Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Levi_love schreef:Pffffrt, ik ben inmiddels bezig met mijn paard te trainen zodat zijn buik eindelijk wat weg gaat.. Ben afgelopen weken elke dag ongeveer een uur met hem aan het wandelen, lekker doorstappen en stukjes draven. Hij begint nu eindelijk een beetje minder rond te worden, maar volgens mij duurt het nog wel even voordat ik hem helemaal mooi strak heb getraind. Ben bang dat ik mijn zadel nog maar wat verder naar achteren moet schuiven, want ik wil hem wel aan laten meten als hij op het punt is dat hij in ieder geval daar een beetje in de buurt gaat blijven qua gewicht. Dan is Esther ook weer even op de hoogte
Opzich trouwens niet erg dat t nu wat langer duurt, want straks heb ik hopelijk ook wat meer budget voor een tweedehands.
Had t ook wel een mooi zadel gevonden trouwens, die round skirt.
Off topic; hebben jullie wel eens meegemaakt dat je paard in de sloot is gevallen/ gesprongen? Ik ben me gisteren tijdens het wandelen helemaal rot geschrokken.. We wandelden op een smal weggetje waar precies één auto op past, met aan beide kanten een sloot/greppel. Door het hoge gras kan je de greppel alleen niet zien. Toen paardlief plotseling schrok, sprong ie zo het 'hoge gras' in: *PLONS* in de sloot. En die was dieper dan ik dacht, ik kon alleen nog maar zn hoofd door t hoge gras zien. Paard natuurlijk helemaal in paniek en t lukte em eerst niet om omhoog te komen. Gelukkig kreeg ik hem gekalmeerd en is ie er alsnog uitgeklommen. Hij was helemaal nat tot aan zn hals, arm paard. Hij stond helemaal van schrik de wiebelen op zn beentjes (en ik ook trouwens;)) gelukkig heeft hij alleen een schram op zn rechter voorbeen, voor de rest helemaal niks.. Maar ben me wel kapot geschrokken, had ook heel anders kunnen aflopen.. #totzoverofftopic
Ontopic: iemand die toevallig dit merkje herkent op het leer? Is dit soms zo'n Phoenix Cambiar?
Cambiar schreef:Moragh, ik weet niet of American Flex zo goed is...ik wou een ortho flex proberen (die toch betere kritieken krijgt dan American Flex), maar toen ik dit las was m'n vertrouwen toch ook geslonken:http://thecorrector.net/id28.html, vind ik wel straf dat Len Brown dat op z'n eigen site zet om een ander merk naar beneden te halen...lijkt me gewoon een slechte partij zadels.
Moragh schreef:Mwah.... Meneer Brown heeft wel een achtergrond met de Orthoflexen natuurlijk...
Hij heeft de 1e versies (mee)ontwikkeld... en hoe dat later allemaal verder is gegaan is op zijn site uiteraard zijn visie...
Hij is nogal stellig in alles dus als er een kleine nuance hier en daar wordt aangebracht valt het allemaal nog wel mee.
Overigens denk ik niet dat ik iets met American Flex ga doen hoor, alleen bood iemand er mij 1 aan en ik heb dus geen interesse. Maar wellicht hier wel dus daarom even de melding....
Moragh schreef:De scheefheid van je paard kan je nog steeds rijtechnisch gaan oplossen hoor, vergt alleen iets meer gevoel en balans van jezelf![]()
(en evt kan je nog wat met shims doen natuurlijk)
Ook boomzadels kunnen zich nl aanpassen aan de scheefheid van je paard... mn wolvulling zal meer of minder inklinken
Dus daarin is het ook altijd opletten geblazen! Boomloos of boom!
Wat van belang is is dat je de juiste interface voor jou en je paard vindt om in balans (alle kanten op) te zitten zodat je je paard niet hindert. Ik denk dat dat voor verschillende mensen en paarden een verschillend zadel zal zijn.