Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:34

Francis schreef:
Ok, nog even een second opinion hier vragen.
Weet iemand van jullie of een stocksaddle (en ik weet nu niet wat voor boom er in zit, kwalitatief goed zadel maar 'merkloos'. Géén Horseman Outfitter in ieder geval en zeker ook geen zadelmarkt) qua breedte aan de voorkant kan aanpassen?.

Ik heb de boom van mijn Stock Syd Hill Bushmaster Poley (echt wel iets anders dan de ZM of HO!) wijder laten zetten, was geen probleem.

Francis

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:39

Ja ok, dat was een Syd Hill, dan weet je ook wat er in zit. Ik kan bij dit zadel geen merk ontdekken. Zeker een kwaliteitszadel, dat zie je aan de afwerking, het leer enz. maar 'merkloos'.
Maar goed, 't is dus al geen issue meer omdat het toch ook te klein voor m'n kont blijkt. Stom dat ik er daar niet aan gedacht heb om hem ergens overheen te gooien maar op 't oog leek het wel te gaan.
Geen ramp, voor't geld waar ik em voor gekocht heb, verkoop ik em ook wel weer. Even afwachten of verkoper em toch terug wil.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:53

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:36

Jammer dat hij te klein is voor je.................. het zijn echt geweldige zadels!
Ik heb nog een antieke zadelmaker, zet rustig andere voorbomen in een zadel, past zo nodig de rest ook aan. :D Helaas een uitstervend ras............. -O-

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:12

Ja, als 't qua seatmaat zin had gehad, had ik 't nog wel even verder willen uitzoeken, maar ik ben bang dat ik de stocksaddle als optie voor Raya ook kan afschrijven. Past mijn kont er in, dan is het te lang, is het kort genoeg dan zit ik klem (nou ja, bij wijze van spreken dan). Zadelsearch is dus weer on hold gezet, verder met weide/paddock/stalling search want Raya moet eerst nog verhuizen. En ik moet nodig zien dat ik 'de knop om krijg' om weer te gaan lijnen want er móet eerst wat af voor ik van mezelf op m'n pony mag.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:48

Hou er rekening mee dat je voerton niet zo hoog is, dus dat je je benen niet juist kan laten hangen.
Als je door de beperkte hoogte in stoelzit terecht komt is het logisch dat de poleys in de weg zitten.
Kan je het niet even op een ander paard testen?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:46

Klopt maar ik kon op de ton m'n bovenbenen wel naar achteren leggen als ik m'n onderbeen naar achter boog. M'n bovenbeen komt sowieso bij een normaal recht been al tegen de polley's en dat hoort niet, je hoort daar ruimte te hebben, het is niet de bedoeling dat je zeg maar klem zit tussen cantle en polley's. Met rijden ga je daar last van krijgen, er is ook geen ruimte om te licht rijden en hoewel een stocksaddle daar ook niet voor gemaakt is, wil ik wel dat het kan. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik op een ander paard het zelfde eindoordeel zal hebben. Nu heeft dit zadel normaal tot grote polley's, ik zou nog kunnen kijken of ik iets kan vinden wat net zo kort is maar kleinere polley's heeft, maar ik denk dat het handiger is om gewoon naar iets heel anders te zoeken. Er zijn best zadels te koop voor haar rug, zeker ook zadels die ik zelf graag zou willen hebben (heel graag zelfs, ik wil wel een Guichard of HO-endurance), die liggen alleen in een iets andere prijsklasse dan wat ik nu op dit moment kan betalen. Geeft niet, kwestie van door sparen dus.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:17

in dat geval is het zadel inderdaad te klein voor je.
Dus toch doorsparen voor een ander zadel, of anders radicaal aan de lijn :P
Ik mag van mezelf ook pas op mijn jonge knul als ik mijn streefgewicht bereikt heb.
Maar als ik hem in de weide weer een rodeo zie geven vind ik dat niet zo heel erg :')

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:39

Mijn Gaston Mercier verkoop ik toch weer, het is een type doline, xl boom (is niet overdreven breed), 17,5 inch, zwart.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:27

Had je GM zadel op "goed geluk" gekocht of aan laten meten?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 15:37

Laura, je mag mij altijd je vraagprijs eens pm-en. Ik zoek nog een zadel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:28

Mogelijk iemand hier interesse in een trekker,perfecte nieuwstaat?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 01:44

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:50

Zadel heb ik gekocht bij Esther, niet speciaal aan laten meten, past wel vrij makkelijk op verschillende paarden heb ik gemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:15

Ik heb inmiddels een deuber barock zadel... <3
alleen,daar zitten bijna geen ringen aan om bv wat mee te nemen voor onderweg tijdens langere rit.

iemand crea?of kent iemand bijvoorbeeld speciale tassen ofzo hiervoor?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:50

Ik heb bij Goedhard zo'n tas voor vóór het zadel gehaald, ideaal! Kunnen twee flessen water in, beurs, brood, fototoestel............

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:29

@ darkchrystal: welke deuber barock heb jij? De mijne heeft nl wel ringen.
Voor onderweg heb ik een heel handig heuptasje van Jack Wolfskin waar 2 flesjes en een hoop troep in kunnen omdat ik geen zin heb ik gehobbel op mijn zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:31

ik heb geen ringen aan de voorkant zitten dus kan geen voortasje bevestigen,helaas..

natascha volgens mij een gewone?
overgekocht van een bokker, zálig ding.
ik heb ook een heuptasje maar die zakt snel en doet dan een beetje pijn...
had er voor nu zadeltassen van imperial riding achterop gehangen..wel beetje lang,dus niet ideaal maar bleef wel zitten..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:33

Je kunt riempjes of touwtjes maken die naar je singelstoten of stijgbeugelbevestiging gaan of je zadel even naar een goede zadelmaker brengen voor een kleine aanpassing. Voor achter en kleine ritjes heb je dekjes met 'ingebouwde zadeltasjes en een banaantas kan ook naar de singelstoten of stijgbeugelriem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:34

ja ik had de riempjes van de tas nu om de achterste singelstoot gedaan,en dan achterop met ringetje(die zit op zadel)vastgemaakt.
dat bleef wel liggen...
"mis"alleen voor ringetjes..dan zouden de achter tasjes wat stabieler liggen...misschien kan ik dat laten maken inderdaad..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:16

Ik zou eerst je zadelmaker vragen wat die kan aanpassen voor je. Ringetjes aan een zadel zetten is niet zo kostbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:18

zal binnenkort eens een zadelmaker benaderen..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 01:12

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 01:26

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:08

Cambiar schreef:
Ik wil graag een Gaucho zadeltje kopen om eens te proberen. Iemand tips waar ik zo'n soort zadel kan kopen of zelf te koop heeft?
Niet het zadel met de twee met wol gevulde rollen, maar het model Lomillo (op 5:12 zie je het zadel)
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=itYxrFXeh3g
http://www.mijnalbum.nl/Album=AKAWT6IM

de meeste van de zadels die de volunteers en de gasten kregen leken hier een beetje op. dit zijn meer military zadels. en ze voelen wat veiliger aan als je een berg af gaat.
ik wou er ook zo eentje, maar mijn budget is niet fantastisch, dus nieuw ging hem niet worden. na maanden lang marktplaatsen heb ik een zadel uit venezuela gevonden. het zelfde idee, maar dan zonder het schaap erover heen. ik vind het een erg leuk zadel, gelukkig ligt het ook netjes op mijn verzorgpaard.
helaas zitten er nog geen singelstoten aan, maar daarvoor heb ik al contact met greendistance.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0929_n.jpg
(zonder pad om te passen).

maargoed, als criollohorsetack.eu ze niet heeft, kan die er in ieder geval wel aankomen denk ik. het zijn fijne zadels voor buitenrijden en rondcrossen, een sprongetje kan je er ook mee maken, maar niet als je er (zoals de gaucho's), 3 dikke pads onder legt. dan zit je op de nek haha.