Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:47

Dat zadel lijkt idd heel scheef! Wat zei de zadelmaker?

Ik heb nu ook een coda. Heerlijk zadel!

Afgelopen zondag geschreven bij de selectie van de PSG viel me enorm op hoeveel ruiters er met een Custom reden!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:44

Caro_MarjaH schreef:
Ik vind die kussens er zowiezo raar uitzien. Lijkt net alsof ze los aan het het bovendeel van het zadel zijn gezet. Zelfs met die schroeven net naast kamer. dat ziet er echt raar uit. Ik heb mijn eigen zadel bekeken en ook de modellen op de site en die hebben m.i. niet van dit soort kussens.
Best raar eigenlijk.........

Ik ken de zadels nog niet zo goed, maar vroeg mij dat ook af. Kussens lijken anders bevestigd te zijn.

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het zadel past ook niet goed, ik begrijp ook totaal niet dat een fitter een zadel zo achter laat. Ze beweerde het de dag voordien thuis nog bijgevuld te hebben aldus ook goed nagekeken.. vooraan zijn de kussens ook raar. Aan de zweetbladen zit een hele bobbel van de achterste singelstoot.

https://myalbum.com/album/T5RuzdiniYjdJ ... bbc56ee227
Laatst bijgewerkt door zappertje op 05-02-23 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:06

Dat filmpje :oo :oo

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:09

Goldie schreef:
Dat filmpje :oo :oo

+1 :=

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:24

Hoe kan een zadelmaker dit achter laten maar ook hoe kun jij dit accepteren?

Fout van beide kanten.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:28

vonneke schreef:

Fout van beide kanten.

Vind ik niet. Een professioneel iemand dient professioneel werk af te leveren. Beetje kort door de bocht dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:40

The_Stig schreef:
[naam] schreef:

Fout van beide kanten.

Vind ik niet. Een professioneel iemand dient professioneel werk af te leveren. Beetje kort door de bocht dit.

Dat is zeker zo maar je dient ook zelf je gezonde verstand te gebruiken.

Als je meteen al ziet dat het niet in orde is neem je het toch niet aan?

Ik weet zeker dat als je een auto koopt met 3 wielen dat je zegt dat je hem niet hoeft ook al blijft de monteur bij hoog en laag beweren dat het goed is...

Zappertje wat zegt de zadelmaker van deze foto's?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:47

Jeetje dit is wel heel erg, wat een prutswerk zeg. En degene die dit zadel heeft afgeleverd en aangepast heeft, moet maar gauw een opfriscursus gaan nemen of er helemaal mee stoppen := .

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:52

PaysBas schreef:
Misschien wel iets voor Custom Zadels Nederland om op de vele meldingen van scheve zadels te reageren. Begint mij ook behoorlijk op te vallen, deze veel gehoorde klacht...
Zijn het allemaal dezelfde modellen waar dit euvel mee is?
Voor de wachttijd en investering voor een nieuw zadel kan ik me indenken dat het niet prettig is...

Nou dat bedoelde ik dus met mijn opmerking over dat de custom zadels in Amerika ook een gigantische hype waren en door de vele scheve zadels de hype daar inmiddels weer overgewaaid is.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:16

Nou ik denk dat bij ons op stal nu ongeveer zo'n 10 Costum zadels liggen. Waar onder de mijne alleen op mijn paard. Maar ook een paar die oo meerdere worden gebruikt hiervan zijn dr zadels allemaal goed en zeker niet scheef!

Idd valt mij ook op dat hier veel wordt gemeld over scheve zadels. Maar misschien heeft het dus ook te maken met de fitter omdat wij probleem dus helemaal niet herkennen ?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:38

Er zijn heel wat van dit soort verhalen hoor.
Wij wonen heel dichtbij de eigenaar van custom en hier in de buurt nemen ze niet meer zo zadel. Ja hrt is een hele hype maar op ten duur komem er veel mensen van terug

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:47

Oehhh die foto s en filmpjes... dat zadel.had ik er nog niet eens opgewild. Past nog niet eens bijna... heb je hier mee gereden?

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 02:54

Ik heb er mee gereden, maar mn paard ging volledig in verzet. Daarom ging ik zoeken waaraan het lag. Mn paard had bij het afzadelen een bult op haar ribben, ik had zoiets nog nooit gezien van een zadel.

http://www.mijnalbum.be/index.php?m=fto ... y=K7AFRWTQ

Heb ik het op mn andere paard gepast, waar het ook voor gemaakt was. (Volgens de fitter waren ze niet zo verschillend van bouw) dat was nog erger eigenlijk..

http://www.mijnalbum.be/index.php?m=fto ... y=CJUFEBUL

Voor de filmpjes wou k er ook niet meer op.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:03

In een doos gooien, terugsturen en om een andere fitter vragen :). ( overigens had ik er nog niet eens mee gereden als hij zo oogde als op het filmpje) ben je mooi klaar mee..

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:13

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Asdecoeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:39

zappertje schreef:
Ik heb er mee gereden, maar mn paard ging volledig in verzet. Daarom ging ik zoeken waaraan het lag. Mn paard had bij het afzadelen een bult op haar ribben, ik had zoiets nog nooit gezien van een zadel.

http://www.mijnalbum.be/index.php?m=fto ... y=K7AFRWTQ

Heb ik het op mn andere paard gepast, waar het ook voor gemaakt was. (Volgens de fitter waren ze niet zo verschillend van bouw) dat was nog erger eigenlijk..

http://www.mijnalbum.be/index.php?m=fto ... y=CJUFEBUL

Voor de filmpjes wou k er ook niet meer op.

Ik denk dat je moet een email versturen tot Engie Kwakkel ( vragen or problemen, info@customzadels.nl),met je foto's en filmpje. En in deze email, vertel hem de problemen met de fitter, de staat van en het zadel deze fitter leen je. Het problem komt niet van de Custom kwaliteit voor me, maar van de fitter !

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:58

Ik heb haar gecontacteerd en Custom wil een andere fitter sturen om helemaal opnieuw op te meten en modellen te testen. Of ik daar nog zin in heb na dit vooral, dat is nog de vraag. De scheve kussens zijn duidelijk een fout van Custom die al in fabricage gebeurd is, net als de gebrekkige afwerking. Het paswerk is dan verantwoord te stellen aan de fitter. Maar een andere fitter kan daar niet garanderen dat ze na vier maanden niet weer afkomen met een scheef zadel of een zadel met productiefouten. Dus ik denk dat ik het aanbod toch ga weigeren.. het was trouwens een msfc fitter die voor Custom werkt dat dit zadel heeft "op maat" besteld. Het is al de derde msfc'er die hier komt en er niks van bakt..

Asdecoeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:10

Wie is je Custom fitter ? Ik hoop het is niet mijn ....ook een MSFC dealer, maar tot nu geen problem met mijn zadel.

Wanneer een Custom zadel kom tot de fitter, hij heb de kussen te maken alvorens zijn komst bij je, daarna je probeer, daarna hij corrigeert de kussen. Custom vulde niet veel de kussen in de beginnen voor de fitter te werken op het.

Dus ik denk datje fitter heeft niet his werkt gedaan !

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:15

Hmm mss toch nog eens even de foto goed bekijken, kan zijn dat het niet goed zichtbaar is maar het rechtse kussen is kleiner dan het linker. Dat krijg je met meer of minder vulling nooit opgelost. Om nog maar te zwijgen over de rare en ongelijke vorm van de kussens..

Asdecoeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:26

Ja, oke, maar je hebt 15 dagen voor je betaling aan Custom, dus betaal niet je zadel, en terug geven het zadel.

Misschien je hebt niet gezien dat op de eerste dag. Maar mij, als ik zie iets wanneer de fitter probeer met me het niew zadel daarna 4 maanden van wachten, de fitter kan terug gaan naar hij huis met deze zadel !

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:27

Lijkt mij dat ze een kwaliteit screening toch doen van de fitters?
Slechte metingen en controle van ontvangst van de zadels zijn toch primaire zaken die tot hun kundigheid behoren?
Zag op de site dat ze ook bijscholing doen, dat moet dan wel goed gebeuren.
Idd verstandig om Engie hiervan op de hoogte te stellen.
@Zappertje: Het is aan de leverancier volgens mij om de fouten te herstellen. Persoonlijk is dat wel goed dat zij dit willen doen, uiteraard wil je dan ook de gewenste kwaliteit en een ervaren en deskundige persoon.
Je zit nu letterlijk zonder zadel?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:40

zappertje schreef:
Ik heb haar gecontacteerd en Custom wil een andere fitter sturen om helemaal opnieuw op te meten en modellen te testen. Of ik daar nog zin in heb na dit vooral, dat is nog de vraag. De scheve kussens zijn duidelijk een fout van Custom die al in fabricage gebeurd is, net als de gebrekkige afwerking. Het paswerk is dan verantwoord te stellen aan de fitter. Maar een andere fitter kan daar niet garanderen dat ze na vier maanden niet weer afkomen met een scheef zadel of een zadel met productiefouten. Dus ik denk dat ik het aanbod toch ga weigeren.. het was trouwens een msfc fitter die voor Custom werkt dat dit zadel heeft "op maat" besteld. Het is al de derde msfc'er die hier komt en er niks van bakt..

Daarom voor mij ook geen Custom meer, ik durf het ook niet meer aan. Na 2 Custom fitters allebei de paarden in de staak. Nu voor allebei een Albion aan laten meten door Jan van Rijs en ze lopen er super onder.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:50

ralphtdw schreef:
Er zijn heel wat van dit soort verhalen hoor.
Wij wonen heel dichtbij de eigenaar van custom en hier in de buurt nemen ze niet meer zo zadel. Ja hrt is een hele hype maar op ten duur komem er veel mensen van terug

Heb jij inmiddels zelf ook een Custom zadel?
In augustus berichtte je dat je ook zo'n zadel graag wilde maar dan een 2e handse.

@Zappertje: Is het zadel bij jou aangemeten zoals hierop te zien is? https://www.youtube.com/watch?v=Uzm5CSOA3R4

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:19

Nee ik heb hier geen zadel van.
Ik zat erg te twijfelen tussen ninon en custom. En beide zitten hier om de hoek en zie dus beide merken vaak genoeg langs komen.
Maar dit soort verhaaltje zijn er dus ook bij ons bekend in de buurt over custom.
Dan ga ik geen custom meer kopen als het wel helemaal goed is ja dan wel. Dan zal ik graag een custom willen hebben.

En misschien is het wel een productie fout bij custom want het lijkt dat dit van de laatste tijd is.
Maar ik moet voorlopig nog wachten voor dat ik weer mag rijden op mijn paard. En ga dan wel kijken wie ik erbij wil hebben