Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:31

Afbeelding

Bovenste de qhp bold. Rechtsonder ghost westip, die ik eerst altijd gebruikte. Links onder rossner comfort, de drukverdeling vond ik niks bij mijn paard.

De bold tot nu toe tevreden. Vandaag zelfs voor eerst niet met zijn snufferd bij mijn handen tijdens het aansingelen. Materiaal is zacht en glad (zeker vergeleken met de ghost). Nu alleen nog verder afvallen. Maar daar zijn we mee bezig. :D

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:12

Fillis schreef:
Ik heb ook de QHP Bold binnen gekrekgen. Helaas was hij niet beschikbaar in 70cm dus heb ik nu 75 (vorige singel was 60). Hopelijk niet te lang, kan 'm vanavond of anders morgen proberen. Ben benieuwd!

70cm had mooier gepast, maar dit gaat nog wel. Jammer dat hij niet in die maat verkrijgbaar is. We lijken wel van het schuifprobleem bij het opstappen verlost te zijn *\o/*

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:17

Fillis schreef:
Fillis schreef:
Ik heb ook de QHP Bold binnen gekrekgen. Helaas was hij niet beschikbaar in 70cm dus heb ik nu 75 (vorige singel was 60). Hopelijk niet te lang, kan 'm vanavond of anders morgen proberen. Ben benieuwd!

70cm had mooier gepast, maar dit gaat nog wel. Jammer dat hij niet in die maat verkrijgbaar is. We lijken wel van het schuifprobleem bij het opstappen verlost te zijn *\o/*

Hier hetzelfde! Ik heb de QHP Banana en die is ook 75cm, 70 was perfect geweest.
Voor nu kan de 75cm wel want het zadel wordt aangepast en hij is nog op afvalkamp dus straks gaat het misschien niet passen. Lag wel goed met deze singel!

xMarizka

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:27

Edit: vergeten foto toe te voegen :))
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:29

xMarizka schreef:
[ [url=m/5KPTNa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou voor de grap (en vooral leerzaam) eens deze foto zetten naast de foto van de singel die je had voordat je in dit topic kwam. Echt een hele vooruitgang!

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:12

Daphara schreef:
xMarizka schreef:
[ [url=m/5KPTNa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou voor de grap (en vooral leerzaam) eens deze foto zetten naast de foto van de singel die je had voordat je in dit topic kwam. Echt een hele vooruitgang!

Geregeld! *\o/*

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:25

Op je laatste foto ligt je zadel ook veel beter op de juiste plaats, top!

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:53

En wat vinden we hier van?
Is de hkm singel, is een week onderweg geweest (had deze eerder besteld dan ik de qhp banana)
Qua lengte lijkt het mij veel beter, gepast zonder dekje na het rijden
Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:28

Ik heb de singels van mijn zusje ook even gepast, de hkm singel en de qhp banana. (De banana is veel te lang haha, die zou ik een maat korter moeten hebben). Zijn beide zwarte singels maar als dit beter ligt haal ik gewoon een zwarte.

Hkm banaansingel 70cm
Afbeelding

Qhp banana 75 cm (veel te lang voor hem dus moet 65)
Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:28

Helaas zag ik een plekje van de singel. Nog niet open gelukkig, maar wel al kaal. Ik wil nu toch kijken naar een crescent model singel, maar kan alleen die van mattes vinden.
Iemand nog andere suggesties? Maat 75cm

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:37

Wauw dankzij dit topic de prolite narrow ontdekt, nog nooit zo'n fijne singel gehad! Tip: ze staan regelmatig tweedehands op marktplaats :-)

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 09:41

SweetVanille schreef:
Singel lijkt mij te kort.

Sinds kort van een zadelpasser geleerd dat je singel onaangesingeld boven het bloedvat wat daar loopt uit moet komen.
Is je singel te kort, trek je bij het aansingelen het bloedvat mee en dat voelt niet fijn en kan knellen.

Is dat dezelfde zadelpasser als wat wij hebben? Een kleine man op klompen? Machtige man! Helpt ons ook al jaren zo goed! En idd singel te kort.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:57

Mocht er iemand een banaansingel maat 55 of 60cm hebben, graag een pb :)

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:33

Jolynne schreef:
Mocht er iemand een banaansingel maat 55 of 60cm hebben, graag een pb :)

Heb ik! Ik doe een PB

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:43

Sorry, erg late reactie. Met de warmte geen zadel opgehad.

Paard is erg dik, weet ik. Staat sinds half april nagenoeg stil en wel op de wei. Ga nu weer aan het werk met hem, na overleg met dierenarts en zadelmaker ivm een bultje op zijn rug. Daarom ligt er nu ook tijdelijk een bontje onder het zadel. En ga ik hem op dieet zetten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:42

Ik vraag me af of deze singel wanneer het paard op gewicht is niet alsnog veel te kort gaat zijn

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:45

Mijn ervaring is dat ze bij de singel nu ook weer niet gigantisch afvallen, dat is meestal toch verder naar achter bij de buik.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:23

Pally schreef:
Helaas zag ik een plekje van de singel. Nog niet open gelukkig, maar wel al kaal. Ik wil nu toch kijken naar een crescent model singel, maar kan alleen die van mattes vinden.

Iemand? :o

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:59

Pally schreef:
Pally schreef:

Je kan de qhp bold proberen of qhp banana. Ik ken iemand die een zwarte qhp banana te koop heeft. Ik zoek hetzelfde model maar dan in het bruin haha
Of deze van kramer misschien?:
https://m.kramer.nl/Paard/Zadels-toebeh ... .60..DB%3e

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:03

Pally schreef:
Pally schreef:

Ik heb de QHP Banana in maat 75 te koop!
Super nette singel die ik als nieuw heb gekocht van iemand anders. Hele fijne zachte singel en mooi cresent/banaan gevormd! Als je interesse hebt mag je een pb sturen! Hier alvast een foto!

Afbeelding

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:56

Sterrenpony schreef:
Ik vraag me af of deze singel wanneer het paard op gewicht is niet alsnog veel te kort gaat zijn

Dit klopt ook zeker, daarom heb ik vorige week ook al deze vraag gesteld, ik moest alleen de foto's nog toevoegen.

goesju schreef:
Wat een interessant topic!

Vandaag heb ik de zadelmaker voor mijn paard gehad. Mede door dit topic heb ik besloten dat de singel die ik nu heb, te kort voor mijn paard is. Daar was de zadelmaker het mee eens.

Momenteel heb ik deze singel, een Hulsebos, recht model dressuursingel van 55 cm. https://hulseboszadels.nl/product/recht ... ur-singel/

In het verleden heb ik een anatomische singel gehad, ook van Hulsebos maar door mijn paard zijn dikke buik was deze singel niet geschikt voor hem.

Nu wil ik graag mijn huidige singel houden alleen dan in 70 cm. Die komt net onder/ op het dekje, maar komt wel goed voorbij de vetrollen op mijn paard zijn schouders. 65 cm zit op het randje, waardoor ik bang ben dat die niet gaat passen. Het is heel moeilijk om hem af te laten vallen en op gewicht te houden, dus ik ga liever voor een iets langere singel.

Nu vind ik €170,- vrij veel geld voor een singel. Dus ik vraag me af of jullie misschien alternatieven weten voor een iets goedkopere singel in hetzelfde model?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:08

@Goesju: ik zou gewoon op MP eens kijken welke singels er allemaal te vinden zijn die deze lengte hebben. Meeste is recht, 70cm is niet een zeer gekke maat ook.

Ik denk dat ik een 80/85 banaan moet hebben voor mijn paard, comfort rossner (is geen banaan maar assymetrisch) is het sowieso niet. verder nog 2 singels tegen gekomen, mattes en barefoot hebben beide een banaan singel met die lengte, maar is écht lastig vinden.
Mocht iemand een "simpele" banaan weten, dan hoor ik het graag, minimaal 80 cm

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:25

siskeh schreef:
@Goesju: ik zou gewoon op MP eens kijken welke singels er allemaal te vinden zijn die deze lengte hebben. Meeste is recht, 70cm is niet een zeer gekke maat ook.

Ik denk dat ik een 80/85 banaan moet hebben voor mijn paard, comfort rossner (is geen banaan maar assymetrisch) is het sowieso niet. verder nog 2 singels tegen gekomen, mattes en barefoot hebben beide een banaan singel met die lengte, maar is écht lastig vinden.
Mocht iemand een "simpele" banaan weten, dan hoor ik het graag, minimaal 80 cm

Zoek je zwart? Agradi heeft een leren van hkm voor 30,- ofzo. Die heeft mijn zusje net gekocht!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:46

Voorkeur voor Bruin, maar sta open voor zwart

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:14

siskeh schreef:
Voorkeur voor Bruin, maar sta open voor zwart

Als je wat vind let me know haha. Ik zoek een 65cm crescent in bruin zonder bont :')