Waarom zit er in peesbeschermers eigenlijk neopreen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:48

PartoutZ schreef:
PartoutZ schreef:
Oh joh echt? Mijn paard krijgt gelukkig geen schuurplekken van de Trizone, maar ik doe ze ook stevig om. (niet te stevig natuurlijk) Ook geen zweet, alleen een enkele keer onder de drukpunten.

Ik zou persoonlijk niet gaan voor bandages.. wat je wel moet doen zou ik ook niet durven zeggen, dus aan mij heb je even niet zoveel :P

Hier moet ik op terug komen. Mijn paard heeft inmiddels schuurplekjes van de Trizone beschermers....... :( ^)

Heeft iemand ervaring met de Air-Cooled BL1 Eventing Beschermers?? Of de Air-Cooled Original Eventing Beschermers? Beide van PE.

Interessant topic! Ik heb ook beschermers van Tri-Zone (bruin en wit) en het valt mij inderdaad op dat dat ze beide schuurplekken krijgen na lang gebruik. De pasvorm is ook erg slecht. En dan pak ik toch weer de normale peesbeschermers. Heb ook nog van die Passoabeschermers met gaten liggen, maar die zijn weer lastig om te doen. Vooral bij een jong paard is dat vervelend.

Eens kijken of er hier een goed alternatief te vinden is..

PartoutZ

Re: Waarom zit er in peesbeschermers eigenlijk neopreen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:37

Ik gebruik ze toch wel weer. De Air-Cooled geven ook schuurplekken en zijn warmer! Dus voor nu toch weer de Trizone tot er wat anders is... Wie heeft dé oplossing?!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:31

Ik wil de Kentucky's nog eens uitproberen. Tri-Zone's voor wedstrijden is op zich nog te doen, maar voor de dagelijkse training wil ik toch iets dat fijner past.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:41

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:50

Ik wil je ervaring van de Kentucky's graag horen :)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:24

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:17

Mosh, hoe bevallen de kentucky's?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:13

FennaK schreef:
Ik heb gisteren deze via de site besteld, komen als het goed is volgende week binnen. Ik snap niet waarom deze niet in Nederland bij een winkel te koop is?!: http://www.premierequine.co.uk/Mobile/M ... d=13527588

Die zijn bij royal horses in Nederland te koop...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:40

Def schreef:
FennaK schreef:
Ik heb gisteren deze via de site besteld, komen als het goed is volgende week binnen. Ik snap niet waarom deze niet in Nederland bij een winkel te koop is?!: http://www.premierequine.co.uk/Mobile/M ... d=13527588

Deze wil ik eventueel ook nog proberen. Heb nu kentucky gekocht maar die passen helaas niet. Veredus ook niet ideaal. M is net te strak en L te lang.

Heb je ze al binnen? :)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:23

Capriootje schreef:
Def schreef:

Deze wil ik eventueel ook nog proberen. Heb nu kentucky gekocht maar die passen helaas niet. Veredus ook niet ideaal. M is net te strak en L te lang.

Heb je ze al binnen? :)

Nee was iets niet goed gegaan met betalen, dus heb ze zojuist opnieuw besteld en nu is het als het goed is wel goed gegaan.

Het is overigens op dit moment wel goedkoper om ze uit de UK te halen dan dat je ze bij Royal Horses vandaan haalt, is nu 20% korting.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:21

PartoutZ schreef:
Mosh, hoe bevallen de kentucky's?

Tot nu toe goed :j Ze zijn licht, de pasvorm is fijn doordat er een los buigzaam stuk is die op het been aansluit zodra ze om het been zitten. Ze zijn zeker niet warmer dan de Tri-Zones. Uiteraard zit er wel wat zweet onder na het rijden, maar geen schuim of afdruipend zweet.

Ik ga sparen voor een 2e paar voor het paard dat ik met mijn moeder deel en misschien ook wel een wit paar :D

SMGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:42

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:10

Poeh ik zit ook even met de handen in het haar qua bescherming. Paard met schieffel doordat hij zich in de wei lomp heeft aangetikt, dus meneer moet peesbeschermers om in de wei. Nu wil ik de pezen zo koel mogelijk houden, dat neopreen vind ik eigenlijk maar niks. Heb een enorm scala aan beschermers: veredus leren kappen, Ikonic leren kappen met een soort gel, BR ultimo, CSO crossbeschermers, BR pro max (en de pagony variant), Kentaur leren beschermers met schapenwol, HH flextrainers... zat beschermers. Maar zit daar nou de ideale beschermer bij? Heb het idee dat ik de helft bij wijze van spreken op marktplaats kan donderen als ik de pezen zo koel mogelijk wil houden. Ook moet het natuurlijk zacht zijn omdat ze anders gaan schuren in de wei.. lastig!! Vind dit topic daarom erg interessant.. zouden die beschermers met die mesh gaatjes het been echt veel koeler houden? Dus de TriZones of die BR pro mesh beschermers?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:20

Ik denk dat je daar alleen achter komt door te proberen helaas...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:45

Denk het ook haha. Net uit de wei gehaald en onder de leren van veredus zijn ze koel gebleven, denk dat ik die ook het fijnst vind qua gebruik en zit voor zover ik kan zien geen neopreen in.

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:52

lynn3dekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:02

Welke maat hebben jullie bestelt of hoeveel cm lang is de lengte hoor dat ze groot vallen ofZ