De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:28

Ik zweer al een jaar of 25 bij de stevige Eskadrons, deze heb ik nu:
http://www.divoza.com/horseworld/?tt=62 ... -flexisoft
Ik houd van een goede harde beschermer, niet dat slappe spul waar tegenwoordig de paardenwinkels mee bezaaid liggen, in allerlei fancy kleurtjes ;-).
Deze Ekadron heeft een goede pasvorm, ook om de kogel heen. In zie veel beschermers die gewoon recht naar beneden lopen, daar zit volgens mij geen pasvorm van slank pijpbeen en rondere dikkere kogel in.... Dat gaat dan schuren, lijkt mij. Oh ja, herinner het me, ik heb trouwens weleens goedkopere pijpkousen gehad en die hadden inderdaad minder vorm. Schuurplekken tot gevolg, enige keer dat ik daar last van had.
Die Style XC Air van Canter Equipment bijv. in een vorige reactie, die vind ik er ook veel te recht uitzien. Ik zou die weleens van binnen willen zien. Zit daar een vorm in?

Verder geloof ik zelf niet in een 'koele' peesbeschermer. Je dekt het af, dus wordt het warmer. Tenzij er een of ander ingenieus materiaal gefabriceerd wordt, maar dan kan het geen prijs onder de 100 euro zijn. En ik zou dan wel eens een onafhankelijke test willen zien qua temperatuur na een uurtje lopen.

Capriootje

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:09

Die Eskadron flexisoft zijn inderdaad heel fijn, heb ook nog een set liggen en de flexisoft air ook 2 paar van gehad. Super stevig en inderdaad de pasvorm is veel beter dan van andere merken :j

Voor mijn paard zijn ze helaas net iets te lang, vooral met springen zie je dat. Heb nu deze veredus in maat M, scheelt net een 1,5 cm; http://www.divoza.com/nl/veredus-tr-pro-peesbeschermers
Zijn ook erg stevig, achterkant goed verhard en betere pasvorm. Ben er blij mee!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:00

Mijn Zandona Carbon Air peesbeschermers zijn binnen *\o/* Maat M is echt maar een klein beetje groter dan maat cob, dus ze zullen wel passen denk ik :) Morgen ook even echt passen en - als ze passen - ook meteen gebruiken tijdens mijn les. Ben benieuwd :)

Afbeelding

Afbeelding

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:16

Hey ik heb dat Italiaanse vlaggetje er niet op? Maargoed, veel plezier ermee alvast. Ik ben benieuwd hoe ze bij jou bevallen qua ventilatie.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:12

Free2 schreef:
Ik heb intussen mijn zandona's laten uitrekken door er bandages in te duwen en vandaag zaten ze goed dus voor de eerste keer mee gereden. Pezen komen er net zo warm onderuit als onder mijn oude peeskappen met nepbont. Valt me een beetje tegen dus..

Had ik in het begin ook. Tweede keer rijden waren ze koel. Alsof het materiaal even "aan" moest ofzo.. :Y)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:40

Heb de peesbeschermers gepast en ook meteen gebruikt. Qua omvang zijn ze in ieder geval prima. Vallen wel iets langer dan maat cob, maar ze zitten wel onder de hak en met lopen heeft hij er geen last van. Maat S zou qua lengte misschien weer beter vallen, maar dan passen ze qua omvang weer niet. Mijn eeuwige dilemma met peesbeschermers :+ Elastiek is inderdaad wel strak. Heb ze nu op het eerste pinnetje zitten, maar ik neem aan dat het nog wel iets gaat uitrekken. Benen kwamen er wel wat nat onder vandaan, maar mijn pony zweet sowieso altijd heel erg en het was nu ook erg benauwd, dus dat had ik wel verwacht, maar na jouw post heb ik wel hoop annelinnie :Y) Heb ze nu ook gebruikt tijdens een intensieve dressuurles en daar heb ik ze ook eigenlijk niet voor. Meer voor het springen en gewoon puur voor de bescherming buiten. Moeilijk te beoordelen na 1x gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:49

Ik vind ze wel echt te lang sorry..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:35

Capriootje schreef:
Ik vind ze wel echt te lang sorry..

Mee eens!

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:41

Jeetje nogmaals even het topic doorgelezen van begin tot eind maar nog steeds in twijfel wat nou een goeie ventilerende beschermer is.

TS welke gebruik jij nu en ben jij daar tevreden over?

Heeft iemand ervaring met de Kingsley Tendon Boot? https://www.kooleruitersport.nl/p-kings ... boot-13535

En de Veredus Carbon Gel Vento, daar zijn een aantal heel tevreden over maar iemand anders gaf aan dat die niet tevreden was en de benen juist warm waren. http://horseridersclassics.nl/winkel/be ... schermers/

En dan heb je nog het merk Zendona die vaak naar voren komt. Koelen deze wel goed?

Zelf vind ik de Tri-Zone Open Fronted Boots ook nog aantrekkelijk, iemand goeie/slechte ervaringen hiermee?: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ots/119235

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 20:52

FennaK schreef:
Jeetje nogmaals even het topic doorgelezen van begin tot eind maar nog steeds in twijfel wat nou een goeie ventilerende beschermer is.

Heeft iemand ervaring met de Kingsley Tendon Boot? https://www.kooleruitersport.nl/p-kings ... boot-13535

En de Veredus Carbon Gel Vento, daar zijn een aantal heel tevreden over maar iemand anders gaf aan dat die niet tevreden was en de benen juist warm waren. http://horseridersclassics.nl/winkel/be ... schermers/

En dan heb je nog het merk Zendona die vaak naar voren komt. Koelen deze wel goed?

Zelf vind ik de Tri-Zone Open Fronted Boots ook nog aantrekkelijk, iemand goeie/slechte ervaringen hiermee?: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ots/119235

Hoi,

Ik gebruik nu zelf de beschermers van Equifit. Memoryfoam wasbare binnenvoering, zeer goede pasvorm maar mijn ervaring is toch dat de benen er erg nat onder worden. Ik heb bijv ook een set BR ventage die een stuk minder warm worden, dat is wel een fijne set maar mijn paard krijgt bij dagelijks gebruik toch schuurplekjes er van.

En de andere beschermers die je allemaal noemt, we hebben helaas de ideale nog niet gevonden. Ze hebben bijna allemaal een neopreen voering. Ervaringen verschillen ook bij o.a. de carbon vento's en de zandona's. Sommige mensen heel tevreden en droge benen, bij andere echt nat eronder vandaan. Aandachtspunt bij de zandona is dat de elastieken erg strak zijn, is wel op te rekken trouwens. Aandachtspunt bij de trizone is de pasvorm, bij gevoelige benen snel schuurplekjes en sommige modellen zijn erg slap.

Succes! Ik hou zelf hoop dat er ooit nog een echt goede peesbeschermer uitgebracht wordt die aan al mijn eisen voldoet haha..

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:57

SuperZodiaX schreef:
Hoi,

Ik gebruik nu zelf de beschermers van Equifit. Memoryfoam wasbare binnenvoering, zeer goede pasvorm maar mijn ervaring is toch dat de benen er erg nat onder worden. Ik heb bijv ook een set BR ventage die een stuk minder warm worden, dat is wel een fijne set maar mijn paard krijgt bij dagelijks gebruik toch schuurplekjes er van.

En de andere beschermers die je allemaal noemt, we hebben helaas de ideale nog niet gevonden. Ze hebben bijna allemaal een neopreen voering. Ervaringen verschillen ook bij o.a. de carbon vento's en de zandona's. Sommige mensen heel tevreden en droge benen, bij andere echt nat eronder vandaan. Aandachtspunt bij de zandona is dat de elastieken erg strak zijn, is wel op te rekken trouwens. Aandachtspunt bij de trizone is de pasvorm, bij gevoelige benen snel schuurplekjes en sommige modellen zijn erg slap.

Succes! Ik hou zelf hoop dat er ooit nog een echt goede peesbeschermer uitgebracht wordt die aan al mijn eisen voldoet haha..

Maar je bent opzich wel tevreden over de BR Ventage? De benen blijven daar wel redelijk koel onder?

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 21:03

Ja daar ben ik van alle soorten die ik heb geprobeerd toch wel het meest tevreden over. Dunne buitenschaal met ventilatieopeningen, uitneembare wasbare binnenvoering. Het is alleen wel een ouder model dus niet overal meer verkrijgbaar. De benen worden er natuurlijk wel warmer onder dan zonder bescherming, maar niet echt helemaal doorweekt van het zweet. Ik heb ze nu een aantal jaar en ze blijven ook wel mooi en het elastiek mooi stevig

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 21:29

Nog wel even als aanvulling. Ik was ook wel tevreden over de premier equine air crossbeschermers, die blauwe ventilatiegaten doen echt wel iets. Alleen kreeg mijn paard er echt schuurplekken/wondjes van dus voor mij niet geschikt

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:45

FennaK schreef:

Ik heb Zandona's, de pasvorm is erg goed, schuurt niet en staat mooi maar houdt de pezen niet koel. Is natuurlijk wel de vraag, tot in hoeverre kan een been 'koel' blijven met wat voor soort beschermer dan ook eromheen.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:56

Ik ben, voor de zoveelste keer, dik tevreden over Zandona. Ventileert prima. Wil je benen koel houden? Niet rijden en je paard verhuizen naar een permafrost gebied haha. Zonder beschermers kan ook, maar mijne heeft een peesblessure dus vond dat niet zo verstandig..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:45

Weet er iemand waar ik de veredus pro classic met de oude sluiting nog kan kopen in maat L
Googlen levert me webshops op die ze niet meer op voorraad hebben

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:04

Zucht! Erg lastig om de juiste beschermers te vinden.

Ik heb nu geprobeerd/heb nu liggen: Trizone Airlite, NEW Airoflow en Compositi.

Toch allemaal wel iets mee aan de hand, maar belangrijkste is dat been koel blijft. Ik denk dat ik toch maar de Dalmar Event Boots ga proberen... Iemand ervaring met die pasvorm van die Dalmars?

Mijn NEW Airoflow zijn ideaal, super beschermers maar alleen te groot voor mijn paardje van 1.60. Mocht iemand ze willen overnemen...

Ik ga toch maar weer over op wel peesbeschermers om doen (heb nu niks) omdat ik toch bang ben voor schiefels en dergelijke. Zeker als m'n jonkie straks op ijzers staat.

Lastig hoor!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 13:00

Bij de dalmar heb je met een paard net gevoelige benen toch wel snel last van schuurplekken. Kijk eens naar de PE air-cooled event boots, zelfde idee maar minder snel schuurplekken is de ervaring

Patriciadr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:28

Ik heb de peesbeschermers van BR, ze bevallen erg goed!

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:34

Nog steeds niemand deze getest? Ben benieuwd naar ervaringen. Misschirn iets voor jouw lijstje Picassox? Zijn er ook in het klein
Style XC Air. Link staat in mijn vorige bericht in dit topic.

Patriciadr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:36

De peesbeschermers van Harry's Horse bevallen mij niet zo goed omdat ze snel loslaten als ze nat worden.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:57

Hmm Raamzicht! Ik ga eens even info er over opzoeken! Dank! :)

SuperZodia, dank voor je ervaring! Even nadenken! ;)

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:19

Patriciadr schreef:
De peesbeschermers van Harry's Horse bevallen mij niet zo goed omdat ze snel loslaten als ze nat worden.

Welke?

Vandaag heb ik voor het eerst de Flextrainers gebruikt. Benen worden toch nog best wel warm...

Patriciadr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:49

Geen flextrainers hoor, gewone. Ze zeggen toch altijd dat leer goed doorlatend moet zijn qua warmte? Op stage hadden ze hele fijne leren beschermers, zal eens vragen welk merk dat is.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:16

Ik heb sinds kort gera dolphin peesjes en die hebben een soort memory foam als voering. Benen zijn niet koud maar wel een stuk minder warm en zeker niet bezweet na training. Ben er zeer tevreden over! :)