hahahaGeen gedoe meer met scheef liggen van het zadel echt zo fijn!!!Ook met opstappen geen geschuif.
En héél belangrijk voor mij ik heb fatsoenlijke houvast als het echt nodig is (zoals gisteren als madam ineens de kolder krijgt haha)Ze loopt heel vrolijk en beweegt zich veel vrijer in de schouders dat valt zelfs een leek als ik op.
@Hannanas het zadel kan zich aanpassen doordat de kamer een flink stuk is uitgesneden(ook fijn voor paarden met hoge schoft),daarbij scharnierd het op de onderste gedeelte van de boomtakken (zie plaatje) en het kan naar achteren scharnieren waardoor de schouders altijd genoeg bewegingsruimte hebben.
Het kussenkanaal is ruim 4 vingers breed en de foam die erin zit past zich mooi aan aan de rug (is trouwens geen memoryfoam maar mooie stevige foam)
Dus het zadel zakt niet op de schoft maar blijft mooi op de rug liggen enkel de takken van de boom geven mee en een stuk van de kamer (hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd
)
, en madam heeft een erg gevoelig rugje, er hoeft echt niet veel verkeerd te gaan voor ze last heeft. 
Uta Gräf rijdt sommige van haar paarden met die zadels en haar naam is ook aan één van de modellen verbonden !
hihi maar we komen er wel.
en vervolgens moest het arme paard ook nog over een hindernis gejaagd worden.
(dom mens grrr)