Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kuggur schreef:Waardeloos artikel vanuit wetenschappelijk oogpunt. Zeer polemisch geschreven, met veel emotioneel geladen termen. Vooral de regel over de "laffe dierenartsen" is nogal belachelijk.
runningkawa schreef:En als je dat al gedaan hebt
Ook met touwtje om de nek gesprongen?
Wissels eenvoudig en vliegend op een stalhalster met dik bont... Gewoon een hele Z proef op stalhalster
En je merkt dat je paard op een bit niet minder ontspannen loopt... wat dan?
Dan ben je een beul, want je rijd met een bit
runningkawa schreef:En als je dat al gedaan hebt
Wissels eenvoudig en vliegend op een stalhalster met dik bont... Gewoon een hele Z proef op stalhalster
Ninx schreef:Het lijkt me duidelijk dat iedereen eens een poging zou moeten wagen zonder bit.
Leren net zo netjes te rijden zonder al te veel hulp- en dwangmiddelen lijkt mij een ultiem doel voor iedere ruiter!
RedPassion schreef:runningkawa schreef:En als je dat al gedaan hebt
Nee, dan ben je geen beul, maar ik vraag me af waarom je dan uberhaupt nog met bit zou willen rijden?
Cardy schreef:Na het lezen van het artikel vraag ik me toch wel wat af... als zo'n bit zo'n pijn kan doen, waarom onspant ie dan toch tijdens het rijden?
Ik heb ook een aantal keer bitloos gereden, en me paard liep er precies hetzelfde op.
(ik heb ook die van de ruitersportshop en ben het helemaal met je eens Nadya qua release)