Bandages moeten verboden worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reijer

Re: Bandages moeten verboden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:09

Ik vind ook als we dan toch zonder bescherming van je paard gaan rijden, dat we ook allemaal zonder cap moeten gaan rijden. PUUR NATUUR allemaal !

Anoniem

idd mistral
ben nooit tegen NH geweest..maar krijg die neiging ook steeds meer.
Ik ben er zeker voorstander van dat een paard paard moet zijn.
Dus veel naar buiten enzo...
maar het gedoe over geen bitten, geen bomen en geen bandages....
Dat er troelen zijn die elk paard kapot krijgen, wat ze ook gebruiken, wil het niet zeggen dat het door de dingen gebeurd die ze gebruiken... maar door hunzelf...die het verkeerd gebruiken of niet in de gaten hebben als een paard het signaal geeft, het is niet fijn en dan maar door hobbelen..
Dáár krijg je kapotte paarden van..dat klopt.

Anoniem

nee... wij moeten het paard op onze rug gaan dragen Ja
Tong uitsteken Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:10

runningkawa schreef:
idd mistral
Dat er troelen zijn die elk paard kapot krijgen, wat ze ook gebruiken, wil het niet zeggen dat het door de dingen gebeurd die ze gebruiken... maar door hunzelf...die het verkeerd gebruiken of niet in de gaten hebben als een paard het signaal geeft, het is niet fijn en dan maar door hobbelen..

Afgod

Nou dat zou wel paardnatuurlijker zijn hup paard op je rug en rennen als er een roofdier aan komt Clown

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:11

ja dat gaan wedoen,
mogen wij wel bandages om??
beetje steun zoeken met 600 kilo op je rug Haha!

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:12

Best wel grappig eigelijk dat het paard in mijn onderschrift wel bandages om heeft ROFL

Anoniem

nee, dat mag niet
Is niet natuurlijk
tsskk dat had je zelf ook wel kunnen bedenken zeg!

Tong uitsteken Clown

MISTRAL94

doe dan maar eerst bandages en daaroverheen peesbeschermers je moet wel beschermen tegen aantikken he Clown

Dus jij verkoopt een paard met een peesblessure dat krijg je nou van bandages alleen maar voor het mooie Clown

Oke oke nu maar weer ontopic Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:13

haha
en die is dan goed gekeurd..dat kan niet Lachen

of jawel.. is een nakomeling van anky;s paard, die zijn gefokt met bandages om Ja

(wauw wat een lekker ding zeg Ja )

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:14

runningkawa schreef:
nee, dat mag niet
Is niet natuurlijk
tsskk dat had je zelf ook wel kunnen bedenken zeg!

Tong uitsteken Clown

sorry maar 600 kilo is toch best wel zwaar Duivel

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:15

runningkawa schreef:
haha
en die is dan goed gekeurd..dat kan niet Lachen

of jawel.. is een nakomeling van anky;s paard, die zijn gefokt met bandages om Ja

(wauw wat een lekker ding zeg Ja )

Bedankt Haha!

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:16

Ik vind trouwens dat bandages niet slecht zijn voor je paard. Anders zou het wel heel raar zijn dat de wereldkampioenen met bandages rijden. Bloos En mooi vind ik ze ook.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:20

om het te gaan verbieden vind ik onzin en is een grote stap,
ik zelf rij niet met bandages of peesbeschermers. wel vind ik als je bandages gebruikt moet weten hoe je het op de goede manier gebruikt. ik ken genoeg mensen (vooral meisjes van een jaar of 12/13) die het om de mooiheid doen maar niet eens weten hoe je het goed omdoet en wat het nut is. eigenlijk vind ik bandages wel onnodig. maar dat is mijn mening en respect voor ieder zijn mening. voor shows of keuringen vind ik het wel weer mooi. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:20

runningkawa schreef:
Mensen als anky en gal gebruiken het omdat ze graag hun dure paarden, waar toch hun inkomen van afhankelijk is, met kapotte pezen willen hebben door de hitte.

Zelfde reden als dat dat senior en junior raymakers en van de vleuten peesberschermers om hebben bij hun paarden... die willen kapotte pezen door de hitte... dat levert ze brood op de plank op Ja
Daar winnen ze de prijzen mee met de verzwakte pootjes van hun paarden Lachen

Idd Reijer, dat schreef ik eerder ook al

Die mensen zullen het vast gebruiken omdat ze zo graag van hun paard af zijn.

Verder heb ik vroegah alleen maar op stallen gereden waar alles van de dag dat ze zadelmak gemaakt werden peesbeschermes om hadden.
En de eerste met zelfs maar een plekje daarvan moet ik nog gaan rijden.

Wel werd er gehamerd op zuivere benen en zuivere beschermes en het goed omdoen.

Dus het is imo niks anders dan een hype dat het slecht is... net als de hype om bitloos.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:22

runningkawa schreef:
idd mistral

ben het helemaal met je eens Ja

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:26

runningkawa schreef:
Ik ken meer mensen met bandages en peesbeschermers als zonder.
Maar ik ken maar heel weinig paarden met peesblessures.
Die dat wel hadden was een duidelijk reden te vinden, wat dan weer geen bandage als reden was.

Idd aantikken kan gewoon altijd eens gebeuren... struikelen doen we zelf toch ook wel eens?

En van niet natuurlijk en daarom doe ik het niet om.... waarom dan wel een zadel en hoofdstel....en laten we het maar niet over een ruiter hebben.. dat is natuurlijk Haha!

raar toch Clown maar ik zie in mijn omgeving heel wat mensen die paardnatuurlijk rijden en die hebben ook geen last van peesblessures. Geef mij dan eens een reden waarom ik ze WEL zou aandoen.
Als jullie toch zo op die veiligheid zijn dan doen jullie zelf ook
- rugbeschermers aan
- knielappen zoals de skaters
- polsbeschermers
- en nog zoveel meer
tjen denk toch niet dat jullie dat niet aandoen?? of heb ik het nu zo mis Vork . Doen jullie dit niet aan omdat niemand dat doet? De kans heel weinig is dat het zou gebeuren? je geen bescherming hoeft (maar waarom dan wel aan het paard)? En als jullie dan zo hieper zijn om de bescherming dan snap ik nog steeds niet waarom jullie aan wedstrijden meedoen, want daar mag het niet? en dat is toch zo onveilig dan???

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:38

Geen één paard is hetzelfde, ook zijn bandages en beenbeschermers niet gelijk.
Het is gewoon een media hype om weer nieuwe dingen te kunnen verkopen.

Als je paard er geen hinder van ondervindt dan gebruik je toch gewoon wat jij het prettigst vindt?
Of het nu slecht is of niet.... doe gewoon lekker je ding ermee.

De wereld draait rond door onzinnige onderzoeken en bedenksel van mensen, maar het enige wat telt is je eigen ervaring en dat is voor elk mens weer heel verschillend.

Als iemand het prettig vind om bitloos, boomloos en beschermerloos te willen rijden of andersom, wie ben jij om te mogen oordelen dan?
Laat iemand in zijn waarde!

Ondervinding is de beste leermeester en krijg je een blessure, doordat je niet met verstand met je paard om bent gegaan, ben je ineens een stuk wijzer geworden en doe je het de volgende x echt wel anders hoor!

Dit blijft een discussie zonder eind op deze manier!
Als je kunt nadenken dan weet je zelf wat het beste is voor jou en je paard!
Er is geen goed of fout, alleen de ervaring ermee waar je je visie op baseert, maar dat betekent niet meteen dat diegene het juist heeft.

Het blijft natuurlijk een hiërarchie wie gaat bepalen of bandages verboden gaan worden, wat dus eigenlijk betekent dat we er geen vrije keus meer in kunnen hebben.
Dat vind ik nog veel erger, want waar die mensen hun theorie op baseren is ook eigen ervaring, maar dat betekent niet meteen dat het klopt.
Elk wezen is uniek op zijn manier en kan gewoon niet vergeleken worden met een ander!
Respect!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:40

Miska schreef:
Geen één paard is hetzelfde, ook zijn bandages en beenbeschermers niet gelijk.
Het is gewoon een media hype om weer nieuwe dingen te kunnen verkopen.

Als je paard er geen hinder van ondervindt dan gebruik je toch gewoon wat jij het prettigst vindt?
Of het nu slecht is of niet.... doe gewoon lekker je ding ermee.

De wereld draait rond door onzinnige onderzoeken en bedenksel van mensen, maar het enige wat telt is je eigen ervaring en dat is voor elk mens weer heel verschillend.

Als iemand het prettig vind om bitloos, boomloos en beschermerloos te willen rijden of andersom, wie ben jij om te mogen oordelen dan?
Laat iemand in zijn waarde!

Ondervinding is de beste leermeester en krijg je een blessure, doordat je niet met verstand met je paard om bent gegaan, ben je ineens een stuk wijzer geworden en doe je het de volgende x echt wel anders hoor!

Dit blijft een discussie zonder eind op deze manier!
Als je kunt nadenken dan weet je zelf wat het beste is voor jou en je paard!
Er is geen goed of fout, alleen de ervaring ermee waar je je visie op baseert, maar dat betekent niet meteen dat diegene het juist heeft.

Het blijft natuurlijk een hiërarchie wie gaat bepalen of bandages verboden gaan worden, wat dus eigenlijk betekent dat we er geen vrije keus meer in kunnen hebben.
Dat vind ik nog veel erger, want waar die mensen hun theorie op baseren is ook eigen ervaring, maar dat betekent niet meteen dat het klopt.
Elk wezen is uniek op zijn manier en kan gewoon niet vergeleken worden met een ander!
Respect!

Wat doen de naturals dan? Die veroordelen mensen die wel met een bit en bandages rijden Vork

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:41

Ik ben ook een echte Natural! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:41

Mijn veiligheid vind ik minder belangrijk die van mijn paard.
Mijn paard heeft geen keuze ik wel.

Die ken ik ook... maar ken zeker veel recreanten (nee lees niet alle) die een paard hebben die niet zuiver loopt.
Welllicht geen peesblessure, maar toch niet zuiver
Alleen hebben ze dat door het gebrek een goede les niet door.

Met springen mag het wel
Met losrijden mag het ook.
En waar is een paard het friste? Niet meer in de ring.
Maar ja, ik vind het jammer dat het in de ring niet mag, anders zou ik daar zeker bescherming om doen, klopt

Overigens dat mensen bandageloos, ijzerloos, bitloos, boomloos willen rijden, prima
Wat mij tegen staat is het gezever tegen een ander dat het anders moet en ze zo slecht zijn voor hun paard. Dierenmishandeling is het.

Terwijl je van de groep die met die dingen rijden niet het sekte gedrag in elk topic hebben en mensen bestempelen als mishandelaar die het paard verneukt... niet steeds maar willen bekeren
En Dáár word je gewoon eens simpel van
idd laat iedereen in de waarde..maar ook de mensen die wel met dingen rijden.

En dingen uit ervaring vertellen is voor mij waardevoller dan mensen die 2 paarden kennen en daar alles op beasseren...

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-03-08 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:43

Geef dan tenminste het goede voorbeeld, en ga niet precies hetzelfde doen Knipoog

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:43

Hier ben ik het volledig mee eens runningkawa. Lachen

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:44

Het is toch ieder voor zich als ze bandages willen gebruiken of niet. Kom nu over als dat niemand ze mag gebruiken omdat een paar mensen zeggen dat het slecht is. Als iedereen daar naar zou luisteren dan zou naderhand niks meer kunnen. Kunnen we net zo goed stoppen met alles.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:47

Charlotvanre, ik denk eigenlijk niet dat je het begrijpt of wilt begrijpen... Een paard beweegt en de benen zijn dan in beweging. Er zijn 4 benen en die kunnen elkaar raken. Een ruiterrug kan enkel door een val geraakt worden, niet door wrijving met een andere rug of met een been of ... . Je loopt niet op je knieën, je houdt je knieën wel stil normaal gezien. Je loopt ook niet met je polsen en die polsen komen niet in aanraking met een bewegend ander lichaamsdeel waardoor ze een enorme blessure kunnen oplopen.
Men moet geen appels en peren met elkaar vergelijken, dan krijg je gewoon nonsensvergelijkingen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:48

libra schreef:
Het is toch ieder voor zich als ze bandages willen gebruiken of niet. Kom nu over als dat niemand ze mag gebruiken omdat een paar mensen zeggen dat het slecht is. Als iedereen daar naar zou luisteren dan zou naderhand niks meer kunnen. Kunnen we net zo goed stoppen met alles.

dat is ook zo,
ik vind dat het ieder voorzich is.