Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:03

Niet verwacht dacht dat ik 2 weken moest wachten maar vandaag de 3 in 1 beschermers gekregen! Straks passen en hopelijk mee rijden ben ontzettend benieuwt

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:18

Hier ook een tevreden Back on track gebruiker. Ik heb de Royal boots als transportbeschermers en de zweetdeken. Ook heb ik een rugbeschermer, twee bandagelappen en een nekbeschermer.

Ik gebruik de zweetdeken op de veewagen naar oa trainingen. Echter nu het warmer weer wordt zou ik graag een wat luchtigere deken willen.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de mesh deken? Is deze luchtiger als de zweetdeken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:22

Ik heb de mesh en de fleece, heb de fleece nu een aantal keer met koud weer op de trailer gebruikt en dat bevalt goed inderdaad.
Mijn paard is nog heel veel met de trailer weg geweest, dus de mesh hiervoor nog niet gebruikt, is wel de planning!

Ik heb inmiddels de springschoenen en 3D mesh beenbeschermers van frutsels binnen, fijn zacht en soepel materiaal!
Heb de springschoenen ondertussen opgebouwd naar de hele dag in de paddock sinds gisteren, hoop dat het iets bij kan dragen, ben erg benieuwd!

meiske1577

Re: Ervaringen Back on Track beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:28

Ik wil er graag een mesh deken bijkopen,vindt jij hem dunner als de fleece?
Ik lees op internet dat er een dun laagje keramiek stof onder de mesh zit?

Ik heb ook de cooler deken gezien op internet, maar daar is alleen op de rug de keramiek stof gebruikt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:29

ja onder de gaasstof zit inderdaad een laagje

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:21

De mesh is heel fijn. Ik zou nog wel de cooler erbij willen. Alleen heeft deze volgens mij geen kruissingels. Helaas

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:57

De cooler heeft inderdaad geen kruissingels. Ik heb hem daarom zelf ook niet in het assortiment. Vindt hem vrij onlogisch in gebruik. Of je zou er een dekensingel om moeten doen.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:12

Ik heb de peesbeschermerset nu in Cob, en die zit super om mijn paard met dunne benen. Meeste pins zitten nu op zijn grootste, maar achter komt er dan wel wat zand tussen. Dus even kijken of ze eentje strakker mooier aansluiten. Erg blij mee zo ver.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:59

Ja dat wel jammer misschien zelf er op laten zetten. Ik ga er nog even over nadenken.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:17

Ik twijfel ook nog, wil sowieso wel de meshdeken, maar is best nog weer een investering :D
Ik zie plaatjes met zowel gouden als rode borduring en ik vind dat rood eigenlijk echt niet zo mooi :o
Zit er een staartflap aan de meshdeken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:26

die van mij heeft gouden borduring en een staartflap, ik heb trouwens nog een 175 te koop, valt ruim

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:12

Ik heb helaas maat 215 nodig, anders had ik zeker interesse gehad.
Mijn paard heeft maat 205 van de zweetdeken en die is nu aan de voorkant eigenlijk krap zat geworden, dus voor de mesh ga ik dan maar voor de 215.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:16

ik heb voor mijn paard van de fleece 215, en van de maasdeken 205, had eerst de maasdeken, toen de fleece erbij besteld, en die was gewoon te krap in dezelfde maat... -O-

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 14:56

Ja klopt, ik vind de fleece ook vrij smal vallen. Maar de maasdeken valt dus ruimer als ik het goed begrijp?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:06

Ik heb voor mijn haf een meshdeken in maat 175, zij heeft normaal ook 175 in bijv Horseware. Voor haar valt hij prima, inderdaad met staartflap. Goed om te weten dat de fleece krapper is!
Wat ik gehoord heb is de oude met rode borduursel en de nieuwe versie met goud. Wat ik me kan herinneren zou de rode krapper vallen bij de hals maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:53

Ik heb vandaag de bruine strijklappen besteld bij agradi. Mijn paard heeft een klein galletje net boven haar kogel. Vandaag een bot strijklap mt cob gepast van een stalgenootje. Past prima en valt precies op het galletje. Ik las hier goede ervaringen bij gallen dus zodoende ga ik het proberen.

Bij een goede ervaring wil ik met de tijd ook de peesbeschermers voor de voorbenen (ook in bruin dan natuurlijk) en ook nog wel een mooi sjabrak er van en een zweetdeken/cooler. Dus dat wordt sparen. :')

Hoe zijn jullie ervaringen met het sjabrak? Hoe is de pasvorm? (Ik rijd nu het liefst met Anky dekjes of Eskadron cotton)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:46

Ze liggen erg goed onder mijn zadel! Ze zijn dun maar stevig en hebben een fijne pasvorm. Ik gebruik alleen nog maar BOT dekjes terwijl de kast vol ligt met anky en scapa.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:50

Goed om te weten!

Ik heb vandaag met mijn strijklapjes gereden en dr galletje was gewoon veel minder tot bijna weg.

Geloof het bijna niet!!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:20

Dat is wel snel en knap!

Ik rij nu 2 weken met de 3 in 1 en ze heeft nog steeds gallen. Nu heeft mijn paard ook wel extreem veel gallen. Maar ik hou hoop dat ze hier ook minder worden na een tijdje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:50

dat is inderdaad wonderlijk snel! :D
zijn ze niet altijd na het rijden minder dan voor het rijden?

Ik heb de springschoenen nu de hele dag om in de paddock, er zit een fijne zachte rand aan waardoor dat goed gaat, dat is wel prettig.
Ik overweeg wel om een paar erbij te nemen, zodat ik deze na een dag nat weer schoon kan maken en kan laten drogen, zodat hij altijd schone droge om heeft, om schuren te voorkomen.

Tijdens het 'werk' (stappen en beetje draven aan de longe en lange teugel) heeft hij ook de 3D mesh beschermers om, die zijn ook zo fijn zacht!

Hij loopt helaas nog niet goed, maar lijkt nog wel steeds vooruit te gaan, dus we houden nog even vol!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:09

Haha ja he. Het was ook maar een klein galletje moet ik zeggen en ze heeft hem nog maar kort en sinds ze hem heeft ben ik ook iedere dag aan het inmasseren met arnica gel en heb nu ook cooling gel voor na het rijden.
Eerder was het galletje niet weg na het rijden dus vandaar mijn verbazing. Dus ben benieuwd hoe het vandaag zal zijn als ik aan kom.

Balen Nouvel; dat hij nog niet goed is. Maar met je inspanning zal het toch binnenkort wel goed moeten komen. Sterkte met hem iig.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:04

Na 2 weken is 1 strijklap al kapot. Balen! Ik heb agradi gemaild. Hopelijk kunnen zij iets voor mij betekenen.
Afbeelding

Afbeelding

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 10:20

Had ik met de peesbeschermers.
Liggen nu in de kast niets te doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:25

ohh zonde zeg, en daar zijn ze toch wel een beetje prijzig voor... -O-

ik ben erg blij met de springschoenen en de mesh beschermers, zijn zacht en vallen mooi soepel, paard heeft de springschoenen de hele dag om in de paddock maar zijn nog heel en netjes en geven geen schuurplekken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:40

Jee Roos_M dat is echt slecht :( Hopelijk wordt het netjes opgelost door Agradi.

Hier net een paar keer met de kogelbeschermers gereden. Zitten als gegoten, ben alleen niet kapot can de sluiting met pinnetjes maar ze blijven goed zitten.