[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tomnaat

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:41

Ik heb alcohol 96% geprobeerd helaas lukte dit niet.
Misschien nog proberen te verwarmen.
Anders weer mooi verven met ander kleurtje :D
In ieder geval neon geel word echt groen _O-
Dank jullie voor de berichten

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:56

Hai allemaal,

Ik wil mijn zwarte wedstrijd laarzen graag (richting) lak hebben. Gewoon zwart houden maar alleen meer glans.

Is dat te doen?

Wat kan ik dan het beste doen?

Heeft iemand foto's?

Ik heb gezocht in het topic, maar de foto's die ik tegenkom zijn niet meer zichtbaar.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:47

Hoe zien jullie geverfde zadel eruit na gebruik?

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:22

Beschadigingen van de verflaag waar de beugelriemen het zadel raken...

Ulysess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:10

Ik zou dat zelf nooit durven te doen. Dan schaf ik liever ander harnachement aan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:27

Ulysess schreef:
Ik zou dat zelf nooit durven te doen. Dan schaf ik liever ander harnachement aan.

Als het toch al oud spul is: waarom niet? :D

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:27

Ik heb mijn oude vzh zadel geverft.
De foto vooraf is met de primer erop helaas vergeten een foto van daarvoor te nemen.
Afbeelding
Afbeelding

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:09

Wauw wat is die opgeknapt zeg!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:11

Als je verder terug kijkt in dit onderwerp zie je mijn harnachement na dagelijks gebruik :)

Even op m'n naam klikken en zie je m'n Posts

Ik_Mik_Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:09

heey allemaal!

Ik was al een tijdje opzoek naar een nieuw hoofdstel. Na een lange zoektocht een super gave gevonden! Maar terwijl ik aan het zoeken was stuitte ik op dit topic! Nou is ons nieuwe hoofdstel (nog niet binnen trouwens) zwart met een beetje cognac. Maar na me een beetje te hebben ingelezen op dit topic leek het mij super gaaf om dus mijn chaps en cap ook met een tikkeltje cognac te bekliederen. Natuurlijk maakte ik met mijn geweldig realistische photoshop kunsten (kuch) even wat leuke ideetjes en ik denk dat ik er nu uit ben. dus plaats ik even een foto van hoe het nu is, en ik het graag zou willen als miijn hoofdstel binnen is en alles geverfd.

(Ps. al die kleuren blauw en bruin door elkaar doet het hem geloof ik wel wat lelijker lijken, dus probeer dat een beetje weg te denken :D)

Dit is dus hoe het nu ongeveer is. Ondertussen wel langer dan een jaar en een hoop training verder.
Afbeelding

En dit is hoe ik het in mn hoofd heb. Hier dus met mijn nieuwe hoofdstel (als dat goed gaat passen (hope maar van wel)), en met mn cap (zelfde cap die ik hier eerder zag met zilver), mn chaps, en het rubber van mn jodhpurs dus in cognac en ik dacht zelf ook aan een satijn of matte finnisher
Afbeelding

Wel vraag ik me af of dat rubbere randje van mijn jodhpurs wel te doen is.... ik zag 204 pagina's terug iemand die der rubbere jodhpurs gedaan had maar verder niks meer over gehoord

Groetjes van mij!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:12

Na 6 jaar intensief gebruik en enkele ongelukjes waren mijn laarzen met schoensmeer niet meer mooi te krijgen, dus ik heb ze uiteindelijk maar zwart geverfd. Beetje saai, maar ze zien er wel weer netter uit.

Afbeelding

Er zit wel een metallic glans overheen, geen idee waarom, maar ik vind het ook niet erg.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:14

tomnaat schreef:
Hallo allemaal.

Tijdje terug heb ik mijn tuigen ook geverfd 1 echt top gelukt!!
De ander helaas niet.
Nu wil ik deze gewoon weer zwart hebben.
Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is hoe krijg ik mijn gele verf uit mijn leer

Flink warme fohn er op houden dan kun je t verf er gewoon af trekken

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:54

Ik heb een aantal Posts terug ook zo een set gemaakt . Zit er nu al langer als een jaar op en nog steeds super ! Regelmatig de vraag waar het allemaal vandaan komt :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:11

Hoi hoi,

ik heb geen idee of de vraag een keer gesteld is.. Maar om nou 100+ pagina's te gaan lezen.. :+

Ik had een leuk idee om een hoofdstel te kopen en te verven en zat dus informatie te zoeken.. Nou heb ik leerverf gevonden. Alleen de enige juiste kleuren (zijn er 2 die ik wil) zijn alleen in glitters.. _O-
Maar enig idee of dit 'schadelijk' is voor het paard.. Of afgeeft? Straks heb ik een glitter pony i.p.v hoofdstel.. :=
Is van leerverfshop, geloof dat er een hoop mensen zijn die hier verf vandaan hebben?

Moet eerst nog een hoofdstel zien te scoren.. Maar dat moet wel lukken denk ik.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:21

Hoi Bokkers,
Ik heb het hele topic al doorgespit maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag...
Kan je ook een kunstof zadel verfen? (Wintec 500 springzadel) Het lijkt mij heel gaaf om mijn zadel een detail te geven in roze of in glitter, alleen is het natuurlijk niet zo handig als het niet goed blijft zitten -O-

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:18

puppy1128 schreef:
Hoi hoi,

ik heb geen idee of de vraag een keer gesteld is.. Maar om nou 100+ pagina's te gaan lezen.. :+

Ik had een leuk idee om een hoofdstel te kopen en te verven en zat dus informatie te zoeken.. Nou heb ik leerverf gevonden. Alleen de enige juiste kleuren (zijn er 2 die ik wil) zijn alleen in glitters.. _O-
Maar enig idee of dit 'schadelijk' is voor het paard.. Of afgeeft? Straks heb ik een glitter pony i.p.v hoofdstel.. :=
Is van leerverfshop, geloof dat er een hoop mensen zijn die hier verf vandaan hebben?

Moet eerst nog een hoofdstel zien te scoren.. Maar dat moet wel lukken denk ik.

als jij de binnenkant van het hoofdstel (wat op de huid van de pony komt) niet met glitters doet is er niks aan de hand (lijkt mij in verband met schuren over de neus etc) maar als het goed is geeft het niet af !

_nfcd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:53

Misschien lees ik er helemaal over heen. Maar kun je een zwart zadel ook bruin maken met indringverf ?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:55

Nee, naar een lichtere kleur kan alleen met acrylverf.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:36

Ik heb zojuist een paar oude zwarte petries gekocht voor 25 euro :Y) oude krengen, maaar... ik zag er een project in.
Van de week komen ze met de post.

Heb zelf nog mondoni kendals van denk al 4 jaar oud :o paard had een tijdje waarin ze het leuk vond om mij tegen de bakrand aan te drukken etc dus ze hebben aardig slijtage plekken ook van de sporenbandjes..
zit te denken om die weer mooi zwart te verven..

Ik wil de zwarte petries donkerbruin / cognac kleur verven. Ik ben alleen erg zuinig op mijn zadel... geeft die verf niet af door het schuren op je zadel ?

Weet iemand ook zo de kleur die ik moet hebben voor deze kleur rood/bruin ? http://boktimg.nl/sites/default/files/1 ... fb7c04.jpg

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:18

Hoi,

Ik wil graag het zadel en hoofdstel van mijn pony gaan verven.
Het is nu een bruin en ik wil het graag naar het zwart. Het zadel is ook beschadigd daar wil ik het graag naar het zwart. Hoe moet ik dit doen en wat ben ik hier allemaal voor nodig?

Groetjes

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:00

hoi, ik kom heel even binnenvallen, hoeveel ml indringverf heb je nodig voor een zadel? lijkt me namelijk een groot oppervlak (ook de onderkant etc, echt alles moet in de verf) en van VG zag ik potjes van maar 55 ml, hoeveel zal ik nodig hebben ?

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:57

heb net antwoord gevonden op mijn vraag na een tijdje zoeken, kan hem niet meer verwijderen helaas. sorry.

En is hier iemand die misschien nog leerverf over heeft ? ik zoek zwarte indringverf. vind t zo duur om 500 ml gelijk te bestellen.. Maar heb wel 300-500 nodig denk ik . Dus als iemand dit heeft staan ?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:17

Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik heb tweedehands een hoofdstrl gekocht om als probeersel deze te verven.
Ik heb de groene glitterverf van angelus gebruikt.
En ben nu bezig met de glanslaag. Maar als ik deze aanbreng komt er een witte waas over de verf.
Naast dat het er niet uitziet lijkt het me ook niet de bedoeling?
Iemand tip wat ik moet doen of verkeerd doe?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:32

Hoi hoi,
Ik heb mijn neusrriem geverfd maar nou geeft hij af. Kan ik dit verhelpen door iets van een finsher?

Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:33

Mijn hoofdstel af.
Riempjes zitten hier nog niet goed was nog aan het afstellen.
Afbeelding