Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:41

Denk dat ik die heb Vala :+

Nouja, het is in ieder geval beter dan niets. :))

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:05

Denk dat Arno wel meer als 1 klote- Ainsley heeft _O- _O- _O-

Arzil

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:10

Ja, nu ik erover nadenk... De 2 zadels die hij als leenzadel op mijn paard heeft gelegd waren allebei Ainsley, dus ik zal niet de enige hebben. :')

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 01:38

Ach jee las net in een mailtje van AB dat hij nog 50 zadels in bestelling heeft. Fijne feestdagen Arno... Logisch dat de wachttijden zo lang zijn.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:26

Ik heb vandaag op een AB zadel gereden, wat een super zadel zeg is dat!!
Nu vraag ik me af ruilt Arno Brandt ook zadels in van een ander merk?
Ben van plan om hem te bellen als ik een nieuw paard heb gevonden en daar toch een passend zadel op moet komen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:07

Jahoor, Arno ruilt allerlei type zadels in!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:19

Aha dat is super om te horen!! Nu nog een nieuw paard zien te vinden....

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:31

Spaikey schreef:

Hihi...wij hebben paarden genoeg......!!

Hoe vaak laten jullie je zadel nakijken? Is bij mij alweer een jaar geleden...en poniebeest is verandert in bespiering en nu wat zuur met singel aantrekken...
Toch maar even arno erbij roepen??? En hij heeft het al zo druk.. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:17

Ik laat het ongeveer jaarlijks nakijken, of eerder als ik het idee heb dat het niet helemaal lekker meer ligt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:31

Ik heb hem er het 1ste jaar 3x bij gehad.Nu ligt het naar mijn zin en paard is al ouder dus zal niet zo snel veranderen.
Mocht ik een ander paard kopen dan wil ik mijn ab proberen aan te passen op het nieuwe paard.
Dan mag hij weer lekker komen sleutelen!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:40

Indien nodig. Maar ik kan redelijk inschatten hoe en wat want zowel merrie als ruin reageren direct als het niet meer lekker ligt.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:43

Ik heb hem er voor het eerst bij gehad na iets meer dan een half jaar. Dat was zijn advies toen hij het zadel afgeleverd heeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:53

Ik heb een afspraak met Brandt gemaakt, mede omdat ik hier veel enthousiasme lees over de zadels en de service. Maar ik heb een paard met een echt heel moeilijke rug en heb al twee nieuw gekochte zadels waarvan de laatste voor hem op maat gemaakt terug kunnen geven omdat ze voor hem toch niet geschikt bleken. Fijn dat ik wel mn geld terug heb, maar niet fijn dat mijn paard toch zo'n tijd heeft moeten lopen met niet goed passende zadels. Het leenzadel ligt ook niet goed. Ik wil niet meer het risico lopen dat het toch niet goed gaat en twijfel dus heel erg. Zijn er ook mensen met mindere ervaringen en waarom?

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:20

Nou Babootje ik heb ook al de nodige zadelmakers gehad(niet voor dit paard) en bij A. Brandt heb ik eindelijk het goede gevoel.
Mijn paard heeft ook niet de gemakkelijkste rug met op het zitvlak lichte kissing spines en ik moet nu een zadel met een stugge boom. Nog stugger als mijn huidige ab leen zadel en die is volgens hem al heel stug. Dit wordt voor hem zeker geen makkelijke missie maar hij gaat het wel proberen. Gaat veel tijd in zitten maar hij had ook kunnen zeggen ik heb het te druk dus jou verwijs ik graag door naar een ander. Hij heeft het al ontzettend druk dus zou voor hem een makkelijke oplossing zijn.
Kan wel naar een ander gaan maar daar moet ik weer van voor af aan beginnen. De DA die dit paard helemaal begeleid is erg te spreken over de mooie pasvorm van dit zadel en zij is heel kritisch. Zadel ligt ook alsof hij ermee geboren is :D . Echt jammer van de boom. Maar weet zeker dat hij een oplossing zoekt ook al moet ik daar veel geduld in hebben, hij is ook afhankelijk van zijn leverancier.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:38

mamendt schreef:
Spaikey schreef:

Hihi...wij hebben paarden genoeg......!!

Hoe vaak laten jullie je zadel nakijken? Is bij mij alweer een jaar geleden...en poniebeest is verandert in bespiering en nu wat zuur met singel aantrekken...
Toch maar even arno erbij roepen??? En hij heeft het al zo druk.. :D

Ha ha ja springpaarden, das nou net niet wat ik zoek, anders was ik wel langs gekomen, is nogal in de buurt hè. Heb een aantal jaren geleden zelfs nog bij jou man op stal gewerkt en ken je schoonzus vanaf de basisschool. Maar het nieuwe paard is voor 95 % zeker al gevonden nog effe laten keuren.
Normaal komt hier de zadelmaker als ik niet meer tevreden ben over de ligging. Kan 1 x per jaar zijn maar ook 3 à 4 x bij jonge paarden of paarden die erg veranderen qua bespiering ivm training.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:42

ja vond het ook grappig...een bokker zo dicht in de buurt!!! Succes met je bijna nieuwe aanwinst!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:57

Grappig hè zo ontdek ja dat er toch mensen uit de buurt op bokt zitten! Zodra hij gekocht is dan Arno Brandt maar eens bellen.

Ben erg benieuwd hoe hij te werk gaat, heb nu ook een hele goede zadelmaker maar heb vorige week twee paarden getest met AB zadels en die bevielen toch wel zo goed!!

Iemand nog tips ik zoek een dressuurzadel met een diepe zit. De kniewrongen zijn aan te passen of niet? Bij 1 van de paarden kreeg is nogal last van mijn been.Was een grover paard, die gaat het zeker niet worden maar ik vroeg het me af. In mijn bovenbeen zit wat ijzerwerk van de knie tot in de heup dus het komt wel eens voor dat de spieren net boven het knie aan de binnenkant over de moeren schuren en das geen prettig gevoel...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:38

Spaikey schreef:
Grappig hè zo ontdek ja dat er toch mensen uit de buurt op bokt zitten! Zodra hij gekocht is dan Arno Brandt maar eens bellen.

Ben erg benieuwd hoe hij te werk gaat, heb nu ook een hele goede zadelmaker maar heb vorige week twee paarden getest met AB zadels en die bevielen toch wel zo goed!!

Iemand nog tips ik zoek een dressuurzadel met een diepe zit. De kniewrongen zijn aan te passen of niet? Bij 1 van de paarden kreeg is nogal last van mijn been.Was een grover paard, die gaat het zeker niet worden maar ik vroeg het me af. In mijn bovenbeen zit wat ijzerwerk van de knie tot in de heup dus het komt wel eens voor dat de spieren net boven het knie aan de binnenkant over de moeren schuren en das geen prettig gevoel...

Voor een diepe zit advisier ik zelf persoonlijk de SB.
Kniewrongen zijn aan te passen, dikke wrongen kort of lang, en ook minder dikke wrongen, is net wat je zelf wilt.
Met of zonder naden in de wrongen, je kunt hem helemaal samenstellen zoals jij hem wilt hebben. ideaal! :+

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:11

Arna gebelt en hij komt al 9 januari...poniebeest deed erg nijdig met opzadelen en bokte naar mijn been...iets zit haar niet helemaal lekker!!! Met aandraven bolt ze haar rug ook ineenkeer.....niet goed dus...
Wel weer klasse dat arno zo snel al komt!!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:07

Dat heb je snel geregeld!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:00

Moet hem van de week ook maar eens bellen.
Pony is tijdje ziek geweest, en moet nu om gezondsheidsredenen op zaagsel, is dus aardig afgevallen.
Dus me zadel schuift echt heel erg, zou een bontje een tijdelijk oplossing zijn? todat hij komt kijken

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:50

Zou ik niet doen.. Miss even een tijdje longeren & zonder zadel rijden totdat Arno komt?

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:26

Arno komt volgende week bij mij om twee zadels aan te passen. Maar hebben jullie enig idee hoeveel hij daarvoor vraagt incl reiskosten?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:31

Simpel aanpassen kostte vorig jaar nog €40,- per zadel.
Reiskosten is voor iedereen verschillend.
Vraag het Arno zelf anders even, dan heb je meteen een correct antwoord :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:29

Volgende week woensdag komt hij bij mij een zadel aanmeten :D

Van de kerstman gehad *\o/*