De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:40

Ik heb me husk binnen

En net ritje mee gemaakt. Ze leken beetje af te zakken maar kan ook nog nieuwigheid zijn.

Maar hij was door de rit goed bezweet. Vond hem onder de beschermers ook wat warm onder komen. Ga van de week me anders husk rijden eens zien of daar hetzelfde is..

Maar ze waren heeeeel stuk minder warm/bezweet dan met gewone beschermers

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:49

Anoniem schreef:
Oké. Het zit net onder de knie. Geen idee eigenlijk of een beschermer zo hoog komt??
Niet dat t juist extra irriteert ofzo..

Ik heb daarom de mesh beschermers van bot. Gezien ze beide benen schiefel heeft en 1 toen der tijd erg aan t veranderen was, eerst een buld nu een platte lange schijf achtige, zocht ik ook zachte beschermers en deze zijn er heel goed voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:51

Ja bot vind ik zo dubieus omdat het toch die warmte zou weerkaatsen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:54

Anoniem schreef:
Ja bot vind ik zo dubieus omdat het toch die warmte zou weerkaatsen?

Infra rood ja. Hoezo dubieus? Bedoel je qua warmte?

Ja ze heeft wel zweetbenen met warm weer maar dat heeft ze met alle beschermers met die temperaturen. Dus met heel warm weer heeft ze ook geen beschermers om. Maar heb je dat niet Met alle beschermers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:59

Ja daar twijfel ik een beetje over.
Of het niet te erg gaat “ broeien”..
of dat ik beter een ademende beschermer kies..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:11

Dan kan je kijken voor de brushing boots van lemieux evt. Zelfde model en mesh stof

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:19

Ik heb ook bot beschermers met harde schaal en nog niet bezweet onder gehaald. Maar heb met deze warmte nog niet mee gereden.

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:45

Heeft iemand ervaring met de hkm breathe beschermers?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:14

Die van mij gaat onder bot wel zweten bij dit weer, maar dat vind ik logisch gezien neopreen wordt gebruikt. Die beschermers gebruik ik minimaal en dan vooral in de winter. Wel erg fijn bij winterbevangenheid.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 07:45

PanamaD schreef:
Anoniem schreef:
Oké. Het zit net onder de knie. Geen idee eigenlijk of een beschermer zo hoog komt??
Niet dat t juist extra irriteert ofzo..

Ik heb daarom de mesh beschermers van bot. Gezien ze beide benen schiefel heeft en 1 toen der tijd erg aan t veranderen was, eerst een buld nu een platte lange schijf achtige, zocht ik ook zachte beschermers en deze zijn er heel goed voor

Equifit zijn super voor bij schiefels. Geen neopreen maar traagschuim gevoerd, en daarom passen ze zich super aan aan het been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:46

Die Google ik even, dat merk ken ik ( nog) niet..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:48

Anoniem schreef:
Wat doen jullie met schiefels?
Juist wel, of juist njet beschermen..
( griffelbeentje net onder de knie, geen idee of daar wel net een beschermer komt maar een met harde schaal zal zeker irriteren daar)

Ik ben toen juist minder beschermers gaan gebruiken. Schuurt/drukt toch altijd. Dit was een paard wat eerder maaide.

Nu heb ik er 1 die eerder iets frans is. Dan een heel zachte beschermer als het werk daar om vraagt. De trizone open fronted zijn heel mooi zacht.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:50

Kingsley heeft ook beschermers die zich helemaal vormen naar het been. Soort 'op-maat-gemaakt', speciaal voor paarden met schiefels ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:15

mavantos schreef:
Kingsley heeft ook beschermers die zich helemaal vormen naar het been. Soort 'op-maat-gemaakt', speciaal voor paarden met schiefels ed.

De kwaliteit daar van was om te huilen.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 17:47

Zien er idd heeeel slap uit. Wel mooi concept

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:16

Hebben jullie nog tips voor goede bescherming voor de achterbenen?

Mijn paard strijkt en hij heeft nu zijn tweede paar brushing boots versleten...

Ik zoek beschermers die het hele been beschermen, liefst met iets van plastic aan de binnenzijde zoals bij de ouderwetse strijklappen, zacht gevoerd ivm snel schuurplekken en liefst ook nog ademend....

Om de voorbenen gebruik ik snugboots en ik heb die ook geprobeerd voor de achterbenen maar die passen niet mooi om de achterbenen... zijn te kort en zitten niet zo mooi.

Dus tips zijn welkom :o

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:29

meiske1577 schreef:

Ik zoek beschermers die het hele been beschermen, liefst met iets van plastic aan de binnenzijde zoals bij de ouderwetse strijklappen, zacht gevoerd ivm snel schuurplekken en liefst ook nog ademend....

Om de voorbenen gebruik ik snugboots en ik heb die ook geprobeerd voor de achterbenen maar die passen niet mooi om de achterbenen... zijn te kort en zitten niet zo mooi.

Ik heb laatst flextrainers gezien met aan onderkant stukje plastic aan binnenzijde.

Alleen staan flextrainers niet echt bekend om hun ademende vermogen . Ik denk met je mee

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:39

Iemand ervaring met de lemieux derby pro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:48

meiske1577 schreef:

Ouderwetse strijklappen? Dat zit alleen aan de binnenkant en warmt dus de pezen niet op.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:55

Dat klopt en is ook wel een optie maar ik
zou graag iets willen wat het hele been beschermt.....

Die flextrainers van Harry’s Horse heb ik ook gezien inderdaad alleen die lijken mij ook best warm worden...
zo er zoiets zijn zonder de wol dan kocht ik ze gelijk :))

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:59

Maar de flextrainers van Harry's Horse zijn er ook zonder wol?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:06

Ik laat jullie ook eens denken over mijn dilemma... O:)

Ik heb een paard met een groot, gevoelig litteken op het voorbeen: er heeft wildvlees op gezeten en dat heeft zo z'n schade achtergelaten. Het zit midden voorop, precies waar de bandjes van een peesbeschermer komen. Het paard wil niet hebben dat er strakke bandjes op komen, dat irriteert en heeft al eens het litteken opnieuw open gekregen. :\

Meestal loopt ze met blote benen en tijdens het springen bandageer ik haar met elastische bandages en absorberende onderlappen. Echter zou ik toch liever iets hebben met een harde schaal langs de binnen-/achterkant, omdat ze haar benen tegen elkaar vouwt en soms wat enthousiast is van achteren. Ik heb regelmatig vegen op de binnen- en achterkant van m'n bandages staan, dus dat bewijst dat ze zichzelf wel degelijk raakt. ;)

Als het weer of de bodem echt te vies is voor bandages, dan doe ik een dik lapje vilt met vetwrap onder haar peesbeschermer. Zo'n kant en klare sok heeft geen zin, daar 'drukken' de bandjes gewoon doorheen.

Idealiter zou ik een beschermer hebben die onder de bandjes aan de voorkant een soort padding heeft. Ik heb stad, land en internet al afgezocht, maar ik kan niks vinden dat aan deze eis voldoet. Opzich vind ik bandageren of dat beetje vetwrap prima, maar als het makkelijker kan... dan graag. :D :')

Wie oh wie weet iets?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:49

xMalibu schreef:
Maar de flextrainers van Harry's Horse zijn er ook zonder wol?

Klopt, die heb ik nu ook maar omdat daar geen verhard stukje op zit zijn die nu alweer versleten...
ook de Lemieux brushingboots houden het niet vol..

Bunn schreef:
Ik laat jullie ook eens denken over mijn dilemma... O:)

Ik heb een paard met een groot, gevoelig litteken op het voorbeen: er heeft wildvlees op gezeten en dat heeft zo z'n schade achtergelaten. Het zit midden voorop, precies waar de bandjes van een peesbeschermer komen. Het paard wil niet hebben dat er strakke bandjes op komen, dat irriteert en heeft al eens het litteken opnieuw open gekregen. :\

Meestal loopt ze met blote benen en tijdens het springen bandageer ik haar met elastische bandages en absorberende onderlappen. Echter zou ik toch liever iets hebben met een harde schaal langs de binnen-/achterkant, omdat ze haar benen tegen elkaar vouwt en soms wat enthousiast is van achteren. Ik heb regelmatig vegen op de binnen- en achterkant van m'n bandages staan, dus dat bewijst dat ze zichzelf wel degelijk raakt. ;)

Als het weer of de bodem echt te vies is voor bandages, dan doe ik een dik lapje vilt met vetwrap onder haar peesbeschermer. Zo'n kant en klare sok heeft geen zin, daar 'drukken' de bandjes gewoon doorheen.

Idealiter zou ik een beschermer hebben die onder de bandjes aan de voorkant een soort padding heeft. Ik heb stad, land en internet al afgezocht, maar ik kan niks vinden dat aan deze eis voldoet. Opzich vind ik bandageren of dat beetje vetwrap prima, maar als het makkelijker kan... dan graag. :D :')

Wie oh wie weet iets?

Ik heb van Eskadron re zogenaamde “cross” beschermers. Dit zijn gewone peesbeschermers, echter zit er een drukknoopje waar je het klittenband mee vast zet. Ik gebruik ze als ik door de zee ga stappen, ze blijven namelijk goed vastzitten in het water.

De klittenbandjes zelf lopen ook door een stuk neopreen heen en liggen dus niet op de huid. Misschien is dat ook wat voor jouw paard?

Deze zijn het
https://hypostore.nl/eskadron-flexisoft ... benen.html

Vroeger op mijn werk reden we een paard wat snel last had van schuurplekken met dunne bandageonderlappen onder de peeskappen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:54

Bunn heb je er een foto van voor het beeld?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 07:26

meiske1577 schreef:

Ik heb de ekur van Equick. Ze kosten wat, maar echt de beste beschermers die ik tot nu toe heb gehad. Super ademend en beschermen het hele been. Aan de binnenzijde verstevigd met een hardere schaal.