Ben aan het wachten op de lemieux gel tek (was niet direct leverbaar). Als m’n paard dat ook niets vindt of mijn zadel blijft daarmee niet goed liggen, dan probeer ik ook een koordsingel.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phrono schreef:Oh wat top, dat is een fijn prijsje ook om te proberen. Ik ga kijken, bedankt! Edit: dat is een veelzijdigheid model zie ik nu. Jammers.
Maddy_Paola schreef:Ik heb de kramer variant, een in 50 voor aan mn longeersingel, een in 80 en 2 in 70, ze heeft ongeveer maat 75. Afwerking is inderdaad niet mega netjes, maar stuk gaan ze niet. Ik heb er ook gewoon al gewassen in de wasmachine en komen er gewoon goed uit.
De gespen liggen hier dus direct op de huid, maar dat is echt geen probleem.
Mijn merrie heeft een stuk minder singelnijd met de koordsingel, maar verschilt inderdaad per paard.
[ [url=m/xivLpe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maddy_Paola schreef:Ik heb de kramer variant, een in 50 voor aan mn longeersingel, een in 80 en 2 in 70, ze heeft ongeveer maat 75. Afwerking is inderdaad niet mega netjes, maar stuk gaan ze niet. Ik heb er ook gewoon al gewassen in de wasmachine en komen er gewoon goed uit.
Mijn merrie heeft een stuk minder singelnijd met de koordsingel, maar verschilt inderdaad per paard.
Daphara schreef:Maddy_Paola schreef:Ik heb de kramer variant, een in 50 voor aan mn longeersingel, een in 80 en 2 in 70, ze heeft ongeveer maat 75. Afwerking is inderdaad niet mega netjes, maar stuk gaan ze niet. Ik heb er ook gewoon al gewassen in de wasmachine en komen er gewoon goed uit.
Ik zou hier nog wel een gesp beschermer om de gespen doen, zoals bij deze:
https://www.agradi.nl/stubben-koordsing ... n-80cm.htm
Ook los te kopen:
https://www.kramer.nl/Paard/Zadels-toeb ... te-singels
Phrono schreef:Maddy_Paola schreef:Ik heb de kramer variant, een in 50 voor aan mn longeersingel, een in 80 en 2 in 70, ze heeft ongeveer maat 75. Afwerking is inderdaad niet mega netjes, maar stuk gaan ze niet. Ik heb er ook gewoon al gewassen in de wasmachine en komen er gewoon goed uit.
Klopt het dat ze echt nog 10 cm uitrekken?
Avalanche schreef:Ik vind deze vorm niet ideaal eigenlijk. Ik vind hem heel erg in de ellebogen zitten. Als het voorbeen naar achter komt, komt paard gelijk de singel tegen. Voor dit paard lijkt me de Edix niet verkeerd, en dan in 85.
Avalanche schreef:https://www.agradi.nl/kavalkade-maansin ... 1vEALw_wcB
Ik zou zoiets zoeken voor hem, dan heb je ook elleboogvrijheideven voor het idee he, deze gaat namelijk ook over de 100 heen.
Ja klopt hoor, Edix is erg duur. Ik vond nog wat goedkopers maar was 60 cm, dus daar heb je niets aan. Ik snap dat afvallen op de planning staat, maar ik denk dat het wijs is nu ook voor comfort te kiezen, idd ook met het staakverleden
Avalanche schreef:Ja, dat denk ik wel. Voor deze vorm paard zijn point billets (waarbij de voorste singel vastzit aan het kopijzer) bedacht. In mijn opinie is het zo dat als de singelstoten op de juiste plek uitkomen dat je met een vrij simpel singeltje klaar bent. Ik denk dat we te vaak een niet optimaal passend zadel met een singel proberen op te lossen.
Dit type zadel: https://www.thorowgood.com/t8-saddles/i ... ow-profile is ontworpen voor jouw type paard. En dan kom je denk ik met een heel simpel singeltje van 25 euro weg.
lies schreef:Maar blijft mijn vraag staan; heb je de bolling naar achteren of naar voren?
Op de foto lijkt ie naar voren te zitten, maar kan het niet helemaal goed zien.
Als ie andersom zit (bolling naar achter) dan zit ie volgens mij al stukken beter (buiten het feit dat ie te kort is).