Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:37

Bitch schreef:
odje schreef:
Lachen was leuk om te doen Knipoog
Al hoewel ik alleen het zadel naar stal toe mocht slepen en daarna stil moest blijven zitten op de stoel.

en terecht Haha! Haha! ( had je ook maar een mes mee moeten nemen Haha! )

no prob, zullen vast nog een aantal zadels voorbij komen Knipoog

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:44

Jeetje .. dat ziet er niet al te best uit!
Hoe oud was het zadel eigenlijk wat jullie uit elkaar hebben gehaald? Ik denk dat zadelmarkt ook niet al te blij hiermee zal zijn! Een vriendin van mij is zéér tevreden over haar zadelmarkt zadel ..

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:44

even een stipje Haha!

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:37

maar hoe ziet een duur zadel er dan van de binnenkant uit? Dan wel 1 die net zo oud is als deze en net zo vaak is gebruikt? Ik heb namelijk geen idee hoe het er daar bij uit zite dus misschien is dat wel hetzelfde? of hebben jullie die ook al eens gesloopt Clown ?

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:47

ik heb bij de zadelmaker passier zadels van 30 jaar oud uitelkaar zien liggen en dat zag er zelfs beter uit Haha!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 16:36

Is de Kieffer al zover?? Of heb ik wat gemist?? Tong uitsteken

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:21

ik ben ook benieuwd naar de kieffer! Als Zadelmarkt wil bewijzen dat ze goede zadels hebben, laat ze er dan maar een paar uit elkaar halen en op bokt zetten, als bewijs. Ik heb ook goede verhalen gehoord over zm zadels, vraag me dan toch af hoe je erachter komt welke je wel en niet moet aanschaffen!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:24

eventjes een abbo. Wil dit wel volgen. Ben benieuwd hoe het afloopt. Zelf heb ik namenlijk een zadelmarkt-zadel en een kieffer-zadel. Moet wel toegeven dat de kiefer vele malen lekkerder zit!!

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:14

Ik heb een merkloze passier van zadelmarkt. Het onderste zweetblad zit er andersom opgestikt en daarom is hij merkloos. Het is een grand Gilbert extra met een diepe zit en hij zit heerlijk. mijn paarden dragen dit zadel allebei al meerdere jaren en hebben absoluut geen rugklachten. Dus niet alles van zadelmarkt is even goed, maar als je even goed zoekt heb je een goed kwaliteitszadel voor weinig.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:26

ChelseaAyLee: hoe weet je dat het een Grand Gilbert Extra is? Staat dat erop?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:42

even een abbo! Ben benieuwd naar de kieffer Ja

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:04

jullie verwachtten nogal wat.....veelbijzonders zie je echt niet hoor!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:07

ben eigenlijk ook wel benieuwd Tong uitsteken

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:41

waarschijnlijk niet nee maar tis wel om t te vergelijken

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 11:21

ChelseaAyLee schreef:
Ik heb een merkloze passier van zadelmarkt. Het onderste zweetblad zit er andersom opgestikt en daarom is hij merkloos. Het is een grand Gilbert extra met een diepe zit en hij zit heerlijk. mijn paarden dragen dit zadel allebei al meerdere jaren en hebben absoluut geen rugklachten. Dus niet alles van zadelmarkt is even goed, maar als je even goed zoekt heb je een goed kwaliteitszadel voor weinig.

Dit maakt nieuwsgierig, vertel eens iets meer en daarnaast; heb je er ook foto's van?? vind het een beetje vreemd verhaal met die zweetbladen.......... dus vertel eens iets meer. Verward Zoals hierboven ook al werd gezegd? hoe weet je zo zeker dat het een gg extra is?

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:36

Toch vreemd........ komt er een verhaal van een merkloze passier van chelseaAyLee (iemand die maar 2 post heeft en zich de 16e jl heeft aangemeld) en er wordt niet meer gereageerd op de vragen. Maarrrrr.......... goed ik hoop toch dat zij of hij toch nog reageert met enige uitleg.

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:14

Hallo allemaal, ik weet dat het een Passier is omdat het model, de leerkwaliteit en de zit precies hetzelfde zijn als een passier van Divoza. Het zadel is alleen nooit als Passier bestempeld omdat het dus een kneusje is. Er is echt niets mis mee, behalve dat zweetblad. Hij wordt al drie jaar lang dagelijks intensief gebruikt op twee paarden dus heb ik hem pas laten opvullen bij de zadelmaker (Divoza). Die vroeg ook waar het merkje was gebleven want hij zag ook dat het een Passier was. Na drie jaar intensief gebruik heb ik nauwelijks slijtage ook niet bij de beugelriemen. Alleen het opvullen dus en dat was ook niet eens hard nodig, maar na drie jaar bovengenoemd gebruik vond ik zelf dat ik het moest laten doen. De zit is nog steeds hetzelfde,super, je zit nog steeds even zacht, diep en stevig als toen hij nieuw was. Misschien heb ik mazzel gehad zo'n zadel daar aan te treffen, maar iedereen die goed kijkt kan mazzel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 08:41

Ik geloof heus wel dat ZM ook wel eens dit soort mazzeltjes verkoopt, ze zitten in de zadels, dus dit zal idd wel eens voorkomen, toch?

Of ben ik nu heel naief?

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:41

Het lijkt mij niet bevorderlijk om een misser op de markt te brengen. Is niet echt goed voor je naam, vandaar.
Bovendien zullen ze eerder een nieuw zweetblad plaatsen dan het zadel dumpen met alle gevolgen vandien.
Het lijkt mij eerder een imitatie van gode kwaliteit.

Maar dat is mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:07

harnessmaker schreef:
Het lijkt mij niet bevorderlijk om een misser op de markt te brengen. Is niet echt goed voor je naam, vandaar.
Bovendien zullen ze eerder een nieuw zweetblad plaatsen dan het zadel dumpen met alle gevolgen vandien.
Het lijkt mij eerder een imitatie van gode kwaliteit.

Maar dat is mijn mening

Voor zadelmarkt is dat wel core-bussiness Haha! Haha!
Je ziet idd veel nep-passiers, ik kan ff niet op het merk komen, ik meen iets van Eurohorse? das een replica ( qua model dan, he Tong uitsteken ) van de GG.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 01:28

Nedhorse heten die nep-passier volgens mij. Ik heb ze weleens in mijn handen gehad, ze zijn er goed uit voor de prijs, kwaliteit leek niet slecht.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:18

Miss_Montana schreef:
welsje14 schreef:
maar als je nou echt intensief rijd kun je denk ik beter wel een zadel van wat duurdere en betere kwaliteit nemen. ik heb voor mijn pony een br en voor mijn andere een wintec

En daar ben ik het niet helemaal met je eens. Zelfs voor 1x in de week een uurtje buitenrijden is een goed kwalitatief en goed passend zadel hard nodig. Rugklachten bij paarden kan je beter voorkomen dan genezen Ja

Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb hier nog een bruin klein VZH zadeltje liggen van ongeveer 20 jaar oud, ik ben nu wel héél erg nieuwschierig aan het worden! Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:26

Citaat:
Zelfs voor 1x in de week een uurtje buitenrijden is een goed kwalitatief en goed passend zadel hard nodig.
En vergeet daar dan niet bij te vermelden dat op de oneffen buitenpaden een niet goed passend zadel met soms ook nog een ruiter die een gladde binnenbak gewend is juist een grotere aanslag op zijn rug is.
Wil dat ene uurtje buitenrijden voor het paard ook nog een leuk uurtje zijn, dan is een goed passend zadel ook daar heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:31

Ff tussendoor:

Het 'met beleid slopen' ( Haha! ) van het merkzadel gaat, zoals het ernu uitziet, op zaterdag 7 oktober plaatsvinden!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 15:14

Mooi zo!! Succes ermee... Ben benieuwd...