Mayflower_ schreef:Ik heb mijn zinnen gezet op een barebackpad. Ben nog steeds heel erg blij met mijn barefoot Arizona, maar ik moet echt mijn zit verbeteren. Iemand hier tips voor een fijne bbp met wrong en verhoogde zitting?
Christ Iberica.
nienke07 schreef:Ben erg benieuwd naar de mini-ghost ervaring van Jokari.
Kwetal schreef:Ik ben ook benieuwd naar Jokari's belevenissen...

een maatje 38 past mooi in de mini-ghost.
Ik was te lui om mijn stijgbeugels van mijn eigen zadel te halen, dus ben wezen wandelen zonder stijgbeugels. En typisch, uitgerekend nu moest IJgenwijslander het zwijn gaan uithangen natuurlijk.
Enfin, alle gangen getest, zelfs galop in verlichte zit (nooit geweten dat ik dat kon zonder stijgbeugels maar aaaaaauwie mijn bovenbeenspieren nu
), dit zadel zit even fijn als de Quilty. 
Ik kom niet tegen de cantle, maar ik vind het wel aangenaam dat die dichter tegen mij zit (heb nog centimetertje over ofzo) dan bij de standaardversie, als ze ooit heel erg lelijk zou doen, dan heb ik achter mij toch ook iets van steun.
Ik denk dat een maatje 40 hier ook nog kan in passen, maar veiligheidshalve is het mss interessanter om het korte model dan echt wel eerst te testen, cantle zal dan zo net wel - net niet zijn, gok ik.
Er liep niemand los op stal
, iedereen hing aan een paard, dus ik heb enkel 2 fotootjes van het zadel zonder mezelf erop.
Op Pluis, voor het rijden (best nog wel een torentje hé) - met Quilty-pad aangezien ik die dressuurmodellen echt maar niets vind
:

Op Cookie, voor wie het zadel officieel bedoeld is, die moet echt een ander zadel hebben (manlief moet het dus nog goedkeuren want ik rij (nog) niet met dit hyper de pieper geval maar het is voor mij natuurlijk wel het uitgelezen excuus om een Ghost te kopen gna gna gna). Na de wandeling met Pluis, hier is het torentje al heel wat beter ingezakt :

Ik hou van de bokt-upload. 
Voor morgen (straks
) hangen er wel al stijgbeugels aan. 
Ik heb ter vergelijking een foto gemaakt van de Ghost Piccolo en de Wintec Feldman Dressuur, die qua lengte het maximum is die op Pluis mag. Beide zadels op 1 foto zodat ik zeker ben dat ze op dezelfde schaal zijn genomen. Vervolgens heb ik de zadels uitgesneden, en met de achterkant van de kussens tegen een verticale lijn geplakt. Op die manier is zichtbaar dat de kleine Ghost nog net iets langer is, maar als ik eerlijk ben dan lijkt mij dat eerder te komen doordat die vooraan iets langer doorloopt dan mijn Wintec. De Wintec moet de schouder volledig vrij laten en heeft zeer stijl aflopende zweetbladen, de Ghost heeft hier meer speling om wat verder door te lopen zonder de schouder te hinderen.
Dus ik ga deze vergelijkingsfoto niet online plaatsen omdat ie volgens mij een verkeerd beeld geeft. Ik zal vandaag proberen (als ik het niet vergeet) om beide zadels op Pluis te leggen en zo een nieuwe maar correcte vergelijking maken.
Ik ben heel erg benieuwd wat manlief van het zadel gaat vinden, hij vond het iig al mooi, dat is al iets (mijn endurancezadel en de Quilty vind ie maar rare dingen
). Voornaamste vraag is of hij de dijwrongen voldoende steun zal vinden, aangezien hij meestal met paarden rijd waar ik niet eens wil opstappen.