Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:36

Ah ja die ziet er beter uit dan die kikker ogen idd!

Hier de shires gepast. Hij zit goed. Ben benieuwd of het okk beter is met dr ademhaling! Nu hopen dat ze aan de oren kan wennen :=

Afbeelding

Afbeelding

Deze had ze hiervoor. Wel verbetering denk ik. Ze zal alleen dr onderlip wellicht wat sneller verbranden met die van hierboven

Afbeelding

Slmt9

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:53

Ziet er vele malen comfortabeler voor de neus uit! De oren kan je er altijd nog afknippen ;)
De neus zit er vast op?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 23:26

Slmt9 schreef:
Ziet er vele malen comfortabeler voor de neus uit! De oren kan je er altijd nog afknippen ;)
De neus zit er vast op?

Ja is een geheel. Vandaag hele dag opgehad en aanzienlijk minder vieze neusflap. Heel blij mee!!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 07:53

Mooi!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:16

Ziet er goed uit Tancreda4, benieuwd hoe hij houdt.

Zelf had ik een frontje met franjes aan het halster, lekker simpel en effectief, maar meneer en zijn spelende vrienden weten het halster binnen de kortste keren uit te trekken. Dagelijks zoeken naar halster op het land. Tenzij ik het halster vastsnoer, maar dat wil ik niet. Hele topic doorgenomen en de Cashel Crusader besteld (ik lees goede dingen over de pasvorm voor Arabieren). Ben heel benieuwd.

Dan hoeft hij helemaal geen halster meer aan op het land, dat vind ik sowieso fijner.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:03

Even het topic omhoog schoppen met een vraag :)

Ik gebruik al jaren de Cashel Crusaders voor mijn paarden. Dit jaar heeft mijn cremello jaarling voor het eerst een masker op. Alleen krijgt hij blaren van dit masker. Ik ben dus op zoek naar een ander masker met een fijne stof zodat zijn neusje heel blijft.

Ik heb het topic doorgelezen en kwam op de Shires (alleen heeft die geen uitsparing voor zijn voorpluk en dat vind ik niet zo fijn) en de LeMieux Armour Shield Pro.

Heeft iemand ervaring met dit masker bij een paard met een gevoelige neus? Of kunnen jullie andere maskers aanbevelen?

https://www.kramer.nl/Merken/Felix-Bueh ... s-Elegance
Deze heb ik ook gezien. Vind ik erg mooi en een voordeel dat het neusflapje er af kan. Maar deze heeft geen UV bescherming volgens mij. En degene die dat wel heeft, is er niet in een maat S, die hij (jaarling D-pony van nu 1.37m) denk ik wel nodig heeft.
Of zijn er mensen die een Felix Buhler masker hebben en denken dat hij een maat M nodig heeft?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:45

Wij hebben daarom juist voor Lemieux gekozen. Die heeft een zacht randje. De quarters zijn echt super gevoelig met een dun velletje en gingen steeds kapot van vliegenmaskers. Nu niet.

Heb ook nog wel de Shires om en doe ik iets minder strak, dan gaat die ook wel.

En anders hebben ze nog Lycra van Professional's Choice.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:36

Over lycra lees is vaak dat die kan schuiven. Dat lijkt me best gevaarlijk.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:46

Hier wordt de lycra 24/7 gedragen. Geen last van schuiven en degene die ik heb vind ik het meest royaal rond de ogen die er is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:47

Ik heb dat masker van Lemieux, fijn en zachte stof en gat voor voorpluk. En hij is lang, hele snuit is bedenkt.
Helaas schuurt/gooit mijne hem door eczeem af, maar ik vind het een fijn masker.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:59

Slmt9 schreef:
Hier wordt de lycra 24/7 gedragen. Geen last van schuiven en degene die ik heb vind ik het meest royaal rond de ogen die er is.

Ik heb wel eentje met neus nodig :) Maar fijn om te horen dat ze dus niet altijd schuiven.

Ik denk dat ik LeMieux nu te duur vind, aangezien hij hem waarschijnlijk nog maar 2 maanden nodig heeft en volgend jaar zal hij wel een maat groter nodig hebben :j

Welke maat voor wat voor paard heb jij Marleen? Ik denk dat ik die volgend jaar wel voor hem kan kopen in zijn uiteindelijke maat.
Ik baal er zo van dat hij blaren krijgt van die Cashel :(

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:18

Ik heb een lycra van waldhausen erbij gekregen, met rits onder de kaak.
Ook een hele mooie.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:23

Cynthia82 schreef:
Slmt9 schreef:

Ik heb wel eentje met neus nodig :) Maar fijn om te horen dat ze dus niet altijd schuiven.

Ik denk dat ik LeMieux nu te duur vind, aangezien hij hem waarschijnlijk nog maar 2 maanden nodig heeft en volgend jaar zal hij wel een maat groter nodig hebben :j

Welke maat voor wat voor paard heb jij Marleen? Ik denk dat ik die volgend jaar wel voor hem kan kopen in zijn uiteindelijke maat.

Ja, die van mij is ook met neus, uv werend.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:25

Hebben jullie er een foto of een link van? :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 19:59

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:19

Cynthia82 schreef:
Slmt9 schreef:

Ik heb een haflinger met groot/grof hoofd ben voor een XL gegaan. Zit dus prima, mooi ruim bij zijn ogen en klittenband sluit goed aan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:52

Tancreda4 schreef:
Ik ga hier weer meelezen. Jaren enorm blij met de cashel crusader maar hij is op. Dus ik heb nieuwe besteld. Zo zonde soms dat ze producten vernieuwen of iets. De maatvoering is anders en de stof minder fijn vind ik. Waar ik een prima maat en lengte had is quarter te kort en paard te groot. Neusflap is dan te lang en ging snel kapot (binnen maand) terwijl ik met mijn andere echt al 4 jaar heb gedaan!!! Ik snap er niets van en vind het echt zuur.

Ik heb een shires, die past maar eigenlijk er te lange neusflao heeft. Ze moet wel een flap tegen verbranding. Maar moeten niet vledig de neusvleugeks bedekken omdat ze het dan snel benauwd krijgt.

Tips hoor ik graag.

Dit herken ik zeker! Voorheen was Cob perfect voor mijn Haflinger en haar dochter (kruising met Welsh Cob). Nu is de neus van de Cob echt te kort en die van Paard te lang en gaat inderdaad kapot.
De Cob-maat past qua lengte van de neus prima op mijn D-jaarling van 1.37m, alleen is die te ruim bij zijn kaak en kan het klittenband dus maar een klein stukje vast. Blijft gelukkig wel goed zitten, maar omdat het materiaal zo stug is, zit zijn neus onder de blaren.
Nu ik voor Idris (de cremello dus) toch geen Cashel meer kan gebruiken en op zoek moet naar een ander, gaat Fiore die andere (ik denk nu aan LeMieux of die lycra's, want die vind ik erg mooi!) ook krijgen als ze toe is aan een nieuwe.

Marleen, dan denk ik dat ik voor Idris echt nu de M moet hebben en volgend jaar misschien wel de L.

Slmt, die ben ik inderdaad ook allebei tegengekomen. Ik wilde voor die tweede gaan, maar durfde het niet aan vanwege het schuifgevaar. Maar denk dat ik het nu toch ga doen als degene die ik net heb besteld niet past, of ze toe zijn aan nieuwe.
Welke maat denk jij dat ik nodig heb voor een D-pony? Fiore is nu 1.46m en Idris dus 1.37m, maar ik verwacht dat hij volgend jaar wel dezelfde maat nodig heeft als zijn moeder.
Volgens de maattabel zouden ze allebei een S moeten hebben. Is dat ook jouw mening?

Ik zag dat je vorig jaar een lycra had gekocht met een groot stuk gaas bij de ogen. Maar nu heb je uiteindelijk toch voor de aparte oogstukken gekozen?

Voor nu heb ik de Shires besteld. Niet te duur en wel UV werend, alleen jammer dat er geen uitsparing zit voor zijn voorpluk :(

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:07

Cynthia82 schreef:
Slmt, die ben ik inderdaad ook allebei tegengekomen. Ik wilde voor die tweede gaan, maar durfde het niet aan vanwege het schuifgevaar. Maar denk dat ik het nu toch ga doen als degene die ik net heb besteld niet past, of ze toe zijn aan nieuwe.
Welke maat denk jij dat ik nodig heb voor een D-pony? Fiore is nu 1.46m en Idris dus 1.37m, maar ik verwacht dat hij volgend jaar wel dezelfde maat nodig heeft als zijn moeder.
Volgens de maattabel zouden ze allebei een S moeten hebben. Is dat ook jouw mening?

Ik zag dat je vorig jaar een lycra had gekocht met een groot stuk gaas bij de ogen. Maar nu heb je uiteindelijk toch voor de aparte oogstukken gekozen?

Voor nu heb ik de Shires besteld. Niet te duur en wel UV werend, alleen jammer dat er geen uitsparing zit voor zijn voorpluk :(

Het grote gaas had ik gekozen omdat ik ook bang was voor schuiven. Was niet aan de orde. Wel vond ik daarvan het gaas slapper worden en het tweede jaar te dicht op de ogen staan.

De engelse gebruik ik sinds dit seizoen en bevalt beter. Sluit mooier aan, meer ruimte en draaien echt geen sprake van. Hij schuurt zijn hoofd ook wel eens, dan gebeurt dat ook niet. Ze spelen heel veel met de hoofden (ruinen ;) ) en ook dan draait het niet en deukt het ook niet in.

Mijn paard heeft maat L (normaal maat full), een stalgenoot heeft een fjord welke maar M heeft genomen. De enorme voorpluk van de fjord past er ook mooi door.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 21:18

Sorry voor al mijn vragen :o maar weet je hoe groot die Fjord is en of hij een breed hoofd heeft?
Volgens de site hebben paarden van 1.37m tot 1.47m een S nodig. Fiore is 1.46m, dus dat is een twijfelgeval S/M denk ik.
Heb je een foto van je paard met het masker op?

En hoe maak je hem vast? Zit er een rits aan de onderkant, of moet je hem over het hoofd trekken? (Daar houdt I niet van :') Door zijn gevoelige huid en zijn blaren, steekt hij zijn kop al in de lucht als hij me ziet :') Uiteindelijk mag ik er wel aan zitten, maar hij wil altijd wel even vertellen dat hij dat liever niet heeft. Zal ook wel weer minder worden als zijn huid weer rustig is.

Ik word wel enthousiast van jouw review :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:19

Mijn paard zat tussen M en L in, had beide gekocht, maar M was echt te strak. Ik zou in jouw geval voor een M gaan.

De fjord is 1.48 en heeft maat cob/kleine full.

Je trekt hem idd aan over het hoofd. Er zit geen rits, dat lijkt me ook niet prettig zitten.
Ik leer mijn paard alle vervelendr dingen aan door clickertraining. Die ging van kop in de lucht naar nu zn hoofd zelf aanbieden en wachten tot alles op de plek zit. Ook prettig als stalgenoten ze op en af doen :)

Met blaren lijkt me dat inderdaad lastiger aan te leren, maar het is wel in 5 sec aan. 1x omhoog, oren erdoor en klaar.

Foto heb ik niet, zal proberen te onthouden om eens te maken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:39

Op deze foto zie je een paar van zijn blaren. Aan de andere kant zitten er meer en grotere. Ik heb zaterdag zijn masker af gedaan (toen kreeg ik ineens een ingeving dat het misschien door zijn masker kwam) en zijn huid wordt nu al rustiger
Afbeelding

Bedankt voor al je info en ik ben benieuwd naar een foto!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:48

Ach gut wat een nare plekken. Wat een lastig kleurtje ook om niet te verbranden. Mijn paard heeft het op zn bles op zn neus. Die reageert er gelukkig niet gevoelig op.

Als ‘t te lang duurt met foto, pb me dan ff. Ik heb hersenletsel en onthoudt weinig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 01:31

Cynthia82 schreef:
Over lycra lees is vaak dat die kan schuiven. Dat lijkt me best gevaarlijk.

Ik had ze bij een new forest, quarters en een shet om en ze bleven eigenlijk juist heel mooi zitten. De NF en shet hadden geen PC, maar onbekend merk en wel neusnetje. Heb hem voor de NF toen ingekort, want die werd er gek van.

De lemieux is weleens verschoven bij mn merrie, maar ze raakt niet in paniek en 2 minuten later heeft ze hem dan af.
Maar ik hou het toch daarbij vanwege de afwerking en ze niet kapot gaan.

Quarters hebben soms wel lastige maten. Zij valt erg mee, maar haar broer heeft wel hamsterwangen en past ook niet alle cob halsters.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:39

Zal ik doen Slmt9 :)

Thanks superpony, denk dat ik volgend jaar dan toch voor de lycra ga.

Ik heb een 20% kortingsbon gekregen van Kramer en dacht natuurlijk gelijk weer aan die maskers.
Is er iemand die mij kan vertellen of ik een S of M nodig heb voor een D-pony jaarling van nu 1.37m en zijn moeder van 1.46m?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:44

Mijn New Forest van 1.42m had halster maat cob en maskers ook M. Als je jaarling halsters pony draagt zou ik S nemen.