Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:54

Heeft iemand hier ervaring met het hoofdstel kopen bij Agradi? Ivm de garantie etc.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:11

Alleen al vanwege de onbetrouwbare levertijd van producten bij agradi, zou ik al niet voor Agradi kiezen. Wb garantie dan kom je toch bij leverancier van Micklem terecht en die is niet zo goed. Dan kun je beter bij diegene hier in topic bestellen, zij heeft prima service en heeft zelfs garantie op haar genomen toen de neusriem stuk ging.

nienke07

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:24

De service van horseware is inderdaad wat dat betreft niet zo heel geweldig... ik heb echt al een paar keer meegemaakt dat mankementen die m.i. niet zouden moeten bij zo'n hoofdstel (geoxideerde ring op de neus, gescheurde neusriem) niet door Horseware vergoed werden en heb toen zelf e.e.a. aan kosten op me genomen....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:25

Oh nienke, daar ben je lekker mee. Wel een top service van jou trouwens. Al dit soort dingen gehoord na 2 x gebruik? Vind het wel echt tegenvallen voor een hoofdstel van deze prijs?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:43

Haha ja jou bedoel ik Nienke :-D topservice. Helaas van Horseware echt niet !

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:33

Ok :) ik heb zelf al heel vaak spullen besteld bij Agradi en nooit problemen mee gehad. Maar als de leverancier van Micklem zo slecht is ga ik wel een beetje twijfelen of ik zoveel geld wil betalen en enigszins een 'risico' loop.
Ik ga eens met Nienke mailen :)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:44

_Nelleke_ schreef:
Oh nienke, daar ben je lekker mee. Wel een top service van jou trouwens. Al dit soort dingen gehoord na 2 x gebruik? Vind het wel echt tegenvallen voor een hoofdstel van deze prijs?

Dit is wel heel dramatisch.. echt terug gaan naar de winkel en een ander hoofdstel/ onderdeel vragen!

Gelukkig zijn dit ook de enige twee keren van alle Micklems die ik verkocht heb (en dat zijn er ondertussen heel wat ;) ) waarbij de klant zich met rare schade bij mij meldde. Da's maar goed ook... anders zou ik er op leeglopen op deze manier :D
Het mag duidelijk zijn, dat de Micklem dan ook bij mij uit het assortiment zou gaan.. ondeugdelijk spul, met ook nog eens slechte service.. daar is een kleine webshop als ik snel klaar mee! :j

Niet aan de orde gelukkig, mooie hoofdstellen van goede kwaliteit en overwegend tevreden klanten gelukkig! ;)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:18

Weet iemand de winkel waar ze een namaak micklem verkochten?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:28

De ruitersportshop verkoopt een namaak, maar ergens eerder in het topic is die kapot gegaan bij iemand tijdens het rijden. De verbindingen van de ringetjes zijn van leer en dan schijnt een zwak iets te zijn.
Equiplay heeft ook een namaak die verbeterd is, omdat die op de verbindingsstukken nylon heeft net als de echte. Tisby hier heeft die van equiplay.
Ik ben van plan die ook aan te schaffen, om te kijken wat het doet met mijn paard en of het ons geeft wat ik voor ogen heb. Daarna wil ik dan de echte bestellen. Ik ben er gewoon niet uit wat ik allemaal ga gebruiken van het hoofdstel en of mijn paard dat allemaal ook zo prettig vindt. Dus vandaar mijn keus. Uiteraard staat veiligheid boven alles, maar als ik de tekst van equiplay moet geloven is dat dus verbeterd tov die van de ruitersportshop.
Zeg ik het zo goed dames?

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:29

2005 schreef:

Bij Equiplay, daar heb ik hem vandaan. Rond de 60 euro en hij bevalt me prima!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:58

Het gaat mij er ook vooral om het uitproberen. Ik ga bij equiplay kijken. Vallen hun maten gewoon normaal?

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:21

Nee hij valt groot, ik heb maat cob terwijl mijn paard altijd full heeft. Maar ze geeft je door wat je op moet meten, aan de hand daarvan bepaalt ze de maat ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:44

tisby schreef:
2005 schreef:

Bij Equiplay, daar heb ik hem vandaan. Rond de 60 euro en hij bevalt me prima!

Maar kan je die van equiplay niet alleen als bitloos hoofdstel gebruiken? Of ook wel met bitje? Heb je een link van dat hoofdstel?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:49

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 01:21

Dank je Elina:) Hij ziet er wel wat anders uit, vooral de keelriem; klopt dat?

Ik lees al een poosje mee maar heb steeds getwijfeld of ik een rambo micklem koop omdat ze a)ontzettend duur zijn en b) het voor mij niet honderd procent bewezen is dat paarden zo'n hoofdstel echt fijner vinden.

Ik vind hem zelf niet perse mooi maar als ze minder irritaties krijen van zo'n hoofdstel zou ik hem zo kopen.

Nog ff een vraag voor de mensen die er al 1 hebben: zou ik cob of pony nodig hebben? De cob van het harrys horse hoofdstel dat ik nu heb zit te ruim. Maar het lijkt me ook raar als ik een maat pony moet bestellen, aangezien mijn paard een kwpn-er van 1.60 is :P

Afbeelding

Ze heeft voor halsters wel maat cob. Aangezien het zo'n duur hoofdstel is wil ik wel dat hij meteen goed zit, zonder dat ik er gaatjes bij hoef te maken :o

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:21

Als je qua halsters Cob hebt, zou ik zeggen Cob. Mits je voor de echte gaat, die andere durf ik niet te zeggen. Keelriem zit inderdaad anders bij de niet echte.
Waar zat het HH hoofdstel te ruim?
Zelf heb ik voor alles pony maat qua halsters en hoofdstellen. (Waarbij de hoofdstellen neusriem en frontriem soms te strak zijn). Hier past de ponymaat goed bij mijn merrie. Maar kaakriem en neusriem zitten wel redelijk strak, zeker bij mijn jonge pony. Als ik er voor hem eentje had moeten kopen had ik Cob gedaan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:53

Ik heb met mijn pony van 1.48 de full genomen. Normaal heeft ie altijd full alles op het kortste gaatje of Cob alles op het laatste gaatje. Deze valt wel wat kleiner uit en zit dus eigenlijk 'normaal' bij 'm.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:58

Hinke schreef:
Ik lees al een poosje mee maar heb steeds getwijfeld of ik een rambo micklem koop omdat ze a)ontzettend duur zijn en b) het voor mij niet honderd procent bewezen is dat paarden zo'n hoofdstel echt fijner vinden.

Dat is denk ik iets wat je echt moet uitproberen. Ik heb nu al spijt dat ik dit hoofdstel niet 2jr eerder heb gekocht. Ik merk echt direct enorm verschil, pony loopt zoveel fijner! Gister voor de grap weer even m'n gewone hoofdstel ingedaan om te kijken of het echt aan het hoofdstel lag, en jahoor, veel minder fijn gereden en pony geirriteerd.

Nu zal het niet bij elk paard zo'n extreem verschil zijn, maar ik denk echt dat je het alleen maar kan merken door het uit te proberen bij je eigen paard. Het is toch iets 'persoonlijks' dus 100% bewijs zal er nooit komen denk ik :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:00

Hinke, wat jij schrijft geldt voor mij ook. De echte vind ik super prijzig en weet gewoon niet hoe paard erop loopt, of ik uberhaupt bitloos met hem kan/ga rijden, dus alleen door uit te proberen weet ik dat. Eerst wilde ik de multi, toen de competition, dus nu besloten gewoon die van equiplay te bestellen en te zien hoe het gaat en daarna de echte aanschaffen. Van Tisby, die ook die van equieplay heeft, heb ik begrepen dat zij een maat kleiner heeft dan normaal. Ik heb equiplay al gemaild wat de maten zijn zodat ik mijn eigen hoofdstel ff kan opmeten.
Ik ben uberhaupt benieuwd of ik verschil ga merken met de micklem. Bij ijslanders kennen we alleen een bakstuk en een neusriem en die neusriem hangt eraan vanwege de diamantjes die erop zitten ipv waar die echt voor bedoeld is. Dus hard aansnoeren doe ik al niet. Ben heel benieuwd of mijn paardje met de micklem nog fijner gaat lopen!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:39

@Elina: idd, misschien als je je gewone hoofdstel toch al losjes hebt zitten, dat je dan niet zo veel verschil merkt bij het overstappen naar de rambo micklem.

Ik ben benieuwd hoe jouw equiplay straks bevalt.

In mijn geval weet ik niet eens hoe mijn paard op een gewoon hoofdstel loopt, aangezien ik haar nog helemaal niet rij (ze is pas 3). Ze heeft een gewoon hoofdstel zo'n 20 keer om gehad, maar ze vind het gewoon vervelend, zo'n hoofdstel. Ze loopt ook steeds met haar hoofd te jeuken als ze de kans krijgt. In het promofilmpje wordt gezegd dat dat door irritaties komt die verminderen met het rambo hoofdstel.
Weet iemand of dat waar is, dus dat ze minder lopen te jeuken met een RM hoofdstel?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:40

Hinke, dat een jong paard last heeft van een hoofdstel is normaal. Nou ja ze moeten er aan wennen. Gebruik je een sperriem? Want dat vinden veel paarden erg naar. Mijn paard bleef onrustig en vechten tegen een bit. Daarom ben ik bitloos gaan rijden. Wat overigens ook erg goed gaat en voor een inspannen paard zorgt met rustig hoofd. Met de multi bridle kun je dit natuurlijk mooi testen en evt. Afwisselen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:40

Ik weet dat het normaal is, heb het met mijn haflinger ook gehad. Maar zij zou er inmiddels wel meer aan gewend moeten zijn imo, ik heb haar al sinds ze 2 was af en toe een hoofdstel om gedaan:) En ik zeg niet dat een gewoon hoofdstel sowieso een probleem gaat worden, ze loopt er wel normaal mee aan de longe, maar als er een hoofdstel is wat comfortabeler is dan andere hoofdstellen, dan koop ik zo'n hoofdstel het liefst. Ze heeft overigens geen problemen met het bit. Ik heb een aurigan bitje met rollertje. Het bit neemt ze zonder problemen in de mond :)
Met of zonder sperriem heb ik beide gedaan, maakt eigenlijk geen verschil :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:07

Hier vanaf dag 1 gewoon acceptatie van de multibridle bij mijn jonge pony die nog nooit een hoofdstel om gehad had. Alleen een bitje moet die nog wat aan wennen, maar die heeft die pas enkele keren in gehad.

horsestuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:32

2005 schreef:

Alhoewel ik niet de gewoonte heb om te posten op een forum, wou ik hier toch even op reageren.
Ik vind het jammer dat er problemen waren met de Micklem Bridle van Horseware. Ik ben zelf wederverkoper van deze hoofdstellen en heb al heel wat tevreden klanten ondertussen.

Op de Micklem Bridle staat een patent:
Site:
http://www.patentbuddy.com/
Patent Micklem:
http://www.patentbuddy.com/Patent/D635724
Ook te vinden op Google Patent:
http://www.google.com/patents/USD635724

Uitvinder: William Richard Micklem
Oorspronkelijke patenteigenaar: Horseware Products Ltd.
Primaire patentonderzoeker: Susan Moon Lee
Advocaat: Birch, Stewart, Kolasch & Birch, LLP
Huidige Amerikaanse classificatie: D30/136

Namaak van dit product is bijgevolg niet toegestaan, doorverkopen van copie's en ook aankoop van gecopieerde modellen is op eigen risico.
Ondertussen is er ook al actie ondernomen geweest, de Micklem bridle mag niet nagemaakt worden. Op namaak van een gepatenteerd product kunnen hele hoge boetes komen. Bij het ontwerpen en testen van een concept zit er enorm veel geld en werk, een ontwerper die zijn product wil beschermen kan een patent aanvragen (om een idee te geven, patenteren kost algauw ettelijke duizenden euro's). Is het patent goedgekeurd, dan heeft de ontwerper het alleenrecht om dit product op de markt te brengen.
Copiëren van een gepatenteerd product voor commerciële doeleinden mag dus niet.
Gezien het hier om letterlijke copiëen gaat, even deze post ter waarschuwing.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:04

Hoe zit dat voor eigen gebruik? Ik ben heel tevreden met het model en ik zou in de toekomst voor wedstrijden zeker een 2e willen. Ben echter helemaaaal niet tevreden over de leerkwaliteit van dit hoofdstel. Ik heb me er heel boos om gemaakt hoe slechte kwaliteit het leer is voor zoveel geld! Heb me er bij neergelegd, maargoed...

Ik overweeg wel om dit hoofdstel door een zadel/tuigmaker exact te laten namaken voor eigen gebruik. Tevens omdat ik 'm dan graag in het cognac met messing wil, die is sowieso via horseware niet te koop.

Het maakt me uiteindelijk niet uit dat ik dan net zoveel geld kwijt ben, ik wil gewoon niet wer 160/180 euro neerleggen voor slechte kwaliteit leer...