Tancreda4 schreef:Ik ga hier weer meelezen. Jaren enorm blij met de cashel crusader maar hij is op. Dus ik heb nieuwe besteld. Zo zonde soms dat ze producten vernieuwen of iets. De maatvoering is anders en de stof minder fijn vind ik. Waar ik een prima maat en lengte had is quarter te kort en paard te groot. Neusflap is dan te lang en ging snel kapot (binnen maand) terwijl ik met mijn andere echt al 4 jaar heb gedaan!!! Ik snap er niets van en vind het echt zuur.
Ik heb een shires, die past maar eigenlijk er te lange neusflao heeft. Ze moet wel een flap tegen verbranding. Maar moeten niet vledig de neusvleugeks bedekken omdat ze het dan snel benauwd krijgt.
Tips hoor ik graag.
Dit herken ik zeker! Voorheen was Cob perfect voor mijn Haflinger en haar dochter (kruising met Welsh Cob). Nu is de neus van de Cob echt te kort en die van Paard te lang en gaat inderdaad kapot.
De Cob-maat past qua lengte van de neus prima op mijn D-jaarling van 1.37m, alleen is die te ruim bij zijn kaak en kan het klittenband dus maar een klein stukje vast. Blijft gelukkig wel goed zitten, maar omdat het materiaal zo stug is, zit zijn neus onder de blaren.
Nu ik voor Idris (de cremello dus) toch geen Cashel meer kan gebruiken en op zoek moet naar een ander, gaat Fiore die andere (ik denk nu aan LeMieux of die lycra's, want die vind ik erg mooi!) ook krijgen als ze toe is aan een nieuwe.
Marleen, dan denk ik dat ik voor Idris echt nu de M moet hebben en volgend jaar misschien wel de L.
Slmt, die ben ik inderdaad ook allebei tegengekomen. Ik wilde voor die tweede gaan, maar durfde het niet aan vanwege het schuifgevaar. Maar denk dat ik het nu toch ga doen als degene die ik net heb besteld niet past, of ze toe zijn aan nieuwe.
Welke maat denk jij dat ik nodig heb voor een D-pony? Fiore is nu 1.46m en Idris dus 1.37m, maar ik verwacht dat hij volgend jaar wel dezelfde maat nodig heeft als zijn moeder.
Volgens de maattabel zouden ze allebei een S moeten hebben. Is dat ook jouw mening?
Ik zag dat je vorig jaar een lycra had gekocht met een groot stuk gaas bij de ogen. Maar nu heb je uiteindelijk toch voor de aparte oogstukken gekozen?
Voor nu heb ik de Shires besteld. Niet te duur en wel UV werend, alleen jammer dat er geen uitsparing zit voor zijn voorpluk