http://www.divoza.com/horseworld/?tt=62 ... -flexisoft
Ik houd van een goede harde beschermer, niet dat slappe spul waar tegenwoordig de paardenwinkels mee bezaaid liggen, in allerlei fancy kleurtjes

Deze Ekadron heeft een goede pasvorm, ook om de kogel heen. In zie veel beschermers die gewoon recht naar beneden lopen, daar zit volgens mij geen pasvorm van slank pijpbeen en rondere dikkere kogel in.... Dat gaat dan schuren, lijkt mij. Oh ja, herinner het me, ik heb trouwens weleens goedkopere pijpkousen gehad en die hadden inderdaad minder vorm. Schuurplekken tot gevolg, enige keer dat ik daar last van had.
Die Style XC Air van Canter Equipment bijv. in een vorige reactie, die vind ik er ook veel te recht uitzien. Ik zou die weleens van binnen willen zien. Zit daar een vorm in?
Verder geloof ik zelf niet in een 'koele' peesbeschermer. Je dekt het af, dus wordt het warmer. Tenzij er een of ander ingenieus materiaal gefabriceerd wordt, maar dan kan het geen prijs onder de 100 euro zijn. En ik zou dan wel eens een onafhankelijke test willen zien qua temperatuur na een uurtje lopen.