Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:31

Skippy01 schreef:
Newallure schreef:
Hoi ik heb een vraag, zou namelijk een anatomisch hoofdstel willen voor mijn haf.
Probleem is alleen dat de meeste hoofdstellen te smal zijn. De rambo valt op zijn jukbenderen ipv er naast en de keelriem kan niet vast ( maat paard zijn normale hoofdstel van passier is een cob). Wat zijn hoofdstellen die breder vallen en/of waarbij keelriem langer is?

Als mijn chester binnen is en past zal ik die voor je op de foto zetten. Ook een haf. Op de fjord in het vorige topic zat hij super netjes! En die had toch ook wel wat kaak en een aanweziger voorhoofd dan de meeste warmbloeden. Daar heb ik mijn keuze uiteindelijk op gebaseerd...

Ooh zie nu pas je reactie... is de chester ook met zilver beslag verkrijgbaar?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:01

Newallure schreef:
Ooh zie nu pas je reactie... is de chester ook met zilver beslag verkrijgbaar?

Volgens mij niet helaas! Chester spreekt mij ook aan alleen ik wil dan wel met zilver :+

fjordjes

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:55

Ik heb de harry's horse anatomic besteld. Alleen overal is maat cob uitverkocht dus ik hoop dat de full past. Zijn maat valt tussen cob en full in.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:02

Afbeelding

Ik heb de Chester binnen, nu hopen dat ie past.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:06

Mijne komt ook vandaag :):)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:09

_Snow_White schreef:
(-)

Wat zijn trouwens jullie ervaringen met de bit clips?

Ik vind het prettig rijden, maar ik gebruik ze niet veel omdat de KNHS het (nog) niet goedgekeurd heeft om mee te starten. Ik ben er wel mee naar het KNHS in Ermelo geweest toen ik daar voor een classificatiekeuring moest zijn. Ze vonden het er goed uit zien, maar ze wilden in lijn blijven met het NOC NSF en FEI. Dus waarschijnlijk gaat er nog een hele tijd over voordat je er mee mag starten.

Cambo_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:22

Ik wil de Rambo Micklem Competition bestellen, zou voor mijn d-pony maat cob goed moeten zijn? Aangezien ik lees dat ze wat smal kunnen uitvallen. Van zijn hoofdstel met gecombineerde neusriem heeft hij ook maat cob.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:05

@newallure alleen met goud, vind ik wel mooi zelf...

@welmoed en @goldie: foto's! :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:12

Oehh die Chester ziet er écht Tof uit...Hoop dat het past, voor beide paarden uiteraard!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:29

Helaas, hij past mijn merrie niet. :(

Ik heb dus een Chester maat cob te koop.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:37

Ik twijfel nog een beetje over twee hoofdstellen om eventueel te bestellen.. Nouja eigenlijk drie, maar één vind ik net te duur :=
Zit er al heel lang over na te denken en wil ook een weloverwogen keuze maken haha! Qua maat twijfel ik ook heel erg, heb nu een maat cob Rambo Micklem voor haar (hoofdstel was al "uitgerekt" omdat ik hem al had gebruikt op een ander paard), wat qua lengte van de riempjes prima past, maar het oogt toch wat krapjes ofzo. Ik vraag me af of ze bij onderstaande hoofdstellen beter in een full zou passen, of dat ze toch een cob nodig heeft. Heeft iemand misschien eigen ervaringen en foto's van een van de onderstaande hoofdstellen? :)

Optie 1 Collegiate Comfitec training hoofdstel
https://www.horze.nl/hoofdstellen/colle ... gJ1PvD_BwE

Optie 2 Horsegear Aquila Deluxe
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... 15367.html

Optie 3 QHP Sedna
https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... 16859.html

Paard met de micklem maat cob:
Afbeelding

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 22:51

Vera ik heb deze die eventueel weg mag. Een soort gelijk model. Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:10

En ik heb eventueel wel een qhp sedna, mijn paard vind hem toch niet helemaal fijn

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 23:30

Haha wow, ik had geen concrete aanbiedingen verwacht :=. Ik wil er echt nog wel even over nadenken en verder overwegen voor ik een keus maak, maar toch heel erg bedankt aan jullie beide :)

xsensibel mag ik vragen welk hoofdstel dat is op jouw foto? Ziet er ook wel gaaf uit..

Sanne heb je een foto van de Sedna op jouw paard en heb je enig idee wat jouw paard niet bevalt aan het hoofdstel?

Jeetje wat lastig om een keuze te maken :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 01:55

welmoed__ schreef:
Helaas, hij past mijn merrie niet. :(

Ik heb dus een Chester maat cob te koop.

Is het hoofdstel te klein?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:28

xVerax schreef:
Haha wow, ik had geen concrete aanbiedingen verwacht :=. Ik wil er echt nog wel even over nadenken en verder overwegen voor ik een keus maak, maar toch heel erg bedankt aan jullie beide :)

xsensibel mag ik vragen welk hoofdstel dat is op jouw foto? Ziet er ook wel gaaf uit..

Sanne heb je een foto van de Sedna op jouw paard en heb je enig idee wat jouw paard niet bevalt aan het hoofdstel?

Op het youtube kanaal van epplejeck staat een video over de hoofdstellen van horsegear. Manon past ze daar in ook op het paard!

Cambo_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iemand die mij kan vertellen of hij zo goed zit ?

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 09:59

Volgens mij zit hij prima zo.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:47

Ik ben eigenlijk op zoek naar een anatomische kaptoom achtig hoofdstel, zoals de micklem. Waarmee je bitloos kunt trainen (zijkanten teugels vast maken), maar ook gewoon een bit bij kunt hangen (zonder iets mee te doen, dus beide tegelijk. Bitloos trainen dus, maar wel met bit erbij, iemand enig idee wat ik bedoel? := ). Is voor een jonge pony die ik bitloos wil gaan opleiden, maar wel aan het bit kan gaan wennen om over een tijdje op bit verder op te pakken). Liefst ook met een ringetje op de neus.

Kan dit ook met de micklem? En zijn er andere hoofdstellen of een kaptoom natuurlijk, mits van leer en anatomisch?

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:49

Met de Micklem Multi gaat dat goed. Die is op drie manieren bitloos te gebruiken en ook met bit te gebruiken.
Verder is de Barefoot Physio Contour ook bitloos en met bit te gebruiken.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:14

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:26

xLiez schreef:
xVerax schreef:

Op het youtube kanaal van epplejeck staat een video over de hoofdstellen van horsegear. Manon past ze daar in ook op het paard!

Die had ik inderdaad gezien, vond het alleen jammer dat ze er geen bit bij in had :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:58

Mijn haflinger met de Chester maat full. Past netjes. Neusriem moet nog even rechtgetrokken worden, snel foto's gemaakt, zie nu pas dat neusriem wat verschoven moet... Mevrouw was het aardig beu, stilstaan en gepluk - had ook net alle vlechten opnieuw gemaakt Maat is hier in elk geval goed!

Afbeelding
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:06

Quir schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een anatomische kaptoom achtig hoofdstel, zoals de micklem. Waarmee je bitloos kunt trainen (zijkanten teugels vast maken), maar ook gewoon een bit bij kunt hangen (zonder iets mee te doen, dus beide tegelijk. Bitloos trainen dus, maar wel met bit erbij, iemand enig idee wat ik bedoel? := ). Is voor een jonge pony die ik bitloos wil gaan opleiden, maar wel aan het bit kan gaan wennen om over een tijdje op bit verder op te pakken). Liefst ook met een ringetje op de neus.

Kan dit ook met de micklem? En zijn er andere hoofdstellen of een kaptoom natuurlijk, mits van leer en anatomisch?

Micklem multi idd, of barefoot contour physio met kaptoomneusriem
Afbeelding

Dit is de laatste. Hier zonder bit eraan maar even voor het idee

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:16

Hoi, ik kom even binnenvallen in dit topic. Ik heb een paard met een redelijk breedte hoofd maar geen lang hoofd(schwarzwalder) nou past een normale full neusriem en het kopstuk niet maar de bakstukken en keelriem zijn vaak prima.

Wie weet waar je een langer anatomisch kopstuk kan vinden? Neusriem heb ik inmiddels zelf kunnen aanpassen door de bakstukken opzij te plaatsen