[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:19

Weet iemand misschien of barefoot ooit pads verkocht heeft zonder merknaam erop? Ik heb een tijd geleden via Bokt een pad gekocht als zijnde barefoot, maar staat niks op. Nu maakt dat mij niet zoveel uit want de kwaliteit is wel goed. De onderkant is van dat grijze vilt alleen de onderkant van de inlagevakken twijfel ik of dat echt wol is. Nu wil ik hem te koop zetten, maar wil wel de juiste informatie geven.

Ik ga voor mijn pony op zoek naar een pad waaronder hij zo min mogelijk zweet en die erg goed wasbaar is. Ik denk dat de manmat pad wel in aanmerking komt daarvoor. Eens kijken of die ook goed past onder een ghost Roma piccolo.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:44

Vandaag ongeveer 20 km gereden. Laatste KMS liep pony niet zo fijn meer en bij het afzadelen droge vierkantjes onder de beugelophanging. Foto is wat scheef trouwens
Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat mij manier van rijden in combineer ghost. Nog niet optimaal is.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:58

Ik ga mijn vraag al stellen voor ik vergeet hem te stellen (vergeten dat er een nieuw topic was en nu dus bijlezen! :D) dus hier komt 'ie.

Ik denk dat Lana schuurplekken krijgt van haar pad. Niet van het zadel, lijkt me, maar echt van de pad. Je zag ook toen ze in het einde van haar verharen zat dat er op bepaalde plekken van de pad enorm veel haar werd meegepakt... en nu is dat ding in het midden ook nog eens opengescheurd. Op zoek naar een nieuwe pad dus...zucht. ;(

Misschien ook een goed idee om Joke nog eens te laten afkomen om toch nog eens te komen passen of hij juist zit? Ik wordt onnozel van de schuurplekjes. Vorig jaar was het veel erger met mijn engels zadel (lees: alles dat het zadel raakte was wit haar) maar dit vind ik toch ook raar. Heb de laatste tijd wel moeite met heel veel schuiven, zelfs aangesingeld. Ze is natuurlijk wel weer bijgekomen met dat gras, dus ik moet weer hup hup op weg met haar.

Zou het iets te maken hebben met de neopreen onderkant?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:00

Oei dat ziet er niet fijn uit. Drukplekken van singel en beugels?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:13

Oeh, van de foto's van Hobbelheks schrik ik toch wel een beetje. Dit is wel heel duidelijk afgebakend onder de beugelophangingen toch? Welk type Ghost had jij ook al weer en welke pad zit daar onder als ik het vragen mag?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:15

Ik ook... ik dacht, die plekken zullen wel weggaan na verloop van tijd met nieuwe spieren nu ze terug aan het werk is, maar niets is minder waar. Ik heb de Ghost Roma Piccolo, vetleer, met de gewone Ghost pad met inlages erbij.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:15

Ziet er apart uit hobbelheks van die vierkante plekjes..Heb je een pad met sympanova of neopreen skyefate?Lijkt een beetje die afdruk te hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:16

hobbelheks schreef:
Vandaag ongeveer 20 km gereden. Laatste KMS liep pony niet zo fijn meer en bij het afzadelen droge vierkantjes onder de beugelophanging. Foto is wat scheef trouwens
Ik denk dat mij manier van rijden in combineer ghost. Nog niet optimaal is.

Ligt je zadel ook niet gewoon scheef? Het lijkt namelijk op de foto's alsof het droge ruggengraatkanaal naast de daadwerkelijke ruggengraat ligt. Dat zou betekenen dat de rechter inlages en panelen rechts tegen de ruggengraat duwen en dat zit inderdaad niet lekker voor je pony.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:18

Ja dat het scheef lijkt viel mij ook op inderdaad..

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:25

Pleiada, sympanova. Omdat de afdruk er zo duidelijk in staat lijkt me dat het echt om de pad gaat.

Oeps trouwens, de vraag hiervoor was aan hobbelheks gericht, sorry!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:30

Als je dan toch een andere pad nodig hebt zou ik eentje proberen met een andere onderkant...Lijkt inderdaad echt door de pad te komen dan..Maar ja dat spul geeft vaker problemen lees je vaak :\

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:31

Geeft niet Skyefate, ik vind jouw 'geval' ook interessant! :D
Ik denk echt dat de plekken van de Sympanova zijn, die van mij had daar ook last van (eerst wat afgebroken haartjes en bij de verharing kon je de doorgestikte ruitjes een tijdje zien |( ). Ter geruststelling: bij Jack zijn die plekken na de volgende verharing weer helemaal verdwenen. (De pad heb ik toen niet meer gebruikt natuurlijk).

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:34

Hobbelheks dat is wel een erg klein en scherp afgetekend vierkantje inderdaad, lijkt me niet goed en zou ik volgende keren zeker even in de gaten houden.

Bij de foto's van skyefate denk ik inderdaad dat de kans groot is dat dit door het materiaal van de onderkant van de pad komt. Je ziet ook echt het streepjes motief er in terug. Dan zal jou pony een erg gevoelige huid hebben en is een wollen onderkant misschien een betere optie.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:36

Yep. Zag er betaalbare voorbijkomen met wol en katoen van Antares, dus wie weet. Ik had ook gedacht aan die van Manmat, maar die hebben ook sympanova, denk ik. :(

Tirtlelito, oef! :D Ik hoop het, ze lijkt echt geen last te hebben van haar zadel (rij momenteel met een normaal dek en een bont onderleggertje) maar als ik haar sympanova dek opleg en je schuift een beetje omdat het zadel wat verschoven is dan spant ze zich wat op, dus het zal irritant zijn voor haar. :(

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:39

Ik heb een bbp met sympanova onderkant en mijn merrie die alles heel duidelijk aangeeft loopt geen pas normaal als ik dat ding gebruik..Dus als ze er gevoelig voor zijn :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:45

Wat een vreemde plekken inderdaad, ziet er net helemaal goed uit. Geen idee wat je eraan zou kunnen doen trouwens. Zijn de vierkantjes ook aan de onderkant van het zadel te voelen? Zitten ze er ook als je alleen een staprit maakt of zonder beugels rijdt?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:50

Pleiada, ik heb dan weer zo'n merrie die echt niks laat merken :') Die sterft nog liever dan dat ze toont dat ze pijn heeft. Het viel me dus echt op dat ze deze keer wel iets liet merken!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:53

Dan moet het ook wel erg vervelend zijn voor haar..Toch wel goed dat ze het toch aangeeft nu :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:07

Oei, die vierkantjes.... die ene is echt een rechthoekje? Dat is altijd wel balen als het zo scherp afgetekend staat -O-

Dat patroon is typisch voor Sympanova inderdaad, op de plek waar die het meeste op / in de huid gedrukt wordt krijg je dan het eerst van die plekken vaak.

Maar ik heb bij de Grandeur pads met Sympanova onderkant ook wel gezien dat de hele inlages als een stempel op de rug afgedrukt lijken met wit haar.....ik wil dus echt geen pads met Sympanova meer verkopen :n

Bij de BBP is het nog tot daarantoe, dat wordt meestal niet zo enorm intensief gebruikt als zadels :)

Ik kan me geen pads herinneren van Barefoot zonder naam er op.
Volgens mij gingen we direct van Grandeur over op Barefoot, op het randje.

Maar 100% zeker weet ik het niet meer, is al weer iets van 2008-2009 ofzo geweest dat we Barefoot pads kregen dus best een poosje geleden :o

Is het niet zo'n Kerbl pad van Agradi? Zit er wel iets van neopreen of Sympanova bovenop de pad?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:15

Nee het is geen agradi pad, daar heb ik er al een paar van in handen gehad en die zijn echt minder van kwaliteit. Deze is echt stevig. Maar nu je het zegt zit er ook geen vlak van iets op de bovenkant.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:16

Inderdaad, ik zag nooit iets bij het gebruik van barebackpads, maar zoals je zegt, die leg je er niet op voor een paar uur de bossen in te gaan. En we rijden dan ook best intensief omdat ze vet aanmaakt als een gek dus je kan met haar +150 km doen per week en dan moet je haar letterlijk niks bijvoeren. Dressuurtrainingen inbegrepen... :') Wist wel niet dat het zo erg kon zijn, zeg :=

Nee, is echt de pad van Ghost zelf, hier ligt hij op haar, toen nog met winterpelsje.
Afbeelding
Een foto van de onderkant vind ik wel niet meteen, maar ik kan je wel zeggen dat er altijd haar bleef steken op dezelfde plekken. En echt opgehoopt van het schuren. :/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:20

Hebben ze gewoon nog die onderkant van zachte kunststof ribbels zeg maar?

De Ghost pads verdwenen bij mij vroeger meteen op de kast om omgeruild te worden voor een "normale" pad voordat zadel op knollewops kwam, ik moet echt niks hebben van ribbels / ruitjes enzo onder een zadel, dat is gewoon vragen om problemen.... net als vroeger met de massageslippers, dat leek ook fijn maar daar wilde je ook geen uren op wandelen :P

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:27

Jazeker, Ik heb nog een ietwat voorbeeldfoto gevonden, maar op de pad zelf zijn de ribbels wat schever.
Afbeelding

Goh, ik wist eigenlijk niets van boomloze zadels en ik was gewoon mijn katoenen dekjes gewend, dus ik zag er niet veel kwaad in. Tot ik de schuurplekjes zag. Hoera, weer een foute aankoop gedaan :') Ik heb recent nog twee broeken gehad met fabricagefouten ook, ik denk dat ik een beetje vervloekt ben. :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:38

Hobbelheks,je hebt PB
Skyefate - dat is duidelijk de pad - de meeste paarden hebben er geen problemen mee -jouw paard dus duidelijk wel. Overleg even met Jokari (daar heb je hem gekocht???)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:42

Nouja, fout.... veel paarden hebben er weinig of geen last van dus wat dat betreft is het ook een beetje pech.

Zelf knap ik al af op die ribbels die je in de vacht ziet na het rijden, ik vind het er gewoon niet comfortabel uit zien :o

Toen destijds met het Sympanova Grandeur pad drama (heeft Barefoot als merk echt een flinke knauw aan over gehouden want veel mensen gaven het zadel de schuld terwijl het probleem puur bij de pad lag -O- ) waren het behalve Arabiertjes vooral juist de Haflingers en Fjorden die witte plekken in hun vacht kregen.

Blijkbaar zijn die wat gevoeliger voor witte haren ofzo :?