Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:55

Dat wat los staan hoort hoor! Zoek maar eens afbeeldingen..Ik heb misschien intresse anders? Heb nu de standaard 55cm maar die trekt toch wat plooitjes in de oksel.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:28

DatBenIkNou schreef:
Dat wat los staan hoort hoor! Zoek maar eens afbeeldingen..Ik heb misschien intresse anders? Heb nu de standaard 55cm maar die trekt toch wat plooitjes in de oksel.

Ik dacht precies hetzelfde!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:08

Hoort tie achterop ook zo strak te staan dan? Krijg er amper een vinger tussen, en dan heb ik de achterste singelstoten een gaatje losser gelaten.. Het is overigens een Prolite

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:11

Een singel zit toch altijd wel strak aangesloten? Al afbeeldingen gegoogeld?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:32

Ik denk idd dat hij zo hoort te zitten.. Als de singel in het geheel losser is dan verschuift alles lijkt mij! Misschien kun je een foto maken dat wij je kunnen helpen?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:03

Ik heb hier een mailwisseling over gehad met Prolite. Mijn singel sluit aan als mijn paard stil staat maar de voorkant hangt wat af als ze loopt. Dit hoort volgens Prolite zo te zijn. Ik heb filmpjes naar ze gestuurd en foto's. Maar als hij bij stil staan al zo zit, denk ik niet dat dat zo hoort.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 01:17

Ik zal morgen even n foto maken! Lief dat jullie zo meedenken! :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:36

Zo zit tie bij mijn pony :

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt alsof tie zo achterover trekt naar mijn idee.
Im had er overigens nog niet mee gereden, nu wel. Pony lijkt het wel prettiger te vinden..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:50

zo hoort de singel te zitten. Is dit de prolite ?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:16

Hij hoort zo te zitten!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:58

Dankjullie! :D Jup, dit is de prolite singel (narrow versie)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:36

Hij hoort zo te zitten, maar hij lijkt wel scheef te zitten. Heb je hem aan beide kanten hetzelfde aangesingeld? Dus bv aan beide kanten op gaatje 4? Het lijkt nu alsof hij rechts iets hoger is aangesingeld...

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:00

Meiske, klopt, dat zag ik ook later op de foto. Maar hoe doen jullie dat als je dus eigelijk 1 gaatje extra moet, dus op bijv. 6/7 kom te zitten? Dan gaat die scheef zitten inderdaad.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:57

Ik heb tussen de twee gaatjes een gat erbij geknipt.. :D
Hij zit bij mij nu dus op 4,5 aan beide kanten ipv 4 en 5...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:03

Bij mij zit ie aan de ene kant een gaatje strakker dan de andere kant. :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:07

Op de foto kan je goed zien wat er gebeurd als hij scheef zit. Hij zit dan aan een kant teveel in de oksel. Ook krijg je ongelijke druk op het borstbeen.
Mijn zadelmaker heeft mij bij aankoop er extra op gewezen dat ik beide kanten gelijk moest houden en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn als ik zo die foto zie... Wat dat betreft wel een hele mooie foto :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:09

Ook hier nu de prolite..Ben benieuwd!!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:32

Ja wel mooie duidelijke foto.
Had daar nog niet eens zo bij stil gestaan. Gelukkig zit hij aan beide kanten op hetzelfde gaatje

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:57

Ik denk eigenlijk dat hij te ver achter je singelplek ligt doordat hij voor je pony eigenlijk gewoon te breed is maar dat is niet heel duidelijk op de foto.
Niet op ieder paard ligt het lekker.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:20

Gemmaster schreef:
Myour bevalt de sterno singel nog steeds van Sella??

Kwam echt per toeval deze post tegen. Heb de singel nu zowat een jaar en ben er nog steeds heel tevreden over. Af en toe huidvet/vuil eraf met wat water en vet m eens in de zoveel weken lekker in. Goede kwaliteit vooralsnog. Maar de maker had ook gegarandeerd dat t goed zou blijven en ik anders een nieuwe zou krijgen :P na m'n slechte ervaring met de fairfax.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:13

Gisteren in de winkel de Pro lite gevoeld en wow wat voelt die fijn zeg :+:
Overwogen om hem toch zelf te willen en toen was mijn maat er niet meer dus nu meer even online bestellen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 06:22

Dit topic gaat wel over singels maar is er ook iemand die ervaring heeft met de fairfax zadels??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 08:25

pol1 schreef:
Dit topic gaat wel over singels maar is er ook iemand die ervaring heeft met de fairfax zadels??

Ja, ik heb de Kent en Masters, de eenvoudigste. Zonder de prolite. Elk zadel van Fairfax/KM/thorowgood heeft hetzelfde binnenwerk. Zelfde boom. Ik heb het zadel al 8 jaar (eerste lichting), en het zadel is nog nooit opgevuld. Mijn zadel ziet er nog als nieuw uit, maar van dichtbij kun je voelen dat de kniestukken niet aan beide kanten van dezelfde kwaliteit gemaakt zijn. 1 kant wordt nu een klein beetje grijs en is duidelijk dunner dan de andere kant. Maar niet dat je bang hoeft te zijn dat het doorslijt, maar er is dus een ander gedeelte van het rund gebruikt. De zitting van mijn zadel is na 5 jaar vervangen, door het bedrijf zelf, het zadel is teruggeweest naar Engeland. Dit had niets met de kwaliteit te maken, maar met het feit dat een bijrijder het zadel over de staldeur had laten hangen en mijn paard dus met de tanden krassen in het zitvlak gemaakt had. Omdat het zadel dus nog nieuw was is dit via de wa verzekering van de bijrijder gerepareerd (300 euro).
De pasvorm van het zadel is net als met alle zadels dat het zeker niet op elk paard past. De breedte tussen de kussens is vrij breed. Dat vind ik wel fijn. Maar zal dus niet altijd passen.
De zit is vlak, ik heb zelfs de losse wrongen verwijderd. Maar je moet dit wel fijn vinden natuurlijk.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:05

Ik weet idd dat ze in dezelfde fabriek worden geproduceerd. Ik krijg een kent en masters en fairfax om uit te proberen..benieuwd naar de verschillen..Al schrok ik al wel van t prijsverschil!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 12:10

pol1 schreef:
Ik weet idd dat ze in dezelfde fabriek worden geproduceerd. Ik krijg een kent en masters en fairfax om uit te proberen..benieuwd naar de verschillen..Al schrok ik al wel van t prijsverschil!!

De opbouw is inderdaad wel vrij vergelijkbaar.
Maar totaal niet te vergelijken met de oude K&M. De zit is vrij diep en de wrong aardig beperkend.
De ligging is ook niet hetzelfde, de fairfax is veel meer voor het type sportpaard ontworpen en ligt dichter bij de K&M S-series. De original en de cob is echt een totaal ander zadel.

Ondanks dat het terecht zeer populaire zadels zijn kan ik er zelf niet heel fijn op rijden. Smaken verschillen.