Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tennan schreef:Xyzutu2, jij doelt een beetje op de vorm van een meroth? Dat is inderdaad ook wat ik mis bij de meeste (leren) neusriemen. Ik zou graag een stevige neusriem hebben, maar vaak loop je er dan tegenaan dat hij dan zo rond staat inderdaad.
want ik heb niet meer nodig dan een sidepull, en als je dan de neusriem met wat extra druk bijbuigt dan volgt hij uiteindelijk precies de vorm van de neus. Het enige jammere daaraan vind ik dat de Merothische neusriemen zo'n smal neusdeel hebben: als je je bakstukken aan die ringen doet dan hangen ze gegarandeerd in het oog van je paard. Ik weet niet waarom ze niet gewoon een normale lengte hebben? Uiteindelijk heb ik er maar zelf een biothane halster bij gemaakt zodat ik een kaakriem heb die de bakstukken netjes uit de ogen houden:
)

Biscuitje schreef:LoveLance (http://www.touwhalsters.nl) heeft een mooie bitloze hoofdstellen in het assortiment die lijken op de Micklem. De nieuwste sidepull spreekt mij heel erg aan, ik heb alleen de Micklem al dus het is een beetje overbodig...
Maar voor de geïnteresseerden:
[ [url=m/f7QBAY.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zbaAky.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4ePvhX.png]Afbeelding[/url] ]
Die laatste twee hebben nu korting, die eerste
Nu is hij niet erg sensibel rond zijn hoofd, heb hem wel vaker bitloos gereden en hij is een beste bulldozer ondanks dat hij hoog is opgeleid, dus mocht hij de kolder in de kop krijgen heb ik aan een sidepull echt niks. Is een hackamore wat dat betreft een goede vervanger? Snap dat ik het toch zelf zal moeten testen, en dat even thuis in de bak moet doen, maar ik hoor toch ook graag jullie ervaringen en jullie redenen voor het gebruiken van een hackamore

kijk maar naar de aansluiting bakstukken-neusriem.