Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:33

MissyNr1 schreef:
Ik merk zodra ik een nieuw dekje heb, ik eigenlijk al vrij snel ga rondkijken voor de volgende.. Dan denk ik ooo die móet ik hebben! Niet handig :)

Dat probleem heb ik dus ook, echt niet handig.. Ik heb gisteren nog een Eskadron besteld en nu mag ik van mezelf geen dekje meer kopen tot we terug zijn van vakantie sowieso, eind augustus. Hopen dat het lukt :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 21:44

Sille55 schreef:
Ik heb laatst de lime op Marktplaats gescoord. Hij is best heftig, maar ik vind hem wel gaaf :D

[ Afbeelding ]

Wel gaaf idd

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 00:16

MissyNr1 schreef:
Ik merk zodra ik een nieuw dekje heb, ik eigenlijk al vrij snel ga rondkijken voor de volgende.. Dan denk ik ooo die móet ik hebben! Niet handig :)
Dit is zo herkenbaar! :')

Waidida

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:34

Toen ik mijn nieuwe paard kocht, gaf ik mijn sienna loire aan een familielid omdat ik de kleur niet zo mooi vond op de mijne. De voorwaarde was dat ik hem terug zou krijgen als ze ooit zou stoppen met rijden. Nu is dat moment dus daar en ben ik tot de conclusie gekomen dat niet iedereen zoveel waarde hecht aan goed voor spullen zorgen :+ Er is dus op twee plekken een stikseltje los, eentje onder het zadel en eentje onder het logootje. Nu vind ik de kleur nog steeds niet mooi op de mijne en als iemand interesse heeft mag dit dekje dus voor een leuk prijsje weg. Zo is er misschien nog iemand blij mee.

Overigens mogen ook mijn marine loire en seude fig eventueel naar een nieuw huisje. Allemaal in full dressuur.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 21:45

Mocht er nog iemand van zijn loire sage af willen in full dressuur dan houd ik me aanbevolen :)

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:40

Ik heb eventueel de Loire oak en de Loire peony ter overname. Prijs komen we wel uit.
Bij de oak heb ik een oornetje maat cob evt
Peony is wellicht 4 x gebruikt maar ik pak hem niet. Oak vaak gebruikt.
Of ruilen tegen een de Loire papaya 8-)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:24

is er iemand die weet hoe de puissance collectie werkt? Is dat zoals bij de kleuren, eens ze op zijn worden ze niet meer bij geproduceerd, of blijven deze gewoon in het assortiment als een soort van vaste collectie?

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:17

afkepieteke schreef:
Ik heb eventueel de Loire oak en de Loire peony ter overname. Prijs komen we wel uit.

Is de Oak een full? Dan heb ik wel interesse als die verder in nette staat is. Voor een cob oornetje heb ik geen passend hoofd op stal helaas :o

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 13:43

Contemplate schreef:
afkepieteke schreef:

Is de Oak een full? Dan heb ik wel interesse als die verder in nette staat is. Voor een cob oornetje heb ik geen passend hoofd op stal helaas :o

De oak is inmiddels al verkocht sorry!

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 14:26

mocht iemand nog graag met liefde de loire ink blue of/en peacock willen toevoegen aan zijn collectie, deze mogen verhuizen voor een goed nieuw huisje :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 13:53

Heeft er iemand hier ervaring met de bont onderlegger van Lemieux?
Hoe voelt ie en blijft ie goed mooi? Ik vind echt bont altijd zo veranderen na wassen. Is dat bij deze beter? Is hij in gebruik vergelijkbaar met een puur schapenwol bontje?

https://hypostore.nl/lemieux-zadelonder ... gIs-_D_BwE

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 14:29

Sorriso schreef:
Hoe voelt ie en blijft ie goed mooi? Ik vind echt bont altijd zo veranderen na wassen. Is dat bij deze beter? Is hij in gebruik vergelijkbaar met een puur schapenwol bontje?

ik heb al zeker 10 jaar die met dat je er pads in kan doen. Blijft mega netjes en rij ermee gewoon in de regen etc. ik borstel hem alleen op met een harde borstel voor de wedstrijd verder niet.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 15:30

Sorriso schreef:

Misschien deed je het al hoor, maar echt bont moet je eigenlijk zo min mogelijk wassen. En als je toch een keer wil wassen dan met wolwasmiddel. Anders gaat het vet eruit en wordt de wol keihard

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 19:10

@kimwilliam: Das een snelle feedback. Bedankt! Heb jij ook de Merino+, met wol en acryl gemixt? Volgens mij halen winkels ze door elkaar. Lemieux heeft ook de pro lambskin, die is wel 100% merino.

@Kidde: uiteraard zo min mogelijk wassen. Het laatste dat ik van bont had was een singel, die moest toch echt wel gewassen worden. Dat deed ik idd op wol programma en met wol wasmiddel. Maar het wordt dan toch wat “plukkeriger”. Ik vind bont eigenlijk vreselijk maar het moet. En als ik het dan heb wil ik het zo pluizig mogelijk houden. Maar ja, die achterkant komt wellicht toch op de rug en met dit weer is dat wel zweterig.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 19:29

Na het wassen en drogen uitkammen met zo’n klittenband borsteltje werkt echt heel goed. Mijn wol producten zijn dan echt weer mega fluffy en als nieuw :j

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 21:46

Heeft iemand ervaring met de Lemieux beugelriemen? Ben vooral nieuwsgierig naar de mono. Ze lijken wel fijn en zacht namelijk!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 22:14

Kidde schreef:
Sorriso schreef:

Misschien deed je het al hoor, maar echt bont moet je eigenlijk zo min mogelijk wassen. En als je toch een keer wil wassen dan met wolwasmiddel. Anders gaat het vet eruit en wordt de wol keihard

Toch even een opmerking, lamsvel moet je juist wel regelmatig wassen, anders wordt juist de vacht hard en gaat de wol klonten. Ik heb 2 lamsvel dekjes van Mattes en 2 singels en die was ik zodra de wol niet meer zacht is is. Wel met speciaal wasmiddel (melp) en daarna in de droger, dan zijn ze weer als nieuw

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:24

Capriootje schreef:
Na het wassen en drogen uitkammen met zo’n klittenband borsteltje werkt echt heel goed. Mijn wol producten zijn dan echt weer mega fluffy en als nieuw :j

Ja ik gebruik een magic brush! Echt handig daarvoor.

@Pallatin; singel moest ik idd ook regelmatig wassen. Maar een onderlegger wordt wel veel minder snel vies.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:25

Ooo mag bont in de droger. Nooit geweten. En goeie tip van wol wasmiddel. Deed mn singelhoezen met gewoon wasmiddel, maar ga ik dus niet meer doen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

Als je echt bont in de droger doet wordt de huid dan niet superdroog en hard?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:33

upendo schreef:

Gooische paarden heeft mij geadviseerd om zo nu en dan de achterkant in de leder olie te zetten. Dus gewoon de olie die je ook voor je hoofdstel gebruikt. Ik doe hem 20minuten op koud in de droger, puur even om fluffy te worden. De rest gewoon over een stoel. Helaas is bij mij 1x een hoes gekrompen terwijl ik hem gewoon zo gewassen heb zoals altijd en een zadel bontje in helemaal kapot gegaan in deze lade was als dat een singelhoes zat. Tegenwoordig was ik in een emmer op de handwas en centrifugeren in de wasmachine en dan dus 20min in de droger op koud.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

Weet iemand of de Lemieux mini dekjes passen op een mini shet voor onder een longeersingel? Of is zijn die nog te groot?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Oretha schreef:
Weet iemand of de Lemieux mini dekjes passen op een mini shet voor onder een longeersingel? Of is zijn die nog te groot?

Lijkt mij veel te groot. Lemieux heeft normaal afmetingen staan, maar die kan ik nu zo snel niet vinden. Bij dit dekje staat wel geschikt voor pony's van 113 cm t/m 133: https://www.lemieux.com/nl/zadeldekjes/ ... .size=6704 Met een mini ligt hij tot aan zijn staart ben ik bang

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:00

upendo schreef:

Nee hoor, ik houd me aan de wasvoorschriften van Mattes en dat houdt in bij 30 graden op een heavy Duty programma met voldoende Melp wasmiddel, na tien minuten 3 a 4 liter extra water erbij in de machine. En na t wassen in de droger. Idd alleen om de vacht fluffy te maken. De huid is dan nog vochtig en dan doe ik de wollen hoezen weer om de singels en laat ik ze nog een nachtje drogen. Ze zeggen dat het gebruik van de Melp ook de huid soepel houdt. Bij mij gaan de singels zo al jaren mee ondertussen