Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:33

Ik wil graag toch even iets kwijt...

Ik vind het heel erg triest om te lezen dat sommige mensen direct af knappen op Custom.
Er zijn namelijk ook heel veel mensen die wel een super zadel hebben en super tevreden zijn over Custom (Zoals ik!!!!)

Natuurlijk is het zadel van *zappertje* niet goed, en dit had niet zo afgeleverd mogen worden, maar een fout is menselijk, dit had ieder merk zadel kunnen overkomen. Het is niet netjes om deze foto's en filmpjes dan direct maar openbaar neer te gooien, ipv via de PB.
Je kunt niet op basis van 1 slecht zadel direct zeggen dat Custom niets is.

Dit wordt vast en zeker ook super opgelost, wat hier niet genoemd wordt.
Custom Zadels staat bekend om de SERVICE! Die geweldig is, waar heel veel merken echt NIET tegen op kunnen.
Mijn pony is rondgeribt en zonder schoft dus heel lastig om de vulling goed te maken, Custom heeft mijn zadel nu al 2x kostenloos opgevuld. Wie heeft nou die goede service?!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:35

ralphtdw schreef:
Nee ik heb hier geen zadel van.
Ik zat erg te twijfelen tussen ninon en custom. En beide zitten hier om de hoek en zie dus beide merken vaak genoeg langs komen.
Maar dit soort verhaaltje zijn er dus ook bij ons bekend in de buurt over custom.
Dan ga ik geen custom meer kopen als het wel helemaal goed is ja dan wel. Dan zal ik graag een custom willen hebben.

En misschien is het wel een productie fout bij custom want het lijkt dat dit van de laatste tijd is.
Maar ik moet voorlopig nog wachten voor dat ik weer mag rijden op mijn paard. En ga dan wel kijken wie ik erbij wil hebben

Waar woon je?

Country Mill in Nijkerk kan van Tribal ook zadels leveren met zulke wrongen en hetzelfde concept als Custom. Mét super service.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:40

GJ9 schreef:
ralphtdw schreef:
Nee ik heb hier geen zadel van.
Ik zat erg te twijfelen tussen ninon en custom. En beide zitten hier om de hoek en zie dus beide merken vaak genoeg langs komen.
Maar dit soort verhaaltje zijn er dus ook bij ons bekend in de buurt over custom.
Dan ga ik geen custom meer kopen als het wel helemaal goed is ja dan wel. Dan zal ik graag een custom willen hebben.

En misschien is het wel een productie fout bij custom want het lijkt dat dit van de laatste tijd is.
Maar ik moet voorlopig nog wachten voor dat ik weer mag rijden op mijn paard. En ga dan wel kijken wie ik erbij wil hebben

Waar woon je?

Country Mill in Nijkerk kan van Tribal ook zadels leveren met zulke wrongen en hetzelfde concept als Custom. Mét super service.

De service van Custom is ook super ;)

fokfanaat

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:42

ja idd, heb ook nog geen nare ervaringen gehoord met de service

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:09

Alsof je alleen maar positief mag zijn om je ervaring hier te plaatsen. Hartstikke fijn dat er zoveel mensen wel blij zijn met Custom, maar als je ervaring negatief is mag je dat toch ook wel delen?

De service van Custom is ook niks mis mee, die is super. Maar helaas zit ik hier nu ook met een scheef zadel en heb ik al twee scheve leenzadels gehad. Mijn vertrouwen is ook wel een beetje weg eerlijk gezegd.....

Volgens mij is het juist goed als iedereen zijn ervaring deelt, zowel positief als negatief.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:11

En elke merk/fitter zal het zadel willen terugnemen als deze na aflevering toch scheef blijkt te zijn, toch?
Zelf ook ooit eens een scheef zadel gehad (ander merk) en deze is helemaal gratis vervangen/aangepast.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:20

Ja ik heb inderdaad andere zadels mogen proberen. Helaas bleken die ook scheef. Misschien toeval, maar ik heb nu dus drie scheve zadels gezien in korte tijd.

Ik hoop dat ze mijn eigen zadel inderdaad terug willen nemen, hij is in ieder geval wel al betaald. Aan mijn eigen zadel zie je op het blote oog niet veel, maar mijn paard kreeg een drukking.

En hoewel er heel veel moeite voor is gedaan om een ander geschikt zadel te vinden is dat helaas nog niet gelukt. Daarom ook, de service is super, maar ik heb gewoon de "pech" dat het voor mij en met name mijn paard niet gaat werken zo....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:24

Natuurlijk betekent het niet dat Custom zadels slecht zijn of dat je niet voor dit merk moet gaan. Maar met zo’n prijs en levertijd snap ik het wel dat er mensen zijn die het na zulke ervaringen en/of verhalen niet meer aandurven om voor dit merk te gaan. Ik ben zelf ook huiverig voor elk merk waar ik geen ervaring mee heb. Heb het daarom bij Ideal/Crown gehouden, omdat ik daar goede ervaringen mee had en het prijstechnisch interessanter was, maar ik heb ook erg getwijfeld over Custom en Schutte.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 20-11-14 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:25

Het ligt er maar aan wat je onder service verstaat om te kunnen beoordelen of de service super is. Je zou ook kunnen zeggen ze zijn makkelijk in bepaalde zaken.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:05

Cardy schreef:
En elke merk/fitter zal het zadel willen terugnemen als deze na aflevering toch scheef blijkt te zijn, toch?
Zelf ook ooit eens een scheef zadel gehad (ander merk) en deze is helemaal gratis vervangen/aangepast.

Hulsebos niet altijd ;) (Uit ervaring)
Maar dit zadel is niet zo uit de fabriek gekomen. De fabriek had dit zadel zo nooit opgestuurd.

meiske1577 schreef:
Alsof je alleen maar positief mag zijn om je ervaring hier te plaatsen. Hartstikke fijn dat er zoveel mensen wel blij zijn met Custom, maar als je ervaring negatief is mag je dat toch ook wel delen?

De service van Custom is ook niks mis mee, die is super. Maar helaas zit ik hier nu ook met een scheef zadel en heb ik al twee scheve leenzadels gehad. Mijn vertrouwen is ook wel een beetje weg eerlijk gezegd.....

Volgens mij is het juist goed als iedereen zijn ervaring deelt, zowel positief als negatief.

Dan mag er nog wel gemeld worden hoe dit nu opgelost wordt? Dat hoort er ook bij..

_Lorette_ schreef:
Natuurlijk betekent het niet dat Custom zadels slecht zijn of dat je niet voor dit merk moet gaan. Maar met zo’n prijs en levertijd snap ik het wel dat er mensen zijn die het na zulke ervaringen en/of verhalen niet meer aandurven om voor dit merk te gaan. Ik ben zelf ook huiverig voor elk merk waar ik geen ervaring mee heb. Heb het daarom bij Ideal/Crown gehouden, omdat ik daar goede ervaringen mee had en het prijstechnisch interessanter was, maar ik heb ook erg getwijfeld over Custom en Schutte.

Ik snap dat echt niet.. Er zijn zo veel positieve mensen.. En dan een paar die niet positief zijn, en direct is Custom slecht.. Zo jammer!
Dan kan je beter stoppen met de paardensport, want elk merk heeft positieve en onpositieve klanten :=

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 02:08

KellyDV schreef:
Cardy schreef:

Hulsebos niet altijd ;) (Uit ervaring)
Maar dit zadel is niet zo uit de fabriek gekomen. De fabriek had dit zadel zo nooit opgestuurd

Welk zadel is zo niet uit de fabriek gekomen?
Ik rij nu met een hulsebos als tussenoplossing...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 07:55

Hoe gaat het dan eigenlijk in z'n werking? Mij leek het dat het zadel zo geleverd wordt incl. vulling. Of wordt de vulling later door de fitter erin gedaan?

En zou het schandalig vinden als een merk/zadelmaker/fitter het zadel niet terugneemt en herstelt als deze niet goed blijkt te zijn.

Maarja hopelijk wordt het allemaal opgelost?

Kan de kwaliteits vermindering ook kunnen komen doordat Custom zo populair is en er teveel aanvragen lopen? Als het niet bijgehouden kan worden, dan gaat vaak automatisch de kwantiteit ook omhoog.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:49

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:26

Je zadel ligt erg mooi, Goldie!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:43

Dank je :) Ben er zelf ook erg over te spreken :)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:03

Wauw Goldie wat een prachtig zadel! Ziet er goed uit!

Asdecoeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:54

Ik zal zien voor de toekomst, maar tot nu, ik ben blij met Custom. Ik was blij met mijn leenzadel. Mijn zadel komt na 16 weken of wachten. Mijn zadel is goed, maar nu na 3 weken, de achter is niet meer in contat met mijn paard rug. Maar ik heb een vullen inbegrepen voor 12 weken na de levering van het zadel. Dus mijn fitter zal komen de 29/11 voor deze vullen....ik zal zien als de balans van het zadel is juist na dat.

Tot nu ik ben blij :)

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:53

Cardy schreef:
Hoe gaat het dan eigenlijk in z'n werking? Mij leek het dat het zadel zo geleverd wordt incl. vulling. Of wordt de vulling later door de fitter erin gedaan?

En zou het schandalig vinden als een merk/zadelmaker/fitter het zadel niet terugneemt en herstelt als deze niet goed blijkt te zijn.

Maarja hopelijk wordt het allemaal opgelost?

Kan de kwaliteits vermindering ook kunnen komen doordat Custom zo populair is en er teveel aanvragen lopen? Als het niet bijgehouden kan worden, dan gaat vaak automatisch de kwantiteit ook omhoog.

Het zadel komt van fabriek met vulling, het is wel de bedoeling dat de fitter het zadel optimaal aanpast door hier en daar de vulling bij te steken of zo.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:16

Hier ook een positieve ervaring met custom. Twee fitters gehad, de eerste stopte bij custom maar heeft ons altijd goed geholpen. Tweede fitter nog een gratie beter. Ik zit heerlijk en natuurlijk het belangrijkste mijn paard ook!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:32

Goldie erg mooi zadel

Kenjiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:16

Heeft er iemand hier de Advantage R? Zou graag is zien hoe hij op een paard ligt. De achterkant lijkt zo klein op het plaatje op de custum site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:10

Ik! Staan foto s in dit topic

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:06

Heb ik mijn zadel nog eens laten checken door een andere fitter.. blijkt het ook nog veel te lang te zijn.. het stak ruim 10 cm over de laatste rib.. bij het opmeten had ik zelfs nog vermeld dat ze een korte rug had..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:59

Zo, ik kijk er wel van op, van de slechte ervaringen. Ik heb juist voor Custom gekozen vanwege de service en ik kan niets anders zeggen dan dat ze dat ook echt na zijn gekomen. Ik denk dat ze zonder probleem wel 4 of 5x terug is geweest, en ik hoefde ook ect pas te betalen als ik helemaal tevreden ben. Ik hang zelf vreselijk naar rechts, en dan ook met een (jong)paard dat het verstevigd, dus ik gleed steeds zo scheef. Ben er nog steeds van overtuigd dat het door mij/ons komt en niet. Zadel zit echt fantastisch en is zo mooi! Zal binnenkort weer eens afspraak maken om het een keer bij te laten vullen.

Volgens mij vind je over elke zadelmaker wel een slechte ervaring. Ik zag Van Rijs voorbij komen, daar heb ik dus zelf hele slechte ervaringen mee, zo zie je maar.

Ik hoop dat je snel geholpen bent met je zadel zappertje!

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:40

Talida schreef:
Zo, ik kijk er wel van op, van de slechte ervaringen. Ik heb juist voor Custom gekozen vanwege de service en ik kan niets anders zeggen dan dat ze dat ook echt na zijn gekomen. Ik denk dat ze zonder probleem wel 4 of 5x terug is geweest, en ik hoefde ook ect pas te betalen als ik helemaal tevreden ben. Ik hang zelf vreselijk naar rechts, en dan ook met een (jong)paard dat het verstevigd, dus ik gleed steeds zo scheef. Ben er nog steeds van overtuigd dat het door mij/ons komt en niet. Zadel zit echt fantastisch en is zo mooi! Zal binnenkort weer eens afspraak maken om het een keer bij te laten vullen.

Volgens mij vind je over elke zadelmaker wel een slechte ervaring. Ik zag Van Rijs voorbij komen, daar heb ik dus zelf hele slechte ervaringen mee, zo zie je maar.

Ik hoop dat je snel geholpen bent met je zadel zappertje!

Veel is volgensmij ook overdreven.. Beetje jammer!