[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:01

lindamusters schreef:
Ik ga denk ik mijn wit onderlegde neusriem zwart verven, op mn vorige paard, bruin met een fijn lang hoofdje stond het heel netjes, maar nu heb ik een schimmel met een ramsneus en door het wit wordt zn vieze hoofd soms een beetje teveel geaccentueerd, kan ik het beste doen met indringverf zeker toch ?

Jazeker! :)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:19

Antheman schreef:
Oh, de kar is gaaf zeg!

Dankje ! Hier en daar nog wat randjes enz doen .. Maar ach , als je hard gaat zie je het niet :')

Zoe_97

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:35

ik ga mijn bruine harry's horse donkerblauw verven met rood onderlegd en rode gespen. En nog ene ander hoofdstel voor een stalgenoot, maar ben nog niet zeker welke kleuren dat worden :D tips altijd welkom

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:39

Kan je pees beschermers ook verven? Ik heb een set dat eerst zwart was en nu meer grijs. Ik wil ze graag weer mooi zwart hebben

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 10:36

Neverland schreef:
Kan je pees beschermers ook verven? Ik heb een set dat eerst zwart was en nu meer grijs. Ik wil ze graag weer mooi zwart hebben

Ja ! Heb het laatst voorbij zien komen in ander topic . Hadden ze gewoon gespoten met spuit verf :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:42

Is er iemand hier misschien geinteresseerd in prachtige Petrie laarzen schoenmaat 39? Ik heb ze gekocht en ze waren cognac geverfd maar niet goed gefinisht denk ik, nu dus wat vlekkerig. Ik wilde ze opnieuw verven maar heb de puf niet en laat ze nu maar staan. Ze zijn in top staat, breedte ongeveer 36 cm met rits.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:49

ik heb cognac bruine laarzen
en nu wil ik mn tuig eigenlijk ook cognac, nieuw kopen is nog niet echt een optie aangezien paard daar nog een beetje te baby voor is..
ik weet alleen niet of ik het wel durf te verven, idd omdat ik bang ben voor slijtage, maar ook omdat ik liever niet die plastig achtige look wil...
wie heeft er fotos van zn zadel na sowieso een paar maanden rijden?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:51

Ik heb een ander zadel aangeschaft, een roodbruin zadel. Oorspronkelijk zal het havana zijn geweest maar het zadel is echt erg vies en vettig. Is er een middeltje om mee op te poetsen en wellicht de kleur ietsjes terug te krijgen? Ben erg benieuwd :o

En als ik een hoofdstel zou willen verven, heb ik dan genoeg aan een potje verf? (Van zwart/bruin naar roodbruin)

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:18

Neverland schreef:

Ik heb een setje van paars naar zwart gedaan met nagellak. Wel 2/3 laagjes voor nodig

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:59

Als ik mijn mondoni kingston laarzen niet kan verkopen wil ik ze misschien zwart verven. Vind het te duur om nieuwe zwarte laarzen te kopen.
Ze waren 199 euro en heb ze maar één keertje gedragen. Is dit de moeite waard? Worden ze er minder mooi van? Is verven namelijk niet iets wat je bij oude spullen doet..? Ik vind het een beetje eng :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:58

Indringverf geeft voor mij de mooiste resultaten :D

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:23

Inderdaad, als het al bruin is en donkerder moet worden is indringverf echt een aanrader. Ik heb laatst mijn jodhpurs chocolade gemaakt, die waren meer richting cognac en pasten niet bij mijn leren chaps. Nu wel +:)+

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:19

Ik heb een vraagje:
Ik heb een zadel alleen de is op de zitting een beetje verkleurd.. nu wil ik hem toch graag weer goed zwart hebben. Welke (indringende) verf raden jullie aan ? Ik heb een leren halster dat ook verkleurd is dus ik kan het eerst daarop testen... Geeft het niet af? Blijft het goed zitten op een zadel ?? Dit zou de eerste keer zijn dat ik het doe en ik wil mijn dure zadel niet verpesten dus help me out :D

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:30

Heeft iemand een tip ? Indringende zwarte leerverf ? Waar te bestellen?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:57

daisyjazz schreef:
Heeft iemand een tip ? Indringende zwarte leerverf ? Waar te bestellen?

ik heb van VG gebruikt en bij de schoenmaker hier gehaald.
dit heb ik gebruikt om mijn mentuig mee te verven echt goed laten drogen en daarna geeft het niet af!
wel echt langer dan 1 dag laten drogen.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:59

Oehh top dankjewel ! Dan ga ik dat bestellen :) Ga het eerst op een halster testen en dan op de jophurs van mijn vriend moehahaha

ReneeeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:03

Iemand nog een tip om de finisher (satijn) Nog iets met water op de kwast aan te brengen? Mijn laarzen zijn inmiddels blauw geverfd maar omdat ik toch veel over strepen lees met de finisher.. Morgen gaat de finisher op hopelijk kan iemand mij helpen!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:57

Hoi! Ik krijg deze week dit zadel binnen, waarmee zou ik dit het beste kunnen opknappen? HG, indringverf, Angelus,...? Zonder dat het natuurlijk gaat scheuren en bartsen bij het rijden... :-)
Iemand nog andere ideetjes? De rest van mijn tack is roodbruin/donkercognac van kleur.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:35

Ik heb een oud zadeltje op de kop getikt en wil er een stoel van maken. Is het mogelijk om een cognac zadel (licht)blauw te maken? Hij is deels zwat dus dat doe ik wel gewoon zwart.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:54

MeiaLuna, ik zou proberen indringverf te vinden in het kleurtje dat je wilt. Dat is voor het leer toch nog altijd beter dan acrylverf zoals Angelus, denk ik, dat legt er toch eerder een laagje bovenop, die laatste.

Mayca, Angelus leerverf (staat in beginpost). :D Wel zorgen dat je dat zadeltje eerst goed ontvet. Indringverf gaat in jouw geval niet veel uithalen. :D

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:10

Hallo allemaal.

Tijdje terug heb ik mijn tuigen ook geverfd 1 echt top gelukt!!
De ander helaas niet.
Nu wil ik deze gewoon weer zwart hebben.
Kan iemand mij zeggen of dit mogelijk is hoe krijg ik mijn gele verf uit mijn leer

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 09:55

Dat ligt er op dus dat zul je er af moeten krabben of iets dergelijks en dan denk ik weer zwart verven met indringverf

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:41

Volgens mij heb ik eerder in het topic mensen gelezen die succes hadden door het op te warmen met de föhn en dan af te trekken / krabbelen. Een eindje terug lezen (of zoeken?) in het topic, dan vind je volgens mij dus meer.
Pas op als je gaat krabben dat je het leer niet beschadigd, dat zou zonde zijn :)

Grassh0pper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:54

volgens mij kan je de gele verf er afpoetsen met spiritus. :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:08

Acceton, je leer wordt er niet mooier op dus zal het daarna wel behandelen met indring verf of gekleurde olie.