Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Oké. Het zit net onder de knie. Geen idee eigenlijk of een beschermer zo hoog komt??
Niet dat t juist extra irriteert ofzo..
Anoniem schreef:Ja bot vind ik zo dubieus omdat het toch die warmte zou weerkaatsen?
PanamaD schreef:Anoniem schreef:Oké. Het zit net onder de knie. Geen idee eigenlijk of een beschermer zo hoog komt??
Niet dat t juist extra irriteert ofzo..
Ik heb daarom de mesh beschermers van bot. Gezien ze beide benen schiefel heeft en 1 toen der tijd erg aan t veranderen was, eerst een buld nu een platte lange schijf achtige, zocht ik ook zachte beschermers en deze zijn er heel goed voor
Anoniem schreef:Wat doen jullie met schiefels?
Juist wel, of juist njet beschermen..
( griffelbeentje net onder de knie, geen idee of daar wel net een beschermer komt maar een met harde schaal zal zeker irriteren daar)
meiske1577 schreef:Hebben jullie nog tips voor goede bescherming voor de achterbenen?
Mijn paard strijkt en hij heeft nu zijn tweede paar brushing boots versleten...
Ik zoek beschermers die het hele been beschermen, liefst met iets van plastic aan de binnenzijde zoals bij de ouderwetse strijklappen, zacht gevoerd ivm snel schuurplekken en liefst ook nog ademend....
Om de voorbenen gebruik ik snugboots en ik heb die ook geprobeerd voor de achterbenen maar die passen niet mooi om de achterbenen... zijn te kort en zitten niet zo mooi.
Dus tips zijn welkom
meiske1577 schreef:Hebben jullie nog tips voor goede bescherming voor de achterbenen?
Ik zoek beschermers die het hele been beschermen, liefst met iets van plastic aan de binnenzijde zoals bij de ouderwetse strijklappen, zacht gevoerd ivm snel schuurplekken en liefst ook nog ademend....
Om de voorbenen gebruik ik snugboots en ik heb die ook geprobeerd voor de achterbenen maar die passen niet mooi om de achterbenen... zijn te kort en zitten niet zo mooi.
Dus tips zijn welkom
xMalibu schreef:Maar de flextrainers van Harry's Horse zijn er ook zonder wol?
Bunn schreef:Ik laat jullie ook eens denken over mijn dilemma...![]()
Ik heb een paard met een groot, gevoelig litteken op het voorbeen: er heeft wildvlees op gezeten en dat heeft zo z'n schade achtergelaten. Het zit midden voorop, precies waar de bandjes van een peesbeschermer komen. Het paard wil niet hebben dat er strakke bandjes op komen, dat irriteert en heeft al eens het litteken opnieuw open gekregen.![]()
Meestal loopt ze met blote benen en tijdens het springen bandageer ik haar met elastische bandages en absorberende onderlappen. Echter zou ik toch liever iets hebben met een harde schaal langs de binnen-/achterkant, omdat ze haar benen tegen elkaar vouwt en soms wat enthousiast is van achteren. Ik heb regelmatig vegen op de binnen- en achterkant van m'n bandages staan, dus dat bewijst dat ze zichzelf wel degelijk raakt.
Als het weer of de bodem echt te vies is voor bandages, dan doe ik een dik lapje vilt met vetwrap onder haar peesbeschermer. Zo'n kant en klare sok heeft geen zin, daar 'drukken' de bandjes gewoon doorheen.
Idealiter zou ik een beschermer hebben die onder de bandjes aan de voorkant een soort padding heeft. Ik heb stad, land en internet al afgezocht, maar ik kan niks vinden dat aan deze eis voldoet. Opzich vind ik bandageren of dat beetje vetwrap prima, maar als het makkelijker kan... dan graag.![]()
![]()
Wie oh wie weet iets?
Dus tips zijn welkom