Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:04

Dank je! Ben hier op bokt gaan zoeken op shetlander en singel equixantos heeft de stretch and breath van 35 cm :D nu nog even jippe meten, dan kan ik voor hem ook zo eentje bestellen...

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:06

De S&B is wel helemaal recht hè, wel lekker zacht en geheel elastisch.

Een 30 of 35 cm echt anatomisch gevormde singel heb ik helaas nog nooit gezien...simpelweg te weinig ruimte tussen de gespen denk ik, om ook nog die bocht te maken :=

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:48

Nou daarom ga ik idd ook voor die S&B voor Kato. Met het Christ zadel maakt dat denk ik toch niet zo uit dat het dan iets meer naar voren komt te liggen, hoop ik. Kan echt nergens een gevormde vinden van 35 cm... maar heb dat echt wel nodig voor haar met de Christ. Bij Jippe heb ik nu ook een rechte singel en dat gaat goed. Maar ik denk dat een S&B misschien net wat prettiger voor hem is.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:13

ben er inmiddels achter dat de singel niet op het laatste gaatje zit... maar er zitten aan beide kanten 2 lussen van leer waar ik de stoten eerst doorheen haal voor ik naar de gesp toe ga ermee. Als ik de stoten NIET door die lussen haal kom ik aan beide kanten 2 gaatjes minimaal hoger uit. Dus kan toch mijn 45 cm anatomisch gevormde singel blijven gebruiken op Kato. Zit toch beter dan een rechte singel. Oja, zonder door die lusjes te halen blijft singel wel goed zitten. (De stoten zijn bij aanhechting tussen het plastick vd singelstoten en het nylon te dik om door de lusjes te gaan...)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:17

Ik heb een aantal pagina's doorgespit, maar was iets te veel om alles te lezen :+ Ik heb een Parelli bbp (kreeg ik bij mijn ijslander toen ik haar kocht), maar omdat er geen stijgbeugels aan kunnen gebruik ik hem weinig. Nu kom ik de Christ Iberica Plus tegen en hier kunnen dus beugels aan. Ook vind ik het er lekker stabiel uitzien, dus knus tussen het schapenwol *\o/* Moet je hier speciale beugelriemen voor kopen, of passen alle beugelriemen er op (ik heb ze nog liggen van mijn oude zadel)? En zit er een singel bij of moet je die los lopen?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:23

Er kunnen gewone beugelriemen aan. :j Mijn gewone singel paste gewoon op de Iberica.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:21

Effe off topic: Voor het eerst in ik denk 3,5 jaar tijd kom ik vandaag niet bij mijn paarden (vakanties buiten beschouwing gelaten). Dochter heeft me de hele nacht wakker gehouden door om de 10 minuten te spugen. Heb bij elkaar 4 uurtjes (onrustige) slaap gehad. Ben nu echt te vermoeid om veilig auto te rijden door die sneeuw heen. Baal en voel me schuldig :o maar eigen veiligheid gaat voor. (Beestjes worden gewoon gevoerd want sta op pensionstal, kan nu alleen niet zelf kuil enzo klaar zetten) Manlief is zo lief om nu naar stal te zijn om hoognodige te doen (drollen eruit, biks klaar zetten). Doet het wel niet zoals ik zou doen maar voor die ene dag... toch? -O- baalmodus aan

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:08

Ocharme Zilfstar. :D

Ik heb mijn gewone dressuursingel aan mijn Iberica hangen, gaat perfect. Ik heb wél andere beugelriemen moeten kopen, ik had nl van die T-beugelriemen en die hebben een lus bovenaan. De Iberica heeft een ring om je beugelriemen door te halen, dus dat viel effe tegen. :)
Was wel een mooi excuus om knalrode biothane riemen te kopen hihi.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:31

Ik heb wel vaker dat ik mijn paardjes niet kan verzorgen, heb epileptie en ben dan soms even uitgeschakeld. En heb dan net als jij Zilfstar een lieve man die mijn paardjes verzorgt, bij staan ze thuis en moet dus wel alles gebeuren, maar maak je niet druk, rust lekker uit en je paardje zal er niks van merken hoor. Maar snap wel dat je baalt hoor, heb dat dan zelf ook, doe het liefst alles zelf.

Sterkte met je dochtertje, dat ze maar snel op haar fellsattel kan klimmen[ om even in het topic te blijven :P ]

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:38

Dochter is inmiddels beter en naar school *\o/* , zit ik nu met zoonlief thuis -O- ...

Gelukkig knapt ie al wel op dus dat wordt vanmiddag even naar stal kunnen gelukkig :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:19

Net naar stal geweest, dat lukte nog wel. Zoon in warme kantine geparkeerd.
En nu... begin IK zo zoetjes aan misselijk te worden. Slachtoffer nr 4 dus bleeeeghhhh

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:41

@zilfstar: ah joh daar hoef je je toch niet schuldig om te voelen! Zolang ze eten/drinken hebben en even buiten komen... Arjen staat op een pensionstal, komt elke dag buiten met z'n vriendjes, een paar uur in de paddock, en krijgt z'n natje en droogje. ik ga wel vaker een dag neit, heb helaas niet de mogelijkheid elke dag te gaan en hij vind het heerlijk als ik er ben maar volgens mij komt hij niets te kort!

Afbeelding
Ik geniet heel erg van m'n schaapje! Vanochtend ook weer heerlijk gereden <3
Ben nu met rechtrichten bezig en sindsdien kan ik er ook in de draf veel beter in blijven zitten :D En met deze kou is het echt heerlijk, zo'n zadel met verwarming ;)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:11

Handig een spiegel in de bak! hihih
grappige foto.
Idd met dit weer wil je eigenlijk alleen maar schaap.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:17

Ik hoop dat ze een keer long chaps gaan maken van schaap - en een soort rijschoen met schaap---+ kacheltje er in (of gewoon verhuizen naar een beter klimaat :P )

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:08

Je zit toch bovenop een enorme kachel? :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:22

Dan moet ik koe gaan rijden Isegrim, paarden houden hun warmte behoorlijk goed vast, koeien zijn net kacheltjes }:0

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:31

Maarja dan zit je lichtknopje weer af en toe onder de stront, begreep ik :=

Is het niet makkelijker om dan gewoon schaap te gaan rijden, hebben ze die niet ergens op de wereld in de variant van 1m50 hoog ofzo :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:37

pmarena schreef:
Maarja dan zit je lichtknopje weer af en toe onder de stront, begreep ik :=

Is het niet makkelijker om dan gewoon schaap te gaan rijden, hebben ze die niet ergens op de wereld in de variant van 1m50 hoog ofzo :P

Ahahahahaaa :') dàt heb je goed onthouden :D
Groot schaap - hmmmmm - Lama? :)) Of gewoon een kameel? :)* Volgens mij valt dat een beetje onder de zelfde soort??? :P (schaap voor gevorderden)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:40

Meelezer meldt zich weer....
BZ...koeien genoeg hier op stal, je mag er best een keer op zitten hoor :)
Ik geef echter geen garantie op goed gedrag van de dames :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:45

voor Kinke:
Afbeelding
*\%/*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:47

Andere definitie van COWgirl.... YIHAAAAAA!!!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:52

O jee,wij hebben ook koeien zat hier maar ik zie mezelf nog niet een zadelmak maken _O-
Ik heb wel een wilde koe hier mak gemaakt toen ze nog jong was,maar ik denk niet dat het bevorderlijk is voor onze relatie als ze naast melkkoe ook nog eens moet functioneren als rijkoe }:0

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:07

En bovenstaande koe wordt gereden met een boomloos zadel (Libra) Geinig toch??? :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:20

Zeer geinig :D

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:28

echter is dit nog een pink denk ik zo aan het maatje en properigheid te zien.
Maar evengoed leuk plaatje.
Had ook ooit het idee om op een koe te gaan rijden,maar dan heb ik opgegeven.