com.ar/Fotos/GauchoMont01b.jpg), maar bij nader inzien kan ik die ook zelf maken met wat hulp (heb zopas lederstiknaaimachine gekocht).
Zou wel graag paar acessoires bijbestellen van diezelfde site, maar klopt dit echt dat het op 170 euro verzendkosten komt? Als je met meerdere samen besteld, gaat die verzendprijs dan nog omhoog omdat gewicht hoger is van het packet?
Ik ga volgende week woensdag een dagje rijden naar de Criollo Ranch in de Champagne streek in de Ardennen, omdat ik die zadels ook wel eerst eens wil testen. Ga dan misschien ook meer weten van die eigenaar zelf en misschien kunnen we nog goedkoper aan gaucho spullen geraken?
Ik heb gisteren (doordat ik nog op m'n pommel wacht voor de tweede startrekk espaniola die ik gekocht heb) het Iberica christpad gebruikt voor m'n Andalusiër om een buitenritje mee te maken en alhoewel dit voor mij heerlijk zit, vind ik dit pad niet geschikt om een half uurtje mee te rijden....vooral niet op een jong paard. Het Recado zadel veel beter zal zijn.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 31-08-12 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:50

Alvast veel plezier op de ranch. Ik ben zelf een aantal keren gaan rijden op El Rancho Criollo in Noord-Frankrijk, in de Franse Ardennen. Vandaar verslingert geraakt aan het ras. En nu mijn eigen criollo hengst dan eindelijk is ingereden, ook op zoek naar een recadozadel. Mocht je nog iets te weten komen, hoor ik het graag. Ik weet wel dat je de zadels ook via Rick Woudenberg kunt inkopen, maar volgens mij moet het goedkoper kunnen, hij laat ze zelf ook over komen uit Argentinië.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 23:54

Thx ;-). Heb je een criollo hengst? Heb je foto? Ik vind ze heel robuust en rustiek. Kan helaas zelf geen paard meer bijnemen, maar wil wel af en toe graag eens gaan rijden met criollo's (is toch te ver om m'n eigen paarden mee te nemen naar de Ardennen). In Duitsland zit er ook iemand met prachtige criollo's.
Tja, Rick moet er ook iets op verdienen é? Een zekere Ellen zou ook zadels invoeren, zij zou ook rondkijken voor mij.
Ik vind die prijzen op de site in vorige link prima, alleen die hoge verzendkosten die erbij komen zijn heel wat minder.
Laat je zeker iets weten als ik iets interessant tegenkom ;-)

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 00:47

ik volg dit topîc nu al een tijdje
en vroeg me af of iemand een goede zadelmaken voor een voltigeurZADEL weer?
alvast bedankt :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 00:51

Je bedoeld stuntzadels zoals die van de future guys?

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 13:21

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:58

Ddees schreef:
http://i1032.photobucket.com/albums/a40 ... nge021.jpg

dit is onze hengst op 2 jarige leeftijd, hij is nu 4.

Ziet er een stevige jongen uit :D ! Thx voor de foto ;-)
Ik vind criollo's raw power uitstralen met terzelfdertijd een zacht karakter lijkt me. Helaas wordt er niet altijd even zacht met ze omgegaan net zoals bij andere vee-drijvers traditie's...
Vond ik mooie foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IDRZEASB

ivm stuntzadel, niet in België, wel Frankrijk, hij is hier al een paar keren gepasseerd, maar zet de link nog eens ;-):
http://www.selleriephoenix.com/voltige.htm
Anders kennissen van me rijden stunts, kan het altijd eens navragen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:48

Die Duitsers houden zich ook nooit in wat vraagprijzen betreft :$ , ze lappen er altijd wel wat nulletjes teveel achter op de verkeerde plaats to van de komma, maar dan krijg je wel Duitse degelijkheid :D ..., wel interessant ding om te zien:
http://www.ebay.de/itm/Wanderreitsattel-Armeesattel-Gebr-Winz-Witex-Barocksattel-Sattel-Baum-sehr-kurz-/271044694908?pt=Reits%C3%A4ttel&hash=item3f1b85d37c
... en is wel heel mooi en sober afgewerkt tuig die deze firma maakt:
http://www.witex-gebrwinz.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=5

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:21

Die durven :wow: Hebben ze :$ te weinig?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:24

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:04

ik spring nog s even binnen...
cambiar, ik ben zelf al een jaartje ofzo bezig voor een recado en idd in argentinie of uruguay kosten die dingen echt niet veel!
De verzendkosten zijn totaal niet in verhouding en tot nu toe is bij rick woudenberg gewoon de goedkoopste manier.

Het enige is om af en toe eens op ons criollo forum te zoeken, heel af en toe staat er daar wel eens een te koop.

Houdt wel in de gaten dat met een recado of lomillo je echt heel anders gaat rijden en zitten?
Je hebt zo goed als geen enkele steun en moet dus zeg maar weer echt gaan rijden.
Het is absoluut een zadel,ben je er na een paar weken aan gewend, echt niet anders meer wil.

De gaucho's rijden er tenslotte dagen op zonder pijn of problemen!

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:09

ik had inderdaad gekeken voor er een uit Argentinië te laten komen. Zadel kost compleet €250,- , verzendkosten zijn €300,- Misschien als je er meer laat overkomen, dat het dan goedkoper is.....

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:39

connie64 schreef:
ik spring nog s even binnen...
cambiar, ik ben zelf al een jaartje ofzo bezig voor een recado en idd in argentinie of uruguay kosten die dingen echt niet veel!
De verzendkosten zijn totaal niet in verhouding en tot nu toe is bij rick woudenberg gewoon de goedkoopste manier.

Het enige is om af en toe eens op ons criollo forum te zoeken, heel af en toe staat er daar wel eens een te koop.

Houdt wel in de gaten dat met een recado of lomillo je echt heel anders gaat rijden en zitten?
Je hebt zo goed als geen enkele steun en moet dus zeg maar weer echt gaan rijden.
Het is absoluut een zadel,ben je er na een paar weken aan gewend, echt niet anders meer wil.

De gaucho's rijden er tenslotte dagen op zonder pijn of problemen!

Hey Connie, ik heb ondertussen het Argentijns zadel uitgebreid kunnen testen. De eigenaar van de ranch zei me ook dat het veiliger is te kopen via Rick Woudenberg omdat niet alle zadelstjes even goed opgebouwd zijn (trouwens enorme aanrader de criollo ranch, die mensen zorgen daar enorm goed voor hun paardjes en zorgen er ook voor dat toeristen op de juiste manier rijden, ik heb enorm veel bijgeleerd over boscrossen op criollo's :D )
Je hebt gelijk wat betreft niets anders meer willen (voor buitenritten). Ik vind m'n startrekk espaniola's voor buitenritten iets te opgesloten zitten (alhoewel ze zalig zitten) en het Iberica pad vind ik echt gééén zadel (alhoewel daar dus heel wat mensen gewoon dat schaapvelletje als zadel gebruiken....), dus een Argentijns zadel voor buitenritten schaf ik me zo wie zo aan.
Ik dacht dat de Bastos, het type Argentijns zadel met twee rollen naast de ruglijn, te breed zou zitten en niet makkelijk was om mee te rijden omdat ik hier in dit topic een negatieve reactie over Argentijnse zadels heb gelezen. Niets is minder waar, was echt zalig zitten!
Ik begrijp niet wat je bedoelt met anders gaan rijden en geen steun...ik zat veel beter dan op elk ander zadel (om tochten mee te doen natuurlijk :-)), alleen kwamen mijn benen niet tot bij de buik van m'n paardje, maar Argentijnen rijden hun paard niet met de benen.
Ik voelde ook enorm goed en natuurlijk de bewegingen aan van het paardje, waardoor ik in alle gangen heel soepel kon meezitten.
Wat ook een pre is, mijn paardje had wat haartjes verloren en een kale plek bij de schoft. De eigenaar van de ranch vertelde dat het door een westernzadel kwam. Sommige toeristen willen niet met een Argentijns zadel rijden, maar die zijn veel beter voor de rug van het paard dan een westernzadel, hij zou binnenkort volledig willen overgeschakelen op Argentijnse zadels (wel vreemd, want westernzadels zijn toch juist ontworpen om lange tijd in het zadel te verblijven?).

Ik heb uitgebreid foto's genomen, kan de zadeltjes zelf maken met de tips van de eigenaar. Zo moet je ook opletten dat binnenin de rollen geen katoen, maar puur stro zit. Die zijn de beste voor de drukverdeling en houden het langst hun vorm.
Onderaan wordt een lap 4 mm dikke vilt gelegd (pure wolvilt), die de eigenaar zelf uitsnijdt.
Ik zou er toch graag eentje kopen. Hou het Criollo forum in de gaten.
Hier wat foto'tjes:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WNZNQFY6
De eigenaar vertelde me ook dat naast Argentijnse zadels, de McClellan z'n grootste voorkeur had. De beste McClellan die hij gehad heeft, was eentje met een boom die bestond uit beenderen. Dat zou iets meegeven, maar niet flexibel zijn. Deze McClellan kwam uit Amerika, kost meer dan een gewone houten of kunststoffen boom (rond de 2000 euro). Zelf vond hij de Franse McClellans niet sterk genoeg en te rigide, eentje is doormidden gebroken.
Ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar een McClellanboom die uit beenderen bestaat. heeft iemand daar info over? Het zou een stuk uit het bekken zijn van een groot dier.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 07-09-12 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:07

ik zie aan je foto's dat je bij Max en Angelina bent geweest! Het is er inderdaad super.
Rick heeft nu ook een eigen site: http://criollohorsetack.eu/