Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:15

Ok, thanks :)

Hoe zit het met het maken van een afspraak qua wachttijd? En dan niet alleen voor een consult, maar ook voor idd een check?

Tot slot, op de site zie ik alleen tarieven voor de zadels. Kan iemand me wat meer vertellen over consult-, voorrij- en reiskosten?
Mag ook per pb!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:42

Hoi allemaal :)
Aangezien ik al een tijdje verliefd ben op Sella zadels, ben ik toch ergens benieuwd naar.
Weten jullie vanaf welke inchmaat ze beginnen?
Dit vooral omdat ik zelf nogal kleine billen heb :o
Ik heb totaal nog geen haast met een zadel, (paard is nog niet onder de man), maar wil graag eens kijken of dit inderdaad ook in onze maat te vinden is :D
Het zou voor een Arabisch Volbloed zijn trouwens.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:49

Het zijn zadels die op maat gemaakt worden dus ga er vanuit dat de inch maat heen probleem is.

Consult is deze week bellen volgende week komt hij en soms nog sneller dan dat hij is enorm klantgericht. Zelfde geldt voor de prijzen

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:55

Ali is inderdaad altijd heel snel. (Ligt er mischien ook een beetje aan waar je woont) maar nooit lang wachten voor een afspraak. Consult, reiskosten ed heb ik nooit hoeven betalen. Service noemt ie dat! :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:57

Oh super om te weten! :D
Dus 16" moet geen probleem zijn, yay!
Dan kan ik Sella dus op mn lijstje erbij zetten, voor volgend jaar ofzo ^_^
Ik blijf dit topic wel gezellig volgen hoor, erg mooi om te zien al die ervaringen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:01

En als je eens een testzadel wil lenen, kan dat? En tegenover welke kosten?

Via ninon schutte betaal ik 150,- per consult incl alle eerdere genoemde kosten. Vind ik behoorlijk fors.

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:46

Afbeelding

Ik heb mijn Sella Impara sinds half februari en ben er echt heel erg blij mee! Ik heb alleen het bedrag voor het zadel betaald, Ali rekende niet extra voor het consult. Ik heb in de weken dat ik moest wachten een leenzadel van hem gebruikt. Echt hele goede service!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:05

Leenzadel is ook gratis. En zelfs een gekocht zadel waar je na een paar week niet tevreden over bent, komt hij zo weer halen en krijg je je geld terug

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:59

Wat een mooie zadels komen er voorbij.

Vorige week telefoontje dat m'n zadel klaar is en hij wordt deze week geleverd. Ik kan niet wachten :):)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:50

Ik lees ook even mee!
Voor mijn jonge paard heb ik een Sella besteld 2 weken terug. wordt een combinatie van boom/zitting van model Rien en kussens en zweetbladen van Volluto (enkel zweetblad). Zwart leer met witte stiksels.
Mijn paard heeft een erg korte rug waardoor er maar weinig zadels passen. ik heb nl een 18"zitting nodig.
Bij Sella heb je korte kussens en paard liep er meteen fijn mee weg. Bijkomend voordeel vind ik dat de boom aanpasbaar is dus als mijn paard breder wordt kan dat gewoon aangepast worden.

Ik ben benieuwd wanneer het zadel geleverd wordt!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:33

Ik heb het model Rien een maand geleden besteld en deze is vorige week aangekomen. Jammergenoeg kon ik zelf donderdag en vrijdag niet anders had ik het zadel al gehad.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:59

Zijn dat nieuwe modellen? Want ik zie ze niet op de website staan.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:05

Klopt de Rien is een nieuw model.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:06

Ik heb gewoon even een berichtje richting Sella gestuurd, met daarin de vraag naar de mogelijkheden :)
Ben heel benieuwd, welke modellen er bij ons zouden passen zo op t eerste idee, (niet te lange zweetbladen enz, want ik ben vrij klein haha, maar wel dressuur).

@Grauwman, heb je toevallig een foto van de Rien of Volluto? Ben wel benieuwd ^_^
En als je een combi maakt van de modellen, zoals jij hebt gedaan, is het dan ook de standaard prijs, of komen daar kosten bij?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:26

Heb helaas geen foto als ik het niet vergeet kan ik een foto van m'n leenzadel maken vanavond.

annikavolder heeft een combinatie gemaakt van 2 modelen dus die kan je daar wat meer over vertellen.

Ik weet alleen dat de Rien prijziger is dan de modellen vermeld op de site en je kan het kwa prijs(opties) zelf zo gek maken als je wilt natuurljk :) Lak, kleurtjes etc.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:39

Ja het heeft geen haast, een foto zou leuk zijn :)
Ik moet sowieso eerst even sparen en mn vent is toch nog niet onder de man :P
Zou zelf denk ik mn zadel lekker basic zwart laten, misschien een leuk kleurtje van de stiksels, maar meer niet.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:04

Ben ook benieuwd naar de nieuwe modellen! Wij moeten toch nog een tijdje wachten voor hij langs kan komen..helaaaas

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:01

@YamaSaki, model Rien is inderdaad iets duurder omdat het speciale gel zitting heeft en dubbel zweetblad. Omdat ik een combi maak met enkel zweetblad is er wat van de prijs af gegaan omdat er minder leer nodig is voor de zweetbladen. Ik betaal voor de combi 2395 euro.

De lengte van zweetbladen en dikte/grootte van de kussens kan je allemaal aanpassen. Ik ben ook vrij kort en heb al een custom zadel met korte zweetbladen. Ali heeft de maten van dat zweetblad en kniewrongen opgemeten en maakt dat gewoon na. :-)

bijna alles is dus mogelijk!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:22

Oe geweldig om te horen @anikkavolder!
Hoe lang ben jij als ik vragen mag? :)
Ben zelf rond de 1,60m met rijbroeken maat 164 :P
Zelfs mn rijlaarzen komen van de kinderafdeling met een hoogte van 44cm :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:02

In hoeverre zijn deze zadels ook geschikt voor een paard met een zeer rechte rug?
Tot hoe ver gaat de aanpasbaarheid?

Heb een 5 (juni 6) jarige ruin die nog heel erg groeit, maar momenteel loop ik er al 8 weken naast omdat er geen zadel te vinden is dat zowel passend voor hem als passend voor mij is. Hij heeft een zeer rechte rug en daarom vallen zadels met een wat holle boom af. Echter zijn het juist de zadels met een wat holle boom die diepe zit hebben en dat heb ik nodig.
Ergens vind ik het zonde om een gloednieuw zadel te kopen voor een paard wat nog zo in de groei is, maar als hij ten alle tijden pas gemaakt kan worden is het misschien een overweging waard.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:15

@Yamasaki, ik ben 1.63. Hoogte van mijn laarzen is volgens mij 47cm. De zweetbladen van mijn Custom zijn 41cm lang en dat past mij mooi.

lunma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:55

Afbeelding
Afbeelding
Ik zag dat er werd gevraagd naar het model Rien. Op de foto's mijn vrijdag ontvangen Sella Rien. Is gemaakt voor mijn 5 jarige ruin, die nog volop in de groei is. Tot nu toe heel blij mee. En erg blij met Ali en zijn service.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:32

Wat een mooi zadel ,lunma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:43

Ali is gister bij ons geweest.
Hij vertelde dat het echt verschrikkelijk druk is op het moment.
Ook vertelde hij dat hij een klant heeft die helaas haar gloednieuwe sella zadel te koop heeft. Hij heeft fotos laten zien en echt zo prachtiggggg! Zwart met bruine biesjes en lak en swaroski. Mijn hemel zoooo mooi .
Dus mocht iemand interesse hebben.
Dan kan je evt even contact met hem opnemen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:23

Euforie ja dat zei Ali gisteren ook bij ons dat hij het onwijs druk heeft. Maar geen spoortje stress te zien en Ali blijft gewoon Ali.