Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:43

Kijk das ook weer een super tip, dank IngvdH!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:17

Afspraak met de fitter is gemaakt :-)

Vandaag gereden met het oude zadel en ik moest er weer ff aan wennen haha! Miste toch een beetje de lekkere zit van de custom.
Hoop dus dat het zadel aangepast kan worden, duimen graag ;-)

Kenjiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:15

Ik heb zondag ook een afspraak met een fitter van Custom. Ben benieuwd heb er nog nooit opgezeten maar als ik de reacties lees dan moet dit wel goed komen!

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:14

Jodyy93 schreef:
hoe zitten de zadels bij jullie?
hoor nu al van meerdere dat de zadels in het begin heerlijk lijken te zitten, maar al heel snel scheef gaan, en dan dus niet meer lekker zitten voor paard en ruiter? ben benieuwd hoe dit bij jullie word ervaren?

Ik vond het zadel ( Icon Flight) super zitten! paard liep er ook geweldig onder. Heb me al enige tijd in het merk verdiept en kwam ze ook tegen op een soort van Amerikaanse bokt site. Schijnt in Amerika ook een grote hype geweest te zijn maar daar is inmiddels de hype weer over ivb met veel scheve zadels en niet kloppende bomen. Nu heeft elk merk wel eens wat maar voor zadels in deze prijscategorie mag je toch wel iets verwachten........

Neem me niet verkeerd hoor want ik twijfel nog steeds, maar ben ook benieuwd naar de lange termijn ervaringen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:01

Nog ff terugkomend op een zadelverzekering, deze dekt meer dan alleen diefstal vanuit huis en/of stal;
Een zadelverzekering biedt dekking voor schade door verlies of beschadiging van uw zadel (eventueel met toebehoren) als gevolg van:
- brand, blikseminslag, ontploffing of instorting
- diefstal met braakschade en vandalisme met braakschade
- overstroming, aardbeving, storm en door storm vallende voorwerpen
- enig ander van buiten komend onheil, hoe ook genaamd
De dekking is van kracht tijdens gebruik, stalling en transport alsmede het verblijf op keuringen, ruiterdagen en concours.

Ik blijf overtuigd van Custom zadel, slechte verhalen lees je over het algemeen vaker en sneller dan goede :o Het leenzadel wat momenteel bij mij ligt, is absoluut niet scheef. Custom zitten werkelijk geweldig. Als ik het zelf mag zeggen....mijn zit was al niet slecht maar is door de Custom nog beter geworden, meer in balans en nog stiller.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:03

Voor mij geen Custom meer. Niet tevreden over twee fitters die ik bij mijn paarden heb gehad. Twee paarden compleet in de staak met de Customs. Ander zadel erop en weg waren de problemen. Qua zit zijn het wel super fijne zadels.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 16:45

Maar dan lagen de zadels gewoon niet goed of wat, dus eigenlijk meer door de onkunde van de fitter. ....sommige zadelpassers mogen nog niet eens in de buurt van mijn paard komen...maakt niet uit met wat voor zadel.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:12

De werkplaats heeft een leenzadel opgestuurd waarvan er een heel gat zonder wol zat in het linker kussen, stiksel zaten ook maar half vast. Zadel was scheef. Dit zadel zou speciaal voor mijn paard aangepast zijn. Dan heb ik mijn vraagtekens over de kwaliteit van de werkplaats... Het andere zadel gaf grote droge plekken naast de schoft. De laatste fitter hierop aangesproken en hij gaf aan dat dit niet uit zou maken omdat het zadel op die plekken dan gewoon wat minder aansloot. Allebei de fitters werken voor Custom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:22

maar hoe kan een werkplaats zonder paard te hebben gezien een zadel goed aanmeten? dat moet toch iemand komen doen?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:23

De fitter heeft maten opgenomen voor een nieuw zadel. Deze maten zijn doorgegeven aan de werkplaats voor een leenzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:26

Maar dan moet toch nog iemand het zadel komen afpassen?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:29

Dat zou wel het meest ideale zijn inderdaad. Beide keren is dat niet gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 17:29

Daar ging ik dan bij voorbaat al niet mee akkoord.

Je wilt toch het beste voor je paard anders kun je net zo goed de rug van je paard op laten meten en wat van mp plukken

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:56

Ik heb ook een Custom, eerst had ik een leenzadel, dat was scheef. Toen ik het meldde werd er gezegd dat het op maat gemaakte wel correct zou zijn. Dat is sinds donderdag geleverd maar is ook scheef.. wil wel een foto toevoegen maar weet niet hoe.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:02

Ben eigenlijk best benieuwd naar hoe je een scheef zadel kan herkennen, je kan een foto uploaden via bijv. mijnalbum.nl

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:29

Hier helaas ook een scheef leenzadel, zadel is nog zo goed als nieuw...,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:51

Ik ben wel heel benieuwd wat jullie onder scheef verstaan en hoe jullie dat zien.

Frapant dat ineens iedereen een scheef zadel heeft...

Bij mijn zadel waren de kussens er scheef onder gezet. Cm te ver naar rechts dus uit het lood. Dit was met het blote oog door een zeer ervaren zadelmaakster wel te zien maar zij moest het toch echt nameten om het zeker te weten...

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:00

Het ene kussen is langer dan het andere. Tevens zakt het zadel meer maar rechts dan naar links over de gehele lengte zeg maar, maar vooral aan de voorkant. Ook is het ene kussen iets dikker dan het andere.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:24

Misschien wel iets voor Custom Zadels Nederland om op de vele meldingen van scheve zadels te reageren. Begint mij ook behoorlijk op te vallen, deze veel gehoorde klacht...
Zijn het allemaal dezelfde modellen waar dit euvel mee is?
Voor de wachttijd en investering voor een nieuw zadel kan ik me indenken dat het niet prettig is...

zappertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zappertje op 05-02-23 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:30

Wow! Zelfs een leek kan zien dat die kussens niet gelijk zijn...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:33

Dat is wel heel extreem idd...
Zal mijn zadel eens bekijken, maar ben er eigenlijk zeker van dat die goed is :j

Gisteren de rekening ontvangen :7

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:53

Jeetje mina wat een scheef zadel! :wow:

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:30

Ik vind die kussens er zowiezo raar uitzien. Lijkt net alsof ze los aan het het bovendeel van het zadel zijn gezet. Zelfs met die schroeven net naast kamer. dat ziet er echt raar uit. Ik heb mijn eigen zadel bekeken en ook de modellen op de site en die hebben m.i. niet van dit soort kussens.
Best raar eigenlijk.........

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:35

Ik heb nu de Icon Star, erg fijn dressuurzadel. Maar in het verleden met de Icon Coda gereden en achteraf vond ik die fijner. De Icon Star heeft een wat diepere zit en ik ben van origine springamazone en dan is de overgang wel erg groot als ik wissel met mijn stubben Siegfried springzadel. Maar voor de rest heerlijk zachte zadels en tot nu toe erg tevreden! Maar mocht er een x een Icon Coda aangeboden worden dan ruil ik hem voor mijn Icon Star.