Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:46

Ik heb er ook bij de westernstore prima ding staat alleen geen micklem, prijs is ook niet micklem }> , op maar ziet er helemaal zo uit.
Rijdt prima en je kan er alle kanten mee op.

tinkersjakie

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:49

Nou heb hem eindelijk gekocht. Heb hem bij divoza gekocht want was nu 20% korting.
Maar de vraag is zit ie nu goed.
Afbeelding

En die van mijn zus :D heeft er gelijk ook 1 gekocht.
Afbeelding

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:37

Het lijkt me dat ze allebei prima zitten! Veel plezier ermee :-)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:56

Ziet er goed uit Tinkersjakie!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:21

Helaas verkopen ze bij Divoza niet de multibridle, 20% korting is altijd leuk natuurlijk! Ik zit wel een beetje met de maat, heb een KWPNer van 1.72, moet ik dan de grootste maat nemen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:27

Ik heb 'm bij de Agradi vandaan, hebben ze nu ook korting en geen verzendkosten zag ik...

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:26

paars schreef:
Helaas verkopen ze bij Divoza niet de multibridle, 20% korting is altijd leuk natuurlijk! Ik zit wel een beetje met de maat, heb een KWPNer van 1.72, moet ik dan de grootste maat nemen?

Jawel hij hing bij leek er wel. Op de site staat ie niet maar ze hadden hem ook in donkerbruin, beide soorten.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:28

He, zie ik nou zilverkleurige gespen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:18

Klasien, de competition heeft zilverkleurige gespen. :j

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:29

Ik heb de donkerbruine competition in maat cob, maar ik doe hem weg omdat ik hem eigenlijk niet gebruik.

Dus als iemand interesse heeft kan je een pb sturen :)

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:51

Nou heb ik mijn multi bridle ontvangen, maat pony. Maar hij zit echt net aan. de keelriem zit op het allerlaatste gaatje en de kinriem op het één na laatste gaatje. weinig speling dus. bij de oren en de frontriem ziten wel perfect. moet ik nou toch een grotere hebben of het zo laten? ik ben bang dat bij maat cob het allemaal weer te ruim wordt. help! heeft er iemand een maat cob en kan die mij vertellen hoeveel het allemaal scheelt ten opzichte van de pony? ik baal een beetje nu en ik mag m ruilen, maar als straks de cob helemaal te groot is kan ik niet aan de gang blijven met omruilen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:08

Zo zit de full ook bij mijn paard (die foto hierboven, eerste paard).
En mensen zeggen dat ze nog wel wat ruimer worden, dus ik laat hem zo
Heb je ook een foto?

Wat ik me afvraag aan de mensen die hem al langer gebruiken, die neusriem die heb ik wel aan dus kan vingerdikte eronder. Is dit te strak? En de keel zit ook het zelfde

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:24

Ik heb de competition in maat cob bij mijn (grote) arabier. Het kopstuk en de frontriem zitten goed, maar de keelriem en kinriem vond ik zelfs op het laatste gaatje nog te strak zitten. Omdat ik perse een Tobacco wilde, aangezien mn zadel ook die kleur is, en die niet meer gemaakt worden, kon ik 'm helaas niet ruilen voor een grotere maat. Toen heb ik er een gaatje bij laten prikken in de keel-en kinriem en nu zit ie perfect. Dus misschien is dat voor jullie ook nog een optie. Ook heb ik 'm thuis een aantal keer ingevet met lederolie, waardoor die een stuk soepeler werd en nog beter ging zitten.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:39

Heb neusriem nog een gaatje over maar vraag me af hoe strak dit moet zitten? Rij normaal nooit met sperriem waar je dit mee kan vergelijken vind ik, en had mijn neusriem altijd veel te los :D
Maar als ik hem 1 losser doe kan de neusriem een stukje over het bit heen en dit is ook niet goed, lijkt me.
Keelriem heb je normaal natuurlijk best los.....ik in iedergeval en deze zit ook gewoon aan, krijg daar 1 vinger tussen. Moet deze losser? Want daar lan ik nog een gaatje bij in doen. Heb het idee dat ie zijn kaken niet kan bewegen door die keelriem.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:44

Normaliter heeft mijn Haflinger met enorme kaken een Full hoofdstel en nu met de Multibridle de grootste maat die leverbaar is, staat wel in het hoofdstel FW of zoiets? Als Cob dus normaal zou passen dan zou ik bij de Multibridle echt een maatje groter gaan. Zit je op de uiterste gaatjes dan kan je niet verder, ga je voor een grotere dan kan je altijd nog een paar gaatjes terug dus zijn de verstelmogelijkheden gunstiger.

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:06

Heeft iemand een overzichtje met maten? Dan kan ik zien hoeveel cm het zou schelen. ik twijfel zo, omdat enerzijds het wel mooi zit maar ik verder geen speling heb. Aan de andere kant wordt zijn hoofd niet groter en het leer wel soepeler. hnmm, lastig zeg.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:17

Nou het leer mag wel soepeler worden maar rekt echt geen cm's uit, in dit topic staat een overzichtje met de maten, niet eens zo heel erg ver terug volgens mij, één pagina dus:
http://www.mzm-geestig.nl/micklem/maten.html.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:32

Hoi, ik ben nog op zoek naar info over maten (er lijkt op de tabel niet heel veel verschil te zitten in de maten tussen SH en L), heb gisteren bij mijn paard gemeten vanaf 1 cm onder het jukbeen aan de ene kant, over het hoofd achter de oren naar de andere kant, en kom op 93 cm. Zou iemand met een standard of large horse maat aub zijn micklem daar kunnen opmeten? Ik twijfel of ik Standard of Large moet nemen!
Het leer van de competition is dus echt mooier dan die van de MB? Ik las dat je de competition ook wel als sidepull kan gebruiken, het ringetjes is iets kleiner, maar het schijnt wel te passen. Iemand daar ervaring mee ( want wil graag ook op die manier kunnen rijden). Als kaptoom zal ik het hoofdstel niet gebruiken.
Alvast bedankt!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:03

@paars, ik vind het leer van de Competion niet mooier dan die van de Multi. Het is steviger en in het begin heeft het even een flinke lik olie nodig, maar eigenlijk vind ik de leerkwaliteit van de Multi beter dan de Competion. Zeker als je het hoofdstel ook bitloos zou willen gebruiken zou ik de Multi nemen als ik jou was. Dan kan je evt nog dat ringetje van de neusriem af knippen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:27

Dank voor je reactie, jij hebt ze allebei, toch? Heb je bijpassende teugels kunnen vinden bij de multi? Het bruin is wel een aparte kleur bruin namelijk?
Twijfel nu weer. Ben net bij divoza geweest, die hadden alleen de competition, full als grootste maat, maar die moet dan bijna met de "bakstukken" op het laatste gaatje. Denk dat ik een large horse nodig heb ( of extra full, hoe het ook heet). Vond de competion wel mooi, alleen het onderlegde stuk had een beetje vreemde cognac kleur. Vind de kleur van de bruine multi mooier!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:35

Ik heb ze inderdaad allebei.
Voor mijn vorige paard had ik ze in maat Cob en nu in maat SH.
Het is altijd lastig om een kleur goed op de foto te krijgen, maar mijn Multi is (donker) bruin en mijn Competion zwart.

Ik heb katoenen springteugels zonder stoppers erbij gekocht, de teugels die bij de Competition zaten vond ik niet lekker, bij mijn Multi zaten geen teugels. Maar bij Ooteman kon ik zo de goede kleur vinden.

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:49

ik heb een paard dat word opgeleerd, zou dit hoofdstel een goede keuze zijn voor haar op te leren en door te rijden ( ziet er echt een fijn hoofdstel uit) en misschien als ze later goed is opgeleerd dat ik dan wel bitloos start :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:56

Dit zijn inderdaad prima trainings hoofdstellen manononita. Sinds ik er mee rijd hoef ik geen ander meer.

Manny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:54

oke dan denkt ik dat ik er eentje ga aanschaffen :D ze heeft maat full in halster (is wel een beetje te groot) zou ik dan ook gewoon een full pakken? x

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:32

Heb de Multi vandaag binnengekregen via Horseware +:)+ . Goeie maat, had de large horse gekozen. Past goed qua frontriem en keel/neusriem. Had met de maat full te strak gezeten vrees ik. Ringetje er meteen afgezaagd, want dat lijkt me op de neus toch een beetje een drukplek geven, en da's niet fijn. Was al niet van plan 'm kaptoom te gebruiken, dus da's ook geen gemis. Heb 'm vanavond meteen even in de olie gezet. En natuurlijk moet ik ook nog even op snor naar een bijpassende teugel. Donkerbruin. Mooi hoor! Ben zeer benieuwd hoe m'n peerd erop reageert!