Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 11:24

Aprella schreef:
Bij de multi zitten ook stukken bij zodat je op 3 verschillende manieren bitloos kunt rijden!

Oké super ik kon het er niet uit wijsmaken, lijkt me een heel fijn hoofdstel, heb alleen geen paard en vind hem net wat te duur te kopen voor een manege paard om er een of twee keer in de week er mee te rijden

_Nelleke_

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:50

Na het hele topic doorgelezen te hebben, heb ik eergister ook een Micklem besteld, een zwarte Multi Bridle om precies te zijn.

Ik ben al tijden aan het rommelen met verschillende optomingen (zowel bit als bitloos) en heb eigenlijk nog niks gevonden wat fijn is. De Micklem ziet eruit als een enorme uitkomst dus ik ben heel benieuwd. :)

Hij wordt vandaag of morgen bezorgd maar kan 'm pas na het weekend voor het eerst uitproberen.

Is iedereen er op dit moment nog steeds zo enthousiast over als 120 pagina's geleden?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 07:52

Ik heb het hoofdstel nu al een poosje, en ik ben er nog steeds erg blij mee :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:17

Leuk Nelleke!!
Ik heb hem al wat jaren (sinds december 2009) en gebruik hem nu weer voor mijn jonge pony. Zowel als sidepull als met bit, bevalt prima.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:53

Hee dionne, ik had gezien dat jij er ook 1 hebt inderdaad. Waarom gebruik je m niet meer bij maybel?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:58

Ik heb geen hoofdstel meer nodig voor haar. En is meer gemakzucht, hij staat nu op de maat van mijn jonge pony die hem regelmatig om heeft.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:59

Heb hem nu ook een tijdje en ben zeker nog erg tevreden over mijn hoofdstel.
Heb 1 x de bitclipjes eraan gehad maar voelde niet echt verschil en de neusriem leertjes komen er tegen aan en werden wat beschadigt, dus eraf gehaald weer.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:07

Ik rij nu ook zonder bitclips, meer omdat ik ze er (met mijn reuma handen) slecht aan en af kan krijgen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:44

Klinkt allemaal wel goed, hij ligt nu beneden bij de buren in de gallerij maar die zitten in de tuin te eten dus ik ga m zo halen. :D

De bitclips zijn voor mij meer handig met springles, ik ben nog wat onstabiel en heb het idee dat ik Rowan daar soms nog wat in de weg zit dus dan zijn die clips ideaal.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:21

_Nelleke_ schreef:
Is iedereen er op dit moment nog steeds zo enthousiast over als 120 pagina's geleden?

Ik ben nog steeds heel erg blij met hoofdstel :j Heb er inmiddels 2.... Mijn jonkie gaat meteen aan de slag met dit hoofdstel.
Het enige waar ik niet blij van word, dat zijn de bitclips. Mijn paard loopt er duidelijk minder goed mee. Die heb ik er na 2 keer rijden afgehaald.

Veel plezier met je nieuwe hoofdstel.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:22

En ik heb de bitclips er juist standaard aan. Merrie was er altijd veel rustiger mee. En voor mijn jonge pony vind ik het fijner om nadat ik hem alles op de neus geleerd heb, nu een bit en neus inwerking te hebben.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:51

Wat doen dit bitclips precies en wat is het verschil met en zonder?

Ik ben zo in dubio! Wat zouden jullie doen? Vanavond is mij neusriem (de diamantjes op de neusriem ;) ) kapot gegaan dus reden om een nieuwe te kopen ;) maar ik heb nu even geen geld voor de echte en ik ben enorm in twijfel of het hoofdstel bied wat ik wil. En of het ook bij mijn paard past. Dus ik wilde de neppert van equiplay kopen die tisby hier ook heeft. Maar nu kwam ik laatst iemand tegen op een cursus die de echte had en die zei dat die van equiplay ook snel kapot ging op de ringetjes... Terwijl je juist leest dat deze veiliger is door de nylon tussen stukjes... Wat moet ik nou doen :\

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:53

Ik gebruik ook de bitclips, het bit ligt bij mijn pony nog stiller/stabieler in zijn mond.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:15

Volgensmij ben ik eruit :D :+ ik ga de competition kopen want op internet lees ik dat meerdere mensen deze ook gebruiken als sidepull en na nogmaals bestuderen van de foto's moet dit volgensmij gewoon kunnen.
Waar hebben jullie je competition gekocht? (en zonde dat je teugels erbij krijgt :\ kheb al super fijne teugels)

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:49

Dag dames, ben ik ook weer eens. Weet niet of jullie daar ook last van hebben, maar de lijm laat los dat tussen het leer het onderliggende zachte gedeelte.. Dat zit ook aan elkaar genaaid, maar blijkbaar zit er ook lijm tussen..

zou het door de hitte kunnen komen? vandaag zat er ook weer lijm dat ik weg moest vegen en zo warm is het toch niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 01:33

Ik heb dat bij mijn dure Passier hoofdstel ook. :\

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:27

Nelleke; oow, das ook wat... nu weet ik dat het dus niet uniek is voor de micklem.. maar wel raar hoor...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:23

Mijn cob is inmiddels omgeruild voor een maatje groter, maar die maten blijven een tikkeltje vreemd.
Nu past ie perfect, maar is de frontriem te groot. Nou ja ik zet er zelf wel een andere frontriem op.

Ik rij met name met de bitloos variant onder de kin. Bevalt me echt uitstekend.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:30

Ik vind het hoofdstel veel te duur en mijn paarden gingen er van hoofdschudden. Of het een uitkomst is? Zo te lezen voor veel paarden wel, maar blijkbaar voor enkelen ook niet. Het blijft uitproberen.
Ik zou ook voor competition gaan. De kruislingse gebruikt bijna niemand. Vond de release erg slecht. Sidepull is wel fijn. De maten zijn vreemd. Die van mij was aan krappe kant, daarom vond mijn paard het missch ook niet zo prettig. Ik heb hoofdstel wel gehouden, maar had net zo lief een normaal hoofdstel maar dan wel beslist zonder een sperriem.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:20

Heb de multi, het ringetje op de neusriem heb ik eraf gehaald. Ga er nu toch maar mee naar de zadelmaker om het stiksel daar door te laten trekken. Er zit nu namelijk nog (waar het ringetje zat) een klein voelbaar hobbeltje, hopelijk is dat na het doorstikken weg. Gister met les was het even lastig met sturen in een hoek met kabouters....instructrice stapte even op om te voelen, zag de neusriem toch behoorlijk heen en weer gaan...nu heeft hij helaas toch een kleine beschadiging opgelopen op z'n neusrug....Misschien heb ik de neusriem dus ook wel te los hoor. Hoe strak doen jullie die? Doe er voortaan sowieso maar een zacht lamsvelletje omheen. Ik gebruik 'm als sidepull trouwens.
Ook nog steeds op jacht naar bijpassende smalle donkerbruine lange leren teugels....grrr

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:00

paars schreef:
Ook nog steeds op jacht naar bijpassende smalle donkerbruine lange leren teugels....grrr

Ik heb de donkerbruine multi en daarbij heb ik donkerbruine lederen Anky teugels. Teugels zijn 1,3 cm breed. Hele fijne combi zo :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:34

Dank! Ga ik daar eens naar op snor. De Vantaggio's die ik eerder als tip kreeg waren bij Ooteman niet op voorraad, bestellen duurde erg lang. Weet je nog waar je ze gekocht hebt?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:30

Ik heb de teugels bij country mill in nijkerk gekocht.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:46

Het hoofdstel past perfect en pony heeft nog nooit zo fijn gelopen als de laatste 2x dat ik gereden heb.. Das heel goed nieuws!!

Slechter nieuws is dat het leer nu al gescheurd is, bij het 'sperriempje' waar het riempje vastgestikt is aan het ringetje, is het leer geknakt en half door. Nog wel bruikbaar, maargoed, niet echt wat ik van een 150,- hoofdstel verwacht. Donderdag maar even een foto maken en naar de winkel sturen.

Vond het leer trouwens wel erg droog, ook met de gespen doen kwamen overal kreukels in het leer. Heb het daarom gelijk 2x gevet met stubben hamanol. Heeft niet mogen baten, toch geknakt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:09

Dat hoort niet hoor _Nelleke_, geknapt en gekreukeld leer. Ik heb deze ervaring absoluut niet met de twee Multi's die ik heb. Slim om even terug te gaan naar de winkel. Denk dat je wel kan omruilen voor een ander hoofdstel.
Super dat je pony zo goed reageert!