[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:11

Sussanne schreef:
Lusten katten speculaas dan????? _O-

Meert: de pommel lijkt niet helemaal goed aan te sluiten. Misschien is een maatje groter beter?

Ik hoop dat mijn zoektocht naar een zadel eindelijk verleden tijd is (Na een scheve hidalgo, die niet recht wilde liggen op mijn paardje).Heb een BF cherokee overgekocht van een bokker. Misschien komen mijn knieën wat hoog (ben 1.60m), maar het voordeel van dit zadel is dat een v-singelsysteem heeft. Ik zag foto's van vorig jaar, met het testen van de cheyenne en daar trok het zadel naarvoren. Dit zal wel op te lossen zijn met een banaan-singel, maar ik vind de cherokee ook nog mooier. Dus ik hoop dat ik eindelijk na een jaar fijn kan gaan rijden. Zodra het zadel binnen is zal ik foto's plaatsen!

Ik hoop dat mijn moeders zadel het juiste zadel voor je is!
Ze was niet blij toen ik zij dat haar zadel nu toch echt verkocht was, maar toen ik vroeg of ze dan toch weer wilde rijden durfde ze dat toch niet ( moeder is bang geworden na haar val, en daarna was mijn val waardoor ik 3 maanden uit de running ben geweest helaas de druppel)
Stel het lukt echt niet met je knieën dan mag je hem gewoon terugsturen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:57

Bedankt voor jullie tips allemaal! Ik ga binnenkort passen met pad, de kussens weer ietsje uit elkaar doen (die voldoen nu niet aan de criteria die kwetal aangeeft), , én het zadel op de juiste plek proberen te leggen/houden. :D

Ben benieuwd hoe de roma je bevalt jokari :D En naar foto's natuurlijk. :Y)

Sussanne

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:32

Pmarena: met het concept van hidalgo is niks mis, het is alleen balen dat het zadel scheef was. Ik heb nu weer een super relaxed paardje, dat was met zadel wel anders. Ik rij nu met de physio bbp, en daar loopt ze super onder. Neusje gaat mooi naar beneden en gewoon lekker ontspannen. Daarom ga ik er stiekem vanuit dat ze goed gaat lopen onder een barefoot. Ze liep vorig jaar ook niet verkeerd onder de cheyenne, maar omdat ze toen nog zo zwaar was, reed ik alleen in stap, omdat ik het teveel belasting vond voor haar gewrichten.

Romyloverr: ik hoop ook echt dat dit zadel wat voor mij is! Super lief dat hij terug mag als het toch niet lukt met mijn knieën, ga er vanuit, ondanks ik er niks aan heb, ik er ook geen last van ga krijgen. Ik probeer het gewoon uit en laat het je direct weten. Kan niet wachten tot maandag :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:24

*meldt zich*

Ben er nog hoor...maar in meeleesmodus. Oude laptop stopt er steeds mee en bij de nieuwe laptop heb ik (denk ik) per abuis één of ander netwerkding verwijderd, waardoor hij de WiFi niet kan vinden .. :+ Aangewezen op de iPad dus... Maar dat typt zo verrot... :o

Ben blij voor Sussanne dat ze het Hidalgo-drama achter zich heeft kunnen laten en dat ze nu lekker door kan met een BF

@Kweetal dank voor de wederom zeer heldere uitleg over de positionering van een zadel ( die van
Geryon in dit geval) #whoneedsMSFwhenDonisinthahouse :D :D :D

Ben erg benieuwd naar de mini-ghost ervaring van Jokari.

Ik hoop zelf morgen de Quilty te testen, voordat die maandag als testzadels naar een klant verdwijnt, maar het hangt er nog even om, want mijn rug werkt niet erg mee.. }:0
Mocht het lukken, dan probeer ik verslag uit te brengen hier!

Fijne avond allemaal!

*terug in meeleesmodus*

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:10

Mogelijk heeft je rug baat bij gebruik van een Ghost??? O:)

Als een tablet al rot is om op te typen, kan je nagaan hoe vreselijk een mobieltje is :P

Ik ben ook benieuwd naar Jokari's belevenissen... :=

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:28

Ik heb mijn zinnen gezet op een barebackpad. Ben nog steeds heel erg blij met mijn barefoot Arizona, maar ik moet echt mijn zit verbeteren. Iemand hier tips voor een fijne bbp met wrong en verhoogde zitting?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 05:12

Mayflower_ schreef:
Ik heb mijn zinnen gezet op een barebackpad. Ben nog steeds heel erg blij met mijn barefoot Arizona, maar ik moet echt mijn zit verbeteren. Iemand hier tips voor een fijne bbp met wrong en verhoogde zitting?

Christ Iberica. :D <3

nienke07 schreef:
Ben erg benieuwd naar de mini-ghost ervaring van Jokari.

Kwetal schreef:
Ik ben ook benieuwd naar Jokari's belevenissen... :=

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* :D

een maatje 38 past mooi in de mini-ghost.

Ik was te lui om mijn stijgbeugels van mijn eigen zadel te halen, dus ben wezen wandelen zonder stijgbeugels. En typisch, uitgerekend nu moest IJgenwijslander het zwijn gaan uithangen natuurlijk. _O- Enfin, alle gangen getest, zelfs galop in verlichte zit (nooit geweten dat ik dat kon zonder stijgbeugels maar aaaaaauwie mijn bovenbeenspieren nu := := ), dit zadel zit even fijn als de Quilty. <3
Ik kom niet tegen de cantle, maar ik vind het wel aangenaam dat die dichter tegen mij zit (heb nog centimetertje over ofzo) dan bij de standaardversie, als ze ooit heel erg lelijk zou doen, dan heb ik achter mij toch ook iets van steun.

Ik denk dat een maatje 40 hier ook nog kan in passen, maar veiligheidshalve is het mss interessanter om het korte model dan echt wel eerst te testen, cantle zal dan zo net wel - net niet zijn, gok ik.

Er liep niemand los op stal :D , iedereen hing aan een paard, dus ik heb enkel 2 fotootjes van het zadel zonder mezelf erop.

Op Pluis, voor het rijden (best nog wel een torentje hé) - met Quilty-pad aangezien ik die dressuurmodellen echt maar niets vind := :

Afbeelding

Op Cookie, voor wie het zadel officieel bedoeld is, die moet echt een ander zadel hebben (manlief moet het dus nog goedkeuren want ik rij (nog) niet met dit hyper de pieper geval maar het is voor mij natuurlijk wel het uitgelezen excuus om een Ghost te kopen gna gna gna). Na de wandeling met Pluis, hier is het torentje al heel wat beter ingezakt :

Afbeelding

Ik hou van de bokt-upload. :D

Voor morgen (straks := ) hangen er wel al stijgbeugels aan. :D

Ik heb ter vergelijking een foto gemaakt van de Ghost Piccolo en de Wintec Feldman Dressuur, die qua lengte het maximum is die op Pluis mag. Beide zadels op 1 foto zodat ik zeker ben dat ze op dezelfde schaal zijn genomen. Vervolgens heb ik de zadels uitgesneden, en met de achterkant van de kussens tegen een verticale lijn geplakt. Op die manier is zichtbaar dat de kleine Ghost nog net iets langer is, maar als ik eerlijk ben dan lijkt mij dat eerder te komen doordat die vooraan iets langer doorloopt dan mijn Wintec. De Wintec moet de schouder volledig vrij laten en heeft zeer stijl aflopende zweetbladen, de Ghost heeft hier meer speling om wat verder door te lopen zonder de schouder te hinderen.
Dus ik ga deze vergelijkingsfoto niet online plaatsen omdat ie volgens mij een verkeerd beeld geeft. Ik zal vandaag proberen (als ik het niet vergeet) om beide zadels op Pluis te leggen en zo een nieuwe maar correcte vergelijking maken.

Ik ben heel erg benieuwd wat manlief van het zadel gaat vinden, hij vond het iig al mooi, dat is al iets (mijn endurancezadel en de Quilty vind ie maar rare dingen _O- ). Voornaamste vraag is of hij de dijwrongen voldoende steun zal vinden, aangezien hij meestal met paarden rijd waar ik niet eens wil opstappen. :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:10

Mooooooooi Jokari... Als ik het zo lees is de piccolo-variant een must voor álle ghostmodellen :j

Maryflower: ik zit vastgegroeid aan het BF vachtzadel sinds ik die heb... Ook klanten zijn ERG tevreden. Er worden Chrit BBP's gedished voor deze :D Meestal zijn dat mensen met brede paarden, die op de BF minder wijd zitten dan op een ander vachtzadel.
Ik heb echter een iniminiescharminkelkleuter en daar ligt ie ook super op!
#jaikverkoopzedusaandelen,maarECHTenthousiastoverditding

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:39

Voor volgend jaar staat hier ook een bareback pad op t verlanglijstje, en een micklem competition (waarom verkoop je die nu weer niet? :D ) Die van Barefoot ziet er zeer goed uit!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 09:44

Hij is gaaf zeg!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:13

Mooi verslag Jokari +:)+

Inderdaad zit de extra lengte van de Ghost in de voorkant, die net als een westernzadel wat verder naar voor mag/kan liggen. Bij een westernzadel kan dat omdat de voorkant van de boom wat naar buiten omkrult en zo beweging van de schouders toestaat, bij Ghost beweegt alles mee en is het bovendien zo klein, dat het sowieso al de schouders toestaat er onderdoor te bewegen .

Jokari, als je op de Quilty geen last had van de wrongen, heb je dat op de Piccolo Roma ook niet, want (alweer) de voorkant is even lang als bij de normale maat, alleen houdt de zitting eerder op, als je nog ruimte over hebt (zoals je zegt) dan zal de cantle je niet naar voor duwen.

En dan nog even een "dienst-mededeling" Ghost is bezig met een barebackpad - ik heb nog niets gezien, maar hij zal uiteraard weer anders dan andere BBP's zijn *D

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:20

De mini ghost ziet er erg mooi uit zeg. Mocht ik de loterij winnen komt er hier een mini Quilty bij denk ik zo.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:31

Gave ghost! Dat bruine zweetblad is <3

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:11

Jokari : mooi uitgebreid verslag! Kleur staat prachtig op je IJsje.

De Christ ligt echt boven mijn budget. :o ik heb nu een goed passend zadel en het is puur voor "erbij".

Die BF fellzadel die er inderdaad heel comfi uit! Hoe werkt dat met die inlages?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:24

Kwetal schreef:
Mooi verslag Jokari +:)+

Inderdaad zit de extra lengte van de Ghost in de voorkant, die net als een westernzadel wat verder naar voor mag/kan liggen. Bij een westernzadel kan dat omdat de voorkant van de boom wat naar buiten omkrult en zo beweging van de schouders toestaat, bij Ghost beweegt alles mee en is het bovendien zo klein, dat het sowieso al de schouders toestaat er onderdoor te bewegen .

Jokari, als je op de Quilty geen last had van de wrongen, heb je dat op de Piccolo Roma ook niet, want (alweer) de voorkant is even lang als bij de normale maat, alleen houdt de zitting eerder op, als je nog ruimte over hebt (zoals je zegt) dan zal de cantle je niet naar voor duwen.

En dan nog even een "dienst-mededeling" Ghost is bezig met een barebackpad - ik heb nog niets gezien, maar hij zal uiteraard weer anders dan andere BBP's zijn *D

voilà, dat dacht ik dus ook, van de voorkant die een beetje verder mag komen.

Haha, dat ik van die wrongen geen last zou hebben, dat wist ik ook, zelfs integendeel, ik hou van die wrongetjes. <3 Het is voor manlief even afwachten wat ie gaat vinden van dijwrongen ipv kniewrongen (heeft nooit met iets anders gereden dan een standaard dressuurzadel - o jawel, hij heeft al met mijn gewoonlijke zadel gereden, zonder wrongen, maar dat vind ie dus maar niets :D ).
Zelf was ik vooral benieuwd of mijn kont plek genoeg zou hebben (ja dus) en wat ik van de zweetbladen zou vinden (aangezien ik al vrij lang met een zadel zonder echte zweetbladen rij, dat vond ik ook zo heerlijk aan de Quilty). Zadel is wat mij betreft helemaal goedgekeurd hoor ! :=

O jummie een bbp van Ghost, ben benieuwd ! Geen denken aan dat ik mijn Christ daarvoor ga dishen :D maar ik ben toch wel nieuwsgierig.

Ik zou het bijna jammer gaan vinden dan wij geen zadels verkopen, anders vroeg ik gelijk of we dealer mochten worden, ik ben echt verliefd op die Ghost, dat is het zaligste zadel waar ik sinds jaren mee gereden heb. <3

Ik denk persoonlijk dat die mini voor veel mensen veel interessanter is dan de standaardlengte. :)

Het is hier pokkemistig, daar ga ik liever niet door als het niet echt moet, dus zal deze morgen maar het huishouden doen en hopen dat het straks opklaart zodat ik deze namiddag kan gaan rijden. Zin in !

Echt, serieus, dat zadel <3 <3 *\%/* *\%/* *\%/* :D

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:26

Ik ben ook op zoek naar een bbp, maar het blijft lastig om een geschikte te vinden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:29

en FRA ? Zit daar niets interessants in (ken de prijzen niet hoor) ?

Wij hebben in de winkel enkel de BBP's van Harry's Horse, die vlíegen buiten, zowel het namaakschaap als het synthetisch spul.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:37

Alleen de Fra macon extra lijkt mij wel interessant, maar kwalitatief gezien kun je dan beter 50 euro bijleggen en dan heb je ook een christ.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:52

Citaat:
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dan wij geen zadels verkopen, anders vroeg ik gelijk of we dealer mochten worden, ik ben echt verliefd op die Ghost, dat is het zaligste zadel waar ik sinds jaren mee gereden heb. <3

Ghost; het zadel dat er niet is.... dat kunnen jullie wel verkopen, het is er toch niet :D ;) En het verkoopt 't best als er een goede ambassadeur in de winkel staat, toch O:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:56

wahahaha ja dat is waar, het is er toch niet. :D :D
Mocht ik zelf in de winkel staan, ik zou er gerust willen voor gaan. Alleen is de winkel van manlief en diens dochter, en laten die nu eens niets, maar dan ook echt niets van boomloos kennen. :D Ik kan ze natuurlijk wel omscholen... (ik sta zelf zeer zelden in de winkel, om financieel toch enige zekerheid te hebben, hou ik mijn job - goedbetaald en ik doe het graag. Winkel bestaat pas 2 maand)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:01

Ik denk zo dat ik geen zadel meer voor huidig paard ga kopen, misschien in de toekomst wel een keertje een bbp.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:07

Je hebt nu toch een fijn zadel, Marcella?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:07

SuperLiesje schreef:
Voor volgend jaar staat hier ook een bareback pad op t verlanglijstje, en een micklem competition (waarom verkoop je die nu weer niet? :D ) Die van Barefoot ziet er zeer goed uit!

Kan tegelijk bestellen, scheelt verzendkosten :') :D

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:11

Mayflower_ schreef:
Jokari : mooi uitgebreid verslag! Kleur staat prachtig op je IJsje.

De Christ ligt echt boven mijn budget. :o ik heb nu een goed passend zadel en het is puur voor "erbij".

Die BF fellzadel die er inderdaad heel comfi uit! Hoe werkt dat met die inlages?

Aan de onderkant zitten een soort afneembare pockets waar inlages in kunnen. Er worden twee soorten bijgeleverd. De normale en een set moosegummi.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:18

Kwetal schreef:
Je hebt nu toch een fijn zadel, Marcella?

Ja 2 heerlijke zadels alleen paard beetje sjago, maar dat kan ook door medicatie komen. Maar belanrijkste is dat hij goed blijf eten, maar had dus toch weer een iets uitstekende ruggengraad. ;)

Ze krijgen onbeperkt hooi van goede kwaliteit en daarnaast senior priores.