[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:12

Hallo,

Ik heb hier al in het topic gezocht op beschadiging, maar ik kreeg niet echt antwoord op mijn vraag. Mijn zadel is een keer op de grond gevallen omdat mijn pony plots flipte. Zadel is wel nagekeken of dat er iets stuk was enz, maar helaas is het leer beschadigd op enkele plaatsen.
Ik heb een vorig zadel er met dergelijke beschadigingen (niet hele diepe krassen oid) terug mooi gekregen met schoensmeer, maar bij deze beschadigingen zou ik best wel wat schoensmeer nodig hebben...

Is het mogelijk om de leerverf enkel te gebruiken op de beschadigde plekken of krijg je dan vieze vlekken?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:34

Ik zou gewoon proberen om het tot aan het stiksel van het desbetreffende stuk te doen en dan kijken hoe het eruit ziet. Helemaal kan altijd nog, maar als je echt plaatselijk gaat werken denk ik niet dat het er mooier op wordt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:14

Ik volg even :)
Wil mijn oude de niros verfen maar weet nog niet welke kleuren :+

Equinssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:16

HELP!
ik wil graag een barefoot zadel, maar wel een cognac kleurige.. Zouden jullie een nieuwe barefoot verven?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:28

Voor de liefhebber heb ik nog een klein potje wit, groot potje bordeaux (herfst rood) kleur en een finisher. Alles is vol! Bij interesse zal ik kijken welk merk en preciese kleur etc!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 21:40

@ponyqueen Is de Barefoot Nottingham dan niks voor je? En soms kan er ook een model in nootbruin geleverd worden, weet niet of ze dat nog steeds doen. Verder heb je van de cherokee en de cheyenne ook de mogelijkheid om je eigen kleurencombi tot op zekere hoogte samen te stellen. Is waarschijnlijk duurzamer qua kleur dan zelf verven...

_manonls

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:39

ik heb ook mijn oude laarzen geverfd! met de primer van hg en cognac leerverf van hg! wat vinden jullie ervan? ik heb er nog niet mee gereden, zijn er mensen die al ervaringen hebben met deze verf?
1ste laag ;
Afbeelding

2de laag ;
Afbeelding

3de laag ;
Afbeelding

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:12

Hoi ik heb snel een vraagje, ik heb mijn zadel geverft met hg leerverf en het zit er nu 24 uur op, ik wil er vandaag mee gaan rijden, is het verstandig om hem al in te vetten of nog niet?

famoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:02

Hoihoi iedereen, ik heb laatst een prestige appaloosa aangeschaft.
Flink wat gebruikssporen maar dat wist ik uiteraard.
Ik heb nu eindelijk een zadel waar ik geen rugpijn van krijg dus wil deze gaan opknappen.

De foto zoals ik hem kocht:

Afbeelding

Het zadel na leerreiniger en leer créme:

Afbeelding

Ziet er al stukken beter uit, maar omdat hij nog lang mee moet wil ik hem zo netjes mogelijk maken.
En om hem helemaal passend te maken bij mijn hoofdstel heb ik donkerbruine leerverf besteld die echt in het zadel trekt.

Foto hoofdstel:

Afbeelding

Morgen of overmorgen komt de verf binnen.
Uiteraard behandel ik het zadel vooraf met aceton.
Dus ik hou jullie op de hoogte van de voortgang van mijn prestige zadel :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:32

Die zijn mooi geworden, _manonls!

Ik had even een vraagje. Hoe houdt de leerverf bij jullie over het algemeen? Ik denk erover om mijn leren teugels te verven met de angelus verf van zwart naar bruin. Ik heb nog een finisher liggen die eroverheen kan, maar ik twijfel toch of de verf niet heel hard eraf gaat slijten. Heeft iemand hier ervaring mee?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:12

Mijn leren halster (van zwart naar rood) houdt inmiddels al 3 jaar (of zelfs 4, twijfel effe) perfect! 1x bijgewerkt nadat ze m bij de hengstenhouder 2 weken om had gehad, daar wordt natuurlijk geen enkel halster beter van :=

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:51

oh kijk aan, dat is heel netjes! Welke verf gebruikte jij? :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:05

Ik heb de angelus gebruikt met een finisher. Wordt ook echt wel gebruikt (uiteraard niet als weidehalster :D maar longeers er ook mee etc..) maar slijt nauwelijks tot niet. Hooguit wat minder fel geworden van kleur maar nog steeds écht rood.
Doe niks aan onderhoud en had met verven wel echt ontzettend veel dunne lagen :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:47

Oke, dankjewel! Dan moeten mijn teugels er toch aan geloven :)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:03

amyz schreef:
Ik heb de angelus gebruikt met een finisher. Wordt ook echt wel gebruikt (uiteraard niet als weidehalster :D maar longeers er ook mee etc..) maar slijt nauwelijks tot niet. Hooguit wat minder fel geworden van kleur maar nog steeds écht rood.
Doe niks aan onderhoud en had met verven wel echt ontzettend veel dunne lagen :)

Heb jij een matte finisher gebruikt of glans ?? Heb je toevallig een foto van het resultaat ? Ik zou het namelijk wel gaaf vinden voor het oude leren halster van mijn schimmel :o

Welk merk is het beste als indring verf ?? Gewoon zwart, om mijn zadel te verven aangezien hij wat groenig uitgeslagen is :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 06:25

Glans :)

Zal morgen op stal een foto maken!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:41

famoza schreef:
Hoihoi iedereen, ik heb laatst een prestige appaloosa aangeschaft.
Flink wat gebruikssporen maar dat wist ik uiteraard.
Ik heb nu eindelijk een zadel waar ik geen rugpijn van krijg dus wil deze gaan opknappen.

De foto zoals ik hem kocht:

[ [url=m/ZsVL3k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zadel na leerreiniger en leer créme:

[ [url=m/iLDNdn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er al stukken beter uit, maar omdat hij nog lang mee moet wil ik hem zo netjes mogelijk maken.
En om hem helemaal passend te maken bij mijn hoofdstel heb ik donkerbruine leerverf besteld die echt in het zadel trekt.

Foto hoofdstel:

[ [url=m/gDtyst.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen of overmorgen komt de verf binnen.
Uiteraard behandel ik het zadel vooraf met aceton.
Dus ik hou jullie op de hoogte van de voortgang van mijn prestige zadel :)

Welke verf heb je precies besteld ? Ik wil namelijk graag zwarte verf die echt in mijn zadel trekt om hem mooi bij te werken.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:06

Ik heb een vraagje ik heb een zwart boomloos zadel ( Barefoot London) Volgens verschillende websites is deze gemaakt van zacht leder zou het mogelijk zijn om hem donkerbruin te maken ? Of is het onmogelijk om zwart op en mooie manier donkerbruin te verven ?

Equinssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:16

ittheclown schreef:
Ik heb een vraagje ik heb een zwart boomloos zadel ( Barefoot London) Volgens verschillende websites is deze gemaakt van zacht leder zou het mogelijk zijn om hem donkerbruin te maken ? Of is het onmogelijk om zwart op en mooie manier donkerbruin te verven ?

je kan barefoots ook in andere kleuren laten maken, kost misschien wat meer maar je hebt er langer plezier mee :) (ook de barefoot london kan in andere kleuren, moet je even op de officiële site kijken)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:11

PonyQueen schreef:
ittheclown schreef:

je kan barefoots ook in andere kleuren laten maken, kost misschien wat meer maar je hebt er langer plezier mee :) (ook de barefoot london kan in andere kleuren, moet je even op de officiële site kijken)

Hier heb ik idd voor geinformeerd de prijs die erbij komt vind ik persoonlijk meevallen maar de wachttijd is enorm .. namelijk minimaal 14 weken. Ik heb nu een tweedehands zwarte en vroeg me gewoon af of die te verven zijn ik vind persoonlijk namelijk donkerbruin bij mijn paardje veel mooier staan, maar anders dan houden we het gewoon bij zwart. Zonde om een zadel dubbel te hebben alleen voor de kleur en 14 weken wachten als je eerder helemaal geen zadel was.. is ook wel enorm lang.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:24

Ik wilde het hier toch even plaatsen :D

Ik ben heeeel eigenwijs mijn donkerbruine laarzen gaan verven met indringverf naar cognac.
Dus van donker naar licht :Y)
Nu 4 dunne laagjes gehad en het pakt super! :D
Nog wel wat laagjes te gaan :j
Kleur schijnt nu ook nog iets "oranje" op.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:43

Dat is geen indring verf. ;)

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:02

Marcella schreef:
Dat is geen indring verf. ;)

O lekker dan :Y)

Naja in ieder geval met super dunne en vele laagjes, wordt het super *\o/*

Sweetiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:39

ik zit eraan te denken om mijn zwarte ariat laarzen bruin te gaan verven. zou een beetje een donkere/ rood achtige bruin willen. sommige stukken mat en misschien sommige stukken glans.
wat zou ik hiervoor dan het beste kunnen gebruiken?

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:56

Leuk topic! Als ik nog eens een creatieve bui heb, neem ik een halster onder handen :)