Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:33

mmmm lekker hoor zo,n ainsley zadel (niet dus!)

En nu wachten op je AB,tje... wachten duurt lang hoor..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:48

Ik heb ook mijn eerste afspraak met Arno staan :D . Niet om een nieuw zadel aan te meten, maar om mijn 2de hands, (zo goed als nieuwe *\o/* ), zadel na te kijken. Ik heb het zadel een paar maanden geleden gekocht, en heb er absoluut geen spijt van, integendeel :+: . Het zadel is nog niet eerder nagekeken omdat Goldz nog enorm arm bespierd was toen ik met dit zadel begon en zowel ik als mijn instructrice de verwachting hadden dat de bespiering snel zou veranderen. Het zadel lag verder wel prima in balans, en paardlief liep er geweldig mee. We gingen met sprongen vooruit *\o/* . Gingen dus -O- , sinds anderhalve week gaan we ineens meer bokkend vooruit, en Goldz is nu boos als ik opzadel :(:) . Hij is nu ook enorm veranderd in bespiering, en het zadel ligt niet meer zo mooi als eerst. Goldz word 9 december door de manueel therapeut nagekeken, 12 december word hij gemasseert en 15 december word het zadel nagekeken. Dan is meteen alles uitgesloten en kunnen we weer met frisse moed verder. Ik ben benieuwd :)

kay27

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:35

Ik heb jarenlang met een Ainsley gereden, vond ik juist een heel fijn zadel, zat als een huis! Arno komt straks hier om mijn zadel aan te passen, moet helaas naar de manege want de bak is hier een waterballet.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:06

Inoterry schreef:
Ik heb ook mijn eerste afspraak met Arno staan :D . Niet om een nieuw zadel aan te meten, maar om mijn 2de hands, (zo goed als nieuwe *\o/* ), zadel na te kijken. Ik heb het zadel een paar maanden geleden gekocht, en heb er absoluut geen spijt van, integendeel :+: . Het zadel is nog niet eerder nagekeken omdat Goldz nog enorm arm bespierd was toen ik met dit zadel begon en zowel ik als mijn instructrice de verwachting hadden dat de bespiering snel zou veranderen. Het zadel lag verder wel prima in balans, en paardlief liep er geweldig mee. We gingen met sprongen vooruit *\o/* . Gingen dus -O- , sinds anderhalve week gaan we ineens meer bokkend vooruit, en Goldz is nu boos als ik opzadel :(:) . Hij is nu ook enorm veranderd in bespiering, en het zadel ligt niet meer zo mooi als eerst. Goldz word 9 december door de manueel therapeut nagekeken, 12 december word hij gemasseert en 15 december word het zadel nagekeken. Dan is meteen alles uitgesloten en kunnen we weer met frisse moed verder. Ik ben benieuwd :)

Jij hebt mijn oude (zgan) AB,tje toch gekocht?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:49

Verehip, zie ik nu pas :o
Gezien de omgeving waar je woont en je boktnaam is de kans dat het om een ander zadel gaat klein ja :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:11

Inoterry schreef:
Verehip, zie ik nu pas :o
Gezien de omgeving waar je woont en je boktnaam is de kans dat het om een ander zadel gaat klein ja :D

Nog steeds tevreden?

Ik heb inmiddels een geheel nieuwe op maat laten maken op de 3 jarige.(daar hobbel ik nu lekker mee)
Voor even dan nog want over een paar maandjes komt het veulen :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:15

Nog steeds erg tevreden :j . Het zadel zit echt lekker, en het lag als een huis op Goldz :) . Alleen de laatste les viel het op dat het naar rechts schuift. Nu is mijn zit momenteel niet om over naar huis te schrijven, maar voorheen bleef het gewoon op zijn plaats. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat Arno er van gaat zeggen.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je weer voor een AB bent gegaan voor je 3 jarige :j .
Wanneer is ze uitgerekend?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:28

@ Inoterry
Arno past dat direct ter plaatse aan bij je.
En voor de kosten hoef je het niet te laten.
Het is een geweldig zadel, alleen die ik nu heb die heb ik net even wat anders laten maken. (Diamant is een heel ander type paard, korte rug enzo)

Ze is trouwens in de 1e week van mei uitgerekend, dus we hebben nog even, al vliegt de tijd wel en ze word al behoorlijk dik.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:48

Goldz is enorm verander qua bespiering in de laatste paar maanden. Gelukkig maar, want hij had nog de bespiering van een 3 jarige terwijl hij al ruim 5 is. Aangezien Goldz nog wel meer gaat veranderen, het is nog steeds een slappe dweil, zal Arno in de toekomst nog wel vaker langs moeten komen :D .
Maar een geweldig zadel is het inderdaad :j . We hebben er zelfs 60 cm mee gesprongen _O- .

1 Mei lijkt nog ver weg, maar de tijd vliegt inderdaad. Spannend :) .

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:10

Net even gemaild aangezien ik al op 6 weken zit. Arno had tegen mij gezegd tussen de 6-8 weken, maar kreeg net te horen dat ik het zadel pas half januari krijg. Baal daar wel van. Dan zou ik op 12 weken zitten.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:16

Ik heb ook 11 weken op mijn zadel moeten wachten, ik heb 'm in november gekregen. Hij zou eigenlijk wel moeten zeggen dat er momenteel vertraging in zit. Maar het is het wachten waard, ik heb nu echt een fijn zadel.

Mijn knie-doorrijd probleem is over trouwens, ik heb een aantal keren met infuustape gereden en dat ging prima. Nu kan ik weer gewoon zonder. Denk dat het toch een kwestie was van het zadel inrijden.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:25

Tegen mij heeft hij vrijdag gezegd dat het langer zal duren dan de standaard termijn. :j

@kay27, heb jij met stiksels op de wrongen? Het eerste testzadel waar ik mee reed, had dat ook en kreeg er gelijk branderige knien van! Heb dus zonder stiksel in de wrong en extra zachte foam. :j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:41

Lesklantje heeft afgelopen week ook een AB zadel besteld, zitten helaas nu ook nog de feestdagen tussen dus dan duurt het iets langer.
Bij mij komt hij zaterdag nog een keer terug, rij nu 2,5 mnd met het nieuwe zadel op mn 3 jarige dus ff checken of alles nog goed ligt :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:13

Er zit idd een vertraging momenteel op de levertijd van de zadels, ik heb ook ruim 11 weken moeten wachten en een vriendin van me liet haar zadel een aantal dagen na mij aan meten en die heeft hem nu ook nog niet.

Arno zelf kan hier ook niets aan doen, maar het is het wachten zeker waard!

Voor alle mensen die kort geleden een zadel hebben laten aanmeten, de feestdagen zitten er helaas tussen.

Ik heb zelf ook wrongen met stiksels, maar ik heb echter nergens last van. (ook niet met inrijden)

Mimimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:44

Ik rij nu meer dan een half jaar op een nieuw Brandt zadel en het bevalt mij heel goed. De service van Arno is uitstekend. Ik rij mijn beide paarden met dit zadel. Tussen het opmeten van mijn ene paard en de levering in was mijn paard door omstandigheden veel dikker geworden. Ik mocht totdat ik haar weer in vorm had een zadel van Arno lenen. Wat een service! Ik ben er heel blij mee.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:18

Heb vandaag mijn huidige zadel verkocht. (anders deed ik het inruilen, maar zelf verkopen was voor ons voordeliger)
Zit nu met wachten morgen op 4 weken
Hij komt zaterdagmiddag een leenzadel brengen, anders heb ik niks om mee te rijden.
Ben benieuwd welk leenzadel ik krijg en of het fijn zit!, heb namelijk wel nog wedstrijden in de planning staan... :p

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:42

Arno komt vanmorgen mijn zadel aanpassen, weet dat hij er voor 11 uur is maar weet niet vanaf hoe laat en dat vindt ons mam(paarden staan bij hun aan huis) wel grappig want nu ben ik al vanaf half 9 klusjes aan het doen rondom stal/bak/wei en nu de schuur met alle dekens dekjes etc aan het opruimen :D
Zou het beste zijn als ie pas laat hier is, heb nog veeeeeel te doen hihi :=

nsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 03:27

Is dit nou echt een zadel wat dan helemaal speciaal voor jouw paard op maat gemaakt wordt? Van wat ik heb begrepen zet hij gewoon standaard onderdelen in elkaar? Of is dat ook de definitie van een op maat gemaakt zadel? Ik snap niet helemaal wat dat nou inhoud...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:20

nsh schreef:
Is dit nou echt een zadel wat dan helemaal speciaal voor jouw paard op maat gemaakt wordt? Van wat ik heb begrepen zet hij gewoon standaard onderdelen in elkaar? Of is dat ook de definitie van een op maat gemaakt zadel? Ik snap niet helemaal wat dat nou inhoud...

Hij heeft 3 modelen dressuurzadels. Van die modelen kun je alle onderdelen met elkaar combineren zeg maar. Hij kijkt naar welke kussens er het beste bij jouw paard passen & welke boom. Maar ook samen met jou welk zitvlak & wrongen je wilt & bij je past. Mocht je iets "speciaals" nodig hebben dan gaat hij kijken of hij daar een oplossing voor heeft :) dus ja, dat is een op maat gemaakt zadel.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:48

Kreeg net een mail dat hun advies is om alleen een zilveren bies bij de lepel te nemen.
Anders verliest de bies snel de kleur. Zal bij een witte dan minder zijn lijkt mij?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:55

Ik denk dat een witte bies rond het zitvlak zwartig zal worden van het leer omdat je been erover "wrijft"..
Maar dan wel alleen op de plekken waar je op zit natuurlijk. Dus als je erop zit zal het niet zichtbaar zijn.
Dat idee krijg ik erbij, ervaring heb ik er niet mee :)

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:36

Ik heb een witte bies. Het zadel is nu een jaar en 4 maanden oud maar nog niet verkleurd!

Heeft iemand een idee wanneer die weer een partij zadels op gaat halen in engeland? Ik wacht namelijk op en nieuwe zitting maar weet niet meer zo goed wat die nou had gezegd wanneer die naar engeland ging ;-)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:38

Zo, het zadel is ook netjes aangepast, en het zit meteen weer een stuk fijner *\o/* *\o/* . De pads kunnen in de kast, en de dunne dekjes er weer uit :D . Goldz heeft in elk geval nog ruimte genoeg met mijn zadel om zich te kunnen ontwikkelen. Daar ben ik erg blij mee, want dat was ook mijn bedoeling toen ik het kocht :o . Alleen wel jammer dat meneer paard zich bij Arno van zijn meest stuurloze kant heeft laten zien := :o :o .

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:08

MyWishMax schreef:
Arno komt volgende week weer bij ons. Zadel schuift weer naar voren en naar rechts en kiepert voorover...

Ik moet hem ook bellen voor opvullen + corrigeren. Zadel zakt naar rechts en het rechter zweetblad is niet goed gesneden, die is langer dan het linker waardoor hij over de wrong heen komt (beetje moeilijk uit te leggen, maar het is niet goed).

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:31

Ik zie hier een Ainsley leenzadel voorbij komen. Das misschein wel die klote-Ainsley van mij die ik vorig jaar ingeruild heb :D . Heb er overigens wel goed geld voor gekregen.