Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:idd mistral
ben nooit tegen NH geweest..maar krijg die neiging ook steeds meer.
Ik ben er zeker voorstander van dat een paard paard moet zijn.
Dus veel naar buiten enzo...
maar het gedoe over geen bitten, geen bomen en geen bandages....
Dat er troelen zijn die elk paard kapot krijgen, wat ze ook gebruiken, wil het niet zeggen dat het door de dingen gebeurd die ze gebruiken... maar door hunzelf...die het verkeerd gebruiken of niet in de gaten hebben als een paard het signaal geeft, het is niet fijn en dan maar door hobbelen..
Dáár krijg je kapotte paarden van..dat klopt.
runningkawa schreef:nee, dat mag niet
Is niet natuurlijk
tsskk dat had je zelf ook wel kunnen bedenken zeg!![]()
runningkawa schreef:haha
en die is dan goed gekeurd..dat kan niet
of jawel.. is een nakomeling van anky;s paard, die zijn gefokt met bandages om
(wauw wat een lekker ding zeg)
runningkawa schreef:Mensen als anky en gal gebruiken het omdat ze graag hun dure paarden, waar toch hun inkomen van afhankelijk is, met kapotte pezen willen hebben door de hitte.
Zelfde reden als dat dat senior en junior raymakers en van de vleuten peesberschermers om hebben bij hun paarden... die willen kapotte pezen door de hitte... dat levert ze brood op de plank op
Daar winnen ze de prijzen mee met de verzwakte pootjes van hun paarden
runningkawa schreef:idd mistral
ben nooit tegen NH geweest..maar krijg die neiging ook steeds meer.
Ik ben er zeker voorstander van dat een paard paard moet zijn.
Dus veel naar buiten enzo...
maar het gedoe over geen bitten, geen bomen en geen bandages....
Dat er troelen zijn die elk paard kapot krijgen, wat ze ook gebruiken, wil het niet zeggen dat het door de dingen gebeurd die ze gebruiken... maar door hunzelf...die het verkeerd gebruiken of niet in de gaten hebben als een paard het signaal geeft, het is niet fijn en dan maar door hobbelen..
Dáár krijg je kapotte paarden van..dat klopt.
runningkawa schreef:Ik ken meer mensen met bandages en peesbeschermers als zonder.
Maar ik ken maar heel weinig paarden met peesblessures.
Die dat wel hadden was een duidelijk reden te vinden, wat dan weer geen bandage als reden was.
Idd aantikken kan gewoon altijd eens gebeuren... struikelen doen we zelf toch ook wel eens?
En van niet natuurlijk en daarom doe ik het niet om.... waarom dan wel een zadel en hoofdstel....en laten we het maar niet over een ruiter hebben.. dat is natuurlijk
Miska schreef:Geen één paard is hetzelfde, ook zijn bandages en beenbeschermers niet gelijk.
Het is gewoon een media hype om weer nieuwe dingen te kunnen verkopen.
Als je paard er geen hinder van ondervindt dan gebruik je toch gewoon wat jij het prettigst vindt?
Of het nu slecht is of niet.... doe gewoon lekker je ding ermee.
De wereld draait rond door onzinnige onderzoeken en bedenksel van mensen, maar het enige wat telt is je eigen ervaring en dat is voor elk mens weer heel verschillend.
Als iemand het prettig vind om bitloos, boomloos en beschermerloos te willen rijden of andersom, wie ben jij om te mogen oordelen dan?
Laat iemand in zijn waarde!
Ondervinding is de beste leermeester en krijg je een blessure, doordat je niet met verstand met je paard om bent gegaan, ben je ineens een stuk wijzer geworden en doe je het de volgende x echt wel anders hoor!
Dit blijft een discussie zonder eind op deze manier!
Als je kunt nadenken dan weet je zelf wat het beste is voor jou en je paard!
Er is geen goed of fout, alleen de ervaring ermee waar je je visie op baseert, maar dat betekent niet meteen dat diegene het juist heeft.
Het blijft natuurlijk een hiërarchie wie gaat bepalen of bandages verboden gaan worden, wat dus eigenlijk betekent dat we er geen vrije keus meer in kunnen hebben.
Dat vind ik nog veel erger, want waar die mensen hun theorie op baseren is ook eigen ervaring, maar dat betekent niet meteen dat het klopt.
Elk wezen is uniek op zijn manier en kan gewoon niet vergeleken worden met een ander!
Respect!
libra schreef:Het is toch ieder voor zich als ze bandages willen gebruiken of niet. Kom nu over als dat niemand ze mag gebruiken omdat een paar mensen zeggen dat het slecht is. Als iedereen daar naar zou luisteren dan zou naderhand niks meer kunnen. Kunnen we net zo goed stoppen met alles.